מסלול טיול משפחתי באזור זלצבורג (9 ימי טיול)

אוסטריה מדהימה, נופים מדהימים הכל ירוק, נקי, מדויק, מלא מים בכל מקום (שרואים ושומעים את פכפוך הנחלים והאגמים). העיניים לא שבעות מהנוף שהוא כמו גלויה ואני לא מאמינה שאני בשלב הסיכום והטיול מאחורינו. לפניכם מסלול טיול באוסטריה של משפחת וייס קופל.

הרכב: זוג + 2 בנות (בת 12 + בת 4)

כתבה: ענבל וייס קופל

תשעה ימים ביולי 2023

טיפים

אתחיל מכמה טיפים כלליים שהיו נכונים לנו ואני מאמינה שכל משפחה עם הרצונות, צרכים והעדפות שלה:

טיסות

לא לפחד מקונקשיין קצר. בעלי, הנהג שלנו בטיול, העדיף לא לעשות נסיעה ארוכה מוינה או מינכן והעדפנו לקחת טיסה לזלצבורג . טיסות ישירות היו רק משבת לשבת (היה לנו קצר מדי) אז החלטנו לעשות עם קונקשיין באיסטנבול של שעתיים, לנו זה מאוד התאים. הבנות התלהבנו שאנחנו ב-2 מטוסים. ירדנו ממטוס אחד, שירותים, שחרור רגליים, קצת טיול בשדה התעופה הגדול והמרשים באיסטנבול ועלייה למטוס נוסף. משדה התעופה של זלצבורג לקח לנו רק 40 דקות להגיע למלון בפלכאו וזה היה מצוין.

מלון️

כיוון שהיו לנו 9 ימי טיול התלבטתי אם לפצל את החופשה ל-2 אזורים (אזור שלמדינג וקפרון או להיות רק בפלכאו) החלטתי שנתמקם במלון אחד באזור מרכזי – פלכאו. השיקול העיקרי היה שמזג האויר מאוד הפכפך וקשה לצפות מראש ורציתי גמישות בטיול מבחינת האטרקציות היומיות (גם אם הימים לא גשומים, לפעמים יש ימים יותר מעוננים בהם עדיף לא להגיע למקומות הגבוהים עם הנופים כדי למקסם את הראות, מה שהיה לי מאוד חשוב). בפועל הייתי מאוד מרוצה מההחלטה כי אכן ערב לפני החלטתי על היום שלמחרת לפי מזג האוויר ובפועל באמת הייתי צריכה את הגמישות. הנסיעות היומיות שלנו היו בין רבע שעה לשעה ורבע, כך שגם המיקומים הקצת יותר רחוקים היו סבירים מבחינת זמן נסיעה. וגם חסכתי זמן אריזת מזוודות והתארגנות באמצע הטיול (אחד הדברים המעצבנים בטיול) .אנחנו ישנו במלון במרכז פלכאו בשם hotel Flachauerhof,  מלון חדש, מעוצב מודרני, חדר מרווח, נקי מאוד, לא היה מקרר ומזגן בחדר (למרות שהיה שבוע חם, יחסית זה לא היה נורא שלא היה מזגן בחדר כי היינו רק בלילות בחדר). ארוחת בוקר טובה ומגוונת ומחיר סביר מאד.

כרטיס זלצבורגכארד

אנחנו רכשנו את הכרטיס של ה-6 ימים. בדיעבד הצטערנו שלא רכשנו את ה-12 יום, כי יצא לנו לשלם על אטרקציות שהיו בכרטיס בימים שכבר הכרטיס נגמר וחבל כי זה היה ממש משתלם אם היינו לוקחים את הכרטיס של ה-12 ימים. בגלל מגבלות מזג אוויר לא תמיד אפשר לתכנן שכל ה-6 ימים ברצף ינוצלו עם הכרטיס, כך שלדעתנו כל טיול מעל 7-8 ימים שווה לקנות את הכרטיס של ה-12 יום (כמובן שבמידה ומתכננים לנצל את האטרקציות בכרטיס).

מזג אויר

אנחנו היינו בשבוע מאוד חם ושמשי, אז במהלך היום השתדלתי לתכנן את הטיולים בהרים שבהם יותר קריר ואחה"צ – ערב בריכות. ארזתי המון ארוך וחם. בפועל היינו רק עם קצר. יום אחרי שחזרנו התחיל שבוע גשום, כך שקשה מאד לצפות ופשוט לארוז לפי התחזית באינטרנט. חובה לתכנן את הימים לראות טובה למקומות הבאים: תצפית חמשת האצבעות בדכשטיין, סכרי קפרון, שלמדינג (תצפית לשום מקום). כמובן שגם בכל שאר הרכבלים עדיף ימים עם ראות טובה, אבל המקומות שציינתי הם המקומות היקרים (שלא בכרטיס) והעניין המרכזי בהם זה הנוף אז מיותר להגיע ביום בלי ראות.

תעסוקה לילדים

קניתי במקס סטוק שקית מלאה בחוברות צביעה ופעילות, מבוכים, מדבקות, טושים, קלמרים אישיים, פלסטלינה, סליימים מוכנים ושלפתי לבנות הפתעות ותעסוקה לנסיעות/ המתנה בשדה תעופה וכו'… זה היה מצוין! בנוסף ממליצה בחום לוודא שיש לחם בתיק איתכם (לקנות בסופר, או לקחת מהמלון 😊) בהרבה מקומות אפשר להאכיל ברווזים ושתי הבנות מאד נהננו מזה וזה זמן מנוחה גם לנו ההורים.

מסעדות

רוב המסעדות שאכלנו בהן היו טובות, רק לשים לב שהמסעדות נסגרות מוקדם, סביב 20:00, אז לתכנן את ארוחת הערב בהתאם, במרכז פלכאו יש את מסעדת "זלצבורגר-פיצה", היא היחידה שפתוחה עד 1 בלילה ( פיצות והמבורגרים מעולים) בכניסה שלה יש אופניים, טרמפולינות לילדים, מאד נחמד ונוח, אכלנו שם כמה ערבים.

מרחצאות

היינו ב-3 מרחצאות דרך הכרטיס. חביב מאד, אבל לא לצפות ליותר מידי, לא מפואר או מרשים במיוחד, נופים יפים ובחלק מהם מים חמימים (זכור לנו מרחצאות מפנקות הרבה יותר ביער השחור), אבל בהחלט עשה את העבודה לבנות שלנו שמאוד נהנו בהן וגם לנו היה נחמד ונעים לסיים את הימים שם.

רכב שכור

אנחנו שכרנו רכב דרך חברת Enterprise. קיבלנו רכב כמעט חדש והיינו מאוד מרוצים. הרכב הגיע עם מדבקה לכבישי אגרה של אוסטריה, כך שלא היינו צריכים לשלם תשלום נוסף.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

מסלול טיול 9 ימים באוסטריה

יום ראשון

מגלשות אבטנאו (בכרטיס) נחמד מאוד וארוך אחלה  התחלה לטיול, משם המשכנו לאגם ורכבל גוסאו (בכרטיס) – נוף מדהים ברכבל ובהר לעבר האגם . אכלנו במסעדה ליד האגם שהייתה טעימה, היה יום חם אז ויתרנו על טיול סביב האגם והמשכנו לפארק מים ואסרוולט ואגריין (שזכה למקום ראשון אצל הבנות שביקשו לחזור לשם ביום האחרון) מתחם יחסית לא גדול (דווקא דיי נוח שרואים את הילדים מכל מקום),הבריכה הגדולה לא מחוממת, מתאימה לימים חמים, ועוד בריכה פנימית עם יציאה קטנה החוצה מחוממת. 5 מגלשות נחמדות, נוף יפה.

יום שני

מגלשות לאקי פליצר 5 דקות מהמלון (לא בכרטיס, יש הנחה קטנה דרך כרטיס פלכאו) מגלשה חביבה, לא ארוכה אבל עם פיתולים נחמדים,. משם המשכנו לתצפית חמשת האצבעות בדכשטיין – עולים ברכבל עם מלא אנשים, מסלול של כחצי שעה מהרכבל עד לחמשת האצבעות בפועל הנוף מעמדת התצפית לבין הליכה לתצפית זהה ולכן לא חייבים להגיע עד חמשת האצבעות . ההליכה לחמשת האצבעות אפשרית עם עגלה, בדרך חזרה לרכבל, לקחת בחשבון שיש יחסית עלייה לא פשוטה אך בהחלט אפשרית גם לילדים קטנים. הנוף מאד מאד יפה ומרשים. לאחר מכן המשכנו לעיירה הלשטאט – עיירה מקסימה, ציורית ויפה, מאד אהבנו לטייל בה ברוגע, לאכול גלידה, האכלנו ציפורים באגם, רצינו מאד להשכיר סירה ולשוט ולצערנו לא הספקנו (נסגר ב- 18:00).

יום שלישי – יום קפרון

יום מקסים מקסים מקסים!! התחלנו בסכרי קפרון – לקחת בחשבון לפחות חצי יום  (יש חתיכת נסיעה לסכרים, מחנים את הרכב, להשתדל לעלות עד הקומות הגבוהות , אנחני החננו הכי גבוה בקומה 11 ואז אין הרבה הליכה לקופה. קונים את הכרטיס ומשם – אוטובוס, מעלית, אוטובוס במסגרת הכרטיס) סכרים מדהימים ביופיים, ממש התפעלנו מהנוף שם. משם המשכנו לנקיק זיגמונד טון (טיול קליל ומהמם, גג שעה). לצערי לא המשכנו לאגם קלאמזה על אף ההמלצות כי הבנות היו כבר עייפות ורצו מגלשות הרים. המשכנו למגלשות ההרים מייסיפליצר הסמוכות – הכי פחות מוצלחות מבחינתנו, גם לא בכרטיס, אין נוף מרשים, יש הרבה האטות מובנות במסלול, ממש לא חובה. משם המשכנו לעיירה צל אם זה, עשינו טיול סביב האגם לא התלהבנו כל כך מהעיירה, הרבה פחות יפה מהאלאשטאט.

יום רביעי

יום באזור עמק הגסטיין, נופים מקסימים. התחלנו מרכבל פולסק (fulseck) מהכפר דורפגסטין (בכרטיס) – אין שעשועים לילדים, נטו נוף משגע ומרגיע עם כיסאות נוח, פשוט לשבת ולהתפעל מהנוף. משם המשכנו לרכבל נוסף – רכבל שלוסאלם (דרך הכרטיס) נוף יפה פחות מרשים מפולסק. יש קצת משחקים על ההר ומשם המשכנו למרחצאות אלפנתרמה – יותר גדול מוואגרין, מים חמימים ונעימים, מגלשות נחמדות, מתחם נחמד.

יום חמישי

יום מקסים במתחם ואגרייני, שמגיע ברכבל גרפנברג, רבע שעה מהמלון (בכרטיס).

ממש הופתענו ממגוון האטרקציות במעלה ההר, נוף מקסים, מתקנים נחמדים לכל הגילאים, עלייה לא פשוטה בסוף הטיול, אבל היה שווה את זה…לאחר מכן המשכנו למסעדה ותכננו להמשיך לבריכה אבל התחיל גשם וסערה והחלטנו לעשות ערב רגוע עם משחקים בחדר…

יום שישי

התחיל גשום אז נסענו למכרה מלח בהליין – חוויה מיוחדת, לא זולה, נחמד להתנסות פעם בחיים, עם מגלשות עץ נחמדות, רכבת נחמדה ושייט חביב והכל מתחת לאדמה. הקטנה בת ה-4 השתעממה, בת ה-12 אמרה שמאוד נהנתה והייתה חוויה מאוד מיוחדת. רציתי שנמשיך למגלשות קלטנבליץ הסמוכות למכרה אבל עדיין היה טפטוף אז נסענו למרכז העיר זלצבורג. התבהר, אז טיילנו בהנאה כשעה בכיכרות זלצבורג. היה טיול חביב וקצר בעיר ומשם המשכנו לפארק מים תרמה אמאדה (בכרטיס) – מבחינתי היה הכי מוצלח כי המים היו הכי חמים שם, מקומות ישיבה בבריכה, הרבה אזורי ג'קוזי, הבנות נהנו אבל עדיין העדיפו את וואגריין.

יום שביעי

נסענו לפארק החושים (בכרטיס). לא התלהבנו, הנוף בדרך לשם ומההר מאד מרשים, הפעילויות בהר לא משהו, בדיעבד היינו נוסעים להר בובי הארנב רכבל אוברטהורן שקראתי שנחמד מאד וגם בכרטיס ולא הספקנו להגיע לשם. לאחר מכן המשכנו לאגם ג'רסי Jagersee – אגם מקסים וצלול, באזור רגוע ופסטורלי. שכרנו סירה (משלמים במסעדה), שטנו ברוגע, הבנות האכילו את היונים דרך הסירה. היה ממש כיף.

יום שמיני

נסיעה לשלדמינג לקרחון דאכשטיין, הגשר התלוי והמדרגות לשום מקום (צריך להזמין מקום מראש באתר כמה ימים לפניי, ללא עלות), מרשים מאוד ומיוחד. טיילנו במערת הקרח שבהר (מייצגים נחמדים, מאד מאד קר בפנים) המקום היחידי שהייתי בו עם מעיל. ערב אחרון באזור ולבקשת הבנות חזרנו שוב לבריכת וואגריין.

יום תשיעי – יום אחרון

אחרי ערב ובוקר של אריזות התחלנו את הבוקר בשביל ההרפתקאות של פלורי שנמצא 5 דקות מהמלון (נוסעים ברכבל פתוח ומיוחד חינם בכרטיס זלצבורג וגם בכרטיס פלכאו שקיבלנו מהמלון). מסלול חביב, עם קצת מתקנים לאורך הדרך וחידות (הגדולה התלהבה מהחידות) נוף יפה, טיול ביער. קצת שונה משאר המסלולים בשאר המקומות. באמצע המסלול יש עלייה קצת קשה, היה יום חם והיה לא פשוט, אבל אז נכנסים ליער ונרגעים מהחום. נחמד להעביר שם שעה וחצי – שעתיים. לאחר מכן בדרכנו לשדה התעופה של זלצבורג עצרנו במגלשת הרים קלטנבליץ – לא בכרטיס, אבל שווה כל שקל. מגלשה ארוכה, מיוחדת, חלקה בתוך יער וחלקה בנוף הפתוח המרהיב על כל אזור זלצבורג, עולים ברכבל פתוח מרשים עם נופים מרהיבים – סיום מושלם לטיול מדהים.

זהו חזרה לארץ כמו בהלוך בטיסת קונקשיין דרך איסטנבול.

היה טיול מדהים, נוף מרגיע ומדהים. חובה לכל אחד לגוף ולנשמה.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...