פריז –  המדריך למטייל: מידע חשוב, טיסות, אטרקציות וסיורים מומלצים

מגזל אייפל

פריז –  המדריך למטייל: מידע חשוב, טיסות, אטרקציות וסיורים מומלצים

פריז היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של צרפת, השוכנת בצפון המדינה על גדות נהר הסיין. פריז, המכונה 'עיר האהבה", ידועה באווירה הרומנטית שלה. לצד אווירה מעולה תוכלו ליהנות מציוני דרך איקוניים והיסטוריה תרבותית עשירה. היא ביתם של כמה מהמוזיאונים המפורסמים ביותר בעולם, כמו הלובר ומוזיאון ד'אורסיי. בנוסף מטיילים בעיר יוכלו ליהנות משפע מסעדות, מאפיות, תיאטראות ורובעי קניות בעלי שם עולמי.

מגדל האייפל פריז

 

צילום: נעה רוס

תחבורה ציבורית בפריז

הגעה משדה התעופה אל העיר

נמל התעופה שארל דה גול של פריז נמצא במרחק של כ-20 קילומטר צפון מזרחית מהעיר. הנסיעה ברכב לוקחת כחצי שעה. הכי קל וזול לנסוע ברכבת בשם RER, בקו B, שיוצאת מדי 10-15 דקות ועוצרת בתחנות מטרו (רכבת תחתית) מרכזיות בפריז. הרכבת יוצאת מטרמינל 3, כך שאם נחתתם בטרמינל אחר עליכם לעקוב אחר השילוט לשאטל של שדה התעופה, שייקח אתכם לרכבת. הנסיעה אורכת כ-30 דקות וכרטיס לכיוון אחד לרכבת עולה כ-12 יורו. שימו לב שהרכבת אינה פעולת אחרי 22:30 בלילה. יש גם אוטובוסים בין שדה התעופה לעיר, אך הנסיעה בהם אורכת כשעה, פחות נוחה, ומחיר הכרטיס דומה. אפשר כמובן גם לקחת שאטל פרטי או מונית, במחירים גבוהים יותר.

לחצו כאן להזמנת שאטל פרטי עד 4 נוסעים || לחצו כאן לחיפוש נהגים בפריז

התניידות בתוך פריז

בתוך פריז מומלץ להתנייד במטרו כמובן. הוא מאפשר להגיע לכל מקום בעיר בקלות ובמהירות. וכמו בכל עיר גדולה, מומלץ להימנע מנסיעה ברכב פרטי. בכל תחנות התחבורה הציבורית ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה חופשית משתלמים, למשך יום, מספר ימים, שבוע או חודש. הכרטיסים מאפשרים נסיעה באוטובוס, במטרו וברכבת ללא הגבלה ומחירם נוח. מומלץ להוריד את האפליקציהBonjour RATP שבה ניתן למצוא את כל המידע לגבי תחנות, קווים וכרטיסים בתחבורה הציבורית בפריז.

מקומות לינה מומלצים

פריז מחולקת ל-20 רבעים וכל רובע מורכב משכונות או אזורים היסטוריים שונים ושחלקם הגדול פחות רלוונטיים אלינו כתיירים. הרובע הראשון ממוקם במרכז העיר, והוא האזור המועדדף על תיירים וגם היקר ביותר, ואותו סובבים הרבעים השונים בצורת ספירלה, כשהמספרים הנמוכים יותר (1-12) נמצאים בקרבת המרכז והגבוהים (12 ואילך) מרוחקים יותר.

מה לעשות בפריז?

אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר בעיר הוא מגדל אייפל. מבנה ברזל מתנשא המתנשא לגובה של 324 מטרים. מגדל אייפל, שנבנה בשנת 1889 כקשת הכניסה ליריד העולמי של שנת 1889, הפך לסמל של צרפת ומקום חובה לתיירים המבקרים בעיר. המבקרים יכולים לעלות במעלית או לטפס במדרגות המגדל לפסגה עבור נופים עוצרי נשימה של העיר. על מנת להימנע מתורים, מומלץ לרכוש כרטיסים לביקור באייפל מבעוד מועד.

בנוסף למגדל אייפל, העיר היא ביתם של ציוני דרך איקוניים רבים אחרים. כמו קתדרלת נוטרדאם, שער הניצחון ובזיליקת הסאקרה-קור. המבנים ההיסטוריים הללו לא רק יפים למראה, אלא הם גם מציעים הצצה להיסטוריה התרבותית והארכיטקטונית העשירה של העיר.

פריז ידועה גם בסצנת האמנות שלה. עם גלריות ומוזיאונים רבים המציגים יצירות של כמה מהאמנים המפורסמים ביותר בעולם. מוזיאון הלובר, הממוקם בלב העיר, הוא ביתם של אלפי יצירות אמנות, כולל המונה ליזה, ונוס דה מילו והניצחון המכונף של סמותרקיה. מוזיאון ד'אורסיי, השוכן בתחנת רכבת ישנה, הוא יעד פופולרי נוסף עבור חובבי אמנות. עם התמקדות ביצירות אימפרסיוניסטיות ופוסט-אימפרסיוניסטיות של אמנים כמו מונה, רנואר, ואן גוך.

לחצו כאן להמלצות על טיול בפריז עם ילדים

סיורים מבוססי טיפים בפריז

הדרך הכי טובה להכיר את העיר היא באמצעות סיור מודרך. אם אתם לא רוצים להתחייב או לשלם סכומים גבוהים מדי, תוכלו להצטרף לסיור מבוסס טיפים. מה זאת אומרת סיור מבוסס טיפים? אתם מצטרפים לסיור ובסוף הסיור מחליטים כמה כסף להשאיר למדריך. אני ממליצה ממש לקחת את הסיור כבר ביום הראשון לחופשה כי לאורך הסיור מקבלים המון טיפים מועילים והמלצות על מסעדות, אתרים שווה לבקר בהם ואפילו אזהרות על מלכודות תיירים.

באתר GuruWalk תוכלו למצוא הצעות לסיורים מבוססי טיפים להכרה של העיר.

מה אוכלים בעיר?

פודיז ימצאו גם הרבה מה לאהוב בעיר, עם שפע המסעדות ברמה עולמית ומגוון התמחויות קולינריות. ממנות צרפתיות קלאסיות כמו קרואסונים ובגטים ועד למאכלים מודרניים יותר, יש משהו לכל אחד בנוף הקולינרי המגוון של העיר.

בכדי שתוכלו למצוא את המקומות הטובים באמת, ללמוד מעט על המאכלים והמשקאות שאתם טועמים ולהנות מהנוף היפה של העיר, הפריזאים מציעים מגוון של סיורים קולינריים, אשר מועברים על ידי מדריכים מומחים בתחומי הבישול והיינות. 

קניות בפריז

פריז היא גם ביתם של מספר מחוזות קניות יוקרתיים. לדוגמא השאנז אליזה והמארה, שבהם המבקרים יכולים למצוא הכל, החל ממותגי יוקרה ועד לבוטיקים מקומיים.

פריז היא גם עיר של גיוון תרבותי, עם סצנת אומנות ובידור תוססת. ישנם תיאטראות ואולמות קונצרטים רבים שבהם המבקרים יכולים ליהנות מהופעות של אמנים מקומיים ובינלאומיים. בנוסף העיר מציעה מגוון של בתי קולנוע עצמאיים המציגים סרטים קלאסיים ועכשוויים כאחד. העיר היא גם בית למספר שכונות תוססות, שלכל אחת אופי ואווירה ייחודיים משלה.

בסך הכל, פריז היא עיר שיש בה משהו לכל אחד. עם היסטוריה תרבותית עשירה, ציוני דרך איקוניים, מוזיאונים ומסעדות ברמה עולמית, וסצנת אומנויות ובידור תוססת. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, אומנות, אוכל, או פשוט לספוג את האווירה של העיר.

כתבות שיעזרו לכם לתכנן את הביקור בפריז

מגדל האייפל בפריז

מגדל אייפל

הסמל האייקוני הבלתי מעורער של פריז. צפייה במגדל מלמטה, טיפוס עליו וצפייה בנוף – אלו כולן פעילויות חובה למבקרים בפריז מכל גיל. האייפל עשוי הברזל

קרא עוד »
מגזל אייפל

פריז עם ילדים

פריז היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של צרפת, השוכנת בצפון המדינה על גדות נהר הסיין. פריז אמנם מכונה 'עיר האהבה' וידועה באווירה הרומנטית שלה. אבל היא גם יעד

קרא עוד »
מגדל האייפל בפריז

מלונות בפריז עם נוף לאייפל

מי לא רוצה לקום בבוקר, להסיט את הוילון מהחלון, ולראות מולו את מגדל האייפל? צוות האתר ריכז עבורכם מספר בתי מלון מומלצים שמציעים חדרים עם

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן