המדריך לבילוי בקובנט גארדן

פיאצה קובנט, לונדון

המדריך לבילוי בקובנט גארדן

לונדון, בירת אנגליה, היא אחת מהערים האהובות על ישראלים. וקובנט גארדן הוא האזור בלונדון שבו הכל קורה! אזור קובנט גארדן מציע שילוב פנטסטי של היסטוריה, תרבות, קניות, אוכל ובידור. הרחובות פה סואנים ושוקקים חיים ביום ובלילה, עם שפע של מסעדות, מופעי תיאטרון, מוזיקה, מקומות בילוי וחנויות. אם זו הפעם הראשונה שלכן בלונדון, זה המקום בשבילכם! כדי באמת לחוות את כל מה שיש לעיר להציע. אבל גם אם זו הפעם העשירית שלכם, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה, המדריך לבילוי בקובנט גארדן, שבה אספנו עבורכם את ההמלצות הכי טובות לאזור – מלונות, אטרקציות, חנויות שוות ועוד המון. בנוסף לכל מה שיש לאזור עצמו להציע, מכאן גם אפשר להגיע בקלות לכל האתרים האייקונים ביותר של לונדון, כמו הביג בן, ארמון בקינגהאם ובית הפרלמנט, שנמצאים בשכונת וסטמינסטר הסמוכה.

מה בכתבה

היכרות עם קובנט גארדן

קובנט גארדן היא שכונה בלונדון, הממוקמת בתוך האזור הגדול יותר שנקרא ווסט אנד, ובו התיאטראות המפורסמים של העיר ושכונת סוהו הנמצאת ממערב לקובנט גארדן.

האזור הכללי של קובנט גארדן תחום פחות או יותר על ידי רחוב סטרנד מדרום וכביש A40, שהוא המשכו של רחוב אוקספורד, מצפון. ממערב הגבול הוא דרורי ליין וממזרח צ'רינג קרוס.

הכיכר המרכזית היא פיאצת קובנט גארדן, כיכר נטולת מכוניות, שמהמאה ה-17 ועד ימינו משמשת כמקום מפגש פופולרי. זה שטח פתוח גדול, מוקף בבניינים היסטוריים, הידוע גם בשם שוק קובנט גארדן, מכיוון שיש בו מגוון דוכנים של אמני מלאכת יד ומופעים של אמני רחוב. מלבד זאת, הפיאצה מהווה מוקד לפעילויות ואירועים רבים המתקיימים בקובנט גארדן.

קובנט גרדן

סביב הפיאצה מגוון חנויות, בוטיקים, בתי קפה ומסעדות, שיש בהם משהו לכל אחד. ניתן למצוא פה החל מעבודות יד אומנותיות ומתנות ייחודיות ועד אופנה יוקרתית ותוצרת מקומית. אמני הרחוב, המשעשעים את הקהל עם מוזיקה, קסמים, ג'אגלינג ועוד מופעים שונים, תורמים לאווירה התוססת, ויוצרים חוויה בלתי נשכחת למבקרים.

איך מגיעים לקובנט גארדן

כאמור, קובנט גארדן נמצא ממש במרכז לונדון, וקל אוד להגיע לפה, גם אם בחרתם לישון באזור אחר (בכל מקרה אנחנו ממליצים לכם לבדוק את רשימת המלונות המומלצים בקובנט גארדן, שהכנו בהמשך הכתבה). תחנת הרכבת התחתית והאוטובוסים הקרובה היא תחנת קובנט גארדן, אז אם אתם באים מחוץ לעיר עליכם לקחת רכבת או אוטובוס ולרדת פה. הרבה אטרקציות תיירותיות נמצאות במרחק הליכה לא ארוכה מפה. למשל הארמון המלכותי, הביג בן, הגלגל הענק של לונדון, הייד פארק ועוד. לכן ניתן לשלב ביקור בכל אלה עם ביקור בקובנט גארדן.

מה לעשות בקובנט גארדן

שופינג

נתחיל עם מה שהכי חשוב! מדובר על אחד האזורים העומסים ביותר בהזדמנויות לשופינג איכותי, שתוכלו למצוא בלונדון! לצד השווקים, אליהם נגיע עוד מעט, יש פה גם המון חנויות מעצבים וגם רשתות עממיות יותר. הנה רשימה חלקית מאוד של חנויות באזור הפיאצה וסביבתה: Apple, זארה, קלווין קליין, שאנל, לולולמון, דיזל, שוקולד גודייבה, ליוויס, מנגו, פנדורה, יוניקלו ועוד ועוד. בכלל, זהו מרכז האופנה של לונדון, וחוץ מרחוב אוקספורד המפורסם בסוהו, תוכלו לבקר גם ב- Seven Dials – שבעה רחובות שיוצאים מכיכר בשם זה ומציעים שילוב מנצח של מותגי יוקרה וחנויות קטנות ומקסימות. 

בסביבה תמצאו גם חנות M&M's צבעונית ומתוקה, חנות בשם House of Spells המוכרת כל מה שקשור לקסמים וכשפים, בין היתר מוצרי הארי פוטר ומשחקי הכס, חנות המוקדשת למומינים, חנות ויקינגים עמוסת חרבות ועוד ועוד.

שוק קובנט גארדן

מוקד המשיכה מספר אחת של האיזור הוא שוק קובנט גארדן. למעשה מדובר במספר שווקים – שוק Apple – המרכזי, שוק Jubilee – שנמצא בבניין קצת דרומית ממנו, ושוק East Colonnade שנמצא בצד המזרחי של פיאצת קובנט גארדן. לכל שוק בקובנט גארדן יש אופי ייחודי משלו. אז קחו את הזמן לחקור את כולם ולגלות את האוצרות שיש להם להציע. בין אם אתם מחפשים מתנות, פריטים ייחודיים בעבודת יד, או פשוט נהנים מהאווירה, בשווקים של קובנט גארדן יש משהו לכל אחד. בכל שוק יש מוצרים קצת שונים והדוכנים גם משתנים לעיתים בין ימות השבוע. נניח לכם לגלות בעצמכם את הסודות של כל שוק. רק נגיד שרשימת המוצרים שתוכלו למצוא כאן היא אינסופית. תוכלו למצוא כאן מוכרי עתיקות, אמנים ובעלי מלאכה, מוצרי וינטג', פריטי אספנות, מזכרות, וגם מוצרים יומיומיים כגון תכשיטים, תיקים, בגדים, ממתקים, וכלי בית. וגם כמה מסעדות ובתי קפה. בקיצור יש כאן הכל מהכל!

שעות הפתיחה של השוק הכללי הן מיום שלישי עד שישי, בין 10:00 ל-18:00 (בראשון נפתח ב-12:00). שוק האומנויות פתוח כל סוף שבוע (ימי שבת וראשון) בין השעות 10:00 ל-18:00.

חצר ניל

מדובר על סמטה קטנה במשולש שבין הרחובות בין שורטס גארדנס, ניל ומונמות', הנפתחת לחצר. הסימטה היא אחד הלוקיישנים המצולמים ביותר בלונדון. אז אם אתם רוצים להעשיר את חשבון האינסטגרם שלכם, בואו לפה. יש פה בניינים צבעוניים, הרבה אווירה, חנויות בוטיק, חנויות טבע ורפואה אלטרנטיבית, בתי קפה ומסעדות אורגניות.

חצר ניל לונדון

אוכל, קדימה אוכל

קצת צפונית לשוק קובנט גארדן תמצאו את Seven Dials Market  – מתחם אוכל סגור בן שתי קומות ובו כ-20 דוכני מזון המציעים אוכל רחוב מכל מקום בעולם שתוכלו להעלות על דעתכם – מקסיקני, הודי, יווני, איטלקי, תאילנדי, לטיני, אמריקאי ועוד. חשוב במיוחד: יש במקום שירותים נקיים! וגם מקום למלא בקבוקי מים, למי שמעדיפים לצמצם בקניית בקבוקי מים מינרליים. יש גם הרבה מקומות ישיבה ושולחנות, שעוברים ניקוי תכוף. ניתן לאכול פה ארוחת צהריים משביעה וזולה יחסית לאפשרויות שמחוץ לשוק. ואם תגיעו מוקדם, בסביבות 12, תמנעו מהצפיפות. יש פה גם דוכן טבעוני וגם את מסוע הגבינה הראשון בעולם! בדומה למסוע סושי, הסועדים יושבים מסביב ולוקחים מהמסוע את הגבינות שקורצות להם ביותר. בימי רביעי ניתן לשבת פה שעה ורבע ולאכול כמה שרוצים מהמסוע תמורת 25 פאונד!

המקום נפתח כל יום ב-11:00 ונסגר בין 21:00 ל-23:00, תלוי ביום. הכתובת: 35 Earlham street.

ואם יש לכם עכשיו פתאום תיאבון לגבינות, אולי תרצו להצטרף לסיור טעימת הגבינות הזה שנערך בחלקו בקובנט גארדן ומתחיל ממש קרוב לשם, בפינת הפארק שליד ארמון בקינגהאם. בסיור תשמעו סיפורים מרתקים על ההיסטוריה של לונדון עם גבינות, ותטעמו סוגי גבינה שונים, ביניהן אחת "שיכורה".

לפרטים והזמנת מקומות בסיור לחצו כאן.

מסעדת Rules

אי אפשר לבקר בקובנט גארדן בלי לבקר במסעדה הוותיקה ביותר בעיר! המסעדה נקראת כך על שם תומאס רולס, שהקים אותה ב-1798! המסעדה שימשה כתפאורה בסדרה "דאונטון אבי". ואכן כשנכנסים אליה מרגישים כאילו צועדים כמה מאות שנים אחורה בזמן. הריהוט והעיצוב הם כנראה באמת עתיקים, ולא רק בסגנון עתיק. וגם המנות כאן הן מנות בריטיות מסורתיות. היינות דווקא לא. המקום אינו זול אבל האוכל זוכה בדרך כלל לשבחים. וללא ספק זו חוויה ייחודית לאכול באותו מקום כמו צ'ארלס דיקנס והמלך אדוארד השביעי.

מוזיאון התחבורה של לונדון

מתאים במיוחד למי שמגיעים ללונדון עם ילדים, אבל לא רק. יש גם מבוגרים שישמחו לחקור מגוון אוטובוסים, רכבות וחשמליות מתקופות שונות ולהבין איך התפתחה לונדון למה שהיא היום, דרך מערכת התחבורה הציבורית שלה. עבור ילדים זה מגרש משחקים של ממש, עם רכבות ואוטובוסים שניתן לעלות עליהם ולחקור אותם מבפנים ומבחוץ. אז אם יש לכם ילדים שאוהבים מכוניות או רכבות, חכו ליום גשום ותוכלו לשלוף מהשרוול בילוי במוזיאון התחבורה! מתחת לגיל 18 הכניסה חופשית. אמנם ילדים בכל הגילאים ייהנו פה מאוד, אך למוזיאון יש מתחם מיוחד המיועד לילדים עד גיל 7. בו הם יכולים לנהוג באוטובוס אמיתי, לתקן רכבת תחתית קטנה עם מפתחות צעצוע, או להשיט סירה. יש  אפילו אזור ייעודי לתינוקות.

המוזיאון ניצב בלב קובנט גארדן ופתוח מדי יום בין 10:00 ל-18:00. שימו לב להשתדל לא להגיע בחופשות המקומיות מבית הספר, כי אז הצפיפות גדולה. יש פה גם בית קפה וחנות של המוזיאון.

לחצו כאן להזמנת כרטיסים – ניתן לבטל עד 24 שעות מראש.

 

תיאטראות

בקובנט גארדן וסביבתו ניתן למצוא אוסף מרשים במיוחד של תיאטראות, לצד בית האופרה המלכותי שניצב בלב השכונה. שם פועלות להקת הבלט ולהקת האופרה המלכותיות של לונדון. בית האופרה המלכותי הנוכחי נבנה בשנת 1858, ועל במתו הפיעו אגדות כגון מריה קאלאס ולוצ'יאנו פבארוטי. הבניין מרהיב ביופיו ומכיל 2174 מושבים. תוכלו לבוא לפה לצפות באופרה או בבלט, או לערוך סיור מודרך במקום וללמוד על ההיסטוריה של אחד מבתי האופרה היוקרתיים בעולם.

עבור רבים מאיתנו שלא רגילים לצפות באופרה דוקא, ניתן לרכוש כרטיסים לאחת מההצגות, ההופעות או מחזות הזמר שמועלים על במות הווסט אנד. זה האזור הכולל את קובנט גארדן ובו תיאטראות רבים הפעילים זה מאות שנים. אחד המרכזיים ביניהם הוא תיאטרון רויאל שנמצא קצת מזרחית לבית האופרה. זהו התיאטרון העתיק ביותר בלונדון, שנבנה מחדש ושוחזר מספר פעמים מאז בנייתו ב- 1662. בנוסף לצפייה בהצגה ניתן לבקר במקום לשתיית "תה מנחה" בסלון הגדול, שמוגש על כלי חרסינה משובחת בתוספת כריכים ומאפים ואף שמפניה! והכל לפי כללי הטקס הבריטיים המחייבים. העלות היא 59 פאונד למבוגר ו-35 פאונד לילד. חוויה ייחודית ללא ספק, שתגרום לכם להרגיש בריטים לאחר צהריים אחד.

כנסיית סנט פול

כנסייה שבנייתה הושלמה בשנת 1633 ומשמשת ככנסייה הקהילתית של קובנט גארדן. זכתה גם לכינוי "כנסיית השחקנים", הודות לקשר הארוך שלה עם קהילת התיאטרון. לאורך השנים הועלו בכנסייה ובגן שלה מופעים רבים, והחל מ- 2007 יש לה חברת תיאטרון מקצועית משלה בשם תיאטרון איריס. כיום ניתן לצפות ביותר מ-400 מופעים המתרחשים בכנסייה מדי שנה, וגם סתם לבוא לבקר ולהתרשם מהבניין העתיק וללמוד על ההיסטוריה הארוכה שלו. הכנסייה היא גם ביתם של מספר חתולים ברי מזל, ואתם תהיו ברי מזל אם תזכו לפגוש אותם! הכנסייה פתוחה למבקרים בימי שני עד שישי -8:30 עד 17:30. בימי ראשון מ-9:00 עד 13:00. בשבת סגור. שימו לב לא להתבלבל עם קתדרלת סנט פול, הנמצאת מזרחית לפה.

בית סאמרסט

מדובר על מבנה גדול ועתיק שניצב על הגדה הצפונית של נהר התמזה. נבנה בסגנון ניאו-קלאסי, בסוף המאה ה-18, במקום בו עמד קודם לכן ארמון ששימש את מלכי אנגליה. במלחמת העולם השנייה חלק ממנו נהרס עקב הפצצות, אך שוקם לאחר מכן. כיום משמש הבניין כמשכן לאמנויות עכשוויות, תערוכות עיצוב ואופנה וסדנאות לכל המשפחה. בקיץ נהנים המבקרים מעשרות מזרקות המופעלות בחצר הענקית שלפני המבנה, ומקונצרטים וסרטים באוויר הפתוח. בחורף משמשת חצר הבניין כאתר החלקה על הקרח.

פיאצה קובנט, לונדון

איפה ישנים באזור קובנט גארדן?

השכונה היא מקום מעולה לישון בו שטיול שלכם ללונדון! כמו שהבנתם, אם תבחרו במלון באזור תהיו קרובים לכל האתרים המרכזיים ובמרחק נגיעה מאפשרויות שופינג אינסופיות ומסעדות אינספור. אספנו עבורכם כמה מלונות מומלצים במיוחד:

מלונות יוקרה

One Aldwych – מלון יוקרתי בדירוג של 5 כוכבים ששוכן בחלק הדרום-מזרחי של קובנט גרדן. המלון כולל מסעדה מעולה ומרכז בריאות וספא. כמו כן השירות זוכה לשבחים יוצאי דופן! ללא ספק מלון המתאים לחופשה מפנקת.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

The Savoy – למי שרוצה להתארח באחד המלונות המפורסמים והיוקרתיים בעולם. המלון נמצא על גדות נהר התמזה ומחדריו נשקף נוף מרהיב. כל מה שצריך כדי להנות מלונדון נמצא במרחק נגיעה, כולל חנויות, שווקים, אטרקציות, ואמצעי תחבורה ציבורית להתניידות קלה בעיר. הבניין כולו, מבחוץ ומבפנים, כולל החדרים, מעוצבים לתפארת בסגנון עתיק. כראוי למלון 5 כוכבים, יש במלון בריכה ומרכז ספא. יש פה גם כמה מסעדות מהמפורסמות בלונדון, בהן תוכלו להזמין "תה מנחה" בריטי מסורתי.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

https://youtu.be/K8dvluFvDxM
The Savoy

מלונות 4 כוכבים

The Henrietta Hotel – מלון בוטיק נוח ואופנתי ממש בלב קובנט גרדן. העיצוב מוקפד, והחדרים לא גדולים אבל מאורגנים בחוכמה ומהווים בסיס מצוין ליציאה לטיולים בשכונה.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

Page8 – מלון 4 כוכבים בין קובנט גארדן לכיכר טרפלגר. יש פה חדרים לזוגות וגם חדרי משפחה עם 2 מיטות זוגיות גדולות. אמנם המלון נמצא במיקום הכי מרכזי שיכול להיות, אך החדרים שקטים. העיצוב מודרני ונקי ובכל חדר יש מיני בר עם שתיה וחטיפים, ללא תשלום. גם ארוחת הבוקר זוכה לשבחים. בנוסף יש במלון מסעדה על הגג. אם בכל זאת תרצו לחקור מקומות קצת יותר רחוקים, יש פה מגוון אמצעי תחבורה ציבורית במרחק הליכה קצרה. פשוט מלון מושלם!

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

Wilde Aparthotels by Staycity Covent Garden – מלון 4 כוכבים חדיש הכולל חדרים ודירות, שבחלקן מטבח מאובזר. החדרים כוללים טכנולוגיה חכמה כך שניתן לשלוט בהכל באמצעות כמה כפתורים! העיצוב מודרני ועל אף שהחדרים לא גדולים, הם מסודרים כך שיש מקום להכל. המיקום מרכזי וקרוב לכל האתרים החשובים, וגם לתחבורה ציבורית. השירות אדיב וסבלני, והצוות ממש יוצא מגדרו לעזור בכל שאלה או בקשה. מתאים גם למשפחות או לאנשים שמעדיפים להכין לעצמם את האוכל.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מלונות בתקציב מוגבל

Z Covent Garden – מלון הנמצא ממש ליד הפיאצה של קובנט גארדן, עם חדרים שהם אמנם קטנים אבל פונקציונליים. המחיר נוח והמיקום מנצח, כך שהמלון מתאים במיוחד למי שרוצה לחסוך בסעיף הלינה ויודע שיסתובב רוב היום בחוץ, ורק צריך מקום להניח את הראש. היתרון הוא שתהיו ממש במרכז העניינים, וכך תוכלו גם לחסוך על תחבורה. שימו לב שכדאי להשקיע עוד כמה פאונדים ולהזמין חדר עם חלון, כי החדרים ללא חלונות קצת קלסטרופובים.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

לרשת יש מלון דומה באותו סגנון, במרחק כמה דקות הליכה, הנקרא The Z Hotel Strand. שוב, נחדרים קטנים אך מודרניים ומעוצבים בחוכמה, והיתרון הוא במיקום ובמחיר הנוח.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

https://youtu.be/fMdC_d8apq0
הנה סרטון שממחיש את החדרים שתקבלו במלונות Z. קטנים אך פונקציונליים!

Assembly Covent Garden – מלון 3 כוכבים מעט מערבית לקובנט גארדן, ליד כיכר לסטר. מיקום מרכזי, חדרים קטנים אך פונקציונליים, נקיים ושקטים. שימו לב להזמין חדר עם חלון. גם מלון זה מתאים למי שרוצים לחסוך בעלויות וצריכים רק מקום לשים את הראש.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

נשמח לשמוע בתגובות על החוויות שלכם מקובנט גארדן.

 

    עוד על לונדון באתר

    מתכננים חופשה ללונדון? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה. 

    רוצה לקבל את כל התוכן לתכנון חופשה בלונדון אצלך במייל? הירשם כאן.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    רוצים טיפים שווים?

    יאללה, שלחי לי לאימייל...

    דילוג לתוכן