מסלול טיול בכרתים: טיול בכרתים עם תינוק

לחופשת הפסח חיפשתי יעד קרוב, עם מזג אוויר נוח וטיסות זולות. ככה גיליתי את כרתים, וחייבת להודות שהופתעתי לטובה! טיסה של שעה וחצי ומגיעים לכרתים. כולם חושבים זה כרתים זה בטן-גב, אבל אנחנו מצאנו מלא מקומות לטייל בהם! עשינו טיול של שבוע בכרתים עם תינוק שהתארך בעל כורחנו לטיול של 9 ימים (בעקבות ביטול טיסה).

האי מחולק למחוזות ובכל אחד מהם תמצאו אטרקציות שונות – החל מאתרים ארכיאולוגיים ועד חופים שלווים עם מי ים צלולים. אנחנו בחרנו לחלק את הטיול שלנו בשני מחוזות: הרקליון ורתימנו. בגלל שהמגז אוויר באפריל בכרתים עדיין קריר, תכננו את החופשה פחות בטן גב, אלא יותר טבע ועיירות קסומות.

טיסות

הזמנו מראש טיסות דרך חברת וויזאייר, ההמלצה שלי היא להזמין תמיד דרך אתר החברה ולא דרך סוכניות צד ג'. הטיסת הלוך יצאה באיחור של שעה וחצי (בגלל צוות קרקע, לא קשור לחברת תעופה). בטיסת חזור, לאחר שהתיישבנו במטוס, גילו שיש תקלה וחיכו לצוות קרקע. אחרי שעתיים של ישיבה במטוס הודיעו לנו שהטיסה מבוטלת וצוות הקרקע יעזור לנו בפתרון חלופי.

אמ;לק – אין טיסה חלופית, תסדרו. שלחו אותנו ללילה על חשבון וויזאייר במלון מפנק, אבל ללא טיסה חלופית. נאצלנו להזמין כרטיסי טיסה עצמאית. הטיסה הבאה שהיה עליה מקום הייתה של ארקיע, יומיים אחרי הטיסה המקורית. אז נשארנו שתי לילות נוספים בכרתים.
התחלתי בתהליך תביעה נגד וויזאייר – אעדכן כשאקבל את הפיצויים.

התעכבה לכם טיסה מעל ל-3 שעות?

אם התעכבה לכם טיסה מעל ל-3 שעות שווה לכם לבדוק האם אתם זכאים לפיצוי מחברת התעופה. תוכלו להיעזר בשירותים של חברת AirHelp, הם יוצרים קשר עם חברת התעופה ומנסים להשיג את הפיצוי שמגיע לך. שווה לנסות! זה חינם – הם לוקחים עמלה רק במידה ומתקבל פיצוי.

מקומות לינה

אנחנו בחרנו לחלק את הטיול שלנו בשני מחוזות: הרקליון ורתימנו. התארחנו ב-3 מקומות אירוח שהיו ממש מוצלחים. כשאנחנו מטיילים עם פלג (הבייבי שלנו), אנחנו אוהבים לבחור מקום לינה עם מטבח כי אז תמיד קל לנו לדאוג לו לאוכל בשעות שמתאימות לו.

White Coral רתימנו – ברתמינו התארחנו בדירה נהדרת עם שני חדרי שינה, מטבח מאובזר במלואו, מכונת כביסה, מרפסת וסלון. הדירה הייתה מאוד נקייה, הבעלים מקסים נפגש איתנו ונתן לנו הרגשה ממש נעימה.
המיקול של הדירה מאוד נוח עם ילדים, במרחק 2 דקות הליכה מהים. רק לקחת בחשבון שהדירה קצת מרוחקת ממרכז העיר (בערך 15 דקות הליכה על הטיילת של רתימנו למרכז העיר).
לחצו כאן לפרטים והזמנות

Village Heights Resort הרסוניסוס – מקום האירוח מציע חופשה רגועה וכולל מרכז ספא עם אזור כושר, סאונה, אמבט עיסוי, חמאם, שתי בריכות חיצוניות, בריכה מקורה ומחוממת ובריכה לילדים. כל יחידות הסטודיו, הדירות והוילות, מעוצבות בסגנון האופייני לכפרים של כרתים, וכוללות נוף פנורמי לאזור הכפרי המרהיב ולים. אנחנו בחרנו להתארח בדירה עם חדר שינה, סלון ומרפסת עם נוף לים.
השירות היה מעולה, האווירה רגועה מאוד ומיקום שלו בלב ההרים.

I Resort Beach Hotel & Spa סטאלידה

לא תכננו להגיע להתארח בריזורט כזה מפנק ויוקרתי, אבל זה היה המלון שוויזאייר שלחו אותנו בעקבות ביטול הטיסה. מלון בדירוג 5 כוכבים, ממוקם ישירות על החוף החולי של סטאלידה (Stalida), ומציע חדרים המעוצבים באלגנטיות, מרכז ספא ושתי מסעדות. החדרים ממוזגים וכוללים רצפת פרקט, ריהוט עץ בהיר, טלוויזיית LCD עם ערוצי לוויין, מיני בר ומייבש שיער. בכל החדרים יש מרפסות, ומרובם נשקף נוף לעבר הים. יש בריכת אינסוף עם נוף לים, בריכת ילדים ובריכת שחייה נוספת.

מסלול טיול בכרתים

נחתנו בצהרי יום שישי בשדה התעופה בהרקליון, אספנו את הרכב שהשכרנו מראש. הזמינו את הרכב מראש וכך תחסכו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם. זה מנוע חיפוש ישראלי בו אני השתמשתי לחיפוש חברה להשכרת רכב.

התחלנו בנסיעה ליעד הראשון שלנו – רתימנו.

רֶתִימְנוֹ

רתימנו היא העיר השלישית בגודלה באי היווני כרתים, אחרי הרקליון וחאניה. העיר היא מוקד נהדר ליציאה למגוון טיולי טבע וחופים קסומים. העיר במרחק של שעה נסיעה מהרקליון. צק אין זריז בדירה שהזמנו מראש White coral, ויצאנו למרכז העיר. גיליתי שהיוונים באיים גם דוגלים בסייאסטה, ורוב החנויות היו סגורות בצהריים. חיכינו עד 18:00 שיפתחו שוב החנויות להצטייד בסים מקומי וגם קצת אוכל מקומי.

את היום השני התחלנו בצעדה עם העגלה על הטיילת, עד למצודת רתימנו. המצודה של רתימנו נקראת פורטזה Fortezza מהמילה האיטלקית למצודה. על גבעה שרידים מרשימים של מצודה ונציאנית מהמאה ה-16 עם נוף פנורמי לעיר רתימנו ולנמל.

אחר הצהריים נסענו לאחד החופים היפים ביקרתי בהם – חוף פרבלי.

חוף פרבלי

חוף פרבלי שוכן בדרום כרתים, כ-30 ק"מ דרומית לרתימנו. החוף ממוקם בנקודת המפגש של ערוץ Kourtaliotis וחוף הים. החוף מיוחד היות שיש בו שילוב של עצי דקל, מי הים המלוחים ומים מתוקים המגיעים מהקניון.
יש מספר דרכי הגעה לחוף פרבלי. אנחנו בחרנו בהליכה רגלית מ-Preveli Beach Parking הכוללת ירידה של כ-450 מדרגות לחוף פרבלי, לאחר מכן חזרה לאוטו באותה הדרך. לאורך הדרך נוף משגע אל עבר החוף. ההליכה חשופה לשמש ולא מומלצת בחודשי הקיץ.

חוף פרבלי כרתים

ביום השלישי לטיול יצאנו מוקדם למסלול קליל, קניון מילי, במרחק 20 דקות נסיעה מרתימנו.

קניון מילי

קניון מילי הינו מסלול ההליכה קווי באורך כ-4 ק"מ המתחיל בסמוך לרוסוספיטי, כרתים, במרחק קילומטרים בודדים מרתימנו. הביקור שלנו היה בתחילת אפריל והיינו לבד במסלול. המסלול הוא קווי אז החנינו בנקודת התחלה ובסוף המסלול ביקשנו מזוג אנשים שפגשנו שיזמינו לנו מונית לתחילת המסלול. עלה לנו 18 יורו.

קניון מילי רתימנו

כשחזרנו לא היה לנו כוח לבשל, אז הלכנו לאכול במרכז רתימנו. מצאנו מסעדה ממש נחמדה על הנמל בשם "Achinos Rethymno". היינו מאוד מוגבלים עם האוכל כיוון שאנחנו צמחונים ולא אוכלים חמץ בפסח. הם מצאו לנו מנות שמתאימות לנו והשירות היה נהדר.

יום למחרת התחלנו בנסיעה לכיוון מקום הלינה השני שלנו, Village Heights Resort בהרסוניסוס. בדרך החלטנו לעצור לטיול בהרקליון. תכננו לצאת לשייט אבל מזג האוויר לא היה לטובתנו אז נשארו ליום קניות ושיטוט בעיר.

הרקליון

הרקליון היא בירת כרתים, והעיר הגדולה ביותר באי. התחלנו את הביקור שלנו בחנות גמבו – חנות ענקית עם מגוון מטורף של צעצועים. זה הביקור הראשון שלי בגמבו מאז שהפכתי לאמא, ומצאתי את עצמי מתבאסת שיש לנו רק מזוודה אחת לחזור. מחירי המשחקים שם זולים מאוד ביחס לארץ.

אחרי כמה שעות בגמבו, עברנו למרכז העיר. יש חניון מסודר בתשלום במרכז העיר, אבל כמעט כל פעם שהגענו אליו לא היה חנייה, למרות שטיילנו מחוץ לעונה. ממליצה לחנות בחניון של הנמל ומשם ללכת ברגל.

במרכז הרקליון מלא סמטאות קטנות צבעוניות עם מגוון רחב של חנויות החל מרשתות בינלאומיות ועד חנויות ראקיה. אנחנו מצאנו מכסה מהגשם בטברנה קטנה ואותנטית בשם Μ…Εθια. אין במסעדה תפריט, הבעלים מגיש מאזטים לפי המנות שיש כעת. ניתן לבקש ללא פירות ים או דגים. אה ויש לו אחלה ראקיה מקומי.

לאחר הצהריים הגשם נרגע אז החלטנו לטייל באזור Venetian Port of Heraklion, נמל בן מאות שנים ומקום פופולרי להליכות ולנופים בזמן השקיעה. משם נסענו למקום הלינה שלנו ל-4 לילות הבאים.

השירות היה מעולה, האווירה רגועה מאוד ומיקום שלו בלב ההרים.

יום גשום בכרתים

התעוררנו ליום שרובו היה גשום, אז החלטנו לקחת את היום באיזי. שחינו בבריכה המקורה במלון, עשינו טיול עם הרכב לאורך רצועה החוף מהעיירה מאליה עד להרקליון. כשהגענו להרקליון, פסק הגשם, אז ניצלנו את הביקור לעוד קצת קניות ברשתות בינלאומיות: H&M, זארה וכו'.

חזרה למלון ומנוחה לקראת יום טיולים נוסף.

אגיוס ניקולאס ואלונדה

ביום הזה הבנתי, שלא משנה באיזה כביש נבחר לנסוע בכרתים – נגיע למקום יפה.

התחלנו את היום בנסיעה מהמלון לכיוון אגיוס ניקולאס,  עיר חוף יפה ומזמינה שממוקמת במחוז לאסיתי במזרח כרתים. מרכז העיר יפהפייה ותוכלו למצוא בו אגם טבעי, מוזיאונים, הפלגות, ספורט ימי, חוף רחצה, חנויות מקומיות, מרינה יפה ועוד. אנחנו ביקרנו ביום רביעי והיה שוק נחמד ליד מרכז העיר עם המון מציאות זולות.

מאגיוס ניקולאס נסענו על הכביש שסמוך לחופים לכיוון אלונדה. כל פינה הייתה יפה יותר מקודמתה. מים כחולים וצלולים, סירות צבעוניות עוגנות ליד החוף וצמחייה פראית. עצרנו בפינה כלשהי לפיקניק עד הנקודת עצירה הבאה שלנו אלונדה. העיירה מוקפת בנופים ובחופים מרהיבים. במרכז אלונדה, סביב הכיכר תוכלו להינת גם מקצת שופינג במגוון חנויות תיירותיות.

אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר של אלונדה הוא שייט אל האי ספינלונגה (Spinalonga). את האי רואים בבהירות מאלונדה ועליו שוכן מבצר שבעבר שימש כמושבת מצורעים. ניתן להגיע לאי באמצעות סירות דייגים במרינה שבמרכז העיירה או להמשיך לפלאקה ומשם לקחת שיט קצר יותר.

עייפים אך מאוד מרוצים חזרנו למלון.

חוף פוטמוס (Potamos Beach) בכרתים

קמנו בבוקר ליום שמשי אז החלטנו ללכת לחוף הים. שאלנו כמה מקומיים על חוף מומלץ באזור וכולם המליצו על חוף פוטמוס. שמו בוויז ונסענו לכיוון. זהו חוף חולי, מסודר עם שמשיות וכסאות להשכרה. רצועה החוף גדולה אז תוכלו בקלות למצוא מקום רק בשבילכם.
חייבת להודות שאני פחות התלהבתי מהחוף.
אבל הבייבי ממש נהנה לשחק בחול וזו סיבה מספיק טובה עבורינו בשביל לשרוף שם כמה שעות.

העיירה סיסי

אחרי הביקור בחוף המשכנו לעיירה סיסי הסמוכה. כפר יווני קטן ומקסים. במרכז הכפר הים נכנס לכפר במין לשון ארוכה וממש כחולה וצלולה. בקיץ זה מקום מעולה לביקור כי כיף לשחות ב"לשון" בלי גלים ובלי סחף. סירות הדייגים עוגנות שם וגם סירות תיירים ,שמציעות הפלגה יומית עם עגינה בלב הים לשחייה ולאחר מכן ארוחת צהריים על הסירה .

Lyrakis Family S.A – מרכז מבקרים של בית בד מקומי.
מפעל שמן קטן ומשפחתי מנותק מהמולת העיר. הגברת שמנהלת את המקום מציעה גם סיורים קצרים עם הסברים באנגלית.

חרסוניסוס – יצאנו לטיול בעיירה חרסוניסוס, ברחוב הראשי מלא חנויות מקומיות, סופרים, מאפיות ועוד. קנינו מזכרות לבית לפני הטיסה חזור. בעונה תוכלו לבלות גם בפארק מים עיר המים (Water City), מתחם אקווה-וורלד (Aquaworld), מוזיאון העששית ואת פארק המבוך.

חוזרים הבית, או שלא?

בבוקר קמנו, ארזנו את הדברים, עשינו צק אאוט ונסענו לשדה התעופה. הטיסה הייתה מתוכננת ל-11:00, והכל הלך חלק. לאחר שהתיישבנו במטוס, קרז הקברניט שיש תקלה וצריך לחכות לצוות קרקע. אחרי שעתיים של ישיבה במטוס הודיעו לנו שהטיסה מבוטלת, יש לרדת מהמטוס ולחכות לנציג בשדה התעופה.

חיכינו המון זמן בשדה תעופה עד שנקבל את המלון, ולאחר מכן היינו צריכים גם למצוא רכב להשכיר. אומנם וויזאייר הציעו אופציה להסעה מהשדה, אבל המלון מאוד מרוחק ולא רצינו להיות מוגבלים.

I Resort Beach Hotel & Spa סטאלידה

מלון איי ריזורט ביץ הינו מלון בדירוג 5 כוכבים, ממוקם ישירות על החוף החולי של סטאלידה (Stalida), ומציע חדרים המעוצבים באלגנטיות, אנחנו קיבלנו חדר עם מרפסת ענקית הצופה לים – ממש קו ראשון לחוף. החדרים ממוזגים, נקיים ומרווחים. האירוח היה על בסיס חצי פנסיון והאוכל היה פשוט מעולה! ליד כל מנה היה רשום מה היא מכילה (בשר/דגים/פירות ים/צמחוני), היה מבחר וגיוון במאכלים.

מערת זאוס

את היום הנוסף של הטיול החלטנו לנצל לבקר במערת זאוס (Cave of Diktaion Andron), מערה הידועה כמקום הולדתו של האל המיתולוגי זאוס, עם מדרגות ושבילים מסודרים שעוברים בין חלליה. ההגעה למערה כרוכה בעלייה לא פשוטה, מוצלת באופן חלקי. אך כשמגיעים למערה מהר מאוד הטמפרטורות יורדות.
בכניסה למערת הנטיפים של זאוס ניתן לרכוש כרטיסים באופן עצמאי.

המערה עצמה פחות מרשימה, אבל הדרך אליה היא פשוט מהממת. עוברים ברמת לאסיתי, אזור שטוח בין ההרים עם שבשבות רוח מעץ. המון כבשים ועיזים מתרוצצים פה ושם.. הנוף מרשים מאוד והאוויר נפלא!

לאחר טיול נהדר חזרנו לארוחת ערב נהדרת במלון ולערב קריוקי בגרמנית או צרפתית (נראה לי).

לפני הטיסה חזרה עוברים בחוף

הטיסה חזרה לארץ הייתה ב-16:40, כך שהיה לנו עוד זמן לנצל ולחקור את האי.
החלטנו הפעם לנסוע לאזור שלא יצא לנו להקדיש לו זמן – אגיה פלאגיה. אגיה פלאגיה הוא כפר דייגים ציורי שנמצא כ-23 ק"מ צפון-מערבית מהרקליון. אנחנו טיילנו מחוץ לעונה וקצת הרגיש שהכפר בשיפוצים לקראת העונה. אם זאת, כשהגענו לחוף המרכזי של האי התאהבנו בחוף. חוף כולו עם אבנים קטנות וחול, סלעים בין מים צלולים וסירות צבעוניות עוגנות.

לאחר שפלג מיצה את המשחק עם האבנים, המשכנו לעצירה נוספת שסיקרנה אותנו בתור חובבי מקומות נטושים – הכפר Achlada. רוב בתי הכפר עזובים ושבורים, הסמטאות כמעט ריקות מאנשים, הנוף משם הוא עוצר נשימה וההרגשה בטיול בכפר היא קצת אפוקליפטית.

לאחר טיול בסמטאות הכפר ונשימה נוספת מהנוף – עלינו חברה לרכב לעבר השדה תעופה.

הפעם הטיסה יצאה בזמן במטוס חרוך של חברת אלקטרה איירוויז. טיסה של 1 ורבע והגענו לישראל, מחכים להזמנות נוספת לקפוץ לביקור בכרתים.

אם יש לכם שאלות על המסלול טיול בכרתים, תרגישו חופשי לשאול בתגובות!

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.