טיול בן שבוע עם ילדים בכרתים

טיול בן שבוע עם ילדים בכרתים

חזרנו משבוע (21-28.9) במערב כרתים (2 כוכבים סביב חאניה ורתימנו) בסוף ספטמבר. לפני שטסתי קראתי קצת מה יש לעשות מחוץ לחופשות בטן גב/הכל כלול (שגם הן מצוינות, כל אחד ומה שמתאים לו). התלהבתי מאוד ובעיקר סימנתי לי כמה מקומות שאני ממש רוצה להגיע אליהם, החופים במערב (באלוס, אלפוניסי ופאלאסרנה), נקיק קורטליטיקו וחוף פרבלי. המציאות (או יותר נכון הילדים ומזג האוויר) גרמה שלא נגיע לאף אחד מהמקומות הנ"ל ועדיין הייתה חופשה מדהימה וכיפית. משאירה טעם של עוד לפעם הבאה שנגיע לאי.

כתב: איתמר ניצן

Balos Beach by Joshua Kettle on Unsplash

קצת עלינו

זוג עם 3 ילדים (הגדול בן 13, האמצעי בן 9 והקטנה בת 😎. כל אחד אוהב דברים אחרים אבל בממוצע אוהבים טבע (בעיקר אני) ומסלולים (בהרכב הזה לא קשים), ערים יפות (בעיקר האישה) ואטרקציות (בעיקר הילדים). בטיולים משתדלים לשלב בין כל הדברים שכולם יהיו מרוצים. מה שמשותף לכולנו זה קוצים בתחת, קמים יחסית מוקדם ואוהבים לנצל את היום. מקנא במשפחות שיכולות להיות יום שלם בים, אצלינו ממצים אחרי שעתיים-שלוש. בנוסף הילדים יחסית סובלים ממחלת ים ורגישים לנסיעות ארוכות ומנסים להפחית כמות (ועל כן פיצלנו ל-2 מקומות לינה).

התאמת ציפיות

מכיוון שהיינו כבר בקפריסין ידענו יחסית למה לצפות. קראתי כמה וכמה פוסטים של אנשים שמתארים את כרתים בזלזול כמו הגליל ומסלול שמאוד אהבנו משווים לנחל עמוד. מי שנוסע לכרתים ומצווה לנופים של שוויץ צפוי להתאכזב. כרתים (וגם בקפריסין הייתה לי תחושה דומה) מביאה יופי ים תיכוני עם חופים יפים, הרים וגבעות יפים, נוף לים ואווירה רגועה. לדעתי גם הגליל ונחל עמוד מדהימים אז אולי מי אני שאשפוט. יש בכרתים ערים עתיקות יפות (כן הן מזכירות את יפו וזו מחמאה ולא זלזול), אוכל פשוט, טרי וממש טעים, אנשים נחמדים. וכל מה שיצא לי לראות נקי וזול. אווירה כיפית של חופשה. לנו אין ספק שנחזור.

טיסות

טיסות הזמנתי בסוף מאי כשהבנתי שהולכת להיות חופשה של שבועיים בחגים. טיסות של ריינאייר הלוך חזור לחאניה. הוספתי 2 מזוודות גדולות. חוץ מזה לקחנו 5 תיקי גב והספיק לנו בקלות. העובדה שלא צריך בגדי חורף מקלה את האריזה (לקחנו רק סט ארוך אחד לכל אחד).

בנוסף בחרתי מקומות לינה בהם יש מכונת כביסה כך שלא היה צריך הרבה בגדים. אם ממש היינו רוצים היה אפשר להסתפק במזוודה אחת אבל לא רצינו להיות לחוצים (וכמובן שיש מקום הוא מתמלא…). בנוסף קיבלנו ל-2 הילדים הקטנים ולמבוגר אחד מקום הושבה. אישתי והגדול לקחו מקום אקראי ולא רואה סיבה להוסיף על זה כסף לטיסה כל כך קצרה. הטיסה הלוך הייתה בשעה 22:25 שמבחינתי זה יתרון כי נתן לנו יום עבודה ויום לימודים וחוגים לילדים כך שאף אחד לא הפסיד כלום (הקטנים רק הפסידו לימודים בשישי). הטיסה חזור הייתה ב-19:35 שנתן לנו מספיק זמן לטייל ביום הזה. סה"כ הכל עלה כולל הכל 880 יורו לכל המשפחה.

מזג אוויר

מזג אוויר בחופשה שלנו היה 4 ימים חמים של 30-32 מעלות אבל כמעט ללא לחות, יום עם טמפרטורה סבירה של 28 מעלות אבל עם לחות ויומיים גשומים עם מזג אוויר נוח של 24-25 מעלות. לא הרגשנו צורך בבגדים ארוכים אבל אנחנו משפחה של סובלת מקור.

אוכל + ללא גלוטן

לגבי אוכל יש לנו תמיד אתגר. הבן האמצעי עם צליאק וזה מצריך תמיד היערכות. בגדול האוכל היווני ממש טרי וטעים. סימנתי לי מראש מסעדות שהיו עליהם המלצות וחיפשתי איפה יש התחשבות בצליאק. בנוסף הסתמכנו על המלצות של google maps ולמי שיש ציון גבוה עם כמות גבוהה של ביקורות. לא הרגשתי שנפלנו בשום מקום שישבנו וממש נהננו מהאוכל. חשוב לציין שאנחנו אוכלי כל ולא צריכים תעודת כשרות. הבאנו מהארץ לחם, ממרחים, חטיפים וממתקים לצליאקי. בגדול יש פחות הבנה בנושא בכרתים מצד אחד. היה קשה מאוד למצוא בחנויות וסופרים מוצרים ללא גלוטן (מצאתי מעט חטיפים, עוגיות ופרכיות, אבל לחם לדוגמא לא מצאתי). מצד שני האנשים מאוד נחמדים ומנסים להתחשב. כמעט בכל מקום הצ'יפס גם ככה מטוגן בנפרד (אין תרבות של שניצל). למזלנו האוכל שהבן שלנו הכי אוהב זה שיפוד עוף וצ'יפס וזה מה שאכל כמעט כל יום (ולפעמים פעמיים ביום). מנהג מאוד נחמד זה שבסיום של כל ארוחה הביאו לנו לשולחן קינוח. לצליאקי הביאו בדרך כלל תחליף של פירות. כדי לא לבאס אותו היינו מוכנים עם עוגיות לתת לו כתחליף. יחסית לטיולים קודמים בטיול הזה אכלנו יותר בחוץ ורק ארוחת בוקר ולפעמים ערב קליל הכנו בדירות. עלות ארוחה נאה ל-5 הייתה בין 45-75 יורו.

לינה

מכיוון שלא אוהבים נסיעות ארוכות פיצלנו את הלינות ל-2 מוקדים. בחאניה הזמנו דרך booking דירה על הים קרובה למרכז. Captain nick. ישנו שם 4 לילות. דירה ממש מצוינת עם מיקום פגז. חניה חינם ברחוב. מרחק הליכה ממש קצר למרכז ולנמל. יש חוף רחצה, ברים ומסעדות מתחת לבית, מרפסת עם נוף לים. יש מזגן, מכונת כביסה ומטבח מצויד. בעל הבית נחמד ונותן המלצות. מספר הטלפון שלו לתיאום לא דרך בוקינג (זול יותר) הוא +306937286249. עלות 540 יורו ל-4 לילות.

מוקד שני הוזמן בכפר roussospiti מעל לרתימנו. Aloni villas. וילה ממש יפה עם בריכה ונוף מרהיב. גם שם יש חניה, מזגן, מכונת כביסה ומטבח מצויד. ישנו שם 3 לילות. עלות 450 יורו ל-3 לילות. המבוגרים העדיפו את הדירה בחאניה בגלל המיקום הילדים את הוילה בגלל הבריכה. שניהם היו מצוינים עם בעלי בית נחמדים. מראש רצינו טיול כוכב ולקחנו רכב לכל התקופה. למרות שיום אחד של טיול בחאניה לא השתמשנו בו כלל. ועדיין זה מה שאנחנו מעדיפים.

השכרת רכב

לאחר חיפוש בחרנו בסוף בסוכנות מקומית שלא ראיתי עליה המלצות בעברית אבל הרבה המלצות באתרים אחרים. Europeo car. התפנקנו ולקחנו גיפ class S וקיבלנו בסוף פג'ו 3008. רצינו שיהיה מקום בבגאז ולילדים מאחור. העלות הייתה 492 יורו כולל ביטוח מלא וקבלת רכב בשעה מאוחרת (אחרי 23). כשהגענו חיכתה לנו נציגה עם שלט ותהליך קבלת הרכב היה ממש מהיר. נתנו גם יין מתנה. גם תהליך החזרת הרכב היה ממש קל. לגבי נהיגה. קצת היו הפחדות בקבוצת פייסבוק על כבישים צרים (הרגשתי שטעיתי עם הג'יפ) ושאסור לנהוג בחושך. אני הרגשתי ממש בסדר. נוסעים לאט. יש מנהג ששווה לאמץ שיורדים לשוליים אם יש רכב שרוצה לעקוף. גם נסיעה בלילה הייתה ללא בעיה, פשוט נוהגים לאט. קרה פעם אחת שטעיתי בנסיעה והגעתי לדרך צרה שהפכה לעפר והייתי צריך לחזור אותה ברברס. לא משהו נורא פשוט לקח כמה דקות. אגב לפי חוקי חברת ההשכרה אסור לנסוע על דרכי עפר (אפילו ששכרתי ג'יפ).

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

פירוט הימים ומהלך הטיול

21.9 יום חמישי

טיסה ב 22:25 לחאניה של ריינאייר. מצד אחד בזבוז יום, מצד שני נתן יום עבודה מלא וילדים במסגרות. מחיר נמוך. הטיסה יצאה באיחור קל ונחתנו ב 00:35. הילדים היו קצת עצבניים. יחסית מהר עברנו ביקורת דרכונים וקבלת מזוודות. ביציאה פגשנו את הנציגה של השכרת הרכב. היא לקחה אותנו למשרד ושם חיכינו שזוג אחד יקבל את הרכב ואז אנחנו. קיבלנו בקבוק יין מתנה שזה יפה. נסענו 20 דק לדירה בחאניה ומהר הלכנו לישון.

22.9 יום שישי

את היום השני התחלנו יחסית מאוחר. אני יצאתי ב 9:30 לסדר כרטיס סים מקומי. 12 יורו לדאטה ללא הגבלה ולקנות כמה מצרכים. כשחזרתי כולם קמו ואכלנו ארוחת בוקר ויצאנו בסביבות 11. החלטנו על יום בעיר בלי הרכב. הלכנו על קו החוף וטיילנו בנמל. הלכנו עד למגדלור וחזרה. לקחנו פרפה (קפה יווני קר ומומלץ) ואז הילדים אמרו שהם עייפים. לכן נכנסנו לשייט שהיה לייד של מעין צוללת. הציון לא היה מדהים בגוגל (3.6) אבל הילדים רצו. עלה 60 יורו ל 3 מבוגרים ו 2 ילדים (מבוגר מ 13). היה 45 דק סיור שחצי היינו למעלה וחצי בחלק הצוללת והסתכלנו על דגים. סה"כ חוויה כיפית. אבל לא בטוח ששווה את הכסף. העיקר שהרגליים נחו. המשכנו בנמל עד שהילדים אמרו שרעבים אז נכנסנו לסמטאות לכיוון בית הכנסת ולמסעדה שלידו. היה טעים והיה פתרון טוב ללא גלוטן (לחם, שיפוד וציפס). בסוף מביאים בכל ארוחה משהו מתוק ולצליאקי הביאו ענבים שהוא לא אוהב (אנחנו התארגנו שיהיה לנו תחליף קבוע בתיק). אחרי האוכל נכנסנו לבית הכנסת לסיור. יש הסבר באנגלית אבל הקטנים לא מבינים אז עשינו סיור עצמאי והם קראו בפרוספקט שכתוב. משם קצת סמטאות ליד וקניות וחזרנו לנמל. הלכנו עד למוזיאון שעליו החלטנו לוותר. הקפנו אותו ונכנסנו שוב לסמטאות. המשכנו בסמטאות (עצירה לגלידה בדרך) עד לסרט 9 מימדים. חוויה נחמדה אבל לא זולה (72 יורו ל 3 מבוגרים ו 2 ילדים). משם חזרנו לסמטאות עד לדירה. הגענו ב 17:30 בערך. לבשנו בגדי ים וירדנו מייד לחוף ליד הדירה. היינו שם עד השקיעה ואני והגדול שחינו גם לשנורקלינג לאי ליד וראינו דגים וקיפודי ים. חזרנו לחדר התרחצנו והתארגנו והלכנו למסעדה christopolos שבעל הצימר המליץ ואמר שיש פתרון לצליאקי. בתפריט רשומות הרבה מנות ללא גלוטן אבל רובן לא מתאימות לילדים. הזמנו לו נקניקיות וציפס והוא אכל בסוף רק את הציפס. האוכל היה טעים והיין טוב. עשינו עוד סיבוב לילי בנמל וחזרנו לישון. 

23.9 שבת

קמנו בשבת התארגנו ובסביבות 9 יצאנו לשוק שבת של חאניה. הלכנו לכל אורכו וקנינו קצת תכשיטים וירקות/פירות. בסוף חזרנו לדירה, לקחנו את האוטו ובסביבות 10 וחצי נסענו לאגם קורנס. נכנסנו בכניסה 2 וחנינו למטה בחניון חינמי. שילמנו 20 יורו לסירת פדלים עם מגלשה. היה ממש כיף. הילדים קפצו והתגלשו למים וגם שטנו לאיזור בו רואים צבים והילדים היו בשמיים. ממש ממש כיף. יצאנו אחרי כשעה וארבעים וחמש דקות. אחר כך ראיתי בשלט שההשכרה היא לשעה אבל אף אחד לא אמר כלום כשיצאנו אז לא שילמתי עוד. ישבנו בטברנה ליד איפה שהחנינו. Taverna limini. האוכל היה בסדר גמור עם נוף מעלף לאגם. הצליאקי רצה רק צ'יפס. היו עוד אפשריות אבל לא כאלו שהוא אהב. אחרי האוכל נסענו לכפר המפלים אגריפולי. הסתובבנו קצת אבל הילדים היו עייפים והכריזו שלא רוצים לטייל. במקום ישבנו בטברנה קסטרו רק לקינוחים. המקום ממש יפה והיתה רוח טובה, אבל לא בטוח שהיה שווה את הנסיעה לשם. משם נסענו לחוף koiliaris. יש נחל שנשפך שם לים. אפשר להכנס גם לים וגם למים מתוקים (וקפואים). יש שם גשר שהילדים קפצו ממנו למים (קפיצה די גבוהה). ממש חוף כיפי. משם חזרנו לחדר והגענו ב 19:00. נחנו והתרחצנו ויצאנו ב 20:30 לסיבוב בעיר. הכל היה תוסס בשבת בערב. ישבנו ב adespoto music taverna ונהננו ממופע מוסיקה יוונית עם האוכל. הצליאקי אכל סופלקי (שיפוד). משם המשכנו עוד בסמטאות ובנמל. אווירה ממש טובה. וחזרנו לדירה ממש מאוחר.

24.9 יום ראשון

קמנו קצת מאוחר והאמצעי קם מצונן וחלש. בנוסף הילדים הכריזו שלא בא להם ים. בעקבות זאת שינינו תכניות. התכנית המקורית הייתה לנסוע בבוקר לחוף falasarna או אלפוניסי, ומשם להמשיך לנקודות עניין אחרות. אין מה לעשות החופים של מערב כרתים יחכו לפעם הבאה (גם ככה מגיע להם כנראה כמה ימים עם לינה באיזור). במקום התחלנו בקפה על החוף מתחת לדירה שם החלטנו מה עושים ואז יצאנו לגן הבוטאני שאליו הגענו ב 10:30. היה ממש סיבוב יפה. בהתחלה הילדים ממש התעניינו בשילוט ומה זה כל עץ עד שבשלב כלשהו עבר להם. כשהגענו לפיצול האמצעי הכריז שהוא עייף אז התפצלנו. אשתי הלכה איתו במסלול הקצר ואני המשכתי לארוך. בגן חיות הילדים התלהבו מהבמבי, מהצבים ומלהאכיל את החמורים. בסיום נפגשנו חזרה. משם נסענו לנקיק מסקלה. תכננו לאכל במסעדה שבהתחלה שלו צהריים אבל לא מצאנו שום דבר שמתאים לצליאקי שהיה גם קצת מעוך. חזרנו לרכב והמשכנו לנסוע ולמזלנו אחרי 10 דק מצאנו מסעדה בשם rizinia. המקום עם נוף מעלף והאוכל היה ממש טעים. לצליאקי הביאו שיפוד וציפס. היה משבר קטן בקינוח. קטע מקסים ביוון שבסוף כל ארוחה מביאים ליקר וקינוח קטן. בכל המקומות הקינוח הוא לא ללג. בדרך כלל פותרים עם תחליפים אבל הפעם היה משבר קטן שנמאס לו להיות שונה. מבאס. אחרי האוכל חזרנו חזרה לנקיק וחנינו ממש בהתחלה (לא ליד המסעדה). יש מסלול מעגלי של 3 ק"מ אבל במצבינו הסתפקנו בללכת עד לנקיק עצמו וחזרה. מדובר במסלול קצר מאוד אבל ממש מרשים. את הדרך חזרה לחאניה הארכנו וחזרנו דרך therisos gorge. שזה נקיק שנוסעים דרכו. גם הדרך עד אליו מהממת עם נופים יפים. בחזרה חשבנו לראות קצת מחצי האי שבו נמצא שדה התעופה. התחלנו במנזר agia triada שהיה נחמד מאוד. משם כיוון שהאמצעי הרגיש טוב יותר חשבנו להמשיך לחוף stavros שנראה מהמם אבל הילדים התעקשו שלא רוצים ים אז ויתרתי. גם חצי האי שווה עוד יומיים לפחות אז בטוח יש למה לחזור למערב כרתים (ובוודאי גם למזרח). במקום נסענו לתצפית על חאניה מנקודה מהממת ושם ישבנו עם מילקשייק לכל אחד (וקוקטייל/פרפה למבוגרים). פשוט נקודה מושלמת. משם חזרנו לדירה. הכנתי לילדים ארוחת ערב ואז עשינו משהו שבשבילנו פעם ראשונה. השארנו את הילדים בהשגחת הגדול (בן 14) בדירה ויצאנו לדייט רק אנחנו. הרשינו את זה רק מכיוון שמדובר במקום קרוב בהליכה לדירה. ישבנו במסעדה יוקרתית salis. היה ממש כיף (למרות שכל רבע שעה וידאנו שהכל בסדר עם הילדים).

25.9 יום שני

היום צריך לעבור מקום לינה. קמנו וארזנו. האמצעי היה קצת חלש אבל יותר טוב. נסענו לקפה enasma. אשתי והילד ישבו לשתות ואני והגדול והקטנה הסתובבנו על האגם והאכלנו קצת ברבורים וברווזים. משם נסענו לפארק מים של חאניה. הגענו ב 11 והיה ריק לחלוטין. כנראה בגלל שיום שני ולא בעונה. היו רק עוד קצת ישראלים. הפארק קטן אבל ממש נחמד. יש אומגה ומקפצה גבוהה. יש איזור נחמד לקטנים. יש נהר עם אבובים. ויש מגלשות ממש מגניבות. היינו שם עד 16. משם נסענו לרתמינו. חנינו חינם מתחת למצודה ויצאנו להסתובב. עיר מקסימה. אכלנו ב raki ba raki (ציפס לצליאקי) והיה ממש טעים. קצת סמטאות ונמל ובחושך אחרי עצירה בסופר נסענו לוילה שלנו 10 דקות בכפר מעל.

26.9 יום שלישי

קמנו לנוף על רתימנו מלמעלה. היום הזה גם הצריך גמישות מהתכניות. מכיוון שיום רביעי וחמישי צפויים להיות גשומים זה היום האחרון לפעילות עם מים. לפי התכנית היינו צריכים לנסוע לנקיק קורטלטיקו ומשם לחוף פרבלי. הילדים הכריזו שרוצים בצהריים להכנס לשחק בבריכה של הוילה ולא רוצים לנסוע רחוק. בהתאם שינינו תכניות ונסענו ב 10 לנקיק מילי שנמצא כמה דק מהצימר. בחרנו להתחיל מלמטה ולעשות אותו בעלייה כדי לשמור על הברכיים של האישה. מסלול ממש חמוד. בחצי השני של המסלול (כשמתחילים מלמטה) אם יוצאים קצת מהמסלול יש המון בריכות יפות וכיף להיות שם. בסוף המסלול למעלה כולם ישבו במסעדה ואני חזרתי למטה והבאתי את הרכב. משם נסענו למסעדה דקה מהצימר בשם mylonas taverna. לצליאקי היה שיפוד וציפס (כרגיל). חזרנו לצימר והילדים השתוללו בבריכה הפרטית של הצימר. אחר כך הלכנו לנוח קצת. רק בחמש וחצי יצאנו שוב לערב ברתימנו. התחלנו בסיבוב במצודה ואז סיבוב גדול יותר בסמטאות שלא היינו בהם אתמול. וחזרה דרך הנמל. קצת קניות בסופר ואכלנו ארוחת ערב בדירה.

27.9 יום רביעי

קמנו ליום קריר וצפוי גם גשם. יצאנו ב 9 לכיוון נקיק patsos. מסלול יפה מאוד. הלכנו מצד אחד של הנחל עד לסוף המסלול הקצר. רק אני והגדול עשינו את האתגרי עד למפל וחזרה ואז חזרנו מהצד השני. יש בריכות שונות לאורך המסלול אבל רק שכשכנו רגליים. משם נסענו לסכר. עצרנו לכמה תמונות ואז המשכנו לאורכו ומשם עד מנזר arkadi. נקודה ממש חביבה. ירד גשם קל אבל שלא הפריע. משם נסענו לצהריים במסעדה kefenio filio. אולי המסעדה הכי טובה בטיול. לצליאקי שוב שיפוד וציפס (מזל שזה מה שהוא אוהב). הבינו ללא גלוטן רק אחרי שקראו את כרטיס המסעדות ונראה שהתייחסו ברצינות. אנחנו אכלנו הרבה תבשילים שונים והכל היה מצוין. משם לכפר הכדרים margarites. כפר ממש יפה. הסתובבנו (וגם קנינו כי אי אפשר שלא) בין החנויות השונות ונהננו מאוד. משם המשכנו לכפר melodoni שם היינו ב 4 תחנות שונות (כולם מתאימות לגשם). התחלנו בבית הזוחלים. היה פשוט וואוו והילדים היו בעננים. החזיקו נחשים, לטאות וכו על הידיים והסתכלו על כל מיני סוגים. המחיר הוא 5 יורו לאדם וממש שווה לדעתי. משם למוזיאון שמן זית עם סיור והסברים על ייצור השמן (ושוב קניות בסוף). משם לבית הדבש עם סיור והסבר על ייצור דבש (ושוב קניות, מוטיב חוזר). לסיום ביקרנו במערת הנטיפים. מסתבר שהיה יום חינם אז אין לי מושג כמה עולה. מערת נטיפים קטנה וחביבה. לסיום חזרנו חזרה ורק עצרנו בעיירה platanes לסופר וסיבוב אחרון ומשם לצימר.

28.9 יום חמישי

היום בו חוזרים לארץ. למרות שהיה קריר הילדים קמו מוקדם וחגגו את זה שאין גשם ושיחקו שוב בבריכה. המשך היום היה צפוי להיות גשום. לשמחתנו המארח אמר לנו שאפשר לעשות צ'ק אווט מתי שרוצים כי ההזמנה הבאה היא רק יום אחרי. אחר כך התארגנו ויצאנו לגיאורגיפוליס. הלכנו לכנסייה שנכנסת עם שביל לים הסתובבנו קצת בעיירה וישבנו לקפה על הנחל (יש שם גם אפשרות לסירת פדלים אבל לא התאים לנו). חזרנו לרכב ונסענו לחוף ים מומלץ ממש קרוב kalyvaki. חנינו והצטלמנו עם המיניאטורות. כשרצינו ללכת לחוף ולהכנס למים, מזג האוויר השתנה והתחילו טיפות. הילדים אמרו שלא מתחשק להם ים עם כזה מזג אוויר (אחרי הבריכה בבוקר). במקום נסענו שוב לריתמינו. היה עמוס אבל מצאנו חנייה חינם. הסתובבנו קצת בסמטאות והלכנו לארוחת צהריים אחרונה במסעדה יוקרתית la boheme בחצר פנימית. התחיל בדיוק גשם ומעל החצר יש להם ציליה שמגינה מהגשם. לצליאקי חזה עוף עם צ'יפס. ראינו בנסיעה משם שיש שם שוק מקומי בימי חמישי ולכן היה קצת עמוס יותר. משם חזרנו לחדר והתארגנו לטיסה. הגשם הפסיק אז בדרך לטיסה עצרנו לתצפית ממצודה יפה (koules fortress) ולנקודת תצפית אחרונה על חאניה וקפה ועוגות ב koukouvaya (לא זול אבל מאוד איכותי). בדיוק שיצאנו משם התחיל מבול מטורף אז הורדתי את האישה והילדים ורק אז החזרתי את הרכב. לשמחתי הקפיצו אותי חזרה לשדה וחסכו לי ללכת במבול. הגענו שעה וחצי לפני הטיסה וזה הספיק בול (אולי צריך טיפה יותר כדי לא להיות לחוץ).

עלות הטיול הכוללת היא כ-14000 ₪ וממש לא חסכנו. מקווה שיעזור.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן