בארי – המדריך למטייל

טירת בארי

בארי – המדריך למטייל

אם אתם מחפשים יעד קליל לטיול של כמה ימים המספק נופים, חופים וים, היסטוריה, שווקים, אוכל טעים והכל במרחק טיסה נוח מישראל, אז בארי (Bari) בדרום מזרח איטליה היא היעד בשבילכם. בארי הינה עיר נמל איטלקית, השנייה בחשיבותה בדרום איטליה לאחר נאפולי (העיר יושבת על הים האדריאטי).

מדובר על עיר עתיקה שגם נחשבת למקום שבו נתקבלה ההשראה ליצירת דמותו של סנטה קלאוס, ההוא מהכריסטמס. 

תקציר היסטורי על העיר בארי

העיר הוקמה כ- 800 מאות שנים לפני הספירה, היא הוקמה על ידי היוונים ששלטו באזור ובהמשך תחת שלטון האימפריה הרומאית ואז האימפריה המוסלמית וחזרה לשלטון נוצרי. במהלך מאות השנים, הספיקה להיחרב ולהיבנות מספר פעמים, להיות מוקד למלחמות ואזור חשוב במהלך מסעות הצלב.

הסיבה לבנייה החוזרת של העיר והרצון של כולם לשלוט בה הוא, המיקום האסטרטגי מבחינה מסחרית וצבאית (נקודת מעבר בין מדינות, גישה לים). כל אלו הפכו אותה למקום מבוקש והחל מהמאה ה-19 לעיר מסחר מפותחת ומקור ללא מעט מהגרים שהגיעו אליה (בעיקר אלבנית ויוונית).

מתי להגיע לבארי?

האקלים דומה במקצת לישראל, חורף קל עד בינוני (מבחינת קור וגשמים) וקיץ חם למעט אפשרות של גשמים בודדים גם בחודשי הקיץ. חודשי הקיץ זו העונה העמוסה שבה מגיעים מבקרים ותיירים המחפשים חופי ים, מנוחה ואתרים נוחים לביקור.

איך מגיעים לבארי במחוז פולייה בדרום איטליה?

למי שקצרים בזמן ורוצים להגיע ישירות לעיר יש טיסות ישירות מישראל של כמה חברות, כולל חברות תעופה בהגדרת לאו קוסט (בדרך כלל בעונת הקיץ) או דרך טיסת ביניים לעיר או בירה אירופאית אחרת. למי שמטיילים באיטליה ורוצים לבקר בבארי יכולים להגיע ברכב שכור או באמצעי תחבורה כמו:

רכבת – איטליה מרושתת ברשת רכבות יחסית יעילה וניתן להגיע באמצעותה לבארי כמעט מכל עיר מרכזית באיטליה (לעיתים יהיה צורך להחליף רכבת בתחנת ביניים כלשהיא).

טיפ!

רכבות באירופה הם כלי תחבורה יעיל ובשימוש רחב, כולל רכבות לילה עם קרונות שינה החוסכות בזבוז של יום בנסיעות. בתקופות מסוימות (יש אזורים שזה מרבית הזמן) הסיכוי להשגת כרטיס פנוי מהיום למחר נמוך מאד. לכן, במידת האפשר נסו להזמין ולשריין כרטיסים לרכבת מראש במיוחד ליעדים מרחוקים.

אוטובוס ציבורי – כמו ברכבת, גם באוטובוס ניתן להגיע לבארי מערים רבות באיטליה וגם כאן, מחלק מהמקומות תידרשו לבצע החלפת אוטובוס בתחנות ביניים.

כחלק מהיותה באיחוד האירופאי ובכלל, באיטליה ישנם קווי אוטובוס בין לאומיים שעוברים בין ערים ומדינות שונות (גרמניה, אלבניה, פולין ועדו כמה מדינות).

דרך הים – כעיר נמל ניתן להגיע אל בארי באמצעות מעבורות מחלק מהמדינות באזור, ביניהן, יוון (עיר הנמל איגומניצה בצפון מערב), קרואטיה (מדוברובניק), אלבניה (מלדורס) ואפילו ממונטנגרו.

הגעה משדה התעופה לבארי

שדה התעופה נמצא מחוץ לעיר ועבור מי שאינם שוכרים רכב בשדה התעופה, ניתן להגיע באמצעות מוניות, אוטובוסים וכן קו מטרו (רכבת קלה) המגיע משדה התעופה לעיר.

דרכי התניידות בתוך העיר

כלל אצבע הוא כי בערים גדולות רכב אינו פרקטי מבחינת עומס וחנייה, אך באיטליה בנוסף לאלו, יש בחלק מהערים (כולל בארי) הגבלות תנועה באזורים מסוימים (לעיר העתיקה לא ניתן להיכנס עם רכב). הדרך הטובה והמהירה ביותר תהיה להשתמש במוניות, הליכה ברגל, רכיבה על אופניים ואוטובוסים, כדי להגיע ליעדים ואתרים בתוך העיר.

במידה ויוצאים לאתרים מחוץ לעיר (מחוז פוליה), רכב הוא האופציה הנוחה (בארי נחשבת לנקודת המוצא ליציאה לטיולים וסיורים באזור כולו). אם זאת, ישנם גם, קווי אוטובוס המגיעים ללא מעט יעדים מחוץ לעיר עצמה.

אפשרויות לינה בבארי

יש מבקרים הבוחרים בבארי כנקודת הבסיס וממנה יוצאים לטיולי יום, עבור אלו יש בעיר גם היצע דירות גבוה וגם מלונות המתאימים לשהות של כמה ימים. עבור מי שיוצאים לטיול מתגלגל מעיר לעיר, ניתן למצוא מלונות קטנים במחירים נוחים לשהות של לילה או שניים ולהמשיך הלאה.

דגש! במידה ואתם עם רכב, חפשו מקום לינה לא במרכז העיר ולא בעיר ההיסטורית שכן קשה למצוא חנייה.

מלונות מומלצים בבארי

מלון אימגו (Imago Plus Hotel) הוא מלון מעצבים הנמצא בלב בארי, במרחק של 7 דקות הליכה מתחנת המטרו בארי קיו. סלה. כל חדר במלון מציע טלוויזיה בעלת מסך שטוח, פינת אוכל, קומקום חשמלי וחדר הרחצה הפרטי כולל מייבש שיער. לחצו למחירים והזמנות.

מלון היי בארי (Hi Hotel Bari) המודרני נמצא באזור המגורים פוג׳ופראנקו. המלון מציע בריכה חיצונית, חדר כושר של PRECOR וחדרי אירוח אלגנטיים. כל החדרים כוללים טלוויזיה עם ערוצי Mediaset Premium, מיטות עם מזרנים מסתגלים נוחים, שולחן עבודה וכיסא Mirra מתכוונן בעיצוב Herman Miller. לחצו למחירים והזמנות.

מלון בוסטון (Hotel Boston) ממוקם ממש במרכז בארי (Bari), ומציע חדרים ממוזגים עם חיבור אינטרנט אלחוטי חינם ומזנון ארוחת בוקר עשיר. מלון בדירוג 3 כוכבים זה נמצא במרחק של 350 מטרים מאזור הקניות ויה ספראנו. לחצו כאן למחירים והזמנות.

מלון ניקולאוס (The Nicolaus Hotel) ממוקם בפוג'יופרנקו (Poggiofranco), אזור מגורים של בארי (Bari), וכולל חדרים מסוגננים, אינטרנט אלחוטי בחינם, ואזור בריאות מאובזר במלואו עם בריכה מקורה, חדר כושר, סאונה, חמאם טורקי וג'קוזי. לחצו כאן למחירים והזמנות.

מה לראות בבארי

קולינריה

העיר בארי היא עיר נמל ומהגרים, כתוצאה מכך יש בה חווית מטבח מגוונת (מאכלי ים, איטלקי, אלבני, יווני ים תיכוני). ניתן להצטרף לסיורים קולינריים מאורגנים או להשתתף בסדנאות בישול שיחשפו אתכם לקסמי המטבח האיטלקי.

ממליצה להצטרף לסיור פסטה מקומי על מנת להכיר את רזי המטבח המקומי.

העיר העתיקה

הליכה או רכיבה על אופניים או סגווי בעיר ההיסטורית, לאורך החומה והנמל, לעבור בין כנסיות ומבנים עתיקים רבים שנשמרו או שוחזרו. ניתן לטייל באופן עצמאי או לחפש סיור מודרך שיעביר אתכם בכל המקומות ההיסטוריים עם הסבר.

הבזיליקה על שם ניקולאס הקדוש (Basilica San Nicola)

זה היה המבנה החשוב ביותר בעיר הקדומה והיא נבנתה בסביבות המאה החמישית לספירה ונועדה להיות מקום לשרידיו של הקדוש ניקולאס. ניקולאס הפך לקדוש בזכות כמות גדולה של ניסים שקרו לו ובזכות מנהגיו לתת מתנות בסתר שגם הפכו אותו בסופו של דבר להשראה לדמותו של סנטה קלאוס. 

קתדרלת בארי + מוזיאון סוקורופו (Bari Cathedral e Museo del Succorpo della Cattedrale)

הקתדרלה מהמאה ה-12 והמוזיאון נמצאים יחדיו ומציעים ביקור וסיור להכיר את כל ההיסטוריה של המקום והסביבה.

מבצר נורמני שוובי Castello Normanno-Svevo))

מבצר שנבנה על ידי הרומאים במשך כחמש מאות שנים (החל מהמאה ה-12), המבצר קרוב מאד לטיילת והוא משמש גם כמוזיאון וגם כמתחם לתערוכות אומנות שונות.

הנמל הישן בקצה טיילת לונגמארה (Lungomare e Murat)

הליכה לאורך החוף, מסעדות, ברים ובתי קפה עד שמגיעים לנמל הדייגים הישן וניתן לצפות בדייגים שיוצאים או חוזרים.

עמוד הקלון (Colonna della giustizia)

עמוד הקלון הוא מנהג עתיק מימי הבינים בו הענישו פושעים, בוגדים וכל מי שלא היה נראה לשליטים. הענישה כללה קשירה לעמוד (לעיתים עירומים) במשך שעות ואפילו ימים. עמוד הקלון של בארי נמצא בכיכר מרקנתילה.

אי אפשר בלי בכריסטמס

כעירו של הקדוש ניקולאס שלפי נוצרה דמותו של סנטה קלאוס, העיר נערכת לחגיגות חג המולד בצורה מרשימה ומפוארת ובשבועות שלפני החג ובמהלכו העיר נוצצת, מקושטת וזוהרת. תוכלו למצוא שוק כריסטמס, כפר סנטה לילדים ועוד. 

מרכז העיר בארי

מה לראות מחוץ לבארי

העיירה אלברובלו (Alberobello) – פופולארית בקרב תיירים בזכות המראה המיוחד של הבתים שלה (יעד מרכזי לצילום). אלו בתים שנבנו בשיטה פרק ובנה (כמו סוכה) כחלק מניסיון להימנע מתשלומי מס למלך. הבנייה עד היום שומרת אמונים למראה ולשיטה (כמובן עם התאמות יכולות הבנייה המודרניות). 

העיירה לצ’ה (Lecce) – מכונה גם פירנצה הדרומית זאת על רקע מבנים רבים בעיר הבנויים מאבני גיר ובסגנון בארוקי. העיר בעלת זיקה חזקה ליוון (מייסדי העיר הגיעו אליה מכרתים) וחלק גדול מהתושבים מדברים בניב יווני. רבים מגיעים לעיר להתרשם מהאדריכלות המיוחדת ומשמן הזית המפורסם שלה.  

העיירה פוליניאנו א-מארה (POLIGNANO A MARE) – עיירת חוף פופולארית בזכות חופים יפים ונסתרים וצוקים מרשימים המעניקים מראה עוצמתי לאזור. גם כאן ניתן לשוטט בסמטאות צרות ולהתרשם מהעיר וכמובן לטעום מהמאכלים המאפיינים את המקום.

מערות קסטלן (The Grotte Di Castellan) – מערת נטיפים מהיפות בעולם (45 ק"מ מבארי), מסלול הליכה באורך כ-3 ק"מ כולל ירידה לעומק האדמה.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טירת בארי

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן