צפון איטליה – גארדה ודולימיטים בפסח מסלול מלא

צפון איטליה – גארדה ודולימיטים בפסח מסלול מלא

שבוע ראשון של אפריל 2023. רגע לפני פסחא. סוף עונת החורף בצפון איטליה – מסלול טיול זוגי סובב אגם גארדה ודולומיטים. מסלול מלא כולל המלצות.
9 ימים מלאים, 1000 ק"מ, בהם הנסיעה היומית הכי ארוכה לקחה שעתיים וחצי.

נכתב ע"י Amir Livneh

יום 1

נחיתה ביום רביעי בשעה 1 בלילה בשדה התעופה MXP (מילאנו מלפנסה). נסיעה של 3 דקות בשאטל חינמי של שדה תעופה שעוצר 300 מטר מהמלון holiday Inn Express case Nuove.

קצת מידע על השאטל החינמי של שדה התעופה שקיבלתי מהמלון:
שירות השאטל מחבר בין שני הטרמינלים של שדה התעופה. בכל 20 דקות מהשעה 04:00 לפנות בוקר ועד השעה 01:00 שלאחר חצות הלילה. ובאמצע הלילה, בין השעות 01:00 ועד 04:00 לפנות בוקר – כל חצי שעה. בשדה התעופה ניתן לעלות על השאטל בקומה -1 מול מלון שרתון ובכדי להגיע להולידיי אין יורדים ב-Case Nuove והולכים 300 מטר.

יום 2

שאטל חינמי חזרה לשדה, השכרת רכב דרך אוטיורופ. בחרנו ברכב אוטומטי Volkswagen T-Cross, קצת יותר גדול ומוגבה מרכב פרייבט (קבוצת SUV קומפקטי), כדי שיהיה נוח בעליות והירידות של הדולומיטים. חברת Budget.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

מנמל התעופה נסיעה לכיוון Sirmione, בדרך עצרנו באוטלאט – Franciacorta Village. ההאוטלנט נחמד, הכי טוב להסתכל באתר שלו מראש לבדוק אם החנויות שם מעניינות אתכם.

לינה במלון מומלץ בעיר העתיקה Sirmione בשם Hotel catullo. מארחים סופר נחמדים ומחייכים. יש מרפסת מדהימה בקומה ה 6 שמשקיפה על האגם. ארוחת בוקר טובה. יתרון של המלון – בתוך העיר העתיקה. חסרון של המלון – צריך לחנות את הרכב בחניון מחוץ לעיר העתיקה והם דואגים לשלוח רכב גולף שלוקח עד המלון. ישנו 2 לילות במלון הזה.

יום 3

נסיעה לעיירה lazise, מסתובבים בעיר הציורית, בתי קפה ומסעדות על האגם. בחזור עצרנו ב Peschiera del Garda, יש שביל הליכה קליל ויפה על הנהר, מים כחולים – תכלת. בגוגל לשים את הנקודה הזאת: Via Campo Sportivo, 37019 Peschiera del Garda VR, Italy, והנהר בקרבת מקום. חניה חינם צמודה למגרש כדורגל.

אחהצ-ערב, עלינו למבצר של Sirmione לקראת שקיעה, שווה ביקור. העברנו שם בערך שעה. ארוחת ערב טובה מאוד בבסירמיונה: במסעדה Trattoria La Fiasca. לילה נוסף ב Sirmione.

יום 4

נסיעה לדולימטים – אורטיזיי. דרום טירול. Ortisei. כל האזור דובר איטלקית וגרמנית בגלל הקרבה לאוסטריה. מתחילים לראות שלג בעליות ומשנים אווירה. האוויר נקי וקריר. כל מסעדה מגישה מרק גולאש טעים טעים!

מגיעים לעיירה Selva למסלול הליכה קליל ומישורי עם שאריות שלג. למסלול קוראים vallunga. הולכים לתוך העמק כמה שרוצים וחזרה. לא מעגלי.

נסיעה לאורטיזיי ללילה אחד. ישנו ב rives garni – דיי בסיסי. לא ממליץ. ארוחת ערב מומלצת מאוד באורטיזיי – במסעדה Turonda | pizza · bistrot · drinks. מקום של קוקטיילים שווים ואוכל מגוון ומיוחד, שילוב איטלקי ואסיאתי.

יום 5

עלייה בבוקר על הרכבל באורטיזיי שמוביל ל Alpe De Suiss. עולים מעלה ופתאום הכל הכל מושלג-מדהים. ההרים האימתניים של הדולומיטיים במלוא הדרם. יפהפה. קפה טוב מול הנוף, ואפשר לעשות מסלול קצר שיורד חצי שעה ולעלות באותה דרך או עם רכבל קטן שמחזיר לרכבל העליון. ארוחת צהריים או ערב טובה באורטיזיי במסעדה בשם Mauriz Keller.

נסיעה של שעה ורבע מאורטיזיי ortisei לקאנאזי canazei. דרך מדהימה ביופייה, מפותלת, מוקפת שלג, עולים בגובה ויורדים. ממליץ מאוד על הנסיעה. המון מקומות לעצור מול הנוף המושלג וההרים המרהיבים. גלויה חורפית.

ביקור באגם Fedaia, שהיה מושלג וקפוא, אבל הייתה כיף לשחק בשלג מעל האגם. מפה לעיירה קאנזיי. הספקנו גם לעשות ice skating באולם ההוקי בקאנזיי. אחלה סיום ליום ארוך.

קאנזיי מלון דירות מומלץ בשם Residence Contrin. ללא ארוחת בוקר. ממש אהבנו את המקום כי היה מטבח מאובזר ואפשר להכין ארוחת בוקר/ערב אחרי קניות בסופר המקומי.

מסעדה טובה בקנזיי: La Cantinetta – Canazei.

יום 6

נסיעה קצרה לאגם Lago di soraga ואז נסיעה של רבע שעה ל-qc terma. היינו שם 5 שעות היה כיף ומפנק. יש פה מספיק פוסטים על המקום. לילה נוסף ב Canazei.

יום 7 – Passo De Pordoi

עליה של 20 דקות עם הרכב לחניון של paso de pordoi. גובה 2600. עולים על רכבל שלוקח לשיא הגובה כמעט 3000 מטרים. נוף מרהיב. רוח חזקה וקור למעלה, ועם זאת ממליץ מאוד. אחת החוויות המשמעותיות שהיו לנו.

בדרך למטה התחשק לנו לנסות סקי, שאף פעם לא עשינו. אז גילינו בית ספר לסקי ב-Canazei שבדיוק מתאים לניסיון חד פעמי וקצר. יש להם גבעה קטנה עם שלג, מסלול קצר מאוד של 60 מטרים, ואפשר לעשות שיעור של שעה או שעתיים בלי לקנות סקי-פס. שווה למי שרוצה להתנסות פעם ראשונה.

שם המקום: Ski School Canazei Marmolada

נסיעה לריבה דל גארדה – בדרך עצרנו באגם karersee – מרהיב בצבעים. שווה עצירה.

לינה בריבה דל גארדה במלון borgo san nazzaro. מחוץ למרכז העיר אבל מקום מומלץ. ממוקם במרחק של שני ק"מ הן ממרכז העיר ריבה דל גארדה והן מוארונה.

מסעדה טובה מאוד ולא תיירותית, שם גם אכלנו את הפיצה הכי טעימה בטיול: Boccon d'oro ristorante pizzeria. מסעדה מקומית ומשפחתית ומומלצת לארוחת ערב.

יום 8

20 דקות נסיעה לאגם יפה עם מסלול מעגלי – Lago di tenno. אחריו בילינו עוד שעתיים שלוש במרכז של ריבה דל גארדה – כיף, ציורי בתי קפה. סרט איטלקי.

ארוחת ערב מומלצת ולא תיירותית במסעדת Albergo Ristorante Rolly. לילה נוסף בריבה דל גארדה במלון borgo san nazzaro.

יום 9

נסיעה מריבה דל גארדה לברגמו. בדרך עצרנו בעיירה היפה Limone. כיף להסתובב שעה שעתיים בסמטאות הצבעוניות של הכפר. גם פה בתי קפה ואפרול על האגם. המשך נסיעה דרומה בכביש המערבי של אגם גארדה, דרך מדהימה.

הגעה לברגמו – הסתובבנו אחה"צ בעיר העילית של ברגמו, כנסייה, בזיליקה, וגלידה טובה. לינה במלון San Marco. מלון 4 כוכבים, אבל דיי מיושן. היתרון המרכזי שלו זה המיקום, נמצא בעיר תחתית אבל קרוב מאוד לרכבל שלוקח לעיר העילית. הייתי מחפש אופציה אחרת בדיעבד. אפשר לישון גם בעיר העילית, רק לקחת בחשבון שהכל צפוף עם האוטו וקשה מאוד עם חניה.

יום 10

סיבוב של 3 שעות ברחובות המרכזיים של ברגמו תחתית – מדרחוב אירופאי קלאסי עם מסעדות וחנויות של מותגים מוכרים – ZARA mango וכו'. נסיעה לשדה התעופה MXP, החזרת רכב והמראה אחה"צ לתל אביב.

הערות כלליות

  • סים קארד- עשינו esim דרך האפליקציה של airalo.
  • צמיגים בחורף – לרכב שלנו היו צמיגים רגילים והיו לנו שרשראות שלג בתא מטען. לא עשינו בהם שימוש, והדרכים היו פתוחות עבורנו כמעט תמיד. אני מניח שאם מטיילים בחורף, כדאי להזמין רכב עם צמיגי חורף.
  • לנווט עם גוגל מפות (גוגל מפס) – יותר אמין פה.
  • מזג אוויר – תחילת אפריל 2023, בגארדה והסביבה קריר. כשעולים לדולומיטים כדאי להצטייד בביגוד תרמי, כפפות וכו'.
  • את הלילה הראשון בשדה התעופה סגרנו מראש.
  • את המלונות בהמשך הדרך סגרנו תוך כדי תנועה מיום ליום – יתרון של off season ויש הרבה מקומות פנויים.
  • עלות טיול בצפון איטליה – כולל טיסות והשכרת רכב: בין 5500 ל 8000 ש"ח לאדם. וזה כמובן תלוי ב: איפה ישנים, אוכלים, איזה רכב משכירים, אטרקציות ובאיזו עונה…

מחכים לסיבוב הבא באיטליה!
אריבדרצ'י

לחצו כאן למסלולי טיול נוספים באיטליה

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן