כרתים עם ילדים

חוף פרבלי כרתים

כרתים עם ילדים

האי כרתים הוא הגדול מכל איי יוון, ושטחו הכולל הוא יותר משליש משטחה של ישראל. עם זאת, גרים בו רק כ-600 אלף תושבים, מה שמשאיר המון מקום לטבע פראי, חופים יפים, ערים עתיקות והרבה שלווה. בנוסף לכל זאת, האי נמצא רק כשעה וחצי טיסה מישראל, ויש בו אנשים נחמדים ומסבירי פנים ואוכל טעים. לכן הוא פופולרי מאוד בתור יעד לטיולים בקרב משפחות שמחפשות חופשה קרובה, זולה, וכזו שתתאים לכל בני המשפחה. לפניכם המדריך שלנו לחופשה חלומית בכרתים עם ילדים, שגם משאירה פתח לספונטניות אבל לא מפספסת את הדברים החשובים. המדריך נכתב כדי לעזור לכם לבלות חופשה משפחתית מושלמת, ולכם רק נשאר לבחור את הפעילויות שהכי מתאימות לכם, ולקנות כרטיסי טיסה.

לפני הכל, זכרו שכשנוסעים לכרתים עם ילדים חובה להכין ארסנל של תכניות גיבוי, לכל מקרה שלא יקרה. כי כידוע, בטיול עם ילדים יש אינסוף דברים שיכולים להשתבש… לכן דאגנו במיוחד להכין רשימה מקיפה ועשירה בפעילויות שיכולות להתאים לילדים בגילאים שונים, כדי שתמיד תוכלו לשלוף מהשרוול אטרקציה מפתיעה, דווקא כשהם באמצע טנטרום או כשהתחיל מבול באמצע אוגוסט.

חוף ים בכרתים למלונות

מה בכתבה

מידע חשוב למטיילים בכרתים עם ילדים

כאן תמצאו את כל מה שחשוב לדעת לפני שמגיעים לכרתים עם הילדים.

היכרות עם כרתים

הידעתם כי שמו של האי מופיע במפורש בתנ"ך, וכי יש סברה שהוא מקום מוצאם של הפלישתים? בהתאם לכך, יש לכרתים היסטוריה ארוכה. שבמהלכה החליף ידיים רבות, כולל אלה של המינואים, הרומאים והעות'מנים. עד לאיחודו עם יוון ב-1913. כיום האי מחולק לארבע יחידות אזוריות, שהן חאניה, הרקליון, לסיטי ורת'ימנו. צורתו של כרתים מאורכת ממזרח למערב, ויש לו יותר מ-1000 קילומטרים של חופים! האי הררי, עם רכסים שגובהם מעל 2000 מטרים. כמו כן יש בו עמקים ומישורים פוריים, מערות וערוצי נחלים, שיוצרים מרחב לטיולים נהדרים. העיר הגדולה ביותר בכרתים, והבירה שלו, היא הרקליון (Heraklion). שנמצאת במרכז החוף הצפוני של האי. העיר השנייה בגודלה היא חאניה (Chania) הצפון-מערבית. ואחריה רת'ימנו (Rethymno) הממוקמת בינה לבין הרקליון.

האי פופולרי מאוד בקרב מטיילים ביוון, כי קל ונוח לטייל בו. והאטרקציות והפעילויות שהוא מציע לכל המשפחה הן כמעט בלתי נגמרות! גם עלויות הטיול בכרתים נחשבות לנוחות, אז מה עוד צריך?  

הגעה לכרתים והתניידות באי

יש מישראל טיסות יומיות לכרתים לשדות התעופה בהרקליון ובחאניה. הדרך הנוחה ביותר להתנהל בכרתים היא ברכב שכור. יש אפשרות להתנייד בין הערים בתחבורה הציבורית אך יש לקחת בחשבון שהתדירות של האוטובוסים נמוכה. אם אתם מחפשים רק חופשת בטן-גב על החוף, ולא מתכוונים לזוז ממנו, תוכלו בהחלט לקחת אוטובוס או מונית משדה התעופה אל יעדכם. אבל בחופשה עם הילדים, כשצריך לדאוג להם לתעסוקה מעניינת מדי יום, רוב הסיכויים שתצטרכו רכב.

אז אם אתם מתכננים לחקור את כרתים ולצאת מהמלון, הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא בעזרת רכב שכור. מומלץ להזמין את הרכב מראש כדי לחסוך התעסקות בטיול בהשוואת מחירים ובחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. וגם כי אם לא מזמינים מראש בחודשי הקיץ, מסתכנים בלהישאר בלי רכב!  באופן אישי אני מעדיפה לחפש רכבים להשכרה באתר פאפם-פאפם. זה מנוע חיפוש ישראלי שעל כל היתרונות שלו כתבתי כאן.

מעבורות – הזמנת כרטיסי הפלגה

אם אתם רוצים לצאת לטיול שמשלב איים נוספים, תוכלו לעשות זאת בעזרת מעבורת מהנמל הראשי של כרתים, שנמצא בהרקליון. מהאי יוצאות בעונת התיירות מעבורות לסנטוריני, פארוס ונאקסוס. לרוב אין צורך להזמין כרטיסים מראש. ניתן פשוט להגיע לנמל כמה שעות או יום לפני ההפלגה שלכם. ולרכוש כרטיס לקו ההפלגה שאתם מעוניינים בו. מידע זה נכון לגבי רוב חודשי השנה, מלבד יולי ובעיקר אוגוסט, אז בקווים הפופולריים רצוי להזמין כרטיסים מראש. בכלל מי שרוצה לישון בראש שקט יכול להזמין כרטיסי הפלגה מראש, גם מחוץ לעונה. 

תוכלו לבדוק שעות ולהזמין מעבורת דרך האתר הבינלאומי OMIO.

מתי כדאי לבקר עם הילדים בכרתים?

האקלים בכרתים הוא כמובן ים תיכוני, כמו אצלנו. האי נהנה ממזג אוויר טוב מאוד במשך רוב ימות השנה, כאשר הקיץ מתחיל יחסית מוקדם יותר ומסתיים מאוחר יותר מאשר במקומות אחרים ביוון. החודשים המתויירים ביותר הם בחופשת הקיץ (יולי ואוגוסט). אז הטמפרטורות עולות אל מעל 30 מעלות. אז אם אתם רוצים לטייל בלי עומסי חום ועומסי מטיילים, ההמלצה שלנו היא להגיע בעונות המעבר – האביב והסתיו. כדי ליהנות מרחצה בים כדאי להגיע החל מסוף מאי ועד תחילת אוקטובר.

אמצעי תשלום

המטבע בכרתים הינו יורו. כאמור, עם ילדים מומלץ כפליים להתכונן לכל צרה שלא תבוא, ולכן, לצד כרטיסי האשראי, כדאי להגיע גם עם מזומן. הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לקנות יורו לטיול היא דרך Fly Money. פשוט מזמינים את הכסף מראש באינטרנט ואוספים אותו לפני הטיסה בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. ניתן לקנות גם בתשלומים. להזמנה לחצו כאן.

המלצות לאתרים ופעילויות עם ילדים בכרתים

יש בכרתים שילוב של חופים לרביצה, אתרים היסטוריים, פארקי מים, טיולים בטבע ועיירות חוף. כך שבטוח שאף אחד מבני המשפחה לא הולך להשתעמם. הנה האטרקציות המרכזיות לכל המשפחה, לפי נושאים. כך תוכלו לבחור פעילות או שתיים מכל קבוצה, כדי לא לייאש את הילדים עם יותר מדי ארכיאולוגיה, ומצד שני לא למצוא את עצמכם רק מחכים להם שיסיימו לגלוש בפארק המים. רק שימו לב למיקום של כל פעילות או אתר, וסדרו אותם לפי המקומות שאליהם תגיעו במהלך הטיול שלכם.

אתרים ארכיאולוגיים ומוזיאונים

אם הילדים שלכם גדולים יותר, מתעניינים בהיסטוריה, או שהצלחתם לשכנע אותם להקדיש קצת זמן להרחבת הדעת, ולא רק להרחבת השיזוף, הנה אתרי החובה בכרתים.

בהרקליון

העיר שהיא בירת כרתים היא מקום נפלא לטייל בו בין סמטאות ציוריות וכמובן לעשות קניות במגוון הרשתות הבינלאומיות שיש להן סניפים בעיר, וגם בג'מבו המקומי. אבל יש בה גם הרבה אתרים היסטוריים ומוזיאון ארכיאולוגי מפואר. כדי לטייל בנוחות בין כל אתרי החובה בעיר תוכלו לקפוץ על אוטובוס התיירים הופ און הופ אוף, שמציע הדרכה קולית גם בעברית! כך שגם הילדים יכולים להבין וליהנות מהסיפורים ששומעים בדרך ממקום למקום.

לכרטיסים לאוטובוס לחצו כאן.

טירת Koules 

טירה ונציאנית, מהסוג המכונה "טירת הים". נבנתה במאה ה-16 בכניסה לנמל הישן של העיר, והיתה חלק מרשת ההגנה עליה. כיום שוחזרה הטירה ונפתחה לקהל הרחב. כשמטפסים לפסגה, זוכים לראות כמה מהנופים הטובים ביותר של העיר.

ארמון קנוסוס

ארמון זה הוא האתר הארכיאולוגי המפורסם ביותר בכרתים. הוא שימש את המלך הראשון של כרתים, במקום שהיה פעם מרכז התרבות המינואית של תקופת הברונזה ביוון.
המבקרים באתר משוטטים בין שרידים בני 9000 שנים, ואפילו אם הילדים פחות מתעניינים, יש כאן הרבה מקום לטיפוס וחילוץ איברים.

לחצו כאן להזמנות כרטיסים מראש – כרטיסים ניתן לבטל עד 24 שעות מראש.

ארמון קנוסוס, כרתים

מוזיאון הארכיאולוגיה

המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון הוא אחד המוזיאונים החשובים ביוון, אם לא באירופה כולה! הוא מכיל רבים מחפצי האמנות שנמצאו בקנוסוס ובאתרים מינואים אחרים בכרתים, כולל דיסק החימר המפורסם והבלתי ניתן לפענוח המוצג במוזיאון.
לחצו כאן להזמנות כרטיסים מראש – כרטיסים ניתן לבטל עד 24 שעות מראש.

מוזיאון העששית (Lychnostatis Open-Air Museum)

זה מוזיאון פתוח לתולדות הטבע והתרבות של כרתים. והוא כולל בתי מגורים ומלאכה מסורתיים, גני פירות ועשבי תיבול, גלריות לאמנות, בתי בד ישנים של יין וזיתים, טחנת רוח קטנה, מחסה של רועים ועוד. רוב הילדים ישמחו לראות איך חיו תושבי האי בעבר ולחקור מקרוב את המוצגים. המוזיאון ממוקם בעיירה חרסוניסוס, במרחק 20 דקות נסיעה מהרקליון.
לחצו כאן להזמנות כרטיסים מראש – כרטיסים ניתן לבטל עד 24 שעות מראש.

בחאניה

זו העיר השנייה בגודלה בכרתים, ויש לה עיר עתיקה מרשימה, נמל עם מגדלור יפיפה והרבה חנויות ומסעדות שאפשר לשוטט ביניהן. מהאתר הסמוך לעיר, שנקרא "קברי וניזלוס" (Venizelos Graves) תוכלו לתצפת על הסביבה וליהנות מנוף מרהיב.

מוזיאון העולם המינואי בתלת ממד וקולנוע 9 ממדים

מדובר בעצם על 2 חוויות שונות וייחודיות. והן בעברית! הראשונה היא מוזיאון שמציג דמויות תלת ממדיות שמתארות את החיים בכרתים העתיקה, איתן אפשר להצטלם ולהשתעשע. הסיור במוזיאון נמשך כרבע שעה והוא מודרך. החוויה השנייה היא סרט רב ממדים שבו ערפל, גשם, ברקים, שלג ועוד אפקטים הופכים את האקשן המיתולוגי שעל המסך לאמיתי ממש. הסרט נמשך כחצי שעה. זו יכולה להיות דרך נהדרת לחבר קצת את הילדים לתרבות ולהיסטוריה המקומית.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

המוזיאון הארכיאולוגי של חאניה

גם לחאניה יש מוזיאון משלה, אז אם לא יצא לכם לבקר בזה של הרקליון, או שאתם והילדים ממש חובבי עתיקות, כאן תוכלו לראות פסיפסים יפים, תכשיטים עתיקים ועוד.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

סיור רכוב על קורקינט בחאניה וביקור במוזיאונים שלה

לחוויה קצת יותר מרגשת, הצטרפו לסיור מודרך בעיר, על כלי רכב דמויי קורקינט, באמצעותם תבקרו בעיר העתיקה ובמוזיאון הפולקלור, המוזיאון הימי והמוזיאון ההיסטורי של חאניה. ילדים מגיל 6 יכולים לרכוב עם הורה.

להזמנות לחצו כאן.

פעילויות שייט וספורט ימי

כאלה יש אינספור בכרתים, אתם רק צריכים לבחור!

שייט אל האי ספינלונגה (Spinalonga)

זו אחת האטרקציות הפופולריות של כרתים, אי שניצב במפרץ אלונדה בצפון-מזרח כרתים, ועליו כנסיה, מבצר מהתקופה הונציאנית ובתים נטושים. בנוסף, יש לו היסטוריה כמושבת מצורעים שעליה נכתב הספר המפורסם "האי של סופיה". ניתן לבקר באי רק בקבוצות מודרכות, ואנחנו ממליצים על השייט הפופולרי הזה שיוצא מאגיוס ניקולאוס ולוקח אתכם למגוון הרפתקאות במפרץ, כולל מערת פיראט, עיר עתיקה שקועה, ואי עם עיזים אנדמיות. במהלך השייט עוצרים גם לשחייה מרעננת ונהנים מהמסעדה והברים שעל סיפון האוניה.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

חוף ים בכרתים

שייט מקיסאמוס (Kissamos) אל לגונת באלוס ואל האי גראמבוזה (Gramvousa)

הלגונה המרהיבה הזו נמצאת בקצה הצפון-מערבי של כרתים, לא רחוק מחאניה. ניתן להגיע אליה רק בשייט או בהליכה. על האי גראמבוזה הסמוך נמצאים מבצר ונציאני וכנסייה עתיקה, עם נופים מרהיבים. ובים יש ספינה טרופה ומחלידה שכדאי לשנרקל בסביבתה. בנוסף לכל אלה, השייט הזה, שהוא אחד הפופולריים ביותר בכרתים, עוצר ליד מערה ששימשה בעבר כמספנה, וכולל גם ארוחת צהריים. שימו לב שאסור אמנם לשחות בלגונת באלוס עצמה, אבל במהלך היום בהחלט יהיו הזדמנויות לשחות ולשנרקל בים ליד האי.

לפרטים והזמנת מקומות לחצו כאן.

אם תרצו להישאר לישון באזור המקסים הזה, אנחנו ממליצים על מלון באלוס ביץ' (Balos Beach) שמשקיף למפרץ קיסאמוס (Kissamos Bay) ומציע מגוון סוויטות ודירות למשפחות.

שייט מהרקליון לאי דיה (Dia)

גם זו דרך נפלאה לבלות את היום בשייט, אל האי שנמצא ממש מול חופי הרקליון, ויש בו חופים יפים, והזדמנויות שחייה או שנירקול. מומלץ גם לצאת לטיול על האי הלא מיושב ולחקור את סודותיו.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

צלילה למתחילים

המים הנעימים של מפרץ אגיה פלאגיה שליד הרקליון יכולים לשמש תפאורה נפלאה לצלילה הראשונה שלכם! לא צריך לדעת שום דבר לפני, וילדים מגיל 8 יכולים להשתתף! תצללו בליווי צמוד של מדריך צלילה מנוסה, ולמשך 30 דקות תכירו מקרוב את העולם התת ימי של כרתים.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

אם אתם מעדיפים להישאר יבשים, תוכלו להכיר את החיים בים דרך שייט בצוללת עם חלונות צפייה, שיוצאת מנמל חאניה. לפרטים והזמנות לחצו כאן. או אם אתם ליד הרקליון, ניתן לצאת לשייט דומה מאגיוס ניקולאוס – לפרטים והזמנות לחצו כאן.

שייט בסירת פיראטים מנמל רת'ימנו

זה בוודאי ילהיב את הילדים, לשוט בסירת פיראטים אמיתית, לשחות או לשנרקל בים התיכון ולהרגיש ממש כמו קפטן הוק!

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

שייט בסירת מרוץ מחרסוניסוס

למי שאוהבים להעלות את האדרנלין, זה השייט בשבילכם! הסירה שטה במהירות של עד 90 קמ"ש, לוקחת סיבובים חדים, ועוצרת בחדות. זה ממש כמו להיות ברכבת הרים על המים! ולפני שחוזרים לחוף, כדי להירגע מכל האקשן, עוצרים לשנירקול רגוע במים הצלולים של מפרץ סנט ג'ורג'.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

שייט בסאפ מחאניה

פעילות זו מתאימה לילדים מעל גיל 15, שיודעים לשחות. יוצאים בקבוצה קטנה כשכל אחד חותר בסאפ משלו, אל מפרץ מראת'י שבו אפשר לפגוש צבי ים, להימרח בחימר לבן ולצלול בין  דגים וקיפודי ים. וכל זה בנוף מרהיב. הפעילות אורכת כשעתיים.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מגדלור בחאניה, כרתים

טיולים ופעילויות בטבע

יש בכרתים הרבה מקומות יפים שכדי לראות אותם צריך לצאת אל הטבע… אז שנסו מותניים והכינו את הרגליים! לחלופין, אפשר לצאת לטיול ממונע, שמקצר את הדרך, ואם יש גם מדריך אז בכלל הרווחתם גם היכרות מעמיקה יותר עם האזור.

קניון מילי

קניון מילי הינו מסלול הליכה קווי באורך כ-4 ק"מ המתחיל בסמוך לרוסוספיטי, מרחק קילומטרים בודדים מרת'ימנו. אפשר לחנות בנקודת ההתחלה ולקחת מונית בקצה חזרה אל האוטו. המונית עולה כ-20 יורו. המסלול מתאים למי שמחפש אתגר בינוני ומשך הזמן הממוצע להשלמתו הוא כשעתיים. לאורך המסלול צמחיה מרשימה, טחנות מים עתיקות וכנסיות. המים מלווים את הדרך כולה, עם גשרי עץ לאורך המסלול שיעזרו לכם לחצות את המים ומפלי מים קטנים שמסתיימים בשני אגמים קטנים שם אפשר ליהנות מהמים הקרירים. לקריאת הכתבה המפורטת שלנו על המסלול לחצו כאן.

מערת זאוס (Cave of Diktaion Andron)

זו מערה הידועה כמקום הולדתו של האל המיתולוגי זאוס. היא נמצאת במרכז כרתים, דרום-מזרחית להרקליון. יש בתוכה נטיפים יפים, ומדרגות ושבילים מסודרים ומוארים שעוזרים למבקרים להסתובב ולהתרשם. כדי להגיע למערה עולים במסלול יפיפה שלוקח כחצי שעה, עם עיזים מקפצות מסביבכם ונוף מרהיב. המסלול מתאים לילדים שיודעים לטייל ברגל, אך אינו דורש כושר מיוחד.

מערת זאוס, כרתים

קניון סאמריה (Samariá Gorge)

זה אחד מהקניונים הגדולים באירופה, והוא נמצא בתוך שמורת הטבע סמריה, שמגינה על העיזים הנדירות ממין קרי קרי, שהן אנדמיות לאי. מסלול ההליכה לאורך כל הקניון הוא ארוך (16 ק"מ) ודורש כ-7 שעות להשלמתו. תחילתו ליד הכפר אומאלוס (Omalos)  שבמרכז האי, דרומית לחאניה, וסופו בחוף אגיה רומלי (Agia Roumeli) הדרומי. המסלול אינו קשה במיוחד ובהחלט ניתן לעשות אותו גם עם ילדים שיודעים לטייל. לאורך הדרך נקודות למנוחה, שירותים ומים. ובכניסה למסלול יש בית קפה שבו ניתן להצטייד באוכל לדרך. אבל אם יש לכם ילדים קטנים ובכל זאת אתם רוצים להתרשם מהמקום, תוכלו ללכת את התחלת המסלול בלבד, או לתצפת על הקניון מהתצפית בכניסה הצפונית.

אם אתם מעדיפים לעשות את המסלול עם הסעות מסודרות והדרכה, הנה האפשרויות: מרת'ימנו, מהרקליון ומחאניה.

ספארי שטח בכרתים

בטיול הזה מבלים 8 שעות בלנד רובר, ונוסעים לאורך השביל העתיק של המינואים, שכולל הרפתקאות רבות: אמת מים עתיקה, צפייה בייצור גבינה בשיטה מסורתית, ביקור במערת זאוס, מפגש עם עץ בן 2000, טעימות אוכל ויין, והרבה כפרים ציוריים ונוף מרהיב. הטיול יוצא לדרך מפיסקופיאנו (Piskopiano) שליד הרקליון.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

טיול טרקטורונים בכרתים

אם אתם מעדיפים נהיגה עצמית, תוכלו להצטרף לטיול טרקטורונים שיוצא מרת'ימנו ומתאים לילדים מעל גיל 4. במהלך הטיול מטפסים על הר, משקיפים על אגם ונהנים גם מקפה מקומי מסורתי. משך הטיול כ-4 שעות.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

כרתים

פארקי מים מומלצים

יש לא מעט פארקי מים בכרתים, והם בהחלט מהווים בילוי נפלא לכל המשפחה. הפארקים פתוחים ממאי או יוני ועד ספטמבר או אוקטובר – מומלץ לברר לפני הזמנת הכרטיסים.

עיר המים של כרתים

פארק המים Watercity ממוקם באמצע הדרך בין הרקליון וחרסוניסוס. הוא כולל מגוון מגלשות מים לכל הגילאים, חלק איטיות וחלק אקסטרימיות. במקום גם בריכת גלים ונהר בו ניתן לשוט באבובים. וכמובן גם שטחי מנוחה ושיזוף, מלתחות, מזנונים, בר קוקטיילים ומסעדות.
לחצו כאן להזמנות כרטיסים מראש – כרטיסים ניתן לבטל עד 24 שעות לפני הביקור.

פארק המים אקווה פלאס (Acqua Plus)

קרוב יותר לחרסוניסוס נמצא פארק המים הגדול ביותר בכרתים. שבו אפשר לבלות יום שלם בכיף עם המשפחה. הפארק מחולק ל-2 חלקים – האחד לילדים והשני למבוגרים! יש בו המון מגלשות, 3 בריכות שונות, נהר משוגע, ופעילויות גם לקטנטנים, כולל מגרש משחקים. יש גם גן מלא בצמחים מקומיים ואקזוטיים, ומערכת שמבטיחה שתמתינו בתור כמה שפחות. כמובן, מיטות שיזוף ושמשיות, לבילוי מושלם.

להזמנת כרטיסי כניסה לפארק לחצו כאן. ניתן לבחור בהוספת הסעה ממספר ערים בכרתים. וניתן לבטל את הכרטיסים עד 24 שעות לפני הביקור.

פארק המים לימנופוליס (Limnoupolis Water Park)

הפארק הזה נמצא ליד חאניה. ויש בו מגלשות אקסטרים, או לחלופין נהר עצל ששטים עליו ברוגע. והמבוגרים יכולים לרבוץ על מיטות השיזוף ולצפות בנוף ההררי.

להזמנת כרטיסי כניסה לפארק לחצו כאן. הכרטיסים כוללים ארוחת צהריים וניתן להוסיף אליהם הסעה מרית'מנו או חאניה. כמו כן ניתן לבטל את הכרטיסים עד 24 שעות לפני הביקור.

חופים מומלצים

אנחנו ממליצים לא להסתפק רק בחוף שליד המלון שלכם. אלא לצאת מדי פעם לחקור את אחד מהחופים המדהימים והמפורסמים של כרתים. הנה החופים הידידותיים למשפחות בכרתים, שמציעים מים רדודים, חול רך ושירותי חוף.

חוף אלאפוניסי – Elafonissi (חאניה)

החוף המדהים הזה מתהדר בחול ורוד עוצר נשימה, הודות לצדפים אדומים שמתערבבים עם החול הלבן. מלבד התמונות המרהיבות שאיתן חוזרים מכאן, המים הרדודים בצבע טורקיז אידיאליים לילדים צעירים, והחוף מציע כסאות נוח, שמשיות ופעילויות ספורט מים לכל הגילאים.

חוף אלפוניסי, כרתים

חוף פלאסארנה  – Falassarna (חאניה)

חוף זה ידוע בחול הזהוב העדין שלו ובמימיו הצלולים. יש בו גם אזורים רדודים מושלמים לילדים צעירים, וגם אזורים עם יותר גלים, לילדים גדולים יותר שנהנים מגלישה. בחוף יש כסאות נוח ושמשיות להשכרה, וטברנות ובתי קפה בקרבת מקום.

חוף מטאלה – Matala (דרום כרתים)

חוף ייחודי זה מרוצף סלעים גדולים ושטוחים, והוא מושלם לשיזוף, לשנירקול ולפיקניק. המים רגועים ורדודים, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת למשפחות. בנוסף יש בחוף גם מערות מעניינות מהתקופה הרומית שנחמד לחקור.

חוף וואי – Vai (לסיטי)

מפורסם בחורשת עצי הדקל הגובלת בחוף, ומציע אווירה אקזוטית בים התיכון והזדמנויות צילום. מעבר לכך, המים הרדודים, כסאות הנוח והשמשיות להשכרה יוצרים חוף נפלא למשפחות.

חוף פרבלי  – Preveli (דרום כרתים)

החוף הוא ממש גן שעשועים לילדים! עם נהר שנשפך לים, דקלים על גדותיו, מי טורקיז שלווים וגם סלע מפורסם בצורת לב, לרומנטיקנים שבינינו.

חוף פרבלי כרתים

חופי אגיה פלאגיה – Agia Pelagia (ליד הרקליון)

אגיה פלאגיה היא עיירת נופש עתירת ריזורטים, כמו למשל אתר הנופש והספא פנינסולה הכל כלול (Peninsula Resort & Spa). יש בעיירה מספר מפרצונים קטנים עם מים רגועים וחופים חוליים. זה מקום נהדר למשפחות שמחפשות חוף רגוע עם כל השירותים בקרבת מקום, לרבות טברנות, חנויות ומינימרקטים.

חופי חרסוניסוס – Hersonissos (ליד הרקליון)

גם בחרסוניסוס תמצאו מגוון ריזורטים שבהם הכל כלול. ולצידם חופים עם מים רדודים ומתקני חוף משובחים, ומגוון מסעדות, בתי קפה וחנויות במרחק הליכה. לחופשה משפחתית הכל כלול בחופי חרסוניסוס אנחנו ממליצים על מלון אימפריאל בלוודיר (Royal & Imperial Belvedere Resort)  שמתהדר בלא פחות מ-7 בריכות, מלון סטאר ביץ' ווילג' (Star Beach Village & Water Park) או מלון סטלה פאלאס (Stella Palace Aqua Park Resort) שיש להם פארק מים משלהם! וגם על מלון Lyttos Mare שממש מזכיר ריזורטים בלאס וגאס.

חוף דמנוני – Damnoni (רת'ימנו)

ידוע במים הצלולים ובאווירה הרגועה שלו. יש בו אזורים רדודים מושלמים לילדים, כסאות שיזוף ושמשיות להשכרה, וטברנות בקרבת מקום.

חופי באלי -Bali (רת'ימנו)

אזור זה ליד רת'ימנו מציע מספר מפרצונים קטנים עם חופים חוליים ומים רגועים. מתאים  למשפחות, אבל עלול להיות עמוס מאוד בקיץ.

איפה לישון עם ילדים בכרתים?

כרתים עמוסה במלונות מצוינים למשפחות, החל מריזורטים בסגנון הכל כלול, וכלה בדירות נופש למטיילים עצמאיים. בעיר, בכפר, או על חוף מבודד, האפשרויות הן אינסופיות. בנוסף להמלצות שכתבנו פה למעלה, הנה עוד מלונות מומלצים למשפחות:

אם אתם רוצים להתבסס בהרקליון, אנחנו ממליצים על מלון הבוטיק אינפיניטי סיטי (Infinity City Boutique Hotel) המרכזי עם ארוחת הבוקר הנהדרת או על מלון איביס סטיילס הרקליון סנטרל (Ibis Styles Heraklion Central) עם חדרי המשפחה המרווחים, שגם הוא במרכז העיר.

אם אתם מעדיפים את חאניה, Balance Hotel מציע חדרים מרווחים עם מרפסות וסוויטות עם ג'קוזי, מיקום בקרבת העיר העתיקה ושירות מעל ומעבר. ובמלון קיידון (Kydon Hotel) המרכזי יש חדרי משפחה נהדרים, ופלייסטיישן לילדים!

וברת'ימנו אנחנו ממליצים על מלון איוניה סוויטס (Ionia Suites) שנמצא ממש ליד החוף ומציע דירות מאובזרות למשפחות, ובריכת שחייה, או על מלון אטלנטיס ביץ' (Atlantis Beach Hotel) שהוא מלון 5 כוכבים עם בריכה ענקית ואירוח על בסיס חצי פנסיון.

על מלונות נוספים מומלצים למשפחות בכרתים, כולל מלונות עם פארקי מים, תוכלו לקרוא כאן.

ואם אתם רוצים לקרוא על טיולים אמיתיים שעשו משפחות באי, לחצו כאן או כאן.

אנחנו מאחלים לכם טיול משפחתי חלומי בכרתים, ומזמינים אתכם לכתוב לנו בתגובות על החוויות שלכם.

לכתבות נוספות למטיילים בכרתים לחצו כאן.

לכתבות נוספות למטיילים ביוון לחצו כאן.

Picture of שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן