פלופונס – המדריך למטייל בחצי האי היווני

התעלה הקורינתית, חצי האי פלופונס, יוון

פלופונס – המדריך למטייל בחצי האי היווני

חצי האי פלופונס (ביוונית נקרא פלופוניסוס) הוא מגרש משחקים ענק. הוא דומה בגודלו לגודלה של כל מדינת ישראל. וכל אחד יכול למצוא בו את מבוקשו: חופים, ערים היסטוריות, טבע נפלא ואוכל משובח. וכל זה ביוון, מרחק טיסה קצרה מישראל. יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות בפלופונס! ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר עם המקומות שפשוט אסור לפספס, מלונות מומלצים וטיפים חשובים. אז הצטרפו אלינו למדריך למטייל בחצי האי היווני פלופונס, שיעזור לכם לתכנן את החופשה המושלמת!

חצי האי פלופונס, יוון

מה בכתבה

היכרות עם חצי האי פלופונס

נתחיל מהעובדה הטכנית, שכיום לא מדובר כבר בחצי אי, אלא באי של ממש! ב-1893 נחפרה תעלת קורינתוס שניתקה את חצי האי מיבשת אירופה. כיום הוא מחובר במספר גשרים, כך שאל דאגה, לא צריך מעבורת כדי להגיע לכאן. משמעות שמו של האי היא "האי של פלופס", גיבור מהמיתולוגיה היוונית. שהיה נכדו של זאוס ומאהבו של פוסידון! וכבש את חצי האי שנקרא על שמו.

חצי האי הגדול בעל צורה של כף יד עם ארבע אצבעות. ארבע לשונות יבשה שבולטות אל תוך הים התיכון לכיוון דרום. מצפון הוא מופרד מהיבשת על ידי מפרץ קורינתוס ומפרץ פטראס. הוא מחובר ליבשת על ידי גשרים מעל תעלת קורינתוס בצד הצפון-מערבי, ומצפון על ידי גשר ריו אנטיריו. מיקומו של פלופונס רק שעה נסיעה מאתונה הופך אותו לאזור נגיש מאוד עבור נופשים מקומיים ומבקרים מחו"ל כאחד.

החלק הצפוני והמערבי של פלופונס הררי, עם פסגות רבות שגובהן מעל 1000 מטרים. שביניהן מתפתלים נהרות. בחלק המזרחי הרים ועמקים. העיר הגדולה ביותר בפלופונס היא פטראס הצפונית, עם כמעט 200 אלף תושבים. ערים נוספות, אך קטנות בהרבה, הן נאפפליו היפה שעל מפרץ ארגוליס, וספרטה שבעבר חלשה על האזור. כמו כן בחצי האי נמצאת אולימפיה המפורסמת, שבה התחילו המשחקים האולימפיים, וקלמטה ששמה מוכר מזן הזיתים, היא העיר השנייה בגודלה בפלופונס ומגיעות אליה טיסות מישראל.  

מקדש, חצי האי פלופונס, יוון

טיפים לביקור בפלופונס

בשל גודלו של חצי האי פלופונס, מומלץ להקדיש לטיול בו לפחות 10 ימים ולזכור שלא תוכלו לראות הכל בביקור אחד. למטיילים בפעם הראשונה, המדריך שלנו מתרכז באתרים העיקריים, שפשוט אסור לפספס.

במהלך השנה מתקיימים באזור מגוון פסטיבלים. לפני הגעתכם בדקו איזה מהם מתקיימים בזמן הביקור שלכם ונסו להשתתף במידת האפשר. פסטיבלים מקומיים הם דרך נפלאה ללמוד על התרבות המקומית ולקחת בה חלק. למשל, בכפרים רבים חוגגים ב-15 לאוגוסט את חגה של מרים הבתולה. קרנבל פטראס מתקיים במשך 40 ימים החל מה-17 בינואר, הוא הגדול מסוגו ביוון וכולל מצעדים ונשפים לרוב.

כבדו את המקומיים שמארחים אתכם בחבל הארץ שלהם: כאשר מבקרים בכנסיות ואתרים דתיים אחרים, חשוב להקפיד על בגדים שאינם חשופים. בכפרים שלווים השתדלו לא לייצר יותר מדי רעש.

קצב החיים בפלופונס איטי ורגוע, זכרו כי חנויות ועסקים רבים נסגרים בשעת מנוחת הצהריים (לרוב מ-14:00 עד 17:00). ותכננו את הפעילות שלכם בהתאם.

כדאי מאוד להזמין מראש מלונות ורכב, במיוחד בחודשי הקיץ, שכן חצי האי פלופונס פופולרי מאוד והמקומות הטובים נתפסים מהר.

לשדרוג האינטראקציה עם המקומיים, מומלץ בהחלט ללמוד כמה ביטויים שימושיים ביוונית.

מתי מומלץ לבקר בפלופונס

מזג האוויר הים תיכוני בפלופונס מושלם בכל עונה! הקיץ הוא כמובן עונת השיא, אז החופים בשיא צפיפותם וכל האטרקציות והאתרים פתוחים. עם זאת, לפעמים חם מדי בשביל פעילות ספורטיבית מחוץ למים, כמו הליכה או רכיבה על אופניים. אם כי במקרים כאלה תוכלו לקפוץ להרים הגבוהים כדי להתקרר!

אנחנו ממליצים דווקא לבקר באביב או בסתיו, כלומר באפריל-מאי או בספטמבר-אוקטובר, אז מזג האוויר נפלא, לא חם מדי ולא קר מדי. והאתרים המרכזיים צפופים פחות. באביב תזכו לצפות ולהריח את אינספור פרחי הבר ובסתיו תוכלו לחזות במסיק הזיתים ולהפליג תחת השמיים הכחולים. רק שימו לב שלקראת חג הפסחא חלק גדול מהעסקים נסגרים או לחלופין מעלים מחירים. אפילו בחורף חצי האי הוא מקום נהדר, עם הזדמנויות לסקי, טיולים רגליים וטיולי אופניים, פסטיבלים וחגים.

התעלה הקורינתית, חצי האי פלופונס, יוון

איך מגיעים לפלופונס

ניתן להגיע בטיסה ישירה מתל אביב לאתונה ומשם בטיסת המשך לקלמטה שבלב חצי האי. או לקחת רכב או תחבורה ציבורית מאתונה אל תעלת קורינתוס, השער היבשתי המרכזי לפלופונס. יש רכבת מאתונה לפטראס (אם כי לא ישירה), ויש שירות אוטובוסים למספר ערים בפלופונס. בקיץ יש לפעמים טיסות ישירות מישראל לשדה התעופה בקלמטה, עם חברת Agean Airlines. כך שלפני שמחליטים על דרך ההגעה כדאי לבדוק אם מתקיימות השנה טיסות כאלה.

להזמנת כרטיסי אוטובוס מאתונה לנאפפליו לחצו כאן.

התניידות בפלופונס

אמנם יש שירותי אוטובוסים (של KTEL) ברחבי חצי האי, והנסיעה בהם זולה, אך הם לא מאד תכופים. חלק מהקווים פעילים רק פעמיים בשבוע! (בקיץ מתגברים את לוחות הזמנים). כמו כן לוקח זמן רב להגיע ממקום למקום באמצעות אוטובוסים. בגלל תכיפותם הנמוכה, תוכלו למצוא את עצמכם "תקועים" במקום שאתם כבר רוצים להמשיך ממנו הלאה, או לחלופין נאלצים לקטוע את הסיור המרתק שלכם כדי לרוץ לאוטובוס. לכן, למרות שניתן בהחלט לטייל בפלופונס באוטובוס ציבורי, כדי לטייל בנוחות ולהגיע לכל האתרים החשובים בלי לבזבז זמן מומלץ להצטייד ברכב שכור.

את הרכב השכור מומלץ להזמין מראש כדי לחסוך את ההתעסקות במהלך הטיול בהשוואת מחירים ובחיפוש אחר סוכנות השכרת רכב אמינה. וגם בגלל שבקיץ פשוט לא יישארו לכם רכבים אם לא תזמינו מראש! באופן אישי אני מעדיפה לחפש רכבים להשכרה באתר פאפם-פאפם. זה מנוע חיפוש ישראלי שעל כל היתרונות שלו כתבתי כאן.

אמצעי תשלום בפלופונס

המטבע המקומי בפלופונס, כמו בשאר יוון כמובן, הוא היורו. החנויות והמסעדות מקבלות כרטיסי אשראי, הן מחויבות לכך בחוק. אבל במקומות הקטנים והמרוחקים יותר נדרש לעיתים מזומן, והכספומטים ידועים בנטייתם להתרוקן… לכן כדאי להצטייד מראש גם במזומן.

הדרך הפשוטה והנוחה ביותר לקנות יורו לטיול היא דרך Fly Money. פשוט מזמינים את הכסף מראש באינטרנט ואוספים אותו לפני הטיסה בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. להזמנה לחצו כאן. ניתן לשלם על ההמרה גם בתשלומים.

מה לראות ולעשות בחצי האי פלופונס

כאמור, חצי האי גדול מאוד ויש בו אינספור אטרקציות ואתרים, החל מחופים מרהיבים וכלה באתרים היסטוריים מרתקים. ריכזנו עבורכם את המקומות שפשוט חובה להיות בהם, ממזרח למערב:

תעלת קורינתוס

כאן נמצא שער הכניסה היבשתי לחצי האי פלופונס (יש גם גשר צפוני מן היבשת ליד פטראס). התעלה שנחפרה כדי לאפשר מעבר אוניות והפכה למעשה את חצי האי לאי, חוסכת מסע של 400 קילומטר למי שרוצים לשוט בין הים האגאי לים היוני. התעלה באורך 6 קילומטרים בלבד, אך קירותיה הגבוהים, כ-80 מטרים, לעומת רוחבה המצומצם, כ-25 מטרים, יוצרים מראה מרהיב. אין כמו לצפות בספינה שעוברת בתעלה כשהיא כמעט נוגעת בקיר מכל צד.

כדי לחצות את התעלה ברכב, תצטרכו לעבור על גשר מעליה. באזור הדרומי יש 2 גשרים, ישן וחדש, לבחירתכם. הם נמצאים די קרוב זה לזה ומחוברים בנוחות לכביש מאתונה. בנוסף יש מעל התעלה גשר אחד בצפון וגשר אחד בדרום שהם גשרים נמוכים, שבכל פעם שעוברת אוניה מורידים אותם אל תוך המים, וגם זה מחזה מעניין.

התעלה הקורינתית, חצי האי פלופונס, יוון

מיקנה (Mycenae)

מדובר על אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, שנמצא ממש בדרך בין תעלת קורינתוס לנאפפליו. כאן עמדה בעבר העיר המרכזית של בני התרבות המיקנית שיישבה את האזור לפני יותר מ-3000 שנים. העיר מיקנה מופיעה במיתולוגיה היוונית ובסיפורי האיליאדה והאודיסאה של הומרוס, כמקום ההתרחשות של אירועים רבים. היא נבנתה על גבעה שולטת והוקפה בחומה, ש"שער האריות" שלה הוא מהמפורסמים במקום, ונקרא כך על שם האריות שמופיעים על האבן המרכזית שלו. בסיור באתר מבקרים באולמות קבורה עתיקים, מהלכים בין שבילים מרוצפים ושרידי ארמון מלכותי, וגם נהנים מהנוף. בנוסף, יש במקום מוזיאון שמציג רפרודוקציות של חפצים שנמצאו באתר, כמו למשל מסיכת זהב מרהיבה. הפריטים המקוריים נמצאים במוזיאון באתונה.

לרכישת כרטיסי כניסה כולל דילוג על התור לחצו כאן.

אם אתם רוצים ללמוד לעומק על התרבות המיקנית ועל הגאונות של חבריה בהנדסה ובבנייה הייחודית שנחשפה באתר, מומלץ לרכוש מדריך אודיו שילווה אותכם בקצב שלכם.

להזמנות לחצו כאן.

אם התרשמתם מיכולות התכנון והבנייה של המיקנים, תוכלו לבקר גם בגשר המיקני המפורסם, גשר ארקאדיקו (Arkadiko) או קזארמה (Kazarma), שידוע כגשר העתיק ביותר באירופה, ואחד העתיקים בעולם שהשתמרו עד ימינו. הוא נמצא כחצי שעת נסיעה דרום-מזרחית למיקנה, ליד הכפר ארקאדיקו. ייחודו בכך שהוא בנוי בטכניקה ייחודית ששימשה לראשונה בעולם ליצירת קשת, אותה טכניקה שבה השתמשו המיקנים גם ליצירת אולמות הקבורה שלהם. במרחק קצר משם נמצא גשר הידוע בכינוי "הגשר המיקני מספר 2", אליו יש ללכת כ-20 דקות לאחר שחונים לצד הכביש. גם זה גשר עתיק במיוחד, שעדיין ניתן ללכת עליו.

נאפפליו (Nafplio)

זו עיירת חוף מקסימה, שיש המכנים אותה "העיר הכי יפה ביוון"! אולי זו קצת הגזמה, אבל בכל מקרה כדאי לבקר בה ובעיר העתיקה הציורית שלה. שבנויה על מעין חצי אי קטן שבולט לתוך מפרץ ארגוליס. בין 1829 ל-1834 היתה נאפפליו הבירה של יוון, וכיאה לעיר כה חשובה ומרכזית ניתן לבקר בסביבתה במספר מבצרים. בראשם מבצר פאלאמידי (Palamidi) שמשקיף על העיר והמפרץ מגבוה. מומלץ להגיע אליו ברכב או באוטובוס התיירים של העיר, ולרדת ממנו במדרגות הרבות שמתפתלות למטה. שווה להגיע לפה בעיקר כי הנוף הנשקף מכאן מרהיב, כמו גם הנוף ממבצר אקרונאפפליה שנמצא קצת נמוך יותר וקרוב יותר לעיר. המבצר הייחודי ביותר הוא מבצר בורצי, שנבנה על אי בכניסה לנמל, ויותר מלבקר בו מומלץ להשקיף עליו מרחוק. המבצרים כולם נבנו כדי להגן על העיר היפה, אך לא הוכיחו את עצמם בכך, שכן העיר נכבשה על ידי הטורקים ב-8 ימים בלבד!

בנוסף למבצרים, נאפפליו עתירת בתי קפה, מסעדות וחנויות, כיכרות וכנסיות, ויש בה ובסביבתה גם חופי רחצה נעימים. כדי לסייר בעיר בנוחות מומלץ להשתמש באוטובוס ההופ און הופ אוף המקומי, שניתן לעלות ולרדת ממנו בכל תחנה, במשך יום שלם. לאוטובוס יש תחנות במבצר פאלאמידי, במבנים בולטים בעיר כמו בית הספר התיכון הראשון של יוון, בפסל האריה של באווריה ועוד. הנסיעה מלווה במדריך קולי ומהאוטובוס הפתוח יש לכם נקודת השקפה מעולה על כל הסביבה.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

לחלופין, אפשר לצאת לסיור מודרך בעיירה, שעובר גם במקומות המוכרים רק למקומיים.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

נאפפליו, חצי האי פלופונס, יוון

אפידאורוס (Epidaurus)

זה אתר מורשת עולמית נוסף, שנמצא קצת מזרחית מנאפפליו. בעת העתיקה היה כאן מקדש לאל הרפואה, אסקלפיוס, אליו נהרו אנשים הזקוקים לריפוי מכל רחבי הארץ. אך הסיבה להגיע לכאן כיום היא התיאטרון שנבנה במאה הרביעית לפני הספירה, כדי לבדר את החולים. התיאטרון שמכיל 14 אלף איש השתמר היטב ויש בו אקוסטיקה מעולה, שבאה לידי ביטוי כל שנה בפסטיבל שנערך במקום. פסטיבל אתונה ואפידאורוס נערך כבר עשרות שנים מדי קיץ, וכולל מגוון הופעות רחב, החל מאופרה וכלה במוזיקה עכשווית. אם הגעתם בין יוני לאוגוסט, כדאי לבדוק אילו מופעים מועלים בזמן ביקורכם.

לרכישת כרטיסים להופעה בתיאטרון אפידאורוס לחצו כאן. כולל תרגום לאנגלית.

באתר אפידאורס ניתן לבקר גם בשרידי מבנים נוספים, שהמרשימים מכולם הם עמודי המקדש לכבוד בנו של אפולו, והגימנסיום. כמו כן יש במקום מוזיאון עם ממצאים ארכיאולוגיים.

לרכישת כרטיסים לביקור באפידאורוס לחצו כאן. אפשר לבחור בתוספת של מדריך קולי.

אפידאורוס, חצי האי פלופונס, יוון

איפה לישון בנאפפליו?

אם אתם רוצים לצאת לטיול כוכב, ולא לעבור מלון כל יום או יומיים, נאפפליו היא מקום מצוין להשתקע בו. מומלץ לקחת מלון בעיר העתיקה, שגם קרובה לים וגם יש בה מגוון מקומות אכילה ובילוי.

מלון וסיליס (Hotel Vasilis)

בדרגת 3 כוכבים, זה מלון פשוט אך נקי ונוח, עם יחידות אירוח גדולות וממוזגות שמצוידות במטבחון. בקרבת מקום תמצאו סופרמרקט, והמחיר מעולה. רק שימו לב שהמלון ממוקם במעלה גבעה קטנה, אז מתאים לבעלי רכב או למי שלא מתקשים בהליכה בעליה.

פנסיון דפני (Pension Dafni)

מלון בוטיק שממוקם בעיר העתיקה של נאפפליו, קרוב לחוף, וליד בתי קפה ומסעדות. החדרים מרווחים ונקיים, בחלקם מטבחון מאובזר ומרפסת. יש גם חדרים למשפחות. ארוחת הבוקר טובה ותוכלו לקבל אותה ישירות אל החדר שלכם. והצוות ישמח לעזור במידע על האזור. יש חניה אך היא במרחק הליכה קצרה מהמלון.

מלון אמימונה ואדיאנדי (Amymone and Adiandi)

למחפשים מקום עם אופי, כאן יש חדרים בעיצוב צבעוני וייחודי, עם תקרות ורצפות עץ ומקלחות הידרומסאז'. גם ארוחת הבוקר ייחודית וכוללת מבחר מאפים ומעדנים תוצרת בית. אם תרצו, הארוחה תגיע עד אליכם לחדר. המלון ממוקם ליד הנמל, בעיר העתיקה. יש חניה קרובה, אך שימו לב שאין במלון מעליות, אם זה חשוב לכם. זה באמת פרט קטן שאינו מאפיל על איכות המלון והשירות הנפלא.  

מלון אופל (Opal Executive Suites)

זה המקום למחפשים פינוקים! המלון נמצא במרחק נסיעה קצרה מהעיר העתיקה, אך מפצה על כך באמצעות סוויטות מפוארות עם בריכה פרטית, חניה נוחה וארוחת בוקר שנשלחת ישירות למרפסת שלכם!

מונמבסיה (Monemvasia)

זוהי עיירה בת כמה עשרות תושבים, שאין עוד כמותה בעולם! היא נמצאת על ה"אצבע" השנייה של חצי האי פלופונס, מכיוון מזרח. ובנויה על סלע ענק בעל צורה מוארכת, שמחובר לחוף רק ברצועה חולית צרה. משמעות השם מונמבסיה היא "כניסה יחידה", ואכן השם מסביר את עצמו… העיירה בנויה כך שלא רואים אותה מהיבשת, כהגנה שימושית נגד כובשים. כדי להגיע לכאן נוסעים בכביש הגישה הצר עד שער הכניסה לעיירה, שם יש לחנות ולהמשיך ברגל. אין כניסת רכבים לעיירה. מעל מונמבסיה חולש מבצר שנשקף ממנו נוף מרהיב, ובתוך העיירה תוכלו לשוטט בסמטאות עתיקות עם מבנים מרשימים שכמו קפאו בזמן. יש כאן מספר מסעדות ובתי קפה, וגם מלונות, אך העיירה כל כך זעירה, שאם אתם רוצים להעמיק את החוויה ולהישאר לישון כאן, תצטרכו להזמין מקום מראש.

מונמבסיה, חצי האי פלופונס, יוון

האי אלאפוניסוס (Elafonisos)

אם אתם כבר באזור, מהצד השני של אצבע היבשה של מונמבסיה, נמצא האי אלאפוניסוס בעל החופים החוליים הזהובים ומי הטורקיז. לכאן מגיעים כדי להרגע, להשתזף, לשחות או לצלול ולשכוח מהכל. החוף המפורסם ביותר באי הוא חוף סימוס, שנמצא על רצועה חולית צרה שממנה מתרחבת לשון יבשה קטנה. זה מצטלם נהדר! כדי להגיע לאי לוקחים מעבורת מנמל פונטה (Pounta) הסמוכה. ניתן לעלות על המעבורת עם הרכב שלכם.

מלונות מומלצים במונמבסיה

זה באמת מקום קסום לישון בו, רק זכרו שתצטרכו לסחוב את המזוודות שלכם ברגל, כי אין לכאן כניסה עם רכב. ניתן גם לשלם למובילים שיעשו זאת במקומכם.

מלון ליקיניה (Likinia hotel)

המלון מציע יחידות אירוח בתוך מבנה אבן עתיק, עם נוף מרהיב לים. ארוחת הבוקר המעולה תוצרת בית והריהוט בעבודת יד, הסביבה עתיקה אך האיבזור והשירות ברמה הגבוהה ביותר. יש גם חדרים למשפחות. האורחים מתקבלים בברכה עם בקבוק יין ומשקאות קלים והמארחים יוצאים מגדרם להנעים את זמנכם.

מלון קליה (Guesthouse Kellia)

מלון מרהיב ביופיו בטירה מימי הביניים! החדרים נמצאים בתוך גן מטופח ובנויים מאבן, עם נוף לים. הם מעוצבים בסגנון מסורתי ייחודי וממוזגים. יש גם יחידות אירוח למשפחות. המקום נמצא קרוב לחוף וליד מבחר מסעדות. ארוחת הבוקר מעולה והמארחים אדיבים וידידותיים.

מלון גולאס (Goulas Traditional Guesthouse)

זה בית הארחה מסורתי, שגולת הכותרת שלו היא המרפסות עם הנוף המפואר. החדרים והסוויטות למשפחות צנועים אך נעימים והאורחים בהחלט חווים את אווירת הטירה העתיקה באמצעות העיצוב המסורתי. אותנטיות במיטבה.

מיסטרס (Mystras), ספרטה (Sparta) ומערות דירוס (Caves of Diros)

העיר מיסטרס היא אתר מורשת עולמית שהוא פנינה ארכיאולוגית של ממש, מעט מערבית לספרטה. העיירה מהמאה ה-13 נבנתה על מורדות ההר, ויש בה ארמונות וכנסיות, ארכיטקטורה מרהיבה ונוף פנורמי.  

ספרטה מפורסמת בעולם כעיר עם החינוך הצבאי הנוקשה ביותר בעולם, שהוליד צבא (כמעט) בלתי מנוצח. היא נוסדה בשנת 11 לפני הספירה, צפונית לאצבע היבשה השלישית בחצי האי פלופונס. בספרטה ניתן לבקר במוזיאון הארכיאולוגי שמציג מגוון פריטים עתיקים, כולל פסלים רומיים ופסיפסים, במוזיאון שמן הזית ובשרידי האקרופוליס המקומי.  

מערות דירוס נמצאות דרומית לספרטה, בחצי האי מאני, ויכולות להוות טיול יומי מהעיר. יש שלוש מערות, אבל הביקור נעשה רק באחת מהן, מערת Vlychada. הביקור החווייתי במקום כולל שייט באגם וכניסה לאחת ממערות הנטיפים היפות בעולם! במערה זוכים לראות נטיפים לבנים, מפלים מרשימים וקריסטלים נוצצים. ולומדים על החשיבות של המקום לידע שלנו על ההיסטוריה של בעלי החיים והאנשים באזור.

אולימפיה (Olympia)

זה כבר אתר המורשת העולמית הרביעי שאנחנו סופרים בפלופונס! כאן, בצפון-מערב חצי האי פלופונס, החלו המשחקים האולימפיים שמלווים את המין האנושי עד היום. האם ידעתם שבעבר כללו ענפי הספורט בין היתר גם מרוצי מרכבות, ושהמתחרים היו גברים בלבד? את הזוכים היו מעטרים בזרים מענפי זית. בסיור במקום כיום אפשר לראות את ההריסות של מקדש זאוס ומקדש הרה, את האצטדיון, את בית הספר להיאבקות, את אולם האימונים, ושני מוזיאונים – מוזיאון ארכיאולוגי המציג פריטים עתיקים שנמצאו במקום, כולל פסלים מפורסמים, ומוזיאון להיסטוריה של המשחקים האולימפיים.

לרכישת כרטיסי כניסה לאתר הארכיאולוגי ולמוזיאונים לחצו כאן.

להעצמת החוויה ניתן לשכור משקפי מציאות וירטואלית ולערוך איתם סיור באתר. הם עוזרים לשרידים העתיקים להתעורר לחיים ולכם להבין קצת יותר מה אתם רואים.

לפרטים והשכרת המשקפיים לחצו כאן.

מקדש עתיק, חצי האי פלפונס, יוון

איפה לישון באזור אולימפיה?

ליד האתר הארכיאולוגי נמצאת אולימפיה המודרנית. ניתן לישון בה, אך אנחנו ממליצים לנסוע קצת מערבה אל קטאקולו (Katakolo) שעל הים ומציעה נמל ושוק סואן, מוזיאון לטכנולוגיה יוונית עתיקה ומגדלור.

PHEIA, Vriniotis Resorts

זה אתר נופש שנמצא ממש על החוף בקטאקולו. עם חדרים מודרניים שכוללים מרפסת, בריכה, מסעדה עם טראסה וארוחת בוקר מעולה. וכל זה במחיר משתלם במיוחד.

בית הארחה בכחוס (Bacchus)

המקום נמצא ליד אולימפיה, באחוזת אבן מסורתית עם נוף נפלא ששוכנת בכפר הציורי פיסה
(Ancient Pissa). יש פה גינה, חדרים גדולים וממוזגים עם מרפסות גדולות ובריכת שחייה, ויחס אישי.

פנסיון פוסידון (Pension Posidon)

מקום צנוע אך נעים, במיקום מעולה ליד אולימפיה העתיקה, מרחק הליכה קצרה לאתר הארכיאולוגי. החדרים פשוטים אך נקיים, ויש חניה וארוחת בוקר קונטיננטלית. בקרבת מקום גם מגוון מסעדות. המקום בניהול משפחתי ועם אווירה ביתית, ובמחיר מנצח.

קלמטה וחצי האי מאני

העיר קלמטה, שכאמור יוצאות אליה טיסות ישירות מישראל בשנים מסוימות בקיץ, משמשת כמרכז למטיילים באזור המערבי יותר של פלופונס, ובחצי האי מאני שנמצא דרומית אליה. היא העיר השנייה בגודלה בפלופונס. והשם שלה נשמע לנו מוכר, כי היא העניקה את שמה לזן הזיתים קלמטה. ואכן העיר ידועה בייצור הזיתים ושמן הזית שלה. בנוסף לכך, זה המקום שבו הומצא ריקוד הקלמאטיאנוס העליז שנפוץ ביון וקפריסין. העיר מארחת מספר פסטיבלים שנתיים. ביניהם פסטיבל המחול הבינלאומי בתחילת יולי; פסטיבל הרחוב בסוף יולי, שבו משתתפות להקות, ומתקיימות תערוכות, מסיבות, פעילויות לילדים ועוד; ופסטיבל שמן הזית והזיתים באפריל או מאי.

האתר המפורסם ביותר בעיר הוא טירת איזאבו, בה מתקיים פסטיבל המחול. היא נבנתה במאה ה-13 ונשקף ממנה נוף יפה של העיר. העיר העתיקה של קלמטה נמצאת למרגלותיה, ויש בה ארכיטקטורה נפלאה שמשתקפת בכנסיות ובמנזרים שלה. זה גם הלב הפועם של העיר, עם חנויות ומסעדות, וחיי לילה סואנים. יש בעיר גם מוזיאון ארכיאולוגיה צנוע וכ-4  קילומטרים של חופים.

מקלמטה ניתן לצאת למגוון פעילויות בסביבה, כגון טיפוס הרים, טיול לאורך שביל טיולים מסורתי עתיק, הליכה מודרכת בחלק משביל מנלון המפורסם של פלופונס, או ביקור במפלים מרהיבים. כדי לטעום קצת מהסצנה הקולינרית של האזור, תוכלו להצטרף לסיור שמן זית, קפה ומעדנים במרכז קלמטה, או לצאת לטעימת יינות באזור.

חצי האי מאני

חצי האי מאני הוא אחד האזורים שעדיין לא עמוסים מאד בתיירים, ששווה לבקר בו. העיר המרכזית באזור היא אראופולי (Areopoli). והמאפיין העיקרי של האזור הוא מגדלי האבן הרבים הפזורים בו, ששימשו למגורים וגם להגנת היישובים בעבר. יש פה גם מערות נטיפים יפות (מערות דירוס עליהן אפשר לקרוא למעלה). ונוף הררי מחוספס עם מצוקים שצוללים לים. בכפר וואתייה (Vatheia) אפשר לראות מקרוב את מגדלי האבן המפורסמים. העיירה גיתיו (Gythio) היא עיירת נמל קסומה עם טברנות ובתי קפה ורחובות עתיקים. וכף טנארו (Cape Tenaro) היא הנקודה הכי דרומית באירופה כולה, שיוחסו לה מיתוסים רבים במיתולוגיה היוונית. וכיום ניתן לצעוד ממש עד המגדלור שבקצה. בכלל, חצי האי מאני ידוע בשבילי הטיולים היפים שלו, בעיקר באזור קרדימלי הצפונית יחסית. וברוב המלונות ישמחו לעזור לכם לתכנן טיול בטבע.

קלמטה, חצי האי פלופונס, יוון

איפה לישון בקלמטה ובחצי האי מאני?

בקלמטה הכי כדאי לישון בעיר העתיקה, או ליד החוף. בחצי האי מאני, נסו למצוא טירת אבן עתיקה שהפכה למלון, אם אתם טיפוסים הרפתקנים. או לחלופין, אפשר לבחור בריזורט מפנק על החוף.

מלון פארה פאלאס (Pharae Palac)

מלון 4 כוכבים ממש על החוף בקלמטה, במרחק הליכה קצרצרה ממרכז העיר העתיקה, חנויות ומסעדות. כל החדרים המרווחים מציעים מרפסות עם נוף לים ולהרים וארוחת הבוקר זוכה לשבחים.

מלון סנטרל רומס (Central Rooms)

נמצא במיקום מרכזי בקלמטה, ומציע חדרים מרווחים ומודרניים, ארוחת בוקר טובה ושירות מעולה.

מלון דירות The Residences Kalamata

נמצא במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה בקלמטה. ומציע דירות מרווחות ומאובזרות, עם מטבח, פינת ישיבה, ובחלקן גם מרפסת. מצוין וחסכוני למשפחות.

אם אתם מחפשים ריזורטים מפנקים עם בריכה באזור קלמטה, אנחנו ממליצים על
Elysian Luxury Hotel and Spa ,Messinian Icon Hotel & Suites או Akti Taygetos – Conference Resort.

מלון ליתוס (Lithos Stone Suites)

המלון נמצא באראופולי, ליד מערות דירוס. ייחודו שהוא ממוקם במבנה אבן עתיק ששופץ, עם נוף לים הרבה שקט ושלווה. החדרים מציעים נוחות מודרנית בתפאורה מסורתית, ויש בהם מטבח ופינת אוכל, ולחלקם מרפסת.

גם במלון IPPOLA BOUTIQUE HOTEL שנמצא לא רחוק משם, תוכלו למצוא חדרים בעיצוב מסורתי אך עם כל הפינוקים המודרניים.

מלון וספא לאס (LAS HOTEL & SPA)

המלון ברמת 4 כוכבים, נמצא על הטיילת של גיתיו, ויש בו בריכה על הגג, מרכז כושר, בר ומסעדה. ארוחת הבוקר עשירה וטעימה והשירות נפלא.

אנחנו מאחלים לכם חופשה נפלאה בפלופונס, וכשתחזרו, נשמח לשמוע בתגובות על החוויות שלכם.

לכתבות נוספות למטיילים ביוון לחצו כאן.

Picture of שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן