רודוס – המדריך למטייל באי

חוף יפה ברודוס עם מלון

רודוס – המדריך למטייל באי

ברוכים הבאים לאי הקסום רודוס, יוון! רודוס, הידועה בהיסטוריה העשירה, בחופים המדהימים ובחיי הלילה התוססים שלה, היא יעד הפונה למטיילים בודדים, זוגות ומשפחות כאחד. במדריך המקיף הזה, אספק לך מידע חיוני, אטרקציות מובילות וטיפים של מומחים כדי להפוך את ההרפתקה שלך ברודוס לבלתי נשכחת באמת.

מלון בלינדוס

מידע חשוב למטייל ברודוס

מטבע: אירו (EUR)
הדרך הפשוטה ביותר להצטייד ביורו לטיול היא דרך Fly Money. הזמינו מראש ובפשטות דרך האתר ואספו את המט״ח בנתב״ג, טרמינל 1 או 3 בדלפקי בנק הפועלים 24/7.
להזמנה לחצו כאן (ניתן לשלם על המטבע גם בתשלומים).
אוכלוסייה: כ-116,000 (נכון לשנת 2023)
שפה רשמית: יוונית
דת: בעיקר יוונית אורתודוקסית
הזמן הטוב ביותר לביקור: אפריל עד אוקטובר

אטרקציות מובילות ברודוס

העיר העתיקה של רודוס

עיר מבוצרת מהממות ביופיה עם מוזיאונים, ארמונות גדולים ומסגדים מהתקופה הביזנטית בכיכר הגדושה בבתי קפה. לאורכה של חומת העיר 11 שערים דרכם ניתן להיכנס לעיר העתיקה, השער הראשי נקרא שער החרות (Eleftheria). אתרים שכדאי לבקר בהם בעיר העתיקה של רודוס: ארמון הארכיאולוגיה, כנסיית גבירתנו של הטירה, ארמון ראשי המסדר והמוזיאון היהודי.  

בעיר העתיקה מגוון מסעדות ובתי קפה, המלצת המערכת היא על Socratous Garden.

העיר העתיקה של רודוס

עמק הפרפרים

מחזה טבע ייחודי, עמק הפרפרים הוא ביתם של אלפי עש נמר ג'רזי במהלך חודשי הקיץ (בדרך כלל מאי עד אוגוסט). עקבו אחר שבילי ההליכה הציוריים דרך יערות עבותים ועברו על פני מפלים שלווים במקלט השליו הזה.

מומלץ להגיע קרוב לשעות הפתיחה או אחר הצהריים על מנת להימנע מעומסים.

חוף פראסוניסי

גן עדן לחובבי ספורט מים, חוף פראסוניסי ממוקם בקצה הדרומי ביותר של האי. עם הנוף הייחודי שלו, היכן שהים התיכון והים האגאי נפגשים, זה המקום המושלם לגלישת רוח, גלישת עפיפונים או פשוט לספוג את השמש. תוכלו לבקר בחצי האי בעל אותו שם של החוף ולראות את המגדלור הנטוש המפורסם של רודוס. ההגעה היא ברגל דרך רצועה צרה של חוף חולי, כ-30 דקות מהחניה. בימים של גאות ייתכן ויהיה חייב ללכת במים על מנת להגיע למגדלור.

חצי אי בו ניתן לראות שני ימים המופרדים ברצועה חולית – האגאי והים התיכון! 

שבעה מעיינות (Epta Piges)

לברוח מהחום וליהנות מטבילה מרעננת במים הקרירים והצלולים של שבעת המעיינות. מוקף בצמחייה עבותה, נווה מדבר זה כולל גם שבילי הליכה ציוריים ומפל קטן. מסלול נחמד, צריך להגיע עם הרכב לנקודה האחרונה במעלה הכביש (לחצו כאן למיקום). ההליכה בתוך תעלת המים הופכת את הטיול לחוויתי, יש מסעדה יפה לצד מים זורמים, הירידה לתעלה מימין למסעדה. תגיעו עם כפכפים או נעלי הליכה במים.

האקרופוליס של לינדוס

האקרופוליס של לינדוס, השוכן על ראש גבעה, מציע נופים מדהימים והזדמנות לחקור את ההריסות העתיקות של מקדש דורי, כנסייה ביזנטית ועוד. מבנים שנבנו בערך ב-300 לפנה"ס. הכניסה לאקרופוליס עולה כ-14 יורו. מומלץ להזמין מראש באתר על מנת להימנע מתורים בכניסה, לחצו כאן לרכישת כרטיסים הכוללים דילוג על התור

כדאי לחקור גם את הכפר לינדוס עצמו, עם המבנים הלבנים המקסימים שלו. הכפר מתויר ותוכלו למצוא בו בתי קפה, טברנות, חנויות מזכרות וחופי רחצה יפים.

אקרופוליס בלינדוס

שייט לאי קרוב 

אם אתם רוצים לצאת לטיול שמשלב איים נוספים, תוכלו לעשות זאת בעזרת מעבורת מהנמל הראשי של האי.
לרוב איי יוון וברוב עונות השנה, אין חובה להזמין כרטיסים מראש. פשוט ניתן לגיע לנמל כמה שעות או יום לפני ההפלגה שלכם ולרכוש כרטיס לקו ההפלגה שאתם מעוניינים בו. מידע זה נכון לגבי רוב חודשי השנה, מלבד יולי ובעיקר אוגוסט, אז בקווים הפופולארים רצוי להזמין כרטיסים מראש. בכלל מי שרוצה לישון בראש שקט יכול להזמין כרטיסי הפלגה מראש, גם מחוץ לעונה. 

תוכלו לבדוק שעות ולהזמין מעבורת דרך האתר הבינלאומי OMIO.

טיפים לשיפור הביקור באי

השכרת רכב או קטנוע:
רודוס הוא אי גדול יחסית, והשכרת רכב או קטנוע היא דרך מצוינת לחקור את האי בקצב שלך. תחבורה ציבורית זמינה ברחבי האי אך עשויה להיות מוגבלת באזורים מסוימים.  הזמינו את הרכב מראש וכך חיסכו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם

נסה את המטבח המקומי:
רודוס מציעה מגוון מנות מקומיות טעימות, כמו פיטרודיה (לביבות חומוס), קאבורמס (בשר חזיר בבישול איטי) ומלקוני (חטיפי דבש ושומשום). אל תפספסו את ההזדמנות להתפנק במעדנים מעוררי הפה האלה.

תיהיו חכמים בשמש:
השמש הים תיכונית יכולה להיות חזקה למדי, במיוחד בחודשי הקיץ. הקפד לשמור על לחות ולמרוח קרם הגנה באופן קבוע כדי להגן על עצמך מפני כוויות שמש.

למדו כמה ביטויים ביוונית:
בעוד שמקומיים רבים מדברים אנגלית, לימוד כמה ביטויים יווניים בסיסיים יכול לעזור רבות בהפיכת הטיול שלך למהנה יותר. מילים פשוטות כמו "שלום" (γεια σου, מבוטא "YAH-soo") ו"תודה" (ευχαριστώ, מבוטא "ef-hah-rees-TOH") יכולות לעשות הבדל גדול.

מפת תיירות ברודוס

כתבות על רודוס נוספות באתר

כתבות נוספות באתר שיעזרו לכם לתכנן את הטיול שלכם ברודוס.

מלון אתנה רודוס

מלון אתנה (Athena Hotel) רודוס

מלון אתנה (Athena Hotel) הוא מלון מודרני השוכן בלב רודוס טאון, במרחק של 500 מ' מחוף הים. העיר העתיקה והמרהיבה מימי הביניים, האקווריום וכל האטרקציות

קרא עוד »
חוף טסמביקה

מלונות הכל כלול ברודוס

הרבה פעמים שיוצאים לחופשה אנחנו רוצים להשאיר את כל המטלות בבית. במלונות מסוג הכל כלול תיהנו מארוחות מעולות מסביב לשעון, הפסקות מתוקות, פעילויות נפלאות לילדים

קרא עוד »

מחפשים מידע על איים נוספים ביוון? 
באתר תוכלו למצוא מידע על כרתים, סאמוס, אגינה ואיים יוונים נוספים.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

תגובה אחת

  1. ברודוס, נופים, ים ושופינג.
    כן ניתן לטייל בעזרת ג'יפים, טרקטורונים וכן ניתן לצלול, להנות מספורט ימי ולהפליג מרודוס לאיים הקרובים ואפילו לתורכיה.
    ניתן להשכיר רכב ולטייל בהרים ולאורך החופים.
    אם מגיעים ביולי, עמק הפרפרים כבר יהיה מלא בפרפרים, שזה מקסים לחובבי הג'אנר😉. חובה להגיע ללינדוס ולהנות מהמפרץ, מהכפר ומעליה לקסטל.
    גם העיר רודוס החדשה והישנה מגניבות, הרבה היסטוריה ובעיקר שופינג (טיפה יותר זול מהארץ, לא משמעותית) ואפשר משם לקחת גם הפלגות למקומות שונים (בתיאום מראש).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן