מסלול טיול משפחתי בן שבוע בדרום איטליה

נמל הדייגים באי פרסידה

מסלול טיול משפחתי בן שבוע בדרום איטליה

שבוע טיול עם רכב בנאפולי ודרומה בתחילת ספטמבר (2022) באי פרסידה, סורנטו ואזור חוף אמלפי. מסלול טיול קצת אחר בדרום איטליה.

כתב: אלון פרגו

מסלול טיול בדרום איטליה

ימים 1-2 -נאפולי

2 לילות בנאפולי ברובע הספרדי – הגענו בערב, למחרת קצת נאפולי ומעבורת לאי הקטן והמקסים ומאוד מומלץ פרסידה Precida. שמונה וחצי יורו מעבורת מהנמל המרוחק של נאפולי (פוזולי). באי הקטן יש נמל, כפר דייגים צבעוני מאוד וכמה חופים יפים, וכמובן סמטאות וחנויות. יש אוטובוס חינם בכל האי, מושלם ליום, העדפנו את פרסידה על קאפרי התיירותית יותר.
בנאפולי חנינו ב-Central ליד הרכבת – ממש לא ממליץ לישון באזור הזה, היה די מלחיץ. לקחנו כי יש חניה באזור אבל לא היינו מודעים לכך שזה איזור מלחיץ.

לחצו כאן למקומות לינה מומלצים בנאפולי.

ימים 3-4 – סורנטו

2 לילות באזור סורנטו – איסוף רכב שכור בנאפולי, לינה במסה לומברסה כ-20 דקות מסורנטו – בדרך ביקרנו בהרקוליון שזה פומפיי לייט, במקום פומפי. נראה לנו יותר קטן וקומפקטי והרבה פחות מתוייר, הסיפור דומה לפומפי. עלינו להר וזוב, הגענו אחרי 6 ומסלול ההליכה היה סגור אבל גם ככה היה יפה ומעניין.

ביום השני סיור בסורנטו: המדרחוב והסמטאות ליד מלאות חנויות ותיירים, עוד סימטה הצידה ואפשר לחוות כבר יותר אותנטיות.

אחה״צ חוף יפה שמקומיים המליצו עליו ואהבנו – La Perla.

בבוקר השני בריכת רגינה ג׳ובאני – לגונה מקסימה, כרבע שעה הליכה להגיע לשם אבל שווה. אין שם מקום לרבוץ בו כל היום, טוב לטבילה ולאווירה.

משם לכיוון פוזיטינו בדרך המדהימה, יש מדי פעם מפרצים לעצור לראות את הנוף ולצלם, רצינו ללכת למערת איזמרלדה, אבל כשחיכינו לחנייה שתתפנה כמה ישראלים שבדיוק יצאו משם אמרו לנו שזה בזבוז זמן, אז ויתרנו. בפוזיטינו חנינו בתחילת הכפר ב-20 יורו וטיילנו ברגל, היא יפה אבל עמוסה בתיירים וכולה פקק אחד גדול.

יום 5 – בומרנו

לילה בבומרנו: בבוקר יצאנו להליכה של כ 3 שעות במסלול דרך האלים המדהים ביופיו, חזרנו לרכב שהשארנו בבומרנו ונסענו דרך פוררה ואמלפי, שם באמת אתגר למצוא חניה (מצאתי אחרי שעה – ליד הנמל), העיירה היפה עמוסה תיירים, ברחנו לחוף ליד הנמל ומשם לרוולו המקסימה והרגועה.

מסלולי הליכה:

דרך האלים – מסלול לא מעגלי של כ-2.5 עד 3 שעות, קושי בינוני. ראינו במסלול גם מבוגרים בני 70+. המסלול מתחיל מהכיכר המרכזית של הכפר בומרנו ליד אגרולה, מומלץ לישון באזור ולצאת בבוקר לפני שמתחמם (ולהשאיר את הרכב במלון בכפר). בתחילת המסלול יש דוכן שמציע מעבורת והסעה חזרה לכפר, אנחנו העדפנו ללכת כשעה וחצי ולחזור לרכב. כך חסכנו את המדרגות לפוזיטינו שכבר ביקרנו בה ואת הלוגיסטיקה והזמן של לחזור לרכב מסוף המסלול.
המסלול בים צוקים – חוות קטנות ויער מעל הים עם נופים לטבע ולעיירות שמתחת.

יום 6 – טיול ממינורי למיורי

לילה בטרמונטי: בהרים מעל מיורי, בבוקר הליכה כשעה בדרך הלימונים ממינורי למיורי, סיבוב במיורי היפה והרגועה. מיורי הרבה הרבה פחות מתויירת מפוזיטינו ואמלפי, שווה שיטוט של שעה-שעתיים ויש גם חוף נחמד. אחר כך המשכנו בנסיעה חזרה לנאפולי.

דרך הלימונים – מסלול קל, לא מעגלי אבל עם הרבה מדרגות בין מינורי למיורי. מעל העיירות, בין מטעי לימונים ובתים. המסלול סלול, שמנו דרך הלימונים בוויז והוא הביא אותנו ממיורי דרך כביש צר עם חניה קטנה לתחילת המסלול מעל גרם המדרגות הראשון. גם פה הלכנו כחצי שעה וחזרנו לרכב באותה דרך. יש בדרך חקלאים שמציעים טעימות לימונדה וסיור בחווה.

יום 7 – נאפולי

לילה אחרון בנאפולי: בעיקר שוטטנו בסימטאות הרובע הספרדי.

סיכום של הטיול

לא מצטער שלקחנו רכב, האי פרסידה מומלץ, אהבנו את נאפולי המחוספסת והאמיתית, אפשר למצוא חופים יפים ולא ממוסחרים, הדרך יפה מאוד, פוזיטינו ואמלפי יפות מרחוק, אבל גם בתחילת ספטמבר עמוסות תיירים להחריד. מומלץ לישון קצת מחוץ לערי החוף אם יש רכב – יותר זול, רגוע, אותנטי ויפה שם מאוד. למי שכוחו במותניו יש באזור כמה מסלולי הליכה שנחשבים מהיפים בעולם.
המסלולים שעשינו בטיול לא קשים ואני לא זוכר מקטעי הליכה מפחידים מבחינת גובה. עם זאת, כל הטיול באזור לא מתאים למי שיש פחד גבהים, רוב הזמן על צוק גבוה מעל הים.

עלויות טיול בדרום איטליה

טיסה: 150 דולר לאדם.

אוכל וביזבוזים: כ-100 יורו ליום.

רכב: שכרנו רכב קטן ידני ב – Sicily by car אין תלונות. כ-50 יורו ליום אם אני לא טועה.

הנסיעה בכבישים המפותלים איטית, אבל אני נהניתי ממנה. באמלפי ובפוזיטינו היה פקוק ומאוד מאתגר למצוא חניה, ביתר המקומות לא היתה בעיה. בנאפולי לא מומלץ לנהוג ברכב – כאוס בכביש, פקקים ומאתגר לחנות. ממה שראיתי האוטובוסים והמעבורות באזור חוף אמלפי היו מלאות וצפופות.

לינה: היינו זוג ובתנו בת 22 ושילמנו על לינה כ 100 יורו ללילה.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

תגובה אחת

  1. תודה על הפוסט.
    האם יש אפשרות ללכת בדרך האלים במסלול קל, ללא הרבה מדרגות? מהו? אשמח לפירוט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נמל הדייגים באי פרסידה

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן