מתחם האקרופוליס ומוזיאון האקרופוליס – כרטיסים ומידע חשוב

מבנה אקרופוליס

מתחם האקרופוליס ומוזיאון האקרופוליס – כרטיסים ומידע חשוב

אי אפשר לדבר על אתונה בלי להזכיר את האקרופוליס. אקרופוליס היא ישוב מבוצר מיוון העתיקה הממוקם על גבעה.  האקרופוליס באתונה בן מעל ל-2000 שנים והוא האקרופוליס המוכר ביותר ביוון. על גבעת האקרופוליס נמצאים שרידים של שלושה מקדשים, שני תיאטראות ומוזיאון. המקדש החשוב מכולם הוא הפרתנון (Parthenon), המוקדש לאלה אתנה, שעל שמה קרויה אתונה.

האקרופוליס מושך אליו תיירים רבים והתורים לכניסה בדרך כלל ארוכים מאוד. מומלץ לקנות כרטיסים דילוג על התור באינטרנט על מנת לחסוך זמן המתנה ארוך.
לחצו כאן להזמנת כרטיסי כניסה למתחם האקרופוליס והמוזיאון.

אקרופוליס אתונה מגבעה ממול

מתחם האקרופוליס

האקרופוליס (העיר העילית ביוונית) הוא גולת הכותרת של הטיול ונקודת ציון חובה לביקור עבור כל חובב היסטוריה ואדריכלות. יחד עם זאת, הוא כמובן מופיע ברשימת המוקדים שחובה לבקר כמעט של כל תייר ולכן זהו גם אזור מתוייר מאוד.

את העליה עושים במסלול מתון והעליה כמעט אינה מורגשת, לאורכו ישנם דוכני מזכרות רבים וככל שעולים נחשפים יותר ויותר לנופה של העיר. יש להזהר מכייסים שעושים קופה לא רעה על חשבונם של תיירים תמימים באזור הזה.

העליה אל מתחם המקדשים שבראש האקרופוליס נעשית במסלול כזה שחושף אותך אל המקדשים בהדרגה ולא בבת אחת. קודם מגיעים אל האודאון (תיאטרון) של הרודס אטיקוס הנמצא למרגלות המתחם, משם עולים אל הפופילאה, המהווה את השאר למתחם, בה עולים במדרגות בין שתי שורות עמודים דוריים וכשמגיעים לסופה נחשפים אל הדובדבן שבקצפת – הפרתנון, אולי המבנה המפורסם ביותר מהתקופה ואחד מסמליה המוכרים ביותר של יוון עד היום.

הפרתנון

המקדש נבנה במאה ה-5 לפנה"ס לכבודה של אתנה הבתולה (ומכאן שמו הנגזר מהמילה "פרתנוס" – בתולה ביוונית) האלה הפטרונית של העיר, לאחר הניצחון של יוון על האימפריה הפרסית.

המקדש אינו ממוקם בניצב לכניסה כך שאנשים לא יראו תמונה "שטוחה" של חזיתו הקדמית של המבנה בלבד, אלא ממוקם בזוית, כך שהבאים בשער הפרופילאה יוכלו להתרשם מתמונה תלת מימדית של המקדש, כפי שהוא נראה בתמונות כה רבות שלו.

החזות ההרוסה בחלקה של הפרתנון כפי שאנו מכירים היום היא תוצאה של פיצוץ שארע במקדש בעקבות פגיעה של פגז וינציאני בזמן המלחמה בין האימפריה העותמאנית לבין הליגה הקדושה שהתרחשה במאה ה-17. המבנה גם לא היה לבן כפי שאנו מכירים אותו היום כי אם צבוע בצבעים שונים בחלקים מסוימים, אך הצבעים התבלו ודהו במרוצת השנים ולא שוחזרו.

בעשורים האחרונים נעשית מלאכת שימור ושחזור רבה במקדש עצמו ובכל המתחם.

במתחם ישנם גם מקדשים נוספים, קטנים יותר, גם הם מוקדשים לאלה אתנה, כמו גם נקודת תצפית במזרח המתחם. כאן עצרנו לשהיה ממושכת במהלכה הוצאנו את מחברות הרישום שהבאנו איתנו לטיול בשביל לרשום כמה רישומים של המקדשים והאלמנטים שלמדנו עליהם בלימודי האדריכלות.

אם אתם מטיילים בחודשי הקיץ כמות המבקרים גדולה. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש על מנת להימנע מתורים ארוכים.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים למתחם האקרופוליס כולל דילוג על התור.

מוזיאון האקרופוליס

המוזיאון הוא מבנה גדול ומרשים מאוד. בנייתו הסתיימה ב2009 ובניגוד להרבה מהמבנים בסביבתו, הוא אינו בנוי בסגנונות שהיו מקובלים לפני מאות שנים. זהו מבנה מודרני אשר נועד לבלוט בנוכחות ובשוני שלו. למבנה מספר מפלסים אשר בכל אחד מהם אנו לומדים על תקופה אחרת בהיסטוריה של האקרופוליס וכל אחד מהם גם קיבל חיפוי אחר כלפי חוץ לשם הדגשת השכבות ההיסטוריות השונות של המקום.

בקומת הקרקע ממנה נכנסים למוזיאון יש פתחים – חלקם פתוחים וחלקם מחופים בזכוכית. דרכם ניתן לראות ממצאים ארכיאולוגים והריסות שנחשפו במקום שמקורם במאות ה-7 עד ה-4 לפנה"ס. כאשר עולים לקומה הראשונה אנו נחשפים לעתיקות מהתקופות המאוחרות יותר שלפנה"ס. בחלל גבוה ומרשים מאוד בו מפוזרים הממצאים בין עמודי המבנה הרבים שנותנים לא מחד, תמיכה קונסטרקטיבית ומאידך יוצרים רושם חזק כמו זה של היכלים עתיקים אך באדפטציה מודרנית. בניגוד למוזיאונים מסורתיים אשר חלליהם בדרך כלל אטומים ואור מהחוץ אינו חודר אליהם בכדי שיהיה ניתן לשלוט בתאורה המאירה על המיצבים, כאן כלל הקירות החיצוניים הם קירות זכוכית אשר מבעד להם ניתן לחוות במקביל גם את רחובות העיר השוקקים הסמוכים למוזיאון.

גולת הכותרת היא קירות הזכוכית אשר בחזית הצפונית. מבעד להם רואים את מתחם האקרופוליס ואת הפרתנון שבראשו, לשמם נבנה המוזיאון. כמו כן, בקומה העליונה ישנה יציאה לקפה ולמרפסת גדולה בה ניתן לשבת ולהנות מהתבוננות באקרופוליס.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים למוזיאון האקרופוליס כולל דילוג על התור.

באתר טיקסט תוכלו למצוא גם כרטיסים משולבים המקנים כניסה למתחם האקרופוליס ולמוזיאון האקרופוליס.

מוזיאון האקרופוליס

סיור מודרך באקרופוליס

על מנת ללמוד על ההיסטוריה המרתקת של המתחם ועל הממצאים במוזיאון, תוכלו להצטרף לסיור מודרך. עקבו אחרי ארכיאולוג, שומעים סיפורים המעוררים את יוון של העת העתיקה בזמן שאתם מבקרים באנדרטאות של האקרופוליס ובמוזיאון האקרופוליס.

הסיור אורך כ-4 שעות ומועבר באנגלית.

לחצו כאן להזמנת סיורר מודרך במתחם האקרופוליס ומוזיאון האקרופוליס – כולל כרטיסי כניסה לאתר ודילוג על התור. ניתן לבטל את הכרטיסים ללא עלות עד 24 שעות לפני הסיור.

עוד על אתונה באתר

מתכננים חופשה באתונה? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה. 

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טסים לאתונה

רוצים סיור מודרך?

כנסו לפורטל למציאת סיור בעברית שישדרג לכם את החופשה באתונה!

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן