מוזיאוני הותיקן: רכישת כרטיסים, מחירים וטיפים חשובים

מוזיאון הותיקן יום ראשון

מוזיאוני הותיקן: רכישת כרטיסים, מחירים וטיפים חשובים

קריית הוותיקן, או בקיצור הוותיקן, היא המדינה העצמאית הקטנה בעולם מבחינת שטחה – פחות ממחצית קמ"ר, אשר נמצאת בתוך העיר רומא שבאיטליה. האטרקציות המרכזיות בתחומי הותיקן הן מוזיאון הותיקן, בזיליקת סן פטרוס, כיכר סן פטרוס וגני הוותיקן המרשימים. במוזיאון הוותיקן מוצגים כמה מאוספי האמנות הטובים בעולם כולו. בביקורכם במוזיאון הותיקן תוכלו לראות את הפרסקאות המפורסמות שבתקרת הקפלה הסיסטינית. מלבד יצירה מפורסמת זאת, המהווה מוקד משיכה למליוני מבקרים מדי שנה, יצירות מפורסמות נוספות של דה וינצ'י, רפאל, טיציאן ועוד. 

מוזיאון הותיקן פתוח מדי יום מלבד ימי ראשון וימי חג.
שעות הפתיחה הן מ-9:00 עד 18:00, שימו לב שהכניסה האחרונה ב-15:30.
לחצו כאן לרכישת כרטיסים מוזלים הכוללים דילוג על התור.

הקפלה הסיסטינית

חוויה אישית: אנחנו קנינו כרטיסים מראש. מבקרים שלא קנו כרטיסים מראש עמדו בתור של מעל שעה (גם אלו שהשכימו והגיעו ראשונים). המוזיאונים יפים ומרשימים אך העומס במקום מאוד מקשה על החוויה.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים מוזלים מראש.

איך מגיעים למוזיאון הותיקן?

מוזיאון הוותיקן ממוקם בקריית הוותיקן, ניתן להגיע אליה במגוון אמצעי תחבורה.
במטרו: יש לקחת את את קו A, ולרדת בתחנות S.Pietro-Musei Vaticani או Cipro ומשם יש ללכת כ-10 דקות הליכה.
בטראם (חשמלית): יש לקחת קו 19 ולרדת בתחנת Piazza del Risorgimento משם יש כ-5 דקות הליכה.
באוטובוס: קו 49 מגיע ממש סמוך למתחם המוזיאון וקווים נוספים כמו 32, 81, 982, 492, 990 עוצרים בתחנות סמוכות (Via Leone IV / Via degli Scipioni או Piazza del Risorgimento).

אם אתם מטיילים אם רכב, קחו בחשבון שמציאת חנייה באזור הוותיקן זה אתגר רציני. יש מספר חניונים בתשלום באזור מוזיאון הותיקן, תוכלו לנסות את מזלכם שם: Parking Prati, Garage San Pietro ו-Garage Dacar.

כרטיסי כניסה למוזיאון הותיקן

כרטיסי כניסה למוזיאון הותיקן כולל דילוג על התור: ההזמנת כרטיס למוזיאוני הוותיקן מאפשרת לך לבקר באחד המוזיאונים החשובים והפופולריים בעולם, תוך קיצור זמן ההמתנה במשרד הכרטיסים במקום. בעת ההזמנה בחרו את התאריך ושעת הכניסה. לאחר מכן תקבל מייל עם עותק של ההזמנה שלך. 
שימו לב, עדיין תצטרכו לחכות בכניסה למוזיאון הותיקן בתור לאבטחה. אך תור זה קצר ולרוב עובר מהר.
ממליצה להגיע לפחות 15-20 דקות לפני שעת הכניסה שלכם. אם תגיע באיחור, תאבדו את זכות השימוש בכרטיס ולא תהיו זכאים להחזר.

>> לחצו כאן להזמנה – לרכישת כרטיסים עם הנחה של 10%! 

ניתן לקנות כרטיסים בכניסה למוזיאון הותיקן. קחו בחשבון שהתור ארוך מאוד, לעיתים אורך כשעתיים. 

כניסה בחינם למוזיאון הותיקן

אחת לחודש וליתר דיוק בכל יום ראשון האחרון של החודש, למבקר במוזיאון הוותיקן יש אפשרות להיכנס למוזיאון מבלי לשלם על כרטיס! הכניסה חופשית בכל יום ראשון האחרון של החודש בין השעות 09:00-14:00, מלבד מיום ראשון של חג הפסחא, ה-29 ביוני (יום פטרוס ופול הקדוש), 25 בדצמבר (חג המולד) וב-26 בדצמבר (יום סטפן הקדוש) . שימו לב, הכניסה חינם בימי ראשון האחרון של כל חודש, בניגוד לכניסה למגוון מוזיאונים אחרים ברומא אליהם הכניסה ביום ראשון הראשון לחודש היא חינמית

מוזיאון הותיקן יום ראשון

טיפ למטיילים ברומא
אם אתם מתכננים לבקר בהרבה אטרקציות תיירותיות ברומא, מומלץ לרכוש את כרטיס רומא PASS. הכרטיס מעניק כניסה חינם ל-1 או 2 מהאתרים המרכזיים (תלוי איזה כרטיס רוכשים), הטבות,  דילוג על התור בחלק מהאתרים ונסיעה חופשית בתחבורה ציבורית בתוך העיר.
את הכרטיס ניתן לרכוש ליומיים (28 יורו) או שלושה ימים (38.50 יורו).

למידע נוסף ועלויות – לחצו כאן.

סיור מודרך במוזיאוני הותיקן

הכרטיס כניסה אינו כולל הדרכה במוזיאנים. אם תרצו לקנות כרטיסי כניסה וסיור מודרך, יש לכם מספר אופציות. 

  • סיור מודרך במוזיאון הותיקן, הקפלה הסיסטינית ובבזיליקה: דלג על תורי הכרטיסים בסיור קבוצתי מודרך במוזיאוני הוותיקן ובקפלה הסיסטינית. גלו את נקודות השיא של אוסף האפיפיור ואת ציורי הקיר של מיכלאנג'לו עם מדריך מורשה של הוותיקן.
  • סיור מודרך מותאם לילדים: סיור מהנה ואינפורמטיבי בוותיקן שמיועד לילדים ולמשפחות. בסיור לומדים על אתרים קלאסיים כמו הקפלה הסיסטינית ויצירות מופת מתקופת הרנסנס בצורה מרתקת. (הסיור מועבר באנגלית, גרמנית, צרפתית, איטלקית או ספרדית).
  • סיור מוקדם וארוחת בוקר במוזיאון הותיקן: תיהנו מארוחת בוקר בלעדית ומסיור מודרך בוותיקן. היכנסו לפני שעות הפתיחה ותיהנו מגישה מעבר לתור כדי לחקור את מוזיאוני הוותיקן ובזיליקת פטרוס הקדוש.

אתרים נוספים בותיקן

בזיליקת סנט פטרוס
אם אתם מטיילים במתחם הותיקן, אל תותרו על ביקור בזיליקת סנט פטרוס. זוהי אחת הבזיליקות המרשימות בעולם. הכניסה לבזיליקה היא חינמית אך התורים אליה יכולים להיות ארוכים מאוד ולכן אני ממליצה להגיע ראשונים. אנחנו הגענו מוקדם בבוקר ב-8:30 כשהקתדרלה רק נפתחת ולא היה תור.

אחת התצפיות היפות ביותר ברומא היא מהכיפה של הקתדרלה, נוף של 360 מעלות של רומא. העלייה עולה 8 יורו וכוללת טיפוס של 551 מדרגות. ניתן להוסיף עוד 2 יורו ולהשתמש במעלית שמקצרת את העלייה ב-230 מדרגות. החלק הראשון של המדרגות הוא סימפטי אך ה-200 מדרגות האחרונות הן צפופות מאוד.

הנוף ממעלה הקתדרלה משגע!!

כיפת הותיקן

עוד על טיול ברומא

רומא

סיורים מומלצים ברומא

אין כמו רומא לחופשה שמשלבת היסטוריה ותרבות איטלקית, מוזיאונים והרבה שופינג ואוכל מעולה. כדי ליהנות באמת מכל העושר הזה, ולא לפספס שום דבר, אני ממליצה לא רק לעבור

קרא עוד »
שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזיאון הותיקן יום ראשון

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן