מסלול טיול זוגי בחבל זלצבורג באוסטריה

מסלול טיול בחבל זלצבורג

מסלול טיול זוגי בחבל זלצבורג באוסטריה

מסלול טיול בן 8 ימים בחבל זלצבורג באוסטריה של אירית קוליק. טיול שהתחיל והסתיים בוינה וכלל את באד אישל, האלשטאט, גוסאו, קפרון ועוד מגוון עיירות ציוריות והרים עוצמתיים ומרהיבים.

אירית הינה אחות במקצועה ובלוגרית טיולים בזמנה הפנוי. מאוד אוהבת לטייל, אך לא פחות נהנית מהתכנון המקיף לפני הטיול ומכתיבת ההמלצות אחריו. בעלת אינסטגרם טיולים בו תמצאו מעבר לתמונות גם טיפים פרקטיים לטיולים והמלצות בארץ ובעולם.
לחצו כאן לעמוד האינסטגרם של אירית.

אני אתחיל במשפט ששומעים כל הזמן- אוסטריה היא גלויה אחת גדולה. לטייל בה מרגיש כמו טיול בפרסומת ליוגורט, או אגדה של ילדים. הכול מדהים ביופיו, נעים ונוח ופשוט תענוג לטייל במדינה הזו, לא משנה לאן תפנו.

בגלל זה אני רוצה להתחיל עם הטיפ הכי חשוב לטיול באוסטריה- אמנם המקומות המומלצים שהיינו בהם מדהימים, אבל חשוב לזכור שהכול מהמם, הכול יפה ואם התוכניות משתנות או שלא מספיקים משהו- לא קרה כלום. אין צורך לרדוף אחרי האטרקציות או לנסוע במיוחד המון זמן בשביל מקום ספציפי. כי היופי נמצא בכל מקום וזה פחות משנה אם תספיקו 3 אטרקציות ביום או רק אחת, אבל תחוו אותה כמו שצריך.

טיפים לטיול באוסטריה

ריכזתי עבורכם טיפים שיעזרו לכם להתכונן טוב יותר לטיול באוסטריה

  • להביא ביגוד מכל הסוגים. מזג האוויר מאוד משתנה וכדאי שיהיו לכם בגדים ארוכים וקצרים, וגם מעיל ומטריה. חשוב גם למרוח קרם הגנה כשאתם מטיילים בהרים.
  • הערפל מתפוגג בסביבות 10 בבוקר, לכן אין סיבה להילחץ ולצאת מוקדם.
  • עדיף לתדלק בעיירות ולא בערים גדולות, יותר זול.
  • אפליקציית BERGFLEX- הכי מדויקת למזג אוויר.
  • מי הברז מעולים לשתיה באוסטריה.
  • מאוד נוח להתנייד עם גוגל מפות באוסטריה, כך תוכלו לבנות את המסלול מראש.
    בנוסף, מומלץ להוריד מראש מפות OFFLINE בגוגל מפות לאיזורים שאין בהם קליטה.
  • החסרון היחיד של טיול שמתמקד בעיירות באוסטריה הוא שהן מאוד מנומנמות בשעות הערב. ולכן, אני ממליצה קודם כל להנמיך ציפיות ולהביא איתכם משהו כייפי שיעסיק אתכם בערב- אם זה משחקי קופסה, קלפים, שש בש, ספר טוב או איזה יין שתקנו שם בסופר.
  • הטיול שעשינו היה שילוב של טיול כוכב וטיול מתגלגל- דבר שעבד לנו מדהים ואני ממליצה עליו בחום.

מחפשים איפה לישון בחבל זלצבורג? כנסו לכתבה מלונות מומלצים בחבל זלצבורג.

פרטים טכניים על הטיול

המטרה שלי ושל בן זוגי הייתה לקצר נסיעות ולהרוויח זמן באטרקציות עצמן, לכן במקומות שבהם יש אטרקציה אחת או שתיים לא בילינו יותר מלילה אחד.

יש משהו מאוד נעים ונוח בלהיות במקום אחד כמה ימים- אפשר להתפרש עם הציוד ולהרגיש באמת כמו בבית, אבל מצד שני יש משהו מאוד חוויתי בלעבור ממקום למקום וכך גם לחסוך נסיעות ולכן השילוב הוא לדעתי הדרך המושלמת לחוות טיול כזה.

טיסה- עם חברת Ryanair. היה מעולה, גם בהלוך וגם בחזור. הטיסות יצאו בזמן והכול תקתק. למרות שיש אופציה להגיע דרך מינכן, אנחנו בחרנו לעשות הלוך וחזור מוינה, כי המחיר היה זול יותר ולא היה הבדל גדול בנסיעה. חייבת לציין שכדאי למי שבוחר לטייל בחבל טירול לשקול לטוס למינכן.

רכב- נחתנו לקראת 23:00 ובשדה חיכה לנו נציג של חברת ABRIX המעולה עם הרכב. הנציג נתן שירות מעולה ובדק יחד איתנו כל שריטה או נזק הכי קטן שהגיע עם הרכב. הוא הסביר לנו כל מה שצריך לדעת באדיבות ובסבלנות, ענה על כל שאלה והיה זמין גם בהמשך הטיול לכל דבר הכי קטן.
מאוד התרשמנו מהחברה הזו והחלטנו שגם בעתיד נשכיר מהם.

שלג באוסטריה בקיץ

מלונות מומלצים לטיול באוסטריה

המלונות שבחרנו לאורך הטיול:

Prizeotel Vienna

מלון פשוט מעולה- הוא היה הכי זול שמצאתי וממש לא הרגיש כזה.
תמורה אדירה ביחס למחיר. המלון מעוצב וחדש, מתאים מאוד ללילה- שניים, פחות לשהייה ארוכה (אין מקרר, אין כספת, אין ארון בגדים אלא כמה קולבים בודדים). החדר מרווח ומעוצב, מיטה נוחה מאוד.

המיקום נמצא כרבע שעה נסיעה מהשדה ורבע שעה נסיעה ממרכז העיר וינה, כך שהוא אידיאלי למי שמגיע עם רכב. חניה- יש חניה תת קרקעית בתשלום.

ארוחת הבוקר טובה- גבינות, דגני בוקר, ריבות, מאפים, נקניקים, ירקות, ממרחים, לחמים שונים, ביצים קשות, יוגורטים ומכונות קפה עם מבחר רחב.

לחצו כאן למחירים והזמנות

Wagnermoosgut Bad Ishcl

בית חווה פשוט מדהים עם אווירה כפרית מושלמת! האיזור סופר פסטורלי, שקט וירוק. פשוט תענוג. ממוקם ממש בסמוך לעיירה באד אישל. המארחת פשוט מקסימה, קיבלה אותנו בהמון חום ואהבה. הלינה היא בבית הפרטי שלה וקיבלנו קומה אחת בשבילנו. הרגשנו ממש כמו בני בית והאווירה הייתה סופר מדהימה.

בחצר תמצאו חיות משק- חמורים, כבשים, חזירים חברותיים וחתולה אחת, מתוקה וחברותית במיוחד שכמעט ישנה איתנו בלילה.

ארוחת הבוקר הייתה טובה- גבינות, ביצים קשות, ירקות, דגני בוקר, ריבות, נקניקים, לחמים שונים. המארחת שאלה באדיבות אם להביא עוד משהו ואחרי שביקשתי עוד ירקות היא הביאה כמות נדיבה.

החוויה בבית החווה מאוד אותנטית וכפרית, כך גם העיצוב שלו, לכן אל תצפו למשהו יוקרתי, אלא דווקא למשהו מאוד חמים וביתי- התמונות על הקיר הן ציורים של הילדים, פסלונים חמודים מעשה ידיהם וכו'.

שימו לב- אם תבחרו ללון כאן, כדאי להתארגן מראש על נשנושים לערב, או לאכול בשעה מוקדמת בערב בעיירה באד אישל, אשר גם בה המסעדות נסגרות מוקדם.

החניה בחינם כמובן.

לחצו כאן למחירים והזמנות

COOEE alpin Hotel Dachstein

מלון חדש ומעולה עם נוף עוצר נשימה, קרוב מאוד לאגם גוסאו המדהים.

תמצאו במלון סאונה, חדר משחקים לילדים, חניה בחינם ובשפע.

לקחנו בו חצי פנסיון והמינוס היחיד הוא ארוחת הערב שקצת אכזבה, אם כי אפשר להסתדר. כדאי לשקול לקחת רק ארוחת בוקר ולהתארגן על נשנושים לערב מהסופר.

לחצו כאן למחירים והזמנות

Das Alpenhaus Kaprun

וואו וואו וואו!!! זה ה-מלון הכי מטורף שלנו בטיול הזה! במלון תמצאו ספא מטורף של 2 קומות ובו: בריכה חיצונית, בריכה פנימית, ג'קוזי, 3 סאונות, חדר מרגוע וכמובן אופציות למסאג'ים וטיפולים שונים.

אוכל- אמאלה ואבאלה! אני אף פעם לא משתמשת בביטוי הזה, אבל כאן זה מתבקש. האוכל פשוט וואו אחד גדול. הגישה שלי היא ששום דבר הוא לא חובה, עד שזה מגיע לחצי פנסיון במלון הזה.

האוכל הוא ברמה של מסעדת שף בארץ. ארוחת הערב מדהימה, לאור נרות, והיא שילוב של בופה חופשי והזמנה ממלצר- את המנה העיקרית תוכלו להזמין מהמלצר ואת הראשונות והקינוחים לקחת חופשי מהבופה.

המנות שבתפריט מגוונות ומשתנות וכל מה שטעמנו היה מדהים.

השתיה בארוחת הערב היא בתשלום מלבד מים, אבל אני חייבת לציין שמחירי האלכוהול והשתיה במלון זולים יותר מאשר במסעדות, לכן אל תהססו להזמין אלכוהול כייפי בארוחת הערב. אבל אפשר כמובן לבקש התאמות ומנות שלא נמצאות בתפריט, ואפילו להיות בטוחים שהמנה תהיה מדהימה.

ככלל, אוסטריה היא לא יעד קולינרי. ואתם יכולים להבין לבד כמה נדיר זה למצוא מלון עם ארוחת ערב ברמה של מסעדת שף בישראל.

גם ארוחת הבוקר מעולה ותמצאו בה המון מבחר- עמדת חביתות, מבחר ירקות ופירות, המון גבינות (כולל גבינות צרפתיות יקרות), סלמון, ריבות טריות מושלמות (ואני לא אוהבת ריבות בד"כ), מאפים, וופל בלגי, נקניקים, נקניקיות, מיצים סחוטים טריים, יוגורטים עם תוספות מגוונות, דגני בוקר וסוגי חלב שונים, מכונת קפה עם המון אופציות, שמפניה חופשית, דייסה ועוד הפתעות מגוונות.

ואם זה לא מספיק- החדר ענקי ומאוד נוח, הנוף מדהים, והשירות מעולה. מהרגע הראשון הרגשנו שם בבית.

המלון ממוקם במיקום מרכזי בעיירה קפרון- 200 מטר ממגלשות ההרים של קפרון ומהרכבל, סביבו תמצאו הרבה ברים ומסעדות.

לחצו כאן למחירים והזמנות

אוסיף כאן בחצי מילה שאני מאוד ממליצה לישון דווקא בקפרון. האזור מלא שקט ושלווה, הוא קרוב לאטרקציות הכי שוות ובמרחק 10 דק' נסיעה מעיירת זל אם סי ההמונית יותר, אליה אפשר לקפוץ לבילוי בערב.

בית חווה בדרך לוינה

כל כך אהבנו את החוויה בבית החווה ששינינו את התוכניות ואת המסלול וביטלנו מלון בגרמניה כדי לישון שוב בבית חווה. אני בכוונה לא כותבת את שם המקום, כי אני לא ממליצה עליו. אם אתם אוהבים חיות ורוצים לחוות אווירה כפרית משפחתית – תבדקו לעומק ולכו רק על מקום בו יש הרבה ביקורות, דווקא של תיירים, בדגש על יחס חם של המארחים. אנחנו התאכזבנו מבעלת מקום אדישה וקרה, עם יחס לא נעים ולמרות שהיו שם יותר חיות משק ונוף יותר יפה- הרגשנו לא בנוח.

בלילה האחרון ישנו שוב במלון Prizeotel בוינה והיה מעולה גם בפעם השניה.

מסלול טיול חבל זלצבורג באוסטריה

יום 1- נחיתה בוינה ולינה במלון Prizeotel

יום 2- נסיעה מוינה לעיירה באד אישל

נסענו באוטוסטרדה הארוכה, כביש S6, נסיעה של כ-4 שעות, כמובן עם עצירות בדרך. אחת העצירות הכי כיפיות, אגב, הייתה בעיירה קטנה ואקראית.

הטיפים שלי לנסיעות ארוכות:

  • אם אתם רוצים לקפוץ למסעדה בדרך, תבחרו לעשות את העצירה באיזור תוסס בעיר גדולה ולא במסעדה ספציפית. בעיירות, המון פעמים המסעדות יהיו סגורות.
  • הדרך הכי טובה לעצור במקומות הכי יפים היא ספונטניות. אין שום דרך לראות מראש בגוגל מה המקומות הכי יפים לעצירה ואין טעם לתכנן עצירות בנקודות תצפית.
  • באוטוסטרדות באוסטריה תמצאו המון שלטים שמראים איפה יש תחנות דלק ומסעדות, דבר שמייתר עוד יותר את הצורך לתכנן עצירות בדרך.

תכננו ללכת בסוף הנסיעה לספא בעיירת באד אישל, אבל פשוט העדפנו להישאר בבית החווה באותו הערב והלכנו לספא ביום אחרי. בדיעבד, הייתי מוסיפה עוד לילה בבית החווה במקום הלינה בעיירת Gosau וכך חווה יותר את באד אישל, המרחצאות ובית החווה המקסים.

יום 3- עיירת האלשטאט וספא בבאד אישל

נסענו על הבוקר להאלשטאט, מה שהוכיח את עצמו כהחלטה מעולה. העיירה היפהפייה מתמלאת בתיירים ככל שמתקדם היום. כך שההמלצה שלי היא להגיע כמה שיותר מוקדם, תחנו את הרכב מחוץ לעיירה וכך לא להיתקע בחיפוש חניה ובפקקים ביציאה.

בעיירה תמצאו גם רכבל ואופציה להשכיר סירה.

לאחר סיבוב בעיירה, חזרנו לבילוי בספא salzkammergut בעיירה באד אישל.
מהספא, נסענו למלון COOEE בעיירה gosau.

בתוכנית המקורית, רצינו ללכת לתצפית 5 האצבעות המומלצת מאוד.

כאמור, ממליצה לעשות במקומו לילה נוסף בבית החווה בבאד אישל וכך להרוויח ערב נוסף בעיירה תוססת (כיוון שגוסאו היא עיירה יותר מנומנמת).

יום 4- אגם גוסאו ומגלשות אבטנאו, לינה בקפרון

בבוקר נסענו למסלול באגם גוסאו- מסלול מעגלי מרהיב מסביב לאגם.

המסלול קליל וכייפי של כשעה, הליכה מישורית, חלקה בצל, עם מקומות למלא את הבקבוק ומסעדה שנמצאת בתחילת המסלול. במקום תמצאו גם רכבל, כך שתוכלו לראות את כל הטוב הזה גם מלמעלה.
להגעה למסלול כתבו באפליקציית הניווט Gosausee.

מאגם גוסאו נסענו למגלשות הרים Abtaneuהמפורסמות, מומלץ מאוד. נוף מטריף. בראש ההר תמצאו מסעדה אוסטרית מעולה עם מבחר רחב של מנות טעימות ונוף מדהים.

מעיירת אבטנאו המשכנו למלון Das Alpenhaus Kaprun (המושלם כאמור!)

ימים 5-8- לינה בקפרון ואטרקציות באיזור.

שימו לב- לכל הלנים בעיירות קפרון / זל אם סי כמה ימים ברצף מגיע בחינם מהמלון כרטיס הטבות שחוסך לכם המון כסף. הכרטיס כולל את רוב האטרקציות באיזור. בעת הזמנת המלון וההגעה אליו וודאו שתקבלו את הכרטיס.

בקפרון, אני ממליצה לבחור את האטרקציות לפי מזג האוויר ולפי הרצון שלכם באותו רגע. יש כל כך הרבה מה לעשות מסביב ולכן תכתבו לכם אופציות בצד ותבחרו בזמן הטיול.

סכרי קפרון- לצערנו היו סגורים בימים שהיינו שם. אמורים להיפתח ממש בימים הקרובים.

הנוף לסכרים מדהים, ההגעה היא בשני רכבלים ואוטובוס והיא חינמית דרך כרטיס ההנחות.

כביש גרוסגלונקר- אחד הכבישים היפים באירופה, בו תמצאו נקודות עצירה מסודרות עם נקודות תצפית מטורפות. בכניסה לכביש תמצאו גן חיות קטן, מאוד מומלץ. כדאי לשריין יום שלם לכביש.

לנסיעה בגרוסגלונקר חשוב להתלבש בשיטת הבצל- מכנסיים ארוכים, טישרט, ג'קט ולהכין ברכב גם מעיל ומטריות. הגבהים משתנים וכך גם הטמפרטורה- בפסגות יש שלג ויותר רוח.

נקיק זיגמונד טון- מהמם וקליל. מסלול של כ-40 דקות, כולו על גשרים ומדרגות עץ. המסלול נמשך כחצי שעה, עם מים זורמים מתחת.

קרחון קיצשטיינהורן- עליה ב-3 רכבלים לקרחון עם נוף מדהים.

עיירת zell am see השוקקת, בה תמצאו מסעדות וחנויות בשפע, אגם מדהים עם אופציות שונות לשיט (אחת מהן בחינם דרך הכרטיס), רכבל, קזינו ועוד.

רכבל schmittenhohe – הרכבל נמצא בעיירת זל אם סי ומשקיף לנוף מדהים.

מפלי קרימל- אם כי הנסיעה היא כשעה לכיוון, לכן אנחנו החלטנו לוותר.

מרחצאות בסביבה- TAUREN SPA, ALPENTHERME.

מגלשות הרים בקפרון

יום 9- נסיעה לבית חווה ללילה בדרך לוינה.

יום 10- נסיעה לוינה ובילוי ארוך באיזור המרכזי המדהים- Stephanplatz. מרכז העיר וינה (בדגש על מרכז העיר בלבד- כיכר stephanplatz) מאוד תוסס וכייפי בערב. ממליצה לא לוותר על החוויה של לצאת לבלות שם בערב האחרון. האיזור תוסס וחי, מאוד צבעוני ויפה, האיזור הכי אהוב עלי בוינה.

מסעדות וברים מומלצים לאורך הטיול

וינה- Ramasuri,  Cafe DEMEL, SKY BAR.

מסעדה ליד מגלשות אבטנאו- KOHLHOF

קפרון- המסעדה במלון Das alpenhaus

זל אם סי- Diele pizzeria

המלצות נוספות שלא היינו בהן

גוסאו- Gosauer Kirchenwirt, Gasthaus Echo

קפרון- Baumbar Kaprun, Hilberger's Beisl

וינה- Figlmuller, Ribs of Vienna, Caffe Mozzart, Vapiano, Le burger, Kitcha, EBI7, קפה לנדמן

לסיכום, אוסטריה היא גן עדן אמיתי.
הטבע מטורף, האנשים נחמדים, הטיולים נעימים וכיפיים והכול כל כך מתוקתק שאפשר להיות ספונטניים ולזרום בטיול.תזכרו שהמלצות הן רק המלצות והדבר הכי חשוב בטיול הוא להקשיב לרצונות שלכם ולהנות בדרך שלכם.

אני יודעת שמיותר להגיד, כי זה יקרה בכל מקרה, אבל תהנו המון!

מתכננים חופשה באוסטריה? כנסו לכתבה: איך לתכנן חופשה באוסטריה.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן