רייכסטאג – המדריך למבקר, הזמנת כרטיסים וסיורים מודרכים

רייכסטאג, ברלין

רייכסטאג – המדריך למבקר, הזמנת כרטיסים וסיורים מודרכים

הרייכסטאג הוא מקום מושבו של הפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג. הבניין נחנך בסוף המאה ה-19 ויש לו כיפת זכוכית מרשימה. המבקרים בה משקיפים ממנה על העיר מצד אחד ועל אולם המליאה של חברי הפרלמנט מצד שני. הבניין מהווה מוקד משיכה לתיירים שבאים לשמוע ולחוש מקרוב את המקום המלא בהיסטוריה. מקום שראה מצד אחד את עליית הנאצים לשלטון ומצד שני חזר לתפקידו המקורי לאחר איחוד גרמניה.

השם "רייכסטאג" ניתן לבניין שבו ישב הפרלמנט (שכונה אז "הרייכסטאג") מחנוכת המבנה בשנת 1894 עד לשנת 1939, ובו יושב הבונדסטאג, הפרלמנט הגרמני בן-זמננו, החל משנת 1999.

איך מזמינים כרטיסים לרייכסטאג

הביקור בבניין הרייכסטאג אינו כרוך בתשלום, אך מחייב בהרשמה מראש. להזמנת סיור לחצו על הקישור הבא (Reichstag Building) ומלאו את הטופס. אישור על הסיור יגיע לתיבת הדוא"ל שלכם.

יש להירשם לסיור מבעוד מועד (כחודש לפני הביקור) על-ידי שליחת הטופס באתר.

צריך לקחת בחשבון שבניין הרייכסטאג לא פתוח כל יום למבקרים. ימי הפתיחה קשורים באופן ישיר לאירועים הממלכתיים. יש לבצע את ההזמנה לסיור מראש דרך אתר האינטרנט של בניין הרייכסטאג, חשבון להזמין מראש כיוון שכמות הכרטיסי כניסה מוגבלת.

איך מגיעים לרייכסטאג?

תחנת הרכבת הקרובה ביותר הינה Bundestag, ממנה הליכה לכניסה למבנה הינה כ-5 דקות.

כתובת: Platz der Republik 1, 11011 ברלין, גרמניה.

יש להצטייד בדרכונים לבידוק הבטחוני בכניסה.

סיורים מודרכים ברייכסטאג

זה הסיור הכי פופולרי במוסדות השלטון הגרמנים בברלין. במהלכו תזכו להציץ אל מאחורי הקלעים של המתרחש בבניין הפרלמנט, תיהנו מהנוף הפנורמי עוצר הנשימה שנשקף דרך כיפת הזכוכית שלו, ותלמדו רבות על ההיסטוריה הפוליטית של גרמניה. משך הסיור כשעתיים.

לפרטים והזמנת מקום לחצו כאן.

על הגג של בניין הרייכסטאג, ליד כיפת הזכוכית, יש בית קפה שניתן לשלב ארוחה בו עם סיור מודרך בבניין. זה בניין הפרלמנט היחידי בעולם שיש בו מסעדה שפתוחה לציבור! אז כדאי לנצל זאת, ואת הנוף היפה שיש פה.

ניתן להזמין מקומות לארוחת בוקרלארוחת צהרייםלמשקה ומתאבנים אחרי הצהריים או לארוחת ערב. בתיאבון!

עוד בסביבה

אם אתם מבקרים כבר באזור, מומלץ לשלב עם ביקור בשער ברנדנבורג, שער ניצחון ואחד מסמליה החשובים ביותר של גרמניה בכלל וברלין בפרט. הוא נמצא במרחק 5 דקות הליכה. אם מזג אוויר מתאים, מומלץ לבקר בפארק טירגארטן המקסים. פארק עירוני ענקי המציע בריחה אולטימטיבית מהעירוניות של ברלין.

כ-15 דקות הליכה תוכלו להגיע גם לכיכר פוטסדאם. הכיכר נקראה על שמה של העיר פוטסדאם, השוכנת כ-25 ק"מ מדרום-מערב, ומצינת את המקום שבו נכנסה אל בין חומות העיר ברלין הדרך שהובילה מפוטסדאם.  פוטסדאמרפלאץ לסמל וקדמה ולליבו של מרכז העסקים של ברלין ונמצאים בה מאות חברות ארגונים וערוצי מדיה. בצמוד לכיכר נמצא ״מרכז סוני״ (Sony Center) ובו בתי קולנוע, מסעדות ומוזיאון הקולנוע של ברלין.

עוד על ברלין באתר

כתבות נוספות באתר שיעזרו לכם לתכנן את החופשה בברלין

עוד על ברלין באתר

מתכננים חופשה בברלין? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן