8 ימים בצפון איטליה – אגם מאג'ורה וגארדה

הבריכה-במתחם האירוח בbaveno עם נוף מרהיב

מסלול טיול משפחתי בן שמונה ימים בצפון איטליה שכלל את אגם מאג'ורה ואגם גארדה.

סיכום של Irit Lieder (Demri)

מידע כללי על המסלול בצפון איטליה

מתי – 18-25/5/2022
הרכב – 2 משפחות :4 מבוגרים, 4 ילדים (4.5, 4.5, 1.5, חצי שנה).
טיסות – טסנו בהלוך ובחזור עם חברת וויזאייר. כרטיס תינוק כלל כיסא בטיחות לרכב לשליחה לבטן המטוס.
רכב – שכרנו דרך AVIS, הבאנו כיסאות בטיחות ובוסטר מהארץ לילדים. ביטוח צמיגים ושמשות- לא עשינו למרות שהציעו לנו במקום. הם רצו עוד שבע דולר ליום בערך. כן עשינו ביטוח לכל השאר עם ביטול השתתפות עצמית. יצא 1400₪ לרביעי עד רביעי עבור ג'יפ רנגייד.
השתמשנו בעיקר בוויז, לשים לב באוטוסטראדות לקחת כרטיס בנתיב עם הסימן של הכרטיס (שלט לבן בדר"כ) ולשלם ביציאה.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

מזג האוויר – מושלם! חם במהלך היום ונעים בערב.

מקומות לינה לאורך הטיול

ישנו 3 לילות בעיירה Baveno (במרחק 7 דק' מ-Stresa) באגם מאג'ורה ועוד 4 לילות בעיירה Lazise באגם גארדה.

ב- Baveno ישנו במלון דירות בשם The View – מומלץ מאוד! נוף מדהים מהמרפסת, דירות גדולות עם מטבחון קטן וכל מה שצריך. במתחם יש גם בריכה ואזור לשבת – נהנינו מאוד.

ב- Lazise ישנו במתחם דירות בשם- Italianflat- Maison du lac.
ישנו בשתי דירות הקרקע, דירה ענקית, נקייה עם אזור דשא גדול לילדים ובריכה מפנקת. בנוסף יש גישה ישירה לאגם מהדירות. הדירות ממוקמות כ-5 דק' מכל הפארקים של גארדלנד. מומלץ!!!

מסלול טיול בן שבוע בצפון איטליה

יום 1

נחיתה אחה"צ, נסיעה ל- Baveno (50 דק' על כביש מהיר משדה התעופה מלפנסה במילאנו).
התור ב- AVIS לקבלת הרכב היה ארוך, כשעה וחצי, קחו בחשבון שזה יכול לקרות – תתקדמו לשם כמה שיותר מהר כדי לקחת פתק בתור.

יום 2

נסיעה לסטרזה Stresa (כ-7 דק'), חנינו באחד הרחובות ליד המזח, שתינו קפה מעולה ומאפים טובים
ב- IL Gigi bar ומשם הלכנו לכיוון האגם לשייט לאיים הבורומאים. התלבטנו בין שייט בסירות הגדולות לשייט בסירות הקטנות יותר (חברות פרטיות), יצא אותו מחיר עבור ביקור ב- 2 איים ולקחנו מהחברה הפרטית בסוף (כ-12 יורו למבוגר).
שטנו לאי פסקרי אי קטן ומקסים, רחובות צרים, מסעדות גלידריות ודוכנים, יש גישה לאגם ובסוף יצא שבילינו שעה וחצי במים שם. על הביקור באי השני וויתרנו וחזרנו בצהריים המאוחרים לסטרזה.
משם חזרנו לדירה לקצת בריכה וארוחת צהריים שהכנו, ובערב נסענו לכיוון הר המוטארונה – נסיעה של 30 דק', מפותלת ועדיף לא לעשות אותה לקראת החשיכה. עלינו לכיוון תצפית המזחלות הרים (עלייה קשה של 10 דק', עדיף בלי עגלה) ונוף מהמם משם.

יום 3

נסיעה לכיוון דרום שוויץ – יום מדהים ביופיו. נסענו קודם כל לסכר ורזסקה, הורדנו את האפשרות לכבישים מהירים בוויז (גם כדי לא לשלם על מדבקה) והדרך הייתה מהממת, לאורך אגם מאג'ורה. בדרך עברנו בעיירה לוקרנו שנראית חמודה ממש (לא עצרנו כי הילדים ישנו ). אחרי כשעה וחצי נסיעה הגענו לסכר, הלכנו לאורכו ובסוף יש מסלול בתוך היער שאפשר לעשות, אנחנו הלכנו קצת והיה מאוד יפה.

אכלנו צהריים עם נוף לסכר במסעדה בדרך לנקודה הבאה.

משם נסענו לגולת הכותרת – Ponte Dei Salti. אין מילים לתאר כמה מיוחד ויפה המקום הזה, בילינו שם שעתיים, נכנסנו למים הקפואים והילדים קפצו מאבן לאבן. חוויה מומלצת מאוד.
משם נסענו חזרה לכיוון הדירה, בדרך הילדים היו רעבים ועצרנו במקום הראשון שראינו שיצא הצלחה מסחררת – RISTO BAR HEMINGWAY אוכל טעים, נוף מדהים וירידה לאגם.

יום 4

יום נסיעה לכיוון Lazise בגארדה, שעתיים ורבע נסיעה (חשבנו לעצור בדרך בסוף נסענו ישירות, יש בדרך תחנות דלק עם מסעדות שאפשר לעצור בהן).
הגענו לדירה ומרוב התלהבות תוך שניה כולנו היינו בבריכה, בערב הסתובבנו בעיר העתיקה של לאזיסה, אכלנו במסעדה על הטיילת וגלידה לקינוח.

יום 5

התחלנו את היום בנסיעה ישירה לכיוון מפלי ורונה (שעה ורבע), נסענו לא דרך הכביש המהיר והדרך הייתה מהממת בין עיירות על אגם גארדה. המפלים היו ממש חוויה נחמדה, שעה גג, נרטבים קצת והגנים מסביב מאוד יפים.
משם טיפסנו עם הרכב על ההר (כרבע שעה) לאגם טנו המרהיב. יורדים במדרגות (יש גם ירידה מסביב לעגלות) ולאט לאט מתגלה אגם טורקיז בין הרים ירוקים. נכנסנו קצת למים (הקרים) ועלינו חזרה.
* להביא אתכם מגבת, איזה שמיכה לשבת עליה וסנדלים להיכנס למים.

משם ירדנו חזרה לריבה דל גארדה. עיירה יפה מאוד, עם טיילת, קניון, מסעדות וגלידריות ואגם שנראה שההרים נכנסים לתוכו. טיילנו, אכלנו ובילינו עד שעות הערב על שפת האגם עם הברווזים- הילדים לא רצו ללכת. משם נסיעה חזרה על הכביש המהיר כ- 50 דק' ללאזיסה.

יום 6

גארדלנד!! התלבטנו אם מתאים עם הגילאים של הילדים – היה יום כיפי במיוחד לכל הגילאים! מעל גובה מטר יש לא מעט מתקנים שאפשר לעלות עליהם. לקטן היו גני שעשועים ואזור של משחקי מים. אפילו המבוגרים הצליחו לעלות על כמה רכבות הרים (יום שני, אמצע מאי, לא היו תורים בכלל!). חשבנו שכמה שעות ונלך, הגענו בפתיחה ויצאנו ב-19 כשהפארק נסגר.
בערב מסעדה מעולה בלאזיסה – Ristorante pizzeria Le Rissete.

יום 7

יום לפני אחרון, חיפשנו יקב בכל הכרמים היפים שראינו מסביבנו. מצאנו המלצה על יקב ONE PIO. נסיעה של כעשרים דק', המקום יפייפה, לקחנו סלסלת פיקניק עם נשנושים, גבינות ובקבוק יין והם סידרו לנו אותו לישיבה על הדשא ליד הכרמים. נהנינו מאוד!! הילדים רצו ואנחנו שתינו.
לאחר מכן נסענו (עשרים דק') לסרמיונה, חנינו קרוב לעיר העתיקה והסתובבנו בה ברגל- אכלנו גלידות מעולות, קצת מזכרות וחזרנו לדירה (חצי שעה נסיעה).

יום 8

יום אחרון לטיול החלומי, טבילה אחרונה בבריכה, סיבוב בסופר המקומי לעוד קצת גבינות ורטבים הביתה ונסיעה לשדה התעופה (כשעתיים).

דגשים חשובים

**קחו בחשבון שרוב המסעדות סגורות בין 14-18 (בערך, משתנה), קרה כמה פעמים שחיפשנו לשבת לאכול והגישו רק שתייה בשעות האלה

**אנחנו תמיד מעדיפים לקחת דירות עם מטבחון ולהכין ארוחת בוקר ונשנושים להמשך היום

**כרטיסים לגארדלנד קנינו מפאבלו(דרך Ebay) ב- 31 אירו. (נכון לפרסום הפוסט – דצמבר 2022 – ניתן לרכוש באתר הרשמי ב-25 אירו).

**הבאנו איתנו כיסא לאוטו+בוסטר מהבית – לתינוק מתחת לגיל שנתיים אפשר להביא כיסא, עגלה ותיק. צריך לבדוק מול כל חברת תעופה אבל ככה זה בדר"כ.

מקווה שמסלול הטיול יעזור לכם לתכנן את הטיול שלכם בצפון איטליה.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבריכה-במתחם האירוח בbaveno עם נוף מרהיב

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...