מסלול טיול זוגי שבועיים בצפון איטליה

מסלול טיול זוגי שבועיים בצפון איטליה

מסלול טיול זוגי בן 13 ימים בצפון איטליה בספטמבר 2022. אתרים מרכזיים במסלול: אגם קומו, אגם גארדה והדולמיטים.

מאת: Tal Joshua

כשתיכננתי את הטיול בחרתי לסגור מלונות מראש כל לילה במקום אחר, כלומר לזוז מלונות כל יום על מנת שתיהיה לנו את הנוחות המירבית ולצמצם נסיעות מיותרות. ההחלטה התגלתה כמצוינת. למרות החשש שזה יעייף אותנו אך לגמרי הצלחנו לראות יותר מהדולמיטים בדרך זאת, ולא נסענו באף יום יותר משלוש שעות ביום.

את הרכב שכרנו מחברת ההשכרה מאג׳ורה והיה פשוט מצוין. שדרגו אותנו והביאו לנו טיוטה קורולה היברידית (סך כל הוצאות הדלק היו מצחיקות ביחס לכמות שנסענו), השירות היה מעולה וללא תקלות כלל. מומלץ!

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

יום 1 – מילאנו

נחתנו עם וויז אייר בשלוש אחר הצהריים בשדה התעופה מלפאנסה במילאנו, לאחר עיכוב של כמעט שעתיים עד שהמזוודות הגיעו יצאנו לכיוון סאן סירו במילאנו, לדרבי האיטלקי מילאנו vs אינטר. היינו חייבים לקחת מונית מפאת חוסר בזמן והגענו למשחק בדיוק בזמן. משחק מדהים והאווירה מטורפת! מחירי המוניות משדה התעופה מאוד גבוהים, אם יש ברירה אחרת אל תסעו במוניות. ממליצה לבדוק משחקים כאלה מראש ואם יוצא שמתקיימים בתאריך שלכם אז אל תפספסו את ההזדמנות.

אצטדיון סן סירו במילאנו
אצטדיון סן סירו במילאנו

יום 2 – המרפסת של איטליה, קומו.

פתחנו את הבוקר במילאנו והאמת שאין שם יותר מדי מה לעשות. אספנו את הרכב ויצאנו לכיוון המרפסת של איטליה. בערך שעה וחצי נסיעה ממילאנו, מגיעים לנקודת תצפית מרשימה מאוד שמשקיפה גם על איטליה וגם על שוויץ, במקום יש בר מסעדה נחמד אל מול הנוף המדהים. משם המשכנו לכיוון עיירת קומו, שם הסתובבנו קצת במרכז ולקחנו את הרכבל המפורסם. במקום אליו לוקח הרכבל יוצאים שאטלים אל כיוון המגדלאור שנמצא בפסגת ההר (אנחנו גילינו את זה בדיעבד). אם מעדיפים ללכת לשם אז חשוב לדעת שההליכה לשם מאוד קשה והעליות לא פשוטות אבל נוף מדהים.

יום 3 – הר סורמנו, בלג'יו

נסיעה אל הר סורמנו, נוף מהמם, במקום יש מסעדה עם השוקו הכי טעים שיש, משם יוצאים טרקים ומסלולים שונים למרחיקי הלכת.

מהר סורמנו נסענו לבלג׳יו – עיירה יפה מאוד מלאה בחנויות בוטיק, מסעדות ומזח מרשים. משם לקחנו מעבורת רכבים אל ורנה (שחוסכת מלא זמן במקום להקיף חצי אגם). בורנה עלינו אל Castello De Vezio, טירה עתיקה ביותר שניתן לעלות עד לראשונה, שם תיחשפו לנוף יפה במיוחד. אטרקציה שילדים מאוד יאהבו, מקום מאוד אותנטי ומשקף את התקופה העתיקה.

חייבת לציין ולהמליץ על מקום הלינה שלנו ביום זה – B&B Rocca di bajedo.

מהרגע שהגענו הבעלים של המקום היה מקסים ובמקרה גם היה איתנו עוד זוג ישראלי, הוא מאוד התלהב והיה סופר נחמד, המקום עצמו היא חוויה בפני עצמה, זה בית מלפני 500 שנה! מאוד אותנטי ומכניס לאווירה. בבוקר בעל המקום מכין את ארוחת הבוקר וכל המרכיבים היו טבעיים בהכנה מקומית מהאזור. ממליצה לזוגות (לא מפונקים;) ) שרוצים לחוות קצת משהו אחר!

יום 4 – ברגמו

נסיעה לברגמו, האמת הייתי מוותרת, לא מצאנו שם עניין, מקום יפה עם קצת חנויות אבל לא שונה במיוחד מבאלגיו למשל או עיירות אחרות, בדיעבד היינו מוותרים. משם נסענו לשופינג טיים של הטיול, לאאוטלט העצום בברשיה. ‏FRANCIACORTA VILLAGE וואו איזה מחירים!! חנויות הכל מהכל, מותגים מוכרים וגם כאלה שלא במחירים הכי זולים שנתקלתי בהם. כיף גדול!

יום 5 – סרמיונה, פארק חבלים, רכבל מונטה

מתחילים את היום בסרמיונה, הליכה בעיירה שלדעתי הייתה היפה ביותר מבין כל העיירות. הרבה חנויות, הרבה מסעדות, הרבה תיירים והמון אווירה טובה!

משם המשכנו אל פארק החבלים Jungle adventure park. עשינו את המסלול הכחול, מסלול שלקח בערך שעה וחצי, כיף מאוד ומאתגר מאוד, ממש ממליצה ומתאים גם לילדים.

מפארק החבלים נסענו אל רכבל מונטה באלדו, אין מה להגיד ואין מה לומר, יופי מרהיב, אטרקציה שהיא חובה.

יום 6 – מפלי ורונה, אגם טנו.

פתחנו את הבוקר בלימונה, בוקר גשום שקצת ביאס אותנו אך עם הזמן היום הפך ליום בהיר ויפה. לימונה לא כל כך מעניינת ככה שאם מתאפשר לכם עדיף ללון בגארדה.

פתחנו את היום במפלי ורונה, מקום יפה ומטופח, לא גדול ויש להגיע מצויידים עם פונצ'ו (או לקנות במקום), אזור המפלים מרטיב מאוד!!! עוצמות מים חזקות וחוויה נפלאה לילדים אך לדעתי פחות יעניין זוגות צעירים.

משם יצאנו לכייון אגם טנו, בדרך לאגם ישנה עיירה קטנה מתקופת ימי הבניין בשם- Canale di Tenno. המקום מקפיץ אותך מאות שנים אחורה, ומלהיב לראות מקום היסטורי שכזה ולעשות שם סיבוב (ניתן לעשות הליכה משם עד אגם טנו). אגם טנו יפה בטירוף, אגם גדול, ניתן להיכנס למים ולהעביר שם לפחות שעתיים בכיף.

מאגם טנו נסענו למולבנו (אזור המלון שלנו), במרכז ישנן אין ספור אטרקציות לילדים ולמשפחות ובאופן כללי מאוד מאוד יפה שם.

יום 7 – אגם טובל, מעיינות חמים

יוצאים ממולבאנו לאגם Tovel, בעיני האגם המנצח והיפה ביותר מכל האגמים (כן גם יותר מברייס!) שקט דממה ולא כל כך מתויר, ויופי עוצר נשימה. פשוט חובה!

משם המשכנו אל QC Terme Dolomiti, כרטיס כניסה לחמש שעות קסומות, כמה כיף היה שם! בריכות חיצוניות, בריכות פנימיות, סאונות, חדרי הרגעה, ונשנושים. מקום שהוא פשוט וואו ותענוג צרוף.

יום 8 – אגם סארזה, מעבר פורדיו

קמנו במלון הצמוד לספא, ויצאנו להתרשם מאגם סארזה. לגבי היופי של האגם, אין מה לומר – צבעים מרשימים ומהפנטים, אך גודלו קטן ממש בחודשי הקיץ ורק במהלך החורף ואחריו הוא נמצא בשיא יופיו, אך עדיין שווה ביקור חד שממעית.

ועכשיו מבחינתי ועבורי באופן מפתיע זה השיא של הטיול – מעבר פורדוי! הנוף הכי וואו שראיתי בחיים שלי. הרכבל מוביל אותך לגובה 3000 מטר והיופי פשוט עוצר נשימה. אין מילים. ממעבר פורדוי עצרנו גם במעבר סלע היפה, בדרכנו לאורטיזיי.

אורטיזיי עיירה מהממת ונעימה לטיול, לגמרי מעבר כיפי.

יום 9 – מסלולי טבע, מגדלנה

התחלנו את היום בפארק Adolf Munkel Weg. בפארק מספר מסלולי טיול אפשריים, פארק יפה מאוד ומסודר, ישנה מסעדה מפורסמת שאפשר להגיע אליה רק ברגל עם אחד המסלולים בשם Gschnagenhardt-Alm, שעה וחצי לכיוון בערך.

משם אל מגדלנה המהממת ולספסל המפורסם. פשוט לשבת שם ולהתפעל!

יצאנו אל כיוון Adrenaline X-Treme Adventures – האומגה הארוכה ביותר באירופה! שילמנו כ-75€ לאחד, התארגנו, התלבשנו, עלינו למעלה וקיבלנו רגליים קרות. ירדנו למטה החזירו לנו את כל הסכום והמשכנו לדרכנו בלב לא שלם אך יהיה לזה המשך…

יום 10 – אגם ברייס, מזחלת הרים, פארק טבע

התחלנו באגם ברייס, השכרנו את הסירה האייקונית מעץ, אטרקציה נחמדה וכיפית, האמת שבאתי עם ציפיות מאוד גדולות לאגם הזה אך קצת התאכזבתי, הייתי מגדירה אותו כמאוד מאוד פוטוגני.

מאגם ברייס נסענו ל-Fun Bob, מזחלת הרים, היה כיף מאוד!!! לא רק לילדים.

משם נסענו אל Tre Cime di Lavaredo. פארק מסודר אשר משם יוצאים מסלולי הליכה ונוף מטורף.

בעיניי הנוף השני הכי יפה בטיול (אחרי פורדוי).

יום 11 – אגם מיזורינה, זיפליין ומלון מפנק

קמנו באגם מיזורינה (Lake Misurina) ומשם מתחילים לחזור חזרה לכיוון מולבנו, בדרך עצרנו שוב בAdrenaline X-Treme Adventures. החלטנו שאנחנו חייבים לעשות את זה, היה מדהים וממליצה מאוד על החוויה. משם הגענו אל מלון Corona Dolomites Hotel, מלון ברמה גבוהה מאוד קצת רגיעה לפני הסוף ופינוק כיפי.

ממליצה מאוד על המלון למי שמחפש יום יומיים נופש ברמה גבוהה מבלי לקרוע את הכיס.

יום 12 שופינג בורונה

יציאה ממולבנו לורונה. יום טיול במרכז ורונה ושופינג בקניון Adigeo.

יום 13

יציאה מורונה לשדה תעופה מלפאנסה, החזרת הרכב אצל חברות מג׳ורה, אוויס, באדג׳ט וכל השאר נמצאת בשדה התעופה בחניון מינוס 2, מציינת את זה כי אנחנו הסתבכנו וזה לקח המון זמן.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן