פלאכאו – המדריך למטייל

פלאכאו נופים של הרים

פלאכאו – המדריך למטייל

פלאכאו היא עיירה קטנה במרחק של כשעה דרומית לזלצבורג. אבל כמה שהיא קטנה, ככה יש הרבה מה לעשות בה ובסביבתה. בשל מיקומו המרכזי בחבל זלצבורג הוא נחשב למקום טוב ללינה עבור טיולי כוכב באזור זלצבורג כולו. חלק ניכר מההרים הגבוהים שמקיפים את פלאכאו הם חלק ממתחם הסקי הענק שנקרא סקי אמאדה (Ski Amade). בשל מיקומו הסמוך לאתר הסקי פלאכאו פופולרי בקרב אוהבי סקי, אך אל דאגה, גם בקיץ יש באזור הרבה אטרקציות מהנות.

איפה לישון בפלאכאו

מדובר בכפר שנמצא ליד אחד מאתרי הסקי הטובים באירופה. אבל יש פה הרבה מה לעשות גם בקיץ. והמיקום שהוא פחות או יותר במרכז חבל זלצבורג הופך אותו למצוין עבור טיולי כוכב. אנחנו ממליצים על מלון אלמדורף אלמלוסט (Almdorf Almlust) שמושלם למשפחות חובבות סקי! עוד מקום מצוין למשפחות, עם דירות נוחות במחיר משתלם ומגוון פעילויות לילדים, הוא מלון סונברג .(Sonnberg Ferienanlage) ולחובבי ספא – מלון אלפיין לייף לורצרהוף (Alpin Life Resort Lürzerhof) שמציע גם חבילות הכל כלול שבמסגרתן יספקו לכם אוכל ממש מסביב לשעון.

מלונות מומלצים בפלאכאו

Enjoy The Alps: מלון דירות המציע בריכה חיצונית בעונה, מתקני ספא ובריאות -כולל סאונה ומרכז ספא, אופניים ללא תשלום וטרסה. בכל יחידה יש מטבח מאובזר במלואו עם מקרר, פינת ישיבה עם מיטת ספה, טלוויזיה בעלת מסך שטוח, מכונת כביסה וחדר רחצה פרטי עם מקלחת ומוצרי טיפוח ללא תשלום.

Harmls Aparthotel: מלון דירות כולל אזור ספא. אזור הספא שבמקום כולל סאונה, מרחץ אדים, תא אינפרא-אדום, חדר כושר וספסל עיסויים. במלון הדירות יש אזור חיצוני גדול עם מגרשי בדמינטון וטניס, טרמפולינה, מקום למדורות עם בקתת מנגל, אזור גדול עם מתקני שעשועים לילדים והשאלת אופניים בחינם.

Familienhotel Felsenhof: מלון בדירוג 4 כוכבים עם ספא שמשתרע על שטח של 300 מ"ר עם בריכה מקורה, בריכה חיצונית ומסעדה, ויש אינטרנט אלחוטי בחינם בכל החדרים. בחודשי החורף תוכלו לנסוע באוטובוס הסקי ישירות מהמלון אל מעליות הסקי. יש גם אפשרות לסקי קרוס-קאנטרי ולטיולי הליכה חורפיים.

מה לעשות בפלאכאו והסביבה

באמת שיש פה אינסוף דברים לחוות ומקומות לחקור, הנה המרכזיים שאסור לפספס:

מה לעשות בפלאכאו

יש בעיירה פארק שעשועים נחמד לילדים, מגלשת הרים (Rodelbahn Lucky Flitzer), ואטרקציה ייחודית שאני נתקלתי בה רק בניו זילנד עד היום, במסגרתה מגלגלים אתכם בתוך כדור ענק במורד גבעה! בנוסף, רבים מגיעים לאזור כדי לבקר בספא אמדה המפורסם והענק. שיש בו גם אזורים רגועים ומרגיעים למבוגרים וגם מגלשות מים לילדים. מה עוד צריך? או! טוב ששאלתם! בוואגריין הסמוכה תמצאו פארק שעשועי מים לילדים בשם ואסרוולט ואגריין, עם בריכות חיצוניות, מקורות, מגלשות ומתקני שעשועים וגם סאונות למבוגרים.

מכרות המלח הליין

המכרות נמצאים פחות משעה נסיעה מפלאכאו. אם נשמע לכם שמכרה מלח זה דבר משעמם, אז דעו שהסיור במכרה הענק, שאורך מנהרותיו עשרות קילומטרים, כולל גם נסיעה ברכבת מתחת לאדמה, גלישה במגלשות עץ ואפילו שייט באגם תת קרקעי! אך אל דאגה, הסיור מתאים לגדולים ולקטנים.

מערת הקרח וורפן (Werfen)

המערה נמצאת ממש על הדרך בין זלצבורג לפלאכאו, כ-20 דקות נסיעה מפלאכאו. היא מערת הקרח הכי גדולה בעולם ומחזה שכמותו בטוח שעוד לא ראיתם! אורכה כ-40 קילומטר אבל רק הקילומטר הראשון פתוח למבקרים. והוא גם היחיד שיש בו קרח, כך שאתם לא מפסידים כלום. כדי להגיע למערה עולים ברכבל וכדי לראות אותה חייבים להצטרף לסיור מודרך. הטמפרטורה במערה היא תמיד בסביבות 0 מעלות, אז התלבשו בהתאם, גם בקיץ. זו פשוט אטרקציה שאסור לכם לפספס!

למעוניינים בסיור פרטי לחצו כאן.

טירת וורפן (Hohenwerfen)

נמצאת ממש קרוב למערת הקרח, והיא נבנתה לראשונה לפני מעל 1000 שנים! במאה ה-11. יש בטירה מגוון פעילויות לילדים ולמבוגרים, החל מהתרשמות מחדריה עם הריהוט העתיק, מגדל הפעמון, תחרויות משעשעות שכל המשפחה יכולה להשתתף בהן, מופעים של שחקנים שמשחזרים את ימי הביניים וגם מופע עופות דורסים מאולפים. ההגעה לטירה נעשית באמצעות פוניקולר, או ברגל בהליכה של כרבע שעה.

עוד על אוסטריה באתר

כתבות נוספות שיעזרו לכם בתכנון החופשה בחבל זלצבורג

יצא לכם לטייל בפלאכאו? נשמח שתשתפו את החוויה שלכם בתגובות.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן