טיול זוגי למילאנו, קומו וברגאמו בכריסמס

Milano Christmas lights by cristina gottardi

סיכום טיול זוגי למילאנו בחופשת חנוכה – דצמבר 2018. התקופה הזו ממש נהדרת כי הכל מואר ומקושט ומלא שווקים. אווירה כיפית מאוד. כיף להסתובב, לאכול (סוגים של מאכלים מלוחים ומתוקים לקראת חג המולד) ולשתות יין חם. יצא שכמעט לא אכלנו במסעדות כי תמיד עברנו בשווקים.

כתב: איתמר ניצן

נעזרנו בהמון המלצות של קבוצת מטיילים בפייסבוק עבור אתרים לביקור, מסלולים ומקומות לאכול.

5.12 –  יום טיסה

טיסה של איזיג'ט. סה"כ מחיר סביר להזמנה של חודש לפני. הטיסה בסדר גמור.

נחיתה ב-12 בלילה. יש עוד שאטל לקראת אחת בלילה אבל מכיוון שלא רציתי לקחת את הסיכון דיברתי עם עמוס מ-mia Milano. יחד עם עוד זוג שתיאמנו העלות הייתה 45 יורו לכל זוג. סה"כ בסדר גמור. אסף אותנו ובדרך הסביר וענה לשאלות.

המלון שלנו לכל 5 הלילות הוא ibis centro Milano. סה"כ נהננו מאוד. המיקום מצוין, קרוב לתחבורה ציבורית וקרוב למרכז. המלון פשוט מאוד אבל נקי ומעוצב יפה. החדרים קטנים ואין מקרר אבל ענה לכל מה שאנחנו היינו צריכים. 424 יורו לכל התקופה בלי ארוחת בוקר (כמו שאנחנו מעדיפים).

6.12 – יום עמוס מאוד במילאנו

בבוקר יצאנו ברגל. הסתובבנו בפארק שליד porta Venezia (Giardini Montanelli park). משם המשכנו להסתובב בריבוע הזהב (window shopping בלבד) ונכנסנו לארוחת בוקר קלילה בבית קפה Marchesi 1824.

משם הלכנו לרחבת ה-duomo והגענו ישר לסיור (נרשמנו מראש ב-milanfreetour.it) של מרקו ב-10 (עם המטרייה הצהובה). הסיור היה מצוין. מעל 3 שעות (עם הפסקה של 20 דקות). עברנו בכנסיות (כולל אחת עם קריפטה של גולגלות), פסלים, היסטוריה ותרבות של מילאנו.

טיפ – ההפסקה של ה-20 דקות היתה ליד מאפייה מצויינת (רואים לפי התור) שנקראת panzerotti Luini. לקחנו אחד מלוח ואחד מתוק לכל אחד. ואחר כך בנוסף גלידה וקפה בגלידריה המצויינת ממול cioccolatitaliani.

במהלך הסיור (חוץ מההתחלה) עברנו ליד הדומו. ממראה התור הבנו שלא כדאי להיכנס היום.

מסוף הסיור הלכנו דרך via dante (קצת שופינג כמובן) למצודת ספורצסקו. לידה התחיל בדיוק שוק חג המולד הגדול (o bej o bej). הסתובבנו במצודה ובשווקים. קצת שופינג, יין חם ואוכל רחוב.

משם החלטנו ללכת לעוד כנסיה שלא ראינו בסיור (San Maurizio al Monastero Maggiore).

התחיל להיות חושך והחלטנו ללכת לנבילי. עלינו למטרו ונסענו לשם. הסתובבנו לאורך התעלה המקושטת. החלטנו לשבת לאפרטיבו (קונספט מגניב של ארוחת בופה קלילה במחיר שתייה בין השעות 7 ל-9) בבר מנהטן. היה ממש נחמד, אוכל טעים וזול. בזמן שאנחנו יושבים היתה הופעה של בובת ענק מוארת (מופעל על ידי ארבעה אנשים). סיימנו לאכול ועקבנו אחרי הבובה לכיכר Ventiquattro Maggio שם בדיוק הדליקו את עץ חג המולד עם מופע אורות ממש יפה. הסתובבנו עוד בדוכנים במקום ואז הייתה שם הופעה של להקת גוספל. ראינו קצת והחלטנו להמשיך.

חזרנו לכיוון הדואמו דרך colonne (עמודים עתיקים לייד כנסייה יפה) ל-via torino שם עצרנו בחנויות שונות לקניות (קצת לפני הסגירה). הגענו בסוף לראות את הדומו מואר עם עץ חג המולד. הסתובבנו גם בגלריה ויטוריו עמנואל עם העץ המואר שלה (והסיבוב בשור). חזרנו שוב לגלידה של הצהריים כי היא הייתה פשוט מצוינת וחזרנו רגלית למלון.

עוד על מילאנו באתר

מתכננים חופשה במילאנו? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה.

7.12 – אגם קומו

בבוקר הלכנו לכיוון התחנה המרכזית (10 דק' מהמלון). עצרנו במאפייה מצוינת (Pasticceria Scaringi) לקפה ומאפה. בתחנה המרכזית קנינו כרטיסי רכבת ל-varenna (כ-7 יורו לכרטיס) וחזרה מקומו למילאנו (כ-5 יורו לכרטיס). עלינו לרכבת שיצאה מיד (מזל שלא פספסנו כי יש רכבת רק פעם בשעה). חשוב להעביר את הכרטיסים במכונה לפני העלייה לרכבת.

הגענו לורנה שהייתה שוממת (יום חג או משהו). היה קסם להסתובב בעיירה הזו ובסמטאות כשאתה לבד. מראות מרהיבים על אגם קומו. הלכנו בטיילת לאורך האגם וחזרנו דרך הרחוב והכנסייה. חשבנו להיכנס לוילה מונסטרו אבל היא הייתה סגורה בגלל היום חג. בחזור פספסנו את המעבורת לבלאג'יו בדקה. אבל יש מעבורת כל רבע שעה. מצאנו בית קפה אחורי עם אח דולקת שהיה פתוח (למרות שאמרו שפתוח רק לשתייה) וישבנו לקפה. חזרנו לרציף ועלינו למעבורת לבלאג'יו.

ישר שנחתנו קנינו כרטיסים למעבורת המהירה לקומו (כדי שלא נפספס). זה היה צעד חכם כי המעבורת לקומו יוצאת מתחנה אחרת שם אין דוכן כרטיסים פתוח בחורף.

תכננו ללכת לוילה מלצי אבל אמרו לנו זוג שחזר משם שהיא סגורה לימי החורף. אז הסתובבנו בעיירה שהייתה יותר חיה עם חנויות, בתי קפה ומסעדות פתוחים. קצת שופינג והלכנו לאורך הטיילת עד לנקודה הצפונית ביותר במזח שם רואים את הפיצול של האגם לשלוש לשונות מים. מראה מדהים עם ההרים המושלגים ברקע.

משם חזרנו דרך הרחוב הראשי עם החנויות השונות והכנסייה היפה. ישבנו לצהריים במסעדת יין מצויינת Aperetivo Et Al (האוכל טעים והיין מצוין).

מעבורת לקומו

משם חזרנו בסמטאות לכיוון תחנת המעבורת לקומו ועלינו עליה. המעבורת שטה ממש מהר ומדובר בחוויה כיפית.

ירדנו בתחנה האחרונה של קומו. וישר הלכנו עם הטיילת לרכבל שעולה לברונטה. ראינו את הדוכנים אבל רצינו לנצל את שעות האור לתצפית. קנינו כרטיס הלוך חזור ולמעלה הסתובבנו לראות את הנוף.

אחרי הירידה חזרנו למרכז וראינו את כל הדוכנים ואת זירת ההחלקה על הקרח. הסתובבנו ואכלנו בדוכנים. אחר כך נכנסנו לקתדרלה והסתובבנו.

משם עברנו לרחוב המקביל לקצת שופינג בחנויות ועוד קצת דוכנים. מומלץ להכנס לכלבו coin, בקומה למעלה יש קומת בית קפה עם מרפסת שצופה לכיכר של הקתדרלה. משם חזרנו לכיכר לקראת המופעים של חג המולד ב-17:30. בעיירה יש כל ערב לקראת חג המולד מופעים אור קוליים בכמה כיכרות. המופעים מהממים וממש מושקעים.

אחרי הכיכר הראשונה עברנו בעוד כמה כיכרות עם מופעים עד שהחלטנו שמיצינו וחזרנו ברכבת מ-lago nord ל-cadrona. כשהגענו למילאנו חשבנו לחזור לדוכנים של המצודה שהם ממש ליד אבל ראינו שיש במילאנו גשם אז לקחנו מטרו לרחוב בואנוס איירס. נכנסנו שוב לפארק ליד porta Venezia ששם היה דוכנים מרהיבים עם אורות לילדים ומגרש החלקה על הקרח. היו מעט אנשים בגלל הגשם. עברנו קצת בחנויות ברחוב עד שהיינו רעבים (והחנויות נסגרו) אז הלכנו לאכול במסעדה מומלצת rosy e Gabriele שהייתה ממש טעימה. משם חזרה לחדר ללילה.

8.12 – ברגמו ומרחצאות חלום

קמנו בבוקר והלכנו לצנטרלה. עצרנו בבית קפה לקפה ומאפה (pascucci – חביב אבל לא נפלנו). קנינו כרטיסים לרכבת לברגמו (5 יורו לכיוון, רכבת אחת לשעה) וחיכינו ברציף. הגענו כ-15 שעה לפני. יש קטע שהם לא אומרים באיזה רציף הרכבת מגיעה עד כמה דקות לפני. עד אז כולם מחכים לייד השלט ואז יש נהירה לרכבת. יום לפני הגענו ממש בדקה ה-90 אז לא הרגשנו בזה. מוזר.

ביקור בברגמו

הגענו לברגמו וישר צמוד לתחנת הרכבת עלינו על אוטובוס מספר 1 לעיר העתיקה (כרטיסים קנינו במכונה בתוך האוטובוס). ירדנו בעיר העתיקה (חסכנו את הרכבל לעלות) בתחנה של הרכבל שעולה מהעיר העתיקה לטירה. טיפ: עם אותו כרטיס של האוטובוס אפשר להשתמש בכל תחבורה ציבורית לשעה ורבע. לנו יצא שעם אותו כרטיס נסענו באוטובוס, עלינו ברכבל למצודה וירדנו בו. עלינו ברכבל לנופים מרהיבים. עלינו לגג של המצודה הסתובבנו קצת והחלטנו לחזור. ראינו ליד הרכבל מסעדת מישלן שקראתי עליה, אבל היה שעות בוקר וזה לא היה רלוונטי. אחרי הירידה מהרכבל הסתובבנו בעיר העתיקה לכיוון הרכבל שיורד למטה. עצרנו במאפייה מצוינת לפיצה/פוקצ'ה פירות ים וקצת מתוקים (Il fornaio) והגענו לכיכר Vecchia. החלטנו לעלות למגדל השעון ונכנסנו גם למוזיאון הארכיאולוגי שם שכלול בכרטיס (חביב בלבד). העלייה למגדל השעון מומלצת וכדאי לשמוע את צלצול הפעמון משם ולהשקיף על הקתדרלה. משם נכנסנו ל-3 הכנסיות הצמודות והמשכנו לרכבל שהוריד אותנו מהעיר העילית לעיר התחתית. כשיצאנו ראינו שהיה תור מטורף לעלייה ברכבל (אם מישהו מתכוון לעלות בו בשעות הצהריים).

המשכנו לכיוון הכיכר המרכזית שם היו שווקי חג המולד (עוד קצת יין ואוכל) וקצת שופינג בחנויות עד שהחלטנו לחזור למילאנו ברכבת.

כשהגענו הלכנו לשוק מקומי שפתוח בימי שבת ב-Via Benedetto Marcello. חביב בלבד וחזרנו לחדר להתארגן.

ספא qc terma

כשהגענו התקשרנו לספא qc terma אם צריך להזמין מקום. ענו לנו שמלא להיום ואם נגיע מאוחר יותר נרשם רק ברשימת המתנה אבל אם נגיע עכשיו הוא יכניס אותנו.

לקחנו בגדי ים ולקחנו מטרו לכיוון הספא. כיוון שידענו שהיום ומחר נהיה במילאנו קנינו כרטיס כבר ליומיים כולל הכל בתחבורה ציבורית (ממש נוח – מסלולים רואים באפליקציית moovit שעובדת מצוין לעומת google maps שלא מראה מסלולי חשמליות).

הגענו לספא בשש בערב והיה תור. כשהגענו התלבטו אם להכניס אותנו או לרשום אותנו אבל כשאמרתי שדיברתי אתם בטלפון הכניסו אותנו. המקום היה בהחלט מלא אבל דאגו שלא יהיה מפוצץ. היה גם שבת בלילה, כנראה באמצע השבוע יש פחות בעיה. נכנסנו החלפנו לבגדי ים (מקבלים חלוק, מגבת, כפכפים ויש לוקרים חינם – בעצם צריך להביא רק בגדי ים ובגדי החלפה). המקום פשוט חלום. יש גם בופה נחמד בין השעות 7 ל-9 עם שמפניות חופשי. יש 2 בריכות ג'קוזי בחוץ עם "מתקנים שונים" (פעם שוכבים עם בועות, פעם כיסא עם זרמים ועוד ועוד וכל זה כשקפוא בחוץ ואתה בתוך מים חמים), יש כמה סאונות ויש חדרי הרגעות (זה שניסינו עם מיטות המים היה ממש כיף). מישהו קרא למקום לונהספא שזה ממש שם מתאים. בין לבין חזרנו לבופה לעוד נשנוש ושמפנייה. אחרי 3 וחצי שעות החלטנו שמיצינו והתחלנו ללכת לכיוון היציאה. פתאום ראינו מדרגות עולות ויורדות בלי שלט שאמר מה יש שם. החלטנו רק לבדוק מה יש למטה והגענו לעוד קומה מלאה של "לונה חמאם" עוד חדרים עם כל מיני זרמים ודברים שונים והופ הלכו עוד שעתיים. כבר לא בדקנו לאן מובילות המדרגות למעלה. יצאנו בסוף מותשים ומרוצים. רכבת למלון ולישון.

9.12 – יום רגוע במילאנו

התכוונו להכנס לדואומו של מילאנו אבל בדיקה באתר בבוקר וגילינו שהוא נפתח רק ב-11. אז נסענו בחשמלית (אחלה דרך התניידות) לאזור porta garibaldi. נכנסנו ל-eataly לקפה ומאפה והסתובבנו ב-corso como עד ל-piazza Gae Aulenti. גם שם לאורך כל הדרך מלבד חנויות היו דוכנים. אחרי סיבוב שם (ראינו שם גם הופעה של להקת מחול וצילומים מקצועיים של דוגמניות) המשכנו לשוק שראינו שפתוח ליד תחנת האוטובוס שם. השוק היה סתמי אז המשכנו לבית הקברות שנמצא ליד. בית הקברות ממש יפה. כמות הפסלים שם היא מדהימה. ממש כמו להסתובב במוזיאון. משם לקחנו חשמלית לדומו בכוונה להכנס. כשהגענו וראינו את התור (מסתבר שביום ראשון הוא אפילו ארוך יותר) שינינו כיוון. קנינו כרטיסים והחלטנו להשאיר את זה למחר בבוקר לפני הטיסה.

אחרי עוד סיבוב קצר ב-H&M הלכנו למוזיאון לאונרדו3. מוזיאון חביב וקטן על עבודת ההנדסה של לאונרדו (מעניין מאוד אבל ממש לא חובה – קיבלנו הנחה מקופון מבוקינג כשהזמנו את המלון). משם הלכנו לאכול בפיצה ליד שנקראת Piz. הפיצה מדהימה. היה צריך לחכות 20 דקות בתור אבל גם זה לא בעיה כי היו כסאות וכל הזמן מחלקים למי שמחכה יין וחתיכות קלצונה כך שזה כמו מנה ראשונה. התפריט מורכב מ-3 סוגי פיצות וזהו. הזמנו 2 פיצות במטרה לחלוק כשלא חשבנו שנצליח לסיים וטרפנו אותם. משם הלכנו לכנסייה ליד (Chiesa di San Sepolcro) ומשם חשמלית שוב למצודה. עשינו שוב סיבוב בדוכנים ואחר כך הלכנו לסיבוב בפארק מאחוריו עד לשער השלום היפה. משם לקחנו חשמלית חזרה למלון.

משחק כדורגל במילאנו

נחנו טיפה, התארגנו ויצאנו למשחק כדורגל (כרטיסים הזמנתי באתר הרשמי של מילאן -36 יורו לכרטיס למיקום פצצה, לא צריך שום מתווכים. את הכרטיסים מדפיסים עוד בארץ וחשוב להביא דרכונים למגרש). חשמלית מהמלון ועצרנו שוב במרכז לארוחת ערב זריזה ב-da ragina 1985 (מקום טוב שחבל שלא היה לנו יותר זמן לארוחה יותר רצינית). ההגעה למגרש מאוד נוחה מהמרכז עם מטרו לתחנה האחרונה של הקו הסגול. בדרך רואים את כל האוהדים. הגענו חצי שעה לפני וישר נכנסנו. היה פשוט מאוד להכנס אבל בודקים בתיקים (לקחו לי בקבוק מים אבל לא לאשתי. השארתי מטענים ניידים בחדר). המשחק היה בינוני (מול טורינו ונגמר 0-0), אבל האווירה הייתה וואוו. החוויה מומלצת. בסוף המשחק קל מאוד לצאת ואין בעיית פקקים. נסענו בחשמלית מספר 16 למרכז. יש שם כמות של חשמליות וכל פעם שמתמלאת שולחים אותה ומגיעה חדשה.

10.12 – דומו ופרידה מהעיר

בבוקר לקחנו חשמלית לדומו ונכנסנו לבקר בקתדרלה. (את הקתדרלה פותחים ב-8 ואת האתר הארכיאולוגי ואת הגג פותחים ב-9 אבל חשוב לבדוק באתר לפני כי לפעמים סוגרים כמו שקרה יום לפני). הכרטיסים שקניתי יום קודם ב-16 יורו כוללים את הדברים הנ"ל + עלייה לגג במעלית (יש יותר זול עם עלייה במדרגות). הסתובבנו בקתדרלה (כניסה בלי תור בשעות האלו) ואז הפסקה לקפה ומאפה (חזרנו ל-cioccolatitaliani) ואז עלינו לגג. הדומו סה"כ מאוד מרשים. לשים לב שהכניסה לגג ממוקמת במקום שונה מהכניסה לקתדרלה.

אח"כ הסתובבנו עוד בדוכנים שבדיוק נפתחו (רק החל מתאריך זה נפתחו דוכנים ברחבת הדומו). הלכנו לאכול עוד משהו לקראת הטיסה במאפיית princi (גם מומלצת). ובסוף החלטנו לסכם בעוד גלידה בגלידריה המדהימה. משם לקחנו חשמלית לחדר. ארזנו את התיקים, עשינו צ'ק אאוט ולקחנו חשמלית לתחנה המרכזית. הצד השמאלי שלה יש שאטלים כל 10 דקות לשדה התעופה ב-8 יורו.

פשוט מאוד להגיע. וזהו נגמר הטיול.

מקווה שהסיכום יעזור למישהו.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...