ממינגן- המדריך למטייל: מידע חשוב, מקומות לינה ואטרקציות מומלצות

מרכז העיר ממינגן

ממינגן- המדריך למטייל: מידע חשוב, מקומות לינה ואטרקציות מומלצות

על ממינגן ודאי לא שמעתם הרבה, היא לא אחת הערים המוכרות באירופה, אך לאחרונה נפתח קו של טיסות ישירות בין ישראל לממינגן (Ryanair) שהפך את העיירה הבלתי מוכרת למעניינת ומושכת. אלו לא רק הטיסות הישירות לשם שהופכות אותה ליעד נהדר, בממניגן יש הרבה דברים נפלאים והמון אטרקציות שלא כדאי לפספס.

מידע חשוב למטייל בממינגן

ממינגן נמצאת במחוז שוואביה, במדינת בוואריה שבדרום גרמניה, לא רחוק מהגבול לאוסטריה ושוויץ. זוהי עיר עתיקה ושמורה היטב, עם בתים צבעוניים, תעלות מים שעוברות בעיירה, מנזרים וטירות מפוארות. את העיר מקיף טבע עוצר נשימה. היא מתאימה לביקור לא משנה באיזה גיל אתם ובאיזו קונסטלציה – יש מספיק אטרקציות למבוגרים וילדים כאחד. בעיר תמצאו מקומות לינה שמתאימים לכל הרכב ליחידים, זוגות ומשפחות.

הגעה ותחבורה ציבורית בממינגן

שדה התעופה של ממינגן הקטנה והציורית הוא קטן למדי. כך שאם אתם בונים על מסע קניות בדיוטי פרי, כנראה זה לא המקום הנכון, אך מצד שני זה מטיח שלא יהיו תורים ארוכים לשום מקום בשדה תעופה. 

גרמניה מרושתת היטב בתחבורה ציבורית, וממניגן אינה שונה. תוכלו להגיע בקלות משדה התעופה למקום הלינה שלכם, לערים הגדולות באיזור (כמו מינכן), ואפילו לחצות לאוסטריה ושוויץ בעזרת תחבורה ציבורית.

אם אתם רוצים להנות מטיול בטבע, שזו הסיבה העיקרית שנוסעים לממינגן, להנות מהטבע המופלא שסביבה. מומלץ לשכור רכב כדי שתוכלו להגיע לאתרים השונים בקלות. ישנן בעיירה סוכניות אשר יוכלו לעזור לכם עם תחבורה ציבורית/ אוטובוס מאורגן וכו׳ ליעדי הטבע שאליהם תרצו ללכת, במידה ולא תרצו לשכור רכב.
ניתן למצוא מקומות להשכרת רכב בשדה התעופה, אם כי בגלל גודלו, המבחר אינו גדול במיוחד. ההמלצה שלנו היא להזמין את הרכב מראש וכך תחסכו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם.

מזג אוויר אופייני באזור

ממוצע הטמפרטורות בממניגן די נמוך רוב השנה – בחורפים היא מתאימה לאוהבי הסקי וטמפרטורות הקיפאון, בסתיו ובאביב די קר, אך מזג האוויר מתאים לטיולים כאשר מתלבשים היטב, ובקיץ מזג האוויר לטיול הוא האולטימטיבי, אם כי בדרך כלל עדיין רק סביב ה – 20 מעלות, ויש לא מעט ימי גשם. 

מקומות לינה מומלצים בממינגן

ממינגן היא עיירה קטנטונת, בערך בגודל של דימונה, לכן אין זה באמת משנה איזו שכונה תלונו, כיוון שהן כל כך קרובות זו לזו. אפשרויות הלינה בעיירה אינך רבות, אך כל אחת מהן נהדרת.

מלונות מומלצים במרכז ממינגן

    • Hotel am Schrannenplatz – מלון עם חדרים בעיצוב מודרני ונקי. מסעדת המלון מגישה ארוחות בוואריות אותנטיות.
    • Hotel Falken – מלון שלושה כוכבים הנמצא רק כ – 200 מטר ממוזיאון ממינגן. המלון בנוי בצורה מודרנית וארוחת הבוקר כלולה במחיר החדר. 
    • Hotel Weisses Ross – מלון ארבעה כוכבים בבניין מהמאה ה – 15. תוכלו למצוא בו לא מעט אומנות וארכיטקטורה מדהימה, וללכת לתחנת הרכבת המרכזית בשתי דקות בלבד. נמצא במרכז העיר העתיקה.
    • Hotel Engelkeller – מלון ארבעה כוכבים עם חדרים בעיצוב מודרני וארוחת בוקר הכלולה במחיר החדר. המלון ממוקם כ – 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת וממוזיאון ממינגן.

באיזור שולי העיירה

    • Allgäu Apartment  – מלון דירות ארבעה כוכבים הנמצא בחלק המזרחי של ממינגן, באיזור הנקרא ממינגנברג. הדירות מאובזרות וכוללות מטבח ובריכה. 
    • Kellermanns-Apartment – מלון דירות שלושה כוכבים הנמצא גם בממינגנברג. בכל דירה מטבח, ובחצר ישנם משחקים רבים לילדים (טרמפולינות, נדנדות ועוד)
    • Chrom Ranch Reiterhof – מלון שלושה כוכבים בקצה הדרומי של העיירה. מתאם למי שאוהב טבע ומחפש משהו מעט שונה עם מבנים מתוקים מעץ וחצר גדולה, ירוקה ומטופחת. ניתן לקחת אופניים בחינם מהמלון.
בניין העירייה בממינגן

אטרקציות מומלצות בממינגן

העיירה עצמה ציורית ויפיפייה, ניתן ללכת בה בקלות, וגם לשכור אופניים ולרכב בה. אם אתם נהנים מארכיטקטורה אירופאית במיטבה – נעימה וצבעונית, אל תפספסו הליכה בעיירה.
המרכז העתיק של ממינגן הוא החלק היפה במיוחד, עם חומה עתיקה הנמשכת כשני קילומטר, כנסיות עתיקות ומרשימות, וכיכר השוק אשר מתקיים בה שוק איכרים בימי שלישי ושבת – זמן מעולה לטעום מעדנים בווארים מקומיים. 

בנוסף תוכלו למצוא בעיירה לא מעט מוזיאון מעניינים כמו מוזיאון MEWO Kunsthalle לאומנות מודרנית, ומוזיאון Stadtmuseum Memmingen המספר על ההיסטוריה של העיירה.
בעיירה יש לא מעט מבנים ארכיטקטונים מרשימים שרצוי לא לפספס כמו Steuerhaus מהמאה ה – 15, Siebendächerhaus מתחילת המאה ה – 17, Westertor השער המערבי של העיר שנבנה במאה ה – 14 ו – Lindauer Tor שער עיר נוסף אשר נבנה גם הוא במאה ה – 14.

כשתרצו לרבוץ בשמש בפארק נעים, תוכלו לבקר בפארק Neue Welt הנמצא בסמוך למרכז העיר העתיקה ובו מדשאות גדולות, אגם נעים, בתי קפה ועוד.

ממינגן לא מפורסמת בקניות יוקרתיות, אך כן תוכלו למצוא לא מעט חנויות מזכרות, חנויות בוטיק מקומיות ושווקי איכרים. אל תשכחו לנסות בירות בוואריות מפורסמות ממבשלות מקומיות. 

טיול מחוץ לממינגן

רוב המבקרים בממינגן אוהבים לטייל באזורים שמחוץ לה. 

טיול לחבל אלגוי

ממינגן היא נקודת התחלה מושלמת לטיול בחבל אלגוי (Allgauer) הידוע בטבע הייחודי והיפה שבו.
אם אתם בוחרים לטייל בחבל אלגוי מומלץ מאוד לבקר בטירת נוישוונשטיין (Neuschwanstein castle), אם כי חשוב לציין שניתן להגיע לשם רק באמצעות טיול מאורגן. העיירות פוסן (Füssen), קמפטן (Kempten) ולינדאו (Lindau) מומלצות אף הן למי שרוצה לחוות עוד עיירות ציוריות בנוף הרים קסום. רכס ההרים Hochvogel וטיול רגלי בנקיק Breitachklamm מתאימים למי שחובב הליכות בנופים מהממים. גם חובבי ספורט האקסטרים יהנו מאוד בחבל אלגוי עם אתרי סנובורד, צניחה ואפילו גלישה ב – Oberstdorf.
אל תשכחו גם לבקר באגם אוברסי בודנסי (Obersee Bodensee) היפה הגובל באוסטריה ושוויץ. האגם הוא יעד אהוב מאוד על המקומיים ובו חופים רבים והעיירה העתיקה קונסטנז (Konstanz) היושבת על קצוותיו והמשך נהר הריין המתחבר לאגם אונטרסי (Untersee) מצידה השני של העיירה.

טיול ליער השחור ממינגן

ממינגן היא גם נקודת התחלה מושלמת לטיול ביער השחור. במידה ובחרתם לעשות טיול ליער השחור תוכלו להנות מאגם טיטיזי ומפלי טריברג (המפלים הגבוהים ביותר בגרמניה) שהם נקודת התחלה קרובה יחסית לממינגן (כשעתיים וחצי נסיעה) למי שעושה טיול ביער השחור. תמצאו באתרים אלו מסלולי הליכה קלים ונעימים ונוף בלתי נשכח.

טיול לפארקים שעשועים בסביבה

במרחק נסיעה לא ארוך מממינגן תוכלו להגיע למספר פארקי שעשועים מהמפורסמים באירופה. פארק אירופה המפורסם, פארק המים באד פרדייז, פארק החבלים ושביל חיות הבר גם הם נמצאים ביער השחור ובמרחק קצר יחסית מממינגן, ומתאימים מאוד למי שמטייל עם ילדים. 

ערים במרחק נסיעה קצר מממינגן

בנסיעה של פחות משעה וחצי תוכלו לחצות את הגבול לאוסטריה ואת הגבול לשוויץ. כך שתוכלו לעשות טיולי יום קצרים לראות את ההרים המושלגים והקסומים והאגמים הכחולים המנצנצים של המדינות היפהפיות האלו. גם ליכטנשטיין אינה רחוקה כלל וניתן להגיע אליה בפחות משעה וחצי נסיעה עם נוף שלא כדאי לפספס. 

מי שחסר לו קצת חוויה אורבניות גרמנית, אשר עשירה בקניות, מסעדות וחיי לילה נגישים וזולים, יוכל לנסוע רק שעה וחצי לעיר הגדולה הקרובה – בירת בוואריה, מינכן

מסלולי טיול מממינגן

לפניכם מספר כתבות עם מסלולי טיול שהתחילו או הסתיימו בממינגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן