הסודות של אתונה: סיורים מודרכים בעברית באתונה

שכונת אנאפיוטיקה

הסודות של אתונה: סיורים מודרכים בעברית באתונה

את צליל ואלה הכרנו כשפתחנו את הפורטל. הגענו לטיול ביוון וחיפשנו סיור בעברית באתונה, כך שמענו על הסיור הסודות של אתונה של צליל ואלה. נפגשנו עם צליל לקפה, שם הייתה לנו שיחה ארוכה על העיר ועל הסיורים שלהן והחלטנו לכתוב לכם עליהן קצת על מנת שתכירו אותן קצת יותר.

הצטרפנו אליהן לסיור, ראינו את הגרפיטי של העיר מזווית מקומית ונחשפנו לסיפורי העיר שלא היינו מצליחים להכיר בלעדיהן. הסיור משלב גם את הקולינריה של יוון כך שהיה גם מהנה וגם טעים.

בואו להכיר את צליל ואלה.

ספרו לנו קצת עליכן

צליל במקור מכרמיאל וגרה באתונה כבר משנת 2017, אני נשואה לעומרי ואמא של ריף. היא מספרת שהגיעה לטיול עם בעלה ביוון בפעם הראשונה וממש התאהבו. התאהבו באוכל, בצבעים של העיר וגם במחירים שהיו נגישים ומאפשרים לזוג צעיר לחיות בנוחות.

הם חזרו לארץ ולשניהם היה ברור שהמעבר לאתונה לא יקח עוד הרבה זמן וכך היה.

אלה, נשואה למנוס ואמא לאדם מספרת שהיא גרה באתונה כבר 4 שנים, בעלה יווני והיא הכירה אותו כשנסעה לחופשה במיקונוס עם חברות. הם התאהבו, הגיעו לארץ והמשיכו בשיגרה שלהם בידיעה שמתישהו יגיע זמנם לעבור.

יום אחד, כשהיא גוללה בפייסבוק היא ראתה הצעת עבודה לישראלים ביוון, מי שפירסמה את המשרה דאז הייתה צליל וכך השתיים הכירו, שתיהן מספרות שהחיבור בניהן היה מיידי.

איך התגלגלתן להדרכת טיולים?

צליל הכירה חבר ביוון יווני ישראלי בשם מארקוס. מארקוס הוא מדריך טיולים מקומי שצליל ניהלה לו את המדיה בכל הקשור לסיורים שלו. ובעידוד מארקוס, מצאה את מקומה גם היא בהדרכת סיורים באתונה.

היא צירפה אליה את אלה, יחד הן בנו את המסלול, טעמו המון טעמים, דייקו את הסיור, עד שמצאו את הטעימות הטובות והאותנטיות עליהן הן רוצות להמליץ ויצאו לדרך.

כך נבנה הסיור בו תגלו את הסודות של אתונה.

ספרו לנו על הסיור

אפשר להגיד שהסיור שלנו ייחודי משום שהוא היחיד שמשלב קולינריה וגרפיטי ביחד, כלומר הלקוחות משלמים רק על הסיור הקולינרי ומקבלים גם את סיור הגרפיטי באותו המחיר.

הסיור מתחיל במאפייה ותיקה ואותנטית שבה נטעם מגוון מאפים חמים שיצאו הרגע מהתנור, רגע לפני שיוצאים לדרך.

משם אנחנו יוצאות אל סיור הגרפיטי שבו אנו נעבור דרך יצירות הגרפיטי המרהיבות שיש בעיר, נשמע את הסיפורים שמאחורי היצירות ואת סיפוריהם האישיים של האמנים, ומשם אנחנו ממשיכות אל השוק המקומי של אתונה על מנת להכיר את הטעמים של יוון, שם אנחנו נשב במספר מקומות מיוחדים שלא הייתם מגיעים אליהם בעצמכם על מנת שנוכל להכיר לכם את המטבח היווני מקרוב.

מטרת הסיור היא שכאשר המטיילים ימשיכו בטיול שלהם ברחבי העיר הם יוכלו לזהות את אמני הגרפיטי השונים בעצמם לפי סגנון הציור שלהם, ועוד יותר חשוב, שהמטיילים יכירו את האוכל היווני כך שידעו מה להזמין מהתפריט כשהם מתיישבים בטברנה.

בנוסף אנחנו עומדות לרשות המטיילים שלנו, וזמינות עבורם בווצאפ בכל עת, לכל שאלה לגבי הטיול שלהם ביוון, לפני ותוך כדי הטיול.

למי מתאים הסיור הקולינרי?

לכולם!

הסיור משלב את כל סוגי האוכל והוא מאוד דינמי לפי בקשת הקבוצה והמשתתפים.

אנחנו יכולים להתאים אותו גם לאוהבי הבשר אך אם יש שומרי כשרות אנחנו יודעות להתאים אותו כך שכולם כולל כולם יצאו שבעים ויטעמו המון סוגי מאכלים. הסיור מתאים גם לצמחונים, טבעונים ורגישים לגלוטן, משלב קטניות, סלטים מקומיים, גבינות, דגים, אלכוהול, מתוקים ועוד.

צרו קשר עם צליל ואלה

מה מייחד את המטבח היווני בעיניכן?

המטבח היווני מכיל אוכל טעים ופשוט בלי יותר מידי מרכיבים, ונסכם את זה במשפט אחד, ״הגאונות היא בפשטות״.

מאיזה גילאים אפשר להשתתף בסיור?

הסיור מתאים לכל הגילאים וכשמצטרפים אליו ילדים אנחנו מנגישות להם את התוכן בצורה מרתקת, אגב יש הנחה מיוחדת לילדים עד גיל 14 (חצי מחיר) וילדים עד גיל 5 ללא עלות.

תנו טיפ למטייל הישראלי שמגיע בפעם הראשונה לאתונה, איפה כדאי להתארח?

אנחנו ממש ממליצות על שכונת פסירי ושכונת הפלאקה.

השכונות מלאות במקומות מעניינים אך גם קטנות ושקטות, תוכלו למצוא מלא מלונות בוטיקים אינטימיים ואיכותיים.

האם יש דרככן גם שירותי הסעות משדה התעופה?

בוודאי! עם השנים צברנו המון קולגות בתחום התיירות שיודעים לתת מחירים מאוד נגישים למטיילים איתנו.

לא רק הסעות משדה התעופה, גם חיבור לטברנות מקומיות ואטרקציות פופולריות.

מה אסור לפספס בביקור באתונה?

בכללי, אנחנו ממש ממליצות לטייל בין הסמטאות, להכיר ולחוות. אבל אם אתם שואלים אותנו על משהו שהוא חובה, אז לא לפספס ביקור בלפחות אחת מנקודות התצפית של העיר כמו האקרופוליס או גבעת הזאבים שבהן ניתן לראות את כל העיר ממבט על, והדבר הכי חשוב בטיול הוא להוריד הילוך ולהנות מהקצב האיטי והרגוע של העיר.

אם אתם מתכננים טיול באתונה בקרובמומלץ להתייעץ עם צליל ואלה על מנת לקבל מחירים מקומיים ואטרקטיביים .לחצו כאן ליצירת קשר עם צליל ואלה –  הסודות של אתונה, סיור גרפיטי וקולינרי מודרך בעברית באתונה.

עוד על אתונה באתר

מתכננים חופשה באתונה? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה. 

אטרקציות שאסור לפספס באתונה: מתחם האקרופוליס ומוזיאון האקרופוליס.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

2 תגובות

  1. שלום,
    אודה אם תענו לשאלה הבאה; קנינו כרטיסי כניסה לאקרופוליס ולמוזאון אקרופוליס עם הדרכה קולית ליום שלם. האם אפשר לפצל את הכניסות, להתחיל למשל בבוקר במוזאון ואחה"צ ללכת לאקרופוליס?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טסים לאתונה

רוצים סיור מודרך?

כנסו לפורטל למציאת סיור בעברית שישדרג לכם את החופשה באתונה!

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן