ברלין – המדריך למטייל בעיר: מידע חשוב, תחבורה ציבורית ואטרקציות שוות

מרכז ברלין בחורף

ברלין – המדריך למטייל בעיר: מידע חשוב, תחבורה ציבורית ואטרקציות שוות

ברלין, עיר הבירה של גרמניה, היא העיר הגדולה ביותר בגרמניה, שטחה הוא כ-891.8 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה כ-3.7 מיליון תושבים. העיר ממוקמת בצפון מזרח גרמניה ואת העיר חוצה נהר השפרה. ברלין מציעה למטייל אטרקציות מעולות, חוויה קולינרית, בירות מעולות וחיי לילה סוערים. 

ברלין ממותגת כ- City of freedom. בהחלט בביקור בברלין אפשר להרגיש את הלך הרוח הליברלי של התושבים והתיירים בעיר הבא לידי ביטוי בסצנת חיי לילה תוססת במיוחד. 

שער הניצחון בברלין

מידע חשוב למטייל בברלין

למרות שיש מספיק אטרקציות נהדרות בברלין, שיכולות למלא טיול בבירת גרמניה במשך ימים, טיולי יום מחוץ לברלין לאחת או יותר מהעיירות השכנות או אל האזור הכפרי שמסביב יכול להציע הפוגה מצוינת מהמולת העיר הגדולה.

לחצו כאן לרעיונות לטיול מחוץ לברלין.

מטיילים בברלין בחודש דצמבר? הרווחת! גרמניה בכלל, וברלין בפרט, ידועות בחגיגות חג המולד המושקעות. מסוף נובמבר מתמלאים רחובות ברלין שווקים מסורתיים ומודרניים עם דוכנים מקושטים, תפוחי עץ מצופים בסוכר, ליקר ביצים, צעדות קריסמס, מופעי רחוב ויין חם.

לחצו כאן לקרוא על שווקי חג המולד בברלין.

תחבורה ציבורית בברלין

ברלין היא עיר שוקקת חיים עם מערכת תחבורה ציבורית מפותחת שמקלה על התושבים והמבקרים להתנייד. לעיר יש רשת ענפה של אוטובוסים, חשמליות, רכבות ורכבות תחתיות המקשרות את כל פינות העיר, מה שהופך את הנסיעה נוחה לכל יעד בתוך ברלין.

אחת הדרכים הפופולריות ביותר להתנייד בעיר היא באמצעות ה-Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), המפעילה את האוטובוסים, החשמליות והרכבות התחתיות של העיר. ל-BVG אזור כיסוי רחב ופועל בלוח זמנים קבוע, מה שהופך אותו לאופציה אמינה עבור נוסעים ותיירים כאחד. ה-BVG מציע גם מגוון אפשרויות לכרטיסים, כולל כרטיסים בודדים, כרטיסי יום וכרטיסים שבועיים וחודשיים, מה שמקל על הנוסעים למצוא את הכרטיס המתאים לצרכיהם. את הכרטיסים ניתן לקנות במכונות אוטומטיות בתחנות אוטובוס ורכבות. 

אמצעי תחבורה פופולרי נוסף בברלין הוא ה-S-Bahn, רשת של רכבות פרבריות המקשרות את העיר עם האזור שמסביב. ה-S-Bahn הוא דרך יעילה לנסוע לערים ועיירות סמוכות, והוא מציע גם קישורים לתחנת הרכבת המרכזית של העיר, Berlin Hauptbahnhof, המשמשת כמרכז לרכבות לאומיות ובינלאומיות.

בנוסף ל-BVG ול-S-Bahn, לברלין יש גם רשת של רכבות אזוריות, הידועות בשם Deutsche Bahn, המקשרות את העיר עם חלקים אחרים של גרמניה ומחוצה לה. רכבות אלו מציעות דרך נוחה ונוחה לנסוע ליעדים מחוץ לברלין, והן מציעות גם קישורים לשדות התעופה של העיר.

מתי לבקר בברלין?

מזג האוויר בברלין תואם את רוב אירופה. אמנם נדיר מאוד כי תזכו לחוות שלג בברלין, אך בהחלט קר וגשום שם בחורף, וזהו לא זמן מומלץ לטיול, אלא אם אתם מתכננים להנות משווקי חג המולד ולהראות להם את האורות וקישוטי החג. האביב והסתיו יכולים להיות קרירים, אך הם זמן נהדר לטיול בברלין, כאשר הקיץ הוא הזמן האולטימטיבי, עם ממוצע טמפרטורות של 25 מעלות – כלומר, כל יום הוא יום נעים לטיול, לא חם מדי וגם לא קר מדי.

מלונות מומלצים בברלין

ברלין היא ענקית! כמה ענקית? פריז נכנסת בברלין 7 פעמים, ותל אביב 14 פעמים. אין לה מרכז תיירות אחד. האטרקציות התיירותיות מחולקות בין הרובעים השונים בעיר. אז יש כמה אזורים שמומלץ לישון בהם בביקור שלכם בעיר, תלוי בתחומי העניין שלכם. 

H10 Berlin Ku'damm: מלון עם חדרים מפוארים , נקיים מרווחים ומאובזרים: מיני בר , קומקום , חלוקי מגבת , נעלי ספא , קרמים, ערכות תפירה ומזגן טוב.
הארוחת בוקר של המלון קיבלה המלצות נהדרות: מגוונות, טעימה ועשירה.
מיקום: דקה הליכה מרחוב הקניות המפורסם – קודאם. בסביבת המלון הרבה מסעדות, ברים ואזורי קניות (גם חנות גדולה של פרימארק).
לחצו כאן להזמנה

מלון ריץ' -קרלטון, ברלין: הוא מלון 5 כוכבים בברלין, במרחק צעדים ספורים בלבד מפוטסדאמר פלאץ. המלון במיקום מעולה ועם שירות אדיב יספק לכם חופשה יוקרתית ומושלמת. 

אורחי המלון יכולים להתפנק בבריכת שחייה מקורה הפועלת לאורך כל השנה, ספא, וחדר כושר משובח. להשלמת חופשה מפנקת תוכלו להזמין במתחם הספא שירותי עיסוי בתוספת תשלום. 
לחצו כאן להזמנה

אטרקציות מומלצות בברלין

אם זה הביקור הראשון שלכם בעיר, יש כמה אטרקציות שנחשבות כחובה! 

בניין הרייכסטאג (חובה להזמין מקום מראש באתר הרשמי), להתהלך לאורכה של חומת ברלין, לצפות בנוף הנשקף ממגדל הטלויזיה, להתהלך בשדרת אונטר דן לינדן עד שער ברנדנבורג, לבקר באנדרטת השואה, צ'ק פוינט צ'רלי.

חובבי המוזיאונים יכולים למצוא עניין רב באי המוזיאונים. האי זכה לשמו הודות למספר הרב של מוזיאונים שנמצאים עליו. הוא גם מוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשל המבנים ההיסטוריים שניצבים בו. באי מספר מוזיאונים מפורסמים כמו: מוזיאון פרגמון, המוזיאון החדש ועוד. תוכלו לרכוש כאן כרטיסי כניסה משולבים למוזיאונים השונים באי.

לחצו כאן לאטרקציות מומלצות נוספות 

סיור מבוסס טיפים להיכרות העיר

הדרך הכי טובה להכיר את העיר היא באמצעות סיור מודרך. אם אתם לא רוצים להתחייב או לשלם סכומים גבוהים מדי, תוכלו להצטרף לסיור מבוסס טיפים. מה זאת אומרת סיור מבוסס טיפים? אתם מצטרפים לסיור ובסוף הסיור מחליטים כמה כסף להשאיר למדריך. אני ממליצה ממש לקחת את הסיור כבר ביום הראשון לחופשה כי לאורך הסיור מקבלים המון טיפים מועילים והמלצות על מסעדות, אתרים שווה לבקר בהם ואזהרות על מלכודות תיירים.

באתר GuruWalk תוכלו למצוא הצעות לסיורים מבוססי טיפים להכרה של העיר.

המטבע בגרמניה הינו יורו. 
הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לקנות יורו לטיול היא דרך Fly Money. פשוט מזמינים את הכסף מראש באינטרנט ואוספים אותו לפני הטיסה בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. ניתן לקנות גם בתשלומים. להזמנה לחצו כאן.

כיכר פוסטדרם ברלין

 

עוד על ברלין באתר

מתכננים חופשה בברלין? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה. 

2 תגובות

  1. היי אז היינו 4 ימים בברלין בתודות לכם הספקנו הרבה דברים מעניינים אבל הדבר שרציתי לדבר עליו זה המסעדה של אסף גרניט ברטה השירות מדהים והאוכל אין מילים. זה הפתעת הטיול מכל המקומות שאכלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן