סיורים מומלצים בריגה

סיורים מומלצים בריגה

סיורים מומלצים בריגה

טסתי עם בעלולי לסופ"ש בריגה. את הטיול תכננתי בקפידה כבר בארץ, על כך תוכלו לקרוא בפוסט תכנון טיול לריגה. חלק מהתוכנית היו מספר סיורים בריגה שרציתי לעשות.

הטיול היה אמור להיות שלושה ימים, אך עקב טיסה שהתעכבה, עשתה עצירה בסופיה, החליפה מטוס וחיכתה לצוות חלופי יצאה לנו טיול של יומיים.  על המסלול של הטיול אתם יכולים לקרוא בפוסט – 48 שעות בריגה.

סיור מבוסס טיפים להיכרות העיר

הדרך הכי טובה להכיר את העיר היא באמצעות סיור מודרך. אם אתם לא רוצים להתחייב או לשלם סכומים גבוהים מדי, תוכלו להצטרף לסיור מבוסס טיפים. מה זאת אומרת סיור מבוסס טיפים? אתם מצטרפים לסיור ובסוף הסיור מחליטים כמה כסף להשאיר למדריך. אני ממליצה ממש לקחת את הסיור כבר ביום הראשון לחופשה כי לאורך הסיור מקבלים המון טיפים מועילים והמלצות על מסעדות, אתרים שווה לבקר בהם ואזהרות על מלכודות תיירים.

בריגה יצאתי לשלושה סיורים: free tour – בפרפרי העיר העתיקה, free tour בעיר העתיקה וסיור ברכבת רטרו. באתר GuruWalk תוכלו למצוא הצעות לסיורים מבוססי טיפים להכרה של העיר.

סיורי free-tour:

אלו סיורים שביצעתי כבר במספר יעדים באירופה: בלגרד, ברלין, סופיה, בודפשט.

הסיורים נפוצים בהמון ערים מתוירות באירופה. הסיורים מבוססים על תשלום בטיפים – כלומר, אם אינכם מרוצים מהסיורים אתם מוזמנים לפרוש בכל שלב של הסיור. אם נהנתם בסיור ונשארתם עד הסוף, תשאירו טיפ לפי יכולתכם.

בריגה הסיורים יוצאים כל יום ובכל עונה, הסיורים הם בשפה האנגלית.

__________________________________________________

free tour – פרברי העיר העתיקה

נקודת יציאה: מול כנסיית סנט פיטר (מיקום בגוגל מפס)

שעות: 12:00.

סימן היכר: מזוודה צהובה.

המדריך שלנו נקרא Kaspars  (אין לי מושג איך לאיית בעברית). מדריך מעולה, מדבר ברור ובקול רם.

הסיור לקח לנו בערך כ-3 שעות.

כבר בדקות הראשונות בהם מטיילים בריגה ניתן לראות כי אינה עיר מזרח אירופאית רגילה. המדריך נתן לנו את ההסבר לכך – הגרמנים בנו את העיר באחד ממסעות צלב ולכן העיר נראת יותר גרמנית ממזרח אירופאי.

המדריך שיתף אותנו במשבר הזהות של הלטבים: ההגדרה של האיחוד הם נחשבים צפון אירופה. תרבות וארכיטכטורה מערב אירופה. מיקום ומחירים – מזרח אירופה.

המסלול:

מתחילים מחוץ לכנסיית סנט פיטר.
עצרנו ליד פסל שהלטבים קיבלו מתנה מאמן גרמני.

האגדה על הפסל – אם מלטפים את האף יהיה יותר מזל והצלחה בטיול בעיר. ככל שמלטפים את האף היותר גבוה, הסיכוי להצלחה גדול יותר. שלחתי את בעלי שיארגן לנו 100% הצלחה בטיול 🙂

עצירה שניה מול הבניין האופרה בלטביה. סיפר שהאופרה עולה בין 20-25 יורו. לא לדאוג לגבי השפה (גם המקומיים לא מבינים, כי האופרה באיטלקית).

עצירה שלישית מחוץ לשוק המרכזי. השוק השני בגודלו באירופה. ניתן למצוא הכל בשוק. כשאנחנו היינו אחד הבניינים מתוך ה-4 היה סגור לשיפוצים.

השוק פתוח כל יום בין 8:00-18:00 (ריגה אינה מדינה דתית ולכן הכל פתוח גם בימים ראשון).

מבנה השוק המרכזי

עצירה שלישית ליד הנמל. שם החליט לספר לנו על: 'אומללות חיי ריגה'. ההכנסה הממוצעת בריגה היא 700 יורו לאחר מיסים. מי שיטייל בריגה יראה כי מחירי הסופר בריגה אינם זולים מאוד (מחירים כמו במערב אירופה). לעומת זאת המחייה כמו שכירות, טיפולים רפואיים, לימוד הוא זול.

הוא טען כי ב-27 שנה מאז התפרקה התקופה הסוביטיית יש שיפור משמעותי (שניתן לראות אותו גם אצל השכנות כמו אסטוניה).

בניין האקדמיה:

עצירה רביעית ליד בניין האקדמיה. הבניין לא משמש כבר כבניין אקדמיה מזה זמן רב, כיוון שהפקולטות שהיו מצויות בו עזבו. כרגע רובו נטוש (אם אתם במקרה מחפשים משרד במרכז ריגה, אז יש שם :)).

בפולין קיים גם מבנה סובייטי גדול ומרשים במרכז העיר, אך העם הפולני ביקש לפרק את הבניין כיוון שהוא מסמל את התקופה הסובייטית (בסוף לא אושר פירוק הבניין), לעומת זאת בריגה הם מתגאים בבניין ומבחינתם הוא סמל ניצחון של סיום התקופה הסובייטית.

ליד בניין האקדמיה ישנה כנסייה רוסית אורתודוסקית. על מנת להיכנס בנים צריכים להגיע עם נעל סגורה ומכנס ארוך ונשים צריכות להגיע עם צעיף על הראש. סיפר לנו שעל הכנסיה שומרת אישה מבוגרת ואם לא מגיעים לבושים בהתאם יש סיכוי שיצעקו עלינו. אנחנו פחדנו לנסות להיכנס.

עצירה ליד כנסיית ישו.

הכנסייה בנויה כולה מעץ. סיפר לנו שבזמן שהייתה המלחמה מול נפוליאון, הלטבים פחדו שהוא ינסה לתקוף את ריגה עקב היותה עיר נמל ולכן החליטו לבצע שתי שריפות מבוקרות על מנת למנוע את כניסתו.

השריפות יצאו מכלל שליטה בגלל רוחות והרגו 70 אזרחים. בנוסף, נפוליאון כלל לא ניסה לכבוש את ריגה.

קצת על יהדות ריגה:

עצירה חמישית ליד שרידי בית הכנסת הקוראלי של ריגה, שנהרס עד היסוד בשנת 1941. לצדו אנדרטה עליה מצויינים שמותיהם של הבולטים בחסידי אומות העולם הלבטיים.

כמובן שהמדריך עצר לדבר איתנו על מה שקרה בשואה, סיפר לנו על הבורות ירי שיש ביער 10 קילומטר ממרכז העיר. הוא סיפר שבזמן השואה בלטביה כלל לא הייתה ממשלה, היא הגלתה שנה לפני כן לסיביר. סיפר לנו כי בבית הספר מלדמים כי היו לטבים שהרגו יהודים, ששמרו בגטו וכמובן גם כאלו שהצילו יהודים.

המדריך המליץ ללכת לבית הכנסת בעיר העתיקה – גם ללא יהודים. המבנה במחוץ נראה מאוד לא מרשים אבל מבפנים הוא מיוחד.

פארק Bastejkalna.

התחנה האחרונה הייתה פארק Bastejkalna. סיפר לנו על חיי היומיום של המקומיים. על החג הכי גדול בלטביה – היום הכי קצר בשנה. סיפר על האגדה שמלווה עם החג (אני לא אספר לכם אודותיה אבל ממליצה לברר).

הוא הזהיר מבני הבונים (החייה) שמסתובבים בפארק, שאינם חברותייים העיקר בקיץ. קרו מספר פעמים כבר שנשכו אנשים שהתקרבו אליהם.

לאחר מכן הלכנו לאנדרטת החופש. אנדרטה מרשימה מאוד. הוא אמר כי המקום מאובטח 24.7 ועם מצלמות בעקבות ואנדליזים שכמעט וגרם למשבר דיפלומטי.

פה נגמר הסיור.

קישור לדף על הסיור: לחצו כאן.

__________________________________________________

free tour –  העיר העתיקה

נקודת יציאה: מול כנסיית סנט פיטר (מיקום בגוגל מפס)

שעות: 11:00.

סימן היכר: מדריך.ה עם חולצה כחולה.

המדריך היה מקסים! לאורך כל הדרך היה מצחיק ותיקשר עם המשתתפים.

בתחילת הסיור, מחוץ לכנסיית סנט פיטר, הסביר לנו נקודות כלליות על ריגה: כמות אזרחים, מצב כלכלי, תרבות ודת. הפרט הראשון שסיפר לנו היה על השם – ריגה. ריגה הוא על שם נהר פסולת שעבר בעיר.

המסלול:

מתחילים מחוץ לכנסיית סנט פיטר.

עצירה ליד הבניינים של הגילדות הגרמנית:

פה עצרנו כדי לשמוע את הסיפור המשעשע על החתולה בתמונה.

אל הגידלות יכול להצטרף רק גרמניים, כאשר ניסה לטבי עשיר להצטרף לגילדה וסירבו לו, הוא החליט לקנות את הבניין ממול ולהציג מעליו חתול כשאחוריו מופנים לגילדות.

לאחר עירוב של הממשלה נאלץ לסובב את החתול.

גם הוא סיפר לנו כמה המצב בריגה לא טוב.

אמא של המדריך היא רופא בכירה. מדי פעם היא נוסעת להחליף רופאים במדינות אחרות באירופה. הוא מספר שעבור 14 ימי עבודה בריגה היא מרוויחה את אותה משכורת עבור יום עבודה בלונדון.

בקרוב היא תוכל לצאת לפנסיה, רק שאם היא תעשה את זה היא תקבל באזור ה-300 יורו לחודש.

עצירה נוספת הייתה ב-Līvu squre. כיכר עם מלא בית צבעוניים יפיפיים.

שם נהננו משיעור קטן בלטביה, המדריך לימד אותנו כמה מילים, כמו שלום ולהתראות.

הסביר לנו שבלטבית אין קללות, לכן הם מקללים בדר"כ ברוסית.

עצירה ליד בניין הפרלמנט:

סיפר לנו כי הפרלמנט בריגה יושבים כ-30 רוסים, כמו אחוז הרוסים בעיר ועל כך שיש הרבה מחלוקות איתם. לדוגמא, ביום העצמאות הזיקוקים במדינה הם ב-23:00 כדי שיהיה מתאימים לשעה 00:00 ברוסיה.

בניין הפרלמנט בריגה

כמובן בדרך עברנו בנקודות נוספות חשובות בעיר העתיקה כמו השער השוודי, בניין גילדת שחורי הראש, שלושת האחים ועוד.

קישור לדף על הסיור: לחצו כאן.

__________________________________________________

סיור ברטרו טראם 

נקודת יציאה: רחוב Ausekļa (נקודת סיום בגן החיות)

שעות: יוצאת בימים שבת וראשון (וחגים)

עלות: 2 יורו. ילדים מתחת לגיל 7 יכולים לנסוע חינם

נסיעה המתחילה ביציאה מהעיר העתיקה ומסתיימת בגן החיות (ואז חוזרת לעיר העתיקה).

בדרך עוברים בשכונת הארט נובו ובשכונה בה הבתים בנויים מעץ.

הנסיעה לוקחת כ-30 דקות לכיוון (קצת ארוך), אבל הנוף והדרך יפיפייה.

באמצע שבוע ובשעות שאין פעילות של הטראם ניתן להשכיר את הקרון לנסיעה פרטית.

רטרו טראם

המסלול:

קישור לאתר: רטרו טראם

שתמיד נטייל ונגלה מקומות חדשים,

שיר ים.

2 תגובות

    1. היי,
      לפי מה ששאלנו את המדריך ושאר המשתתפים.
      נהוג להשאיר בין 5-15 יורו לאדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן