סנטוריני – המדריך למטייל באי

סנטוריני

סנטוריני – המדריך למטייל באי

האי סנטוריני נמצא במרכז הים האגאי, והוא היהלום שבכתר של יוון! זה אי יוקרתי ויקר, עם נופים מדהימים, מצוקים דרמטיים, וכפרים עם בתים מסוידים לבן וכיפות כחולות, שמזוהים איתו במיוחד. האי מתאים יותר מכל למי שמחפשים חופשה זוגית רומנטית קרוב לבית, או מפגש חברים שרוצים לבלות ביחד. במדריך למטייל בסנטוריני שלפניכם תמצאו את כל המידע החשוב שצריך כדי לתכנן את החופשה הכי מוצלחת באי! עכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לעלות על המטוס ולהתחיל בחופשה!

סנטוריני

מה בכתבה

היכרות עם סנטוריני

הידעתם ששמו הרשמי של האי סנטוריני הוא תרה (Thera)? השם סנטוריני שייך למעשה לכל קבוצת האיים, שתירה הוא הגדול מביניהם. האיים הם חלק מארכיפלג האיים הקיקלאדיים, והם השרידים של הר הגעש סנטוריני שנהרס בהתפרצות לפני כמעט 4000 שנים. איי סנטוריני מקיפים לגונה מרכזית שהיא בעצם קלדרה – מכתש שנוצר עקב התמוטטות בהר הגעש. באיי סנטוריני מתגוררים כ-15,000 תושבים בלבד, כמעט כולם על האי המרכזי, בו נמצאת גם בירת סנטוריני, פירה (Fira). בדרך כלל, חופשה בסנטוריני היא מהסוג היוקרתי, עם מלונות ברמה הכי גבוהה, נופים עוצרי נשימה וחופים פסטורליים. בקיצור, זה מקום מושלם לנוח ולטעון מצברים. והנה כל המידע שצריך כדי לעשות את זה באופן מושלם!

מתי לטוס לחופשה בסנטוריני?

סנטוריני נהנית מאקלים ים תיכוני, כלומר קיץ חם ונטול גשם כמעט לחלוטין, וחורף קר אבל לא יותר מדי. עונת השיא של התיירות היא בחודשי יולי ואוגוסט, אז אפשר ליהנות במקסימום מהחופים. אך אם אתם מחפשים פחות צפיפות, מומלץ לבקר באביב או בסתיו, כלומר באפריל עד יוני או בספטמבר-אוקטובר. אז מזג האוויר נעים, ויש פחות עומס מבקרים ומחירים זולים יותר.

איך מגיעים לסנטוריני?

סנטוריני נמצא במרחק של שעתיים טיסה מישראל. ניתן להגיע לאי בטיסות ישירות מישראל, שמתקיימות בדרך כלל רק בקיץ, ועם חברות לואו קוסט. אופציה נוספת היא לטוס לאתונה ומשם לסנטוריני. בדרך זו אפשר לשלב גם ביקור באתונה. כמובן שאפשר לבחור גם בערים אירופאיות אחרות לעבור דרכן, יש טיסות אל סנטוריני כמעט מכל מקום באירופה. הטיסה בין אתונה לסנטוריני נמשכת רק 40 דקות. ושדה התעופה של האי נמצא במרחק של כ-10 דקות נסיעה מעיר הבירה פירה. כדי להגיע משדה התעופה אל פירה ניתן לקחת אוטובוס (Airport Express Bus) שעוצר במספר תחנות בדרך ולוקח כ-25 דקות. את הכרטיסים קונים על האוטובוס, מהנהג, במזומן. כרטיס עולה כ-2 יורו. האוטובוסים ממתינים ממש מחוץ לטרמינל היחיד של שדה התעופה. אופציה אחרת היא לקחת מונית, וזה מתאים במיוחד למי שהיעד שלהם אינו פירה. או שתוכלו להזמין מראש הסעה פרטית משדה התעופה אל המלון שלכם, במחיר דומה יחסית למחירי המוניות.

דרך הגעה נוספת אל סנטוריני היא לנחות באתונה ולקחת שייט מפיראוס, שנמצאת קצת דרום-מערבית לאתונה, אל סנטוריני. השייט לוקח כ-7 שעות ועובר בדרך במספר איים נוספים, כך שאתם נהנים גם מטיול בים האגאי. אפשר גם לנחות בכרתים, במיוחד אם מצאתם טיסה זולה לשם, ומהרקליון שבכרתים לשוט במעבורת מהירה לסנטוריני, יחד עם הרכב השכור שלכם, אם תרצו. הכל תלוי ביעדים שאתם רוצים לשלב בחופשה, בזמן שעומד לרשותכם וכמובן בתקציב. ההסעה הפרטית הזו תיקח אתכם גם מהנמל אל המלון בסנטוריני.  

כנסיית שלושת הפעמונים, סנטוריני

התניידות בסנטוריני

ככלל, ניתן להתנייד בסנטוריני באוטובוסים, במוניות, או ברכב שכור. האוטובוסים יוצאים כולם מהתחנה המרכזית בפירה, ואינם נוסעים ישירות מצד לצד של האי. כך שאם אתם רוצים להגיע, למשל, משדה התעופה לאויה, תצטרכו להחליף באמצע אוטובוס בפירה. וזה לוקח זמן. מצד שני, האוטובוסים הנוחים והממוזגים שיוצאים מהתחנה המרכזית בפירה מגיעים לכל מקום באי, וכרטיס נסיעה עולה רק כ-2 יורו. כך שההתניידות באוטובוסים היא זולה ונעימה. הנה הקישור לאתר האוטובוסים של סנטוריני.

כלי התחבורה המועדף על חסרי הרכב בסנטוריני הוא מוניות. נוח מאד להתנייד בהן, אך מחירן אינו זול במיוחד. מצד שני, האי קטן ונסיעה לאורכו מצד לצד לוקחת כ-40 דקות בלבד. כך שגם הנסיעה הארוכה ביותר במונית לא תעלה לכם מיליונים. רק אל תשכחו לברר מראש את המחיר עם הנהג, לפני שעולים למונית. אפליקציה שימושית להזמנת מוניות היא Aegean Taxi. וגם אפליקציית Uber עובדת כאן, רק שהיא משמשת להזמנת מוניות רגילות, ובדרך כלל יקרות יותר.

אם אתם מעדיפים את הגמישות שמספק רכב שכור, מומלץ להזמין אותו מראש כדי לחסוך את ההתעסקות במהלך הטיול בהשוואת מחירים ובחיפוש אחר סוכנות השכרת רכב אמינה. ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם. רכב שכור יאפשר לכם לטייל בנוחות ובקצב שלכם, ולחסוך הרבה זמן על נסיעה באוטובס או המתנה במונית.

אמצעי תשלום בסנטוריני

המטבע המקומי בסנטוריני, כמו בשאר יוון כמובן, הוא היורו. רוב החנויות והמסעדות במקומות המרכזיים מקבלות כרטיסי אשראי. אבל אם אתם נוסעים לאזורים מרוחקים או פחות מתויירים,  כדאי להגיע גם עם מזומן, לכל צרה שלא תבוא. הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לקנות יורו לטיול היא דרך Fly Money. פשוט מזמינים את הכסף מראש באינטרנט ואוספים אותו לפני הטיסה בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. להזמנה לחצו כאן. ניתן לשלם על ההמרה גם בתשלומים.

טיפים למבקרים בסנטוריני

רוב המבקרים סבורים ש-5 ימים הם זמן מספיק בהחלט לביקור באי. האי קטן, ובזמן הזה בהחלט מספיקים לבקר באתר הארכיאולוגי באקרוטירי, לשוט אל איי הקלדרה ולטבול במעיינות החמים, ליהנות מהנופים והחופים ואולי גם להשתתף בספורט ימי כלשהו.

כדאי להזמין מראש את מקומות הלינה (ורכב שכור, אם רוצים), כי מדובר ביעד פופולרי, במיוחד בחודשי הקיץ.

אל תסתפקו בביקור בעיירות החרושות פירה ואויה, יש הרבה יעדים אחרים בסנטוריני שלא יאכזבו אתכם! כדאי לחקור חופים מרוחקים מההמונים, לצאת לטיולים רגליים על המצוקים ולאמיצים – אפילו לטפס על לוע הר הגעש שבאי Nea Kameni.

מומלץ בחום ללמוד כמה מילים וביטויים חשובים ביוונית, זה יעזור לכם להתחבב על המקומיים ולהסתדר באי.

סנטוריני

מלונות מומלצים בסנטוריני

הצד החזק של סנטוריני מבחינת נופים ואתרים הוא הצד המערבי, וספציפית העיירות שעל שפת הקלדרה – אויה, פירה, אימרוביגלי ופירוסטפני. כאן תוכלו לישון במלונות יוקרתיים הבנויים כ-330 מטרים מעל פני הים, עם נוף משגע. אויה יקרה ויוקרתית, ורוב המלונות בה הם מלונות בוטיק אותנטיים. פירה, שהיא העיר הגדולה ובירת סנטוריני, מציעה שפע הזדמנויות בילוי וכמובן נופים מרהיבים. ואילו אימרוביגלי ופירוסטפני הן שתי עיירות שקטות ושלוות שמתאימות מאוד למי שרוצים להתרחק מהמולת התיירים. וגם מהן נשקף נוף נהדר.

בצד המזרחי של סנטוריני יש בעיקר חופים, והוא מתאים יותר למשפחות שמחפשות חופשת בטן-גב, אך כאמור, זה לא סוג החופשה הפופולרי באי.

מלונות מומלצים בצד המערבי:

מלון פריבולוס (Perivolas Hotelc)

מלון 5 כוכבים שנמצא על צוקים, גבוה מעל הים האגאי ובמרחק הליכה קצרה מאויה הציורית. במלון יש 22 יחידות אירוח פרטיות שנבנו במערות משוחזרות בנות 300 שנים. מסעדת המלון נמצאת במרתף יין משוחזר ומגישה מנות ים תיכוניות ויווניות ממוצרים מקומיים. במלון מרכז בריאות בו תמצאו מרחץ אדים, סאונה, ג'קוזי באוויר הפתוח, מתקני עיסוי וחדר כושר. חלק מיחידות האירוח הן עם בריכה פרטית! זה פשוט מלון מושלם למי שרוצים ויכולים לעמוד במחיר…

מלון אסטרה סוויטס (Astra Suites)

זה מלון 4 כוכבים שבנוי על מצוקי לוע הר הגעש בעיירה אימרוביגלי בסנטוריני. המלון כולל מרכז בריאות עם חדר אדים ואזור עיסוי. בנוסף, יש בו בריכה עם שפת אינסוף וטרסה עם כסאות נוח. חלק מיחידות האירוח מציעות נוף ללוע הר הגעש, חלקן מכילות אמבט ספא משלהן או בריכה פרטית. גם זה מלון מפנק במיוחד, כראוי לסנטוריני.

מלון סן אנטוניו (San Antonio – Small Luxury Hotels of the World)

מלון 4 כוכבים מרשת המלונות היוקרתיים, נהנה ממיקום מבודד בפאתי אימרוביגלי, ומציע נוף מדהים לים, ספא ובריכת אינסוף השוכנת בגנים אקזוטיים. ספא המלון ממוקם בתוך מערה, וכולל אמבט עיסוי ומקלחת סילונית. חלק מיחידות האירוח מציעות אמבט ספא פרטי.

מלון סן ג'ורג'יו (San Giorgio)

מלון 3 כוכבים בפירה, ששופץ לאחרונה ומורכב משני בניינים שמשלבים אווירה ידידותית ומיקום נהדר, ממש במרכז העיירה. כך שניתן ללכת ברגל אל התחנה המרכזית, אל הקלדרה המפורסמת וגם אל מבחר מסעדות וחנויות. החדרים מרווחים ונעימים ויש גם בריכת שחיה וצוות ידידותי.

מלון לואיזוס סטייליש רזידנסס (Loizos Stylish Residences)

גם זה מלון 3 כוכבים בפירה, רק 20 מטרים מנקודת התצפית המפורסמת על הקלדרה, במרכז העיירה. יש במלון בריכה וארוחת הבוקר מוגשת אל מול הנוף. ויש גם דירות גדולות למשפחות.

מלונות מומלצים בצד המזרחי:

אם בכל זאת תבחרו ללון בצד המזרחי של האי, תוכלו למצוא בו מלון מפנק במיוחד למבוגרים בלבד – מלון אנסטסיה פרינסס (Anastasia Princess Luxury Residence & Spa- Adults Only). זה מלון למבוגרים בלבד בסגנון קיקלאדי שממוקם בפריסה (Perissa). המלון מציע 3 בריכות שחיה, ספא ונוף מרהיב. האווירה במלון שקטה, אינטימית ונחמדה. חלק מיחידות האירוח מציעות בריכה פרטית או ג'קוזי פרטי.

או לחלופין מלון שמתאים למשפחות – אתר הנופש סנטוריני קסטלי ריזורט (Santorini Kastelli Resort) בדירוג 5 כוכבים. הוא נהנה ממיקום מבודד, במרחק של 2 דקות הליכה בלבד מחוף קמארי. מוקף בגנים מבושמים ובמדשאות שופעות, ומציע 2 בריכות שחייה, ספא ומסעדה-בר על שפת הבריכה. יש חדרי משפחה וניתן גם לבקש, ללא תוספת עלות, עריסה לתינוק.

החוף האדום, סנטוריני

פעילויות ואתרים מומלצים בסנטוריני

אף פעם לא משעמם בסנטוריני! יש פה המון מה לעשות, החל מרביצה על החוף, ספורט ימי, שייט, ביקור ביקבים, עליה ברכבל וכמובן הרבה אוכל טוב.

סיור מודרך באי

אם הרגע הגעתם לסנטוריני, אנחנו ממליצים להצטרף לסיור שעובר באתרים הפופולריים ביותר באי, בו תלמדו על ההיסטוריה המקומית, תבקרו בכפרים מסורתיים ובחופים געשיים. ולקינוח – תצפו בשקיעה מרהיבה מאויה (Oia). האוטובוס עובר בכל העיירות המערביות של האי, אוסף את המטיילים ממלונותיהם ואז מתחיל הסיור.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

חופים מומלצים

החופים בסנטוריני עוצבו על ידי ההיסטוריה הגעשית של האי, אז קחו בחשבון שהם סלעיים. לכן מומלץ לטייל עם נעליים שניתן להיכנס איתם למים. החופים הפופולריים ביותר הם פריסה (Perissa), פריבולוס (Perivolos) וקמארי (Kamari). חופים נוספים מומלצים הם החוף האדום האייקוני, החוף הלבן הקטן שנגיש רק בסירה, וחוף וליקדה (Vlychada) דמוי פני הירח.  

חוף פריסה נמצא למרגלות הר מסה וונו, בחלק הדרום-מזרחי של סנטוריני. יש בו חול שחור וכל מה שצריך לבילוי – מים צלולים, ברים ומסעדות שמציעים שמשיות וכסאות חוף, ואפשרויות לספורט ימי. חוף פריבולוס הוא בעצם ההמשך הדרומי של חוף פריסה ומספק שירותים דומים. חוף קמארי נמצא צפונית לחוף פריסה והוא פופולרי בעיקר בקרב משפחות. יש פה טיילת עמוסה במסעדות וטברנות ואפשרויות ספורט ימי.

החוף האדום (Red Beach) הוא רצועת חוף צרה מוקפת בצוקים אדומים, בזרוע הדרום-מערבית של האי. זה ה-מקום לרביצה על החוף ולתמונות שתוכלו להעלות בגאווה לרשתות החברתיות. החוף האדום נמצא כחצי שעה נסיעה מפירה הבירה ועשר דקות מהכפר אקרוטירי (Akrotiri). ליד הכפר נמצא אתר ארכיאולוגי פרהיסטורי – עיירה שנקברה תחת התפרצות געשית ומכונה "פומפיי של הים האגאי". כך שניתן לשלב את הביקור בחוף עם ביקור באתר ההיסטורי, ועל כך תמצאו פרטים בהמשך הכתבה.

חוף וליקדה הייחודי נמצא ממש קצת מערבית לקצה הדרומי של סנטוריני. מאחוריו סלעים שנראים כמו פני הירח, והוא מהווה מקום מצוין למי שרוצים להתרחק קצת מההמונים. יש פה גם 2-3 ברים, אחד מהם חצוב בסלעים. ושימו לב שבחלק מהחוף הלבוש הוא אופציונלי…

עיר הבירה פירה

בעיר ששוכנת על מצוקים בגובה של 400 מטר מתגוררים רק כ-2000 תושבים. מתחת למצוקים נמצא הנמל, ויש רכבל שמוביל מפירה אליו. לפני הקמת הרכבל, הייתם נאלצים לרדת ולעלות בכמעט 600 מדרגות שנקראות מדרגות קאראבולאדס (Karavolades). כיום זה נתון לבחירתכם. בנמל העתיק תמצאו כמה מסעדות וחנות מזכרות, אבל לא יותר מזה.  

כדי להתרשם כראוי מיופייה וסודותיה של פירה תוכלו להצטרף לסיור מודרך בעיר, שכולל נסיעה ברכבל, ביקור בכנסיית שלושת הפעמונים המפורסמת, תצפית מעל הכנסייה על הנוף, שיטוט ברחובות ציוריים וגם טעימות יין מקומי אם תרצו.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מומלץ להגיע לתצפית שמעל הכנסייה גם לעת השקיעה, אז הכנסייה וכיפתה הכחולה פוטוגניות במיוחד.

עוד סיור כייפי במיוחד שניתן לעשות בפירה הוא כמובן סיור אוכל! ככה משלבים בין ביקור בכנסייה המפורסמת ותצפית משפת המצוקים אל הקלדרה, לבין טעימת מעדנים יווניים. הסיור נפתח בקפה מקומי מסורתי, ונמשך בסיור בין יצרני שמן זית ודבש וטברנות שבהן טועמים סופלאקי, מזטים וכמובן – בירה.  משך הסיור 4 שעות.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

כנסיית שלושת הפעמונים, סנטוריני

מוזיאונים בסנטוריני

בסנטוריני יש מספר מוזיאונים קטנים ומעניינים, שביקור בהם יעזור לכם להתחבר להיסטוריה של האי ולהבין את תושביו.

מוזיאון אקרוטירי ההיסטורית

המפורסם שבמוזיאונים של סנטוריני הוא כנראה המוזיאון של העיר הפרהיסטורית אקרוטירי, שנקברה תחת אפר געשי. רואים כאן חיים עתיקים שעצרו מלכת. מומלץ לרכוש כרטיסים למוזיאון עם הדרכה קולית. לחלופין תוכלו להזמין סיור פרטי באתר, שמיועד לעד 10 אנשים. או שניתן לשלב את הביקור עם יום טיול מודרך גם בחוף האדום הסמוך. לא משנה באיזו אופציה בחרתם, אל תפספסו את ההזדמנות לסייר ברחובות של כפר בן 4000 שנים!

מוזיאון העגבניות

מוזיאון העגבניות הוא בוודאי מקום שעוד לא ראיתם כמוהו! עגבניות תורבתו בסנטוריני החל מהמאה ה-19. ובמוזיאון הזה לומדים על תהליכי הייצור המסורתיים והתעשייתיים ועיבוד עגבניות השרי המפורסמות של סנטוריני. וכמובן שאפשר לקנות מוצרים שונים למזכרת.

לרכישת כרטיסי כניסה עם הדרכה קולית לחצו כאן.

מוזיאון היין במערה

גם זה מוזיאון ייחודי, שנבנה בתוך מערה שהיא מבוך טבעי בעומק 8 מטרים מתחת לאדמה. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של סנטוריני וייצור היין באי החל מהמאה ה-17. הסיור במוזיאון מלווה בהדרכה קולית, ובסוף הסיור אתם מוזמנים לטעום מהיינות המיוצרים במקום.

לפרטים והזמנת כרטיסים לחצו כאן.

ואם אתם חובבי יין, אולי תרצו להצטרף לסיור יין מודרך שבו טועמים את היינות המיוצרים באי בסיור עם מומחה יין מקומי ולומדים על זני הענבים השונים.

לפרטים והזמנת מקומות בסיור לחצו כאן.

המוזיאון הפרה-היסטורי בפירה

במוזיאון מוצגים שונים מחפירות ארכיאולוגיות שנעשו באי, ובעיקר ממצאים שמעוררים לחיים את העיר אקרוטירי מהמאה ה-18 לפני הספירה, שהיתה אחד המרכזים החשובים ביותר של הים האגאי ונקברה תחת האפר הגעשי. ניתן לשלב את הביקור כאן עם ביקור במוזיאון הארכיאולוגי שנמצא באקרוטירי העתיקה עצמה ובעוד אתרים מרכזיים בסנטוריני, בטיול יומי מודרך.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

המוזיאון הימי באויה

אם כל מה שקשור בים בספינות מרתק אתכם, כדאי לכם לקפוץ למוזיאון הזה באויה. הוא מספר את ההיסטוריה הימית של האי, שכוללת מסעות בים התיכון לייצוא היין המקומי וגם הבאת העגבניה לכאן, שהחלה תעשייה משגשגת. במקום מגוון פריטים מאוניות ומסעות ימיים, וגם דגמי אוניות.

טיול רגלי מודרך מפירה לאויה 

אויה (Oia) נמצאת בקצה הצפון מערבי של סנטוריני, ונשקפים ממנה נופם מרהיבים. כדי  להכיר את סנטוריני ממש ברגליים, אפשר לצאת למסע רגלי מפירה לאויה, בליווי מדריך שיסביר לכם על ההיסטוריה הגעשית של האי, על החיים הקדומים והמסורות שלו, וייקח אתכם לתצפיות הכי יפות ולכפרים ציוריים. הסיור כולו אורך 4 שעות, ובמהלכו מסיירים למעשה לאורך כשליש מהסהר המערבי של קו החוף של האי.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

אויה, סנטוריני

טיול ג'יפים בסנטוריני

אם אתם מעדיפים לחוות את סנטוריני עם קצת רוח בשיער, מומלץ להצטרף לטיול ג'יפים בנהיגה עצמית! הטיול עובר בין כפרים וחופים, כך שאתם מקבלים טעימה מכל המקומות השווים בסנטוריני ומסיימים בארוחת ערב במסעדה מקומית ובצפייה בשקיעה.

לפרטים והזמנת מקומות לחצו כאן.

שייט בסנטוריני

כיאה לאי, לא חסרות כאן פעילויות שייט! מומלץ להצטרף לפחות לשייט אחד, כדי להכיר את הסביבה הימית המרתקת שסביב סנטוריני.

שייט ביאכטה עם ארוחה ושנירקול

עולים על קטאמרן יוקרתי ויוצאים לשייט בקלדרה של סנטוריני, כולל עצירה לשחיה בחוף פרטי, שנירקול, ביקור בחוף האדום ובמעיינות חמים באי וולקני. השייט מלווה בארוחת מזנון יוונית עם משקאות. אורך הפעילות כ-5 שעות ועלותה היא 120 יורו לאדם.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

שייט קיאקים

למי שמעדיפים פעילות גופנית על פני רביצה על הסיפון, צאו לחקור את הים האגאי בעזרת קיאק. במהלך השייט המודרך ליד החוף האדום, תגיעו למערה מהממת ותוכלו גם לצאת לשנירקול. משך הפעילות 7 שעות ועלותה היא 120 יורו לאדם.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

שייט לאיים הוולקניים של אזור הקלדרה וטיפוס על הר הגעש סנטוריני

להרפתקנים שבינינו, בשייט הזה בסירה שכמו יצאה מסיפורי אגדות, עוצרים באי נאה קאמני (Nea Kameni) ומטפסים (אם רוצים) אל לוע הר הגעש הפעיל(!) של סנטוריני. בנוסף, עוצרים באי פלאה קאמני (Palea Kameni) שבו נמצאים המעיינות החמים המפורסמים של סנטוריני. בהמשך מבקרים בכפרים ציוריים ובאויה המקסימה.
לפרטים והזמנות לחצו כאן.

סנטוריני

יום צילומים עם צלם מקצועי

לקינוח, כדי שתישאר לכם מזכרת ראויה מהבילוי באי הקסום סנטוריני,תוכלו לנצל את הרקע היפה של אי ליום של צילומים. אפשר לשכור צלם ליום שלם וליצור מזכרות מהממות (מתאים לקבוצה של עד 6 משתתפים).

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

אנחנו מאחלים לכם חופשה נפלאה בסנטוריני, וכשתחזרו, נשמח לשמוע בתגובות על החוויות שלכם.

לכתבות נוספות למטיילים ביוון לחצו כאן.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן