רעיונות לטיולי יום מחוץ לברלין

עיירה ביער השחור בגרמניה

רעיונות לטיולי יום מחוץ לברלין

ברלין מציעה אין סוף אטרקציות. אפשר לטייל בברלין שבוע שלם ולא להספיק ליהנות מהשפע שהיא מציעה. אבל אם בכל זאת אתם רוצים קצת לברוח מהמולת העיר, יש מגוון טיולי יום מחוץ לברלין לאחת או יותר מהעיירות השכנות או אל האזור הכפרי שמסביב יכול להציע הפוגה.

מהארמונות המקסימים והפארקים הבתוליים של פוטסדאם ועד לטבע של נהרות האוול והשפרה, הסביבה של ברלין מציעה שפע של אטרקציות ודברים מהנים לעשות. גם אם אינכם מטיילים עם רכב, לרוב המקומות ניתן להגיע בתחבורה ציבורית או סיורים מאורגנים.

לפניכם מספר רעיונות לטיולי יום מחוץ לברלין.

קיר המלכים בדרזדן

פוטסדאם – ארמונות וגנים מרהיבים

חצי שעה נסיעה ברכבת ישירה ממרכז ברלין ברכבת או ברכב תביא אתכם לפוטסדאם (Potsdam), עיר מקסימה, עם חנויות יוקרתיות, בתי קפה, אגמים, נחלים, ארמונות מרשימים וגנים מרהיבים. בפוסטדאם יש מספר ארמונות והמרשימים מבינהם הינו ארמון סנסוסי (Schloss Sanssouci). הארמון מוקף בגנים מרהיבים המזכירים את גני ורסאי ליד פריז. אל הארמון מטפסים ב-132 מדרגות המוקפות בטרסות של מדשאות ועצים ובתחתיתם בריכת מים עם מזרקה פסלי שיש. הגן, המעוצב בסגנון צרפתי, מושך את העין בצורתו הסימטרית המושלמת, בערוגות הפרחים הצבעוניות ובעצים הגזומים בצורות גיאומטריות.

אם זמנכם קצר, תוכלו מראש להזמין כרטיס לאוטובוס HOP ON HOP OFF, אוטובוס שעובר בין רוב האתרים המפורסמים של פוסטדאם. תוכלו לרדת ולעשות בתחנות השונות. בנוסף, באוטובוס אודיו המספק הסברים על המקומות השונים בהם עוברים. לחצו כאן להזמנות – ניתן לבטל עד 24 שעות לפני ללא תשלום.

איך מגיעים? אם אתם מטיילים עצמאית מומלץ לקחת רכבת S7 או S5 לתחנת הרכבת של פוסטדאם (Potsdam), משם תוכלו להגיע עד הגנים בעזרת קו אוטובוס 694, 695 או בחשמלית 96, 98.

יש אופציה לטיול מודרך באנגלית באוטובוס שיוצא מברלין ועובר באתרים מרכזיים בפוטסדאם. לחצו כאן לפרטים והזמנות.

דרזדן – עיר בארוק מרשימה

ממוקמת כשעתיים דרומית לברלין, דרזדן היא בירתה של מחוז סקסוניה ומשתרעת לאורך שני צידי נהר האלבה. דרזדן שוחזרה בקפידה מהרס במלחמת העולם השנייה ושנים של הזנחה, כעת היא שוב אחת מערי הבארוק הגדולות והמרשימות באירופה.

מלאה בארמונות מרשימים על שפת הנהר ובכנסיות יפהפיות שנבנו על ידי המלכים הסקסונים שבחרו בה כבירתם, דרזדן היא גם יורשת האוספים שהמלכים הללו אספו ואצרו. יחד עם חפצים היסטוריים נדירים, אוספים אלה כוללים דוגמאות לאמנויות יפות ודקורטיביות. כמה מהאוספים החשובים ביותר מוצגים באוסף האמנות הממלכתי של דרזדן (Staatliche Kunstsammlungen Dresden), השוכן בתוך הארמון המלכותי של דרזדן.

גלו את דרזדן בספינת קיטור מקסימה או שייט בסירה מודרנית לאורך נהר האלבה. תסתכלו על ציוני הדרך של העיר והתפעלו מגשר לושוביץ, הידוע יותר בשם "גשר הפלא הכחול". לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנות.

איך מגיעים? יש רכבת ישירה מתחנת ברלין האופטבנהוף לדרזדן.

ביקור בואנזה

לוואנזה יש היסטוריה אפלה מאחוריה, אבל בכל זאת הוא אזור יפהפה לביקור מברלין. כיום, אנשים מגיעים בעיקר לוואנזה כדי לבקר באגם. באגם חופים חוליים פופולריים ביותר באזור ברלין. ביום חם האזור עלול להיות צפוף, אבל יש הרבה בירה ואוכל לצפות על כך.

ואנזה מפורסם בעיקר בשל היותו המקום של ועידת ואנזה. הועידה שבה נפגשו בכירים נאצים כדי לתכנן את הפתרון הסופי ל"שאלת היהודים". המיקום של המפגש הזה, וילת ואנזה, הוסב לתערוכה חינמית בה תוכלו לקרוא קטעים אמיתיים מהעיתונים וממסמכים פנימיים כאחד, המדגימים כיצד כוונו היהודים והאשימו אותם בבעיות של גרמניה.

אם אתם מטיילים עם רכב , סעו ב-Am Grossen Wannsee, דרך ציורית על הגדה המערבית של האגם. אפשרות נוספת היא לקחת את אחת מסירות התיירים של וואנזה שנוסעות אל Spandau ופוטסדאם וממנה.

הרי הרץ – טבע וערים מימי הביניים

הרי הרץ של גרמניה הוא אזור יער מדהים הממוקם 2.5-3 שעות מערבית לברלין. כאן תמצאו כמה ערים מימי הביניים מהשמורים ביותר במדינה. אבל אם אתם אוהבים טבע, אז מפלים, טיולי יער, אוכל גרמני מסורתי וקליטה ירודה של טלפונים סלולריים, כולם מחכים לכם בהרץ.

מטיילים גרמנים נוהרים להרץ כדי לטעום מגרמניה המסורתית, לראות אתרים מפורסמים מהפאוסט של גתה, ולהגשים את הסטריאוטיפ של אובססיה לטיולים. אבל מלבד מטיילים מקומים, הרץ לגמרי עפה מתחת לרדאר התיירות הבינלאומי. וזה קצת מפתיע בהתחשב עד כמה ראויות לאינסטגרם העיירות שלה המלאות בבתי עץ.

איך להגיע? הכי טוב ומהיר להגיע להרץ ברכב. רכבות ואוטובוסים באזור זה יוצאים לעיתים רחוקות כך שזה נותן לך הרבה יותר גמישות. אם אין באפשרותכם להשכיר רכב, אפשר להגיע לכמה מהעיירות המרכזיות בהרץ כמו Wernigerode, Goslar ו-Quedlinburg ברכבת תוך כ-3 שעות מברלין.

שמורת Spreewald

Spreewald היא שמורת ביוספרית המוכרת על ידי אונסק"ו. השמורה ממוקמת רק 100 קילומטרים מחוץ לברלין במדינת ברנדנבורג. השמורה כוללת למעלה מ-200 תעלות בהן תוכלו לנווט בקיאק, בקאנו, או בסירת אופניים מסורתית (שנקראת Spreewaldkahn). אורכן של התעלות הוא סה"כ 276 קילומטרים.

Spreewald הוא טיול יום מדהים מברלין בכל עונה, אבל הקיץ והסתיו יפים במיוחד. זו גם דוגמה מצוינת לתיירות מקומית, מכיוון שתמצאו כאן מעט מאוד תיירים בינלאומיים.

איך להגיע? הדרך הקלה ביותר להגיע ל-Beelitz היא ברכב, ולוקחת רק שעה אחת של נסיעה ויש הרבה חניה. אפשר גם להגיע ל-Beelitz ברכבת, מכיוון שיש תחנת רכבת ב-Beelitz-Heilstätten, מאלכסנדרפלאץ לוקח כשעה להגיע.

עיירה ביער השחור בגרמניה

עוד על ברלין באתר

מתכננים חופשה בברלין? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה. 

יש לכם רעיונות נוספים לטיולי יום מחוץ לברלין? נשמח שתשתפו אותנו בתגובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן