מסלול טיול בחבל אלגוי וחבל טירול – עמק אוץ

מסלול טיול משפחתי בחבל אלגוי וחבל טירול. הרכב משפחתי, הורים ו-3 ילדים (6,14,17), 11 ימים באוקטובר 2022.

כתבה: Etti Kasher Abir.

הטיול תוכנן כך שנשהה 7 לילות בכפר הנופש סנטר פארקס אלגוי, 3 לילות בחבל טירול והלילה האחרון במלון קרוב לשדה התעופה ממינגן.

ראשית אני רוצה לשתף שבפעם הראשונה, במקום להקדיש שעות של שיטוט ברחבי האינטרנט מצאתי את האתר של חבל אלגוי www.allgaeu.co.il. בנוסף רכשתי את המדריך המפורט והמסודר שחסך לי המון זמן ועשה לי סדר לצורך תכנון הטיול עד לרמה של איזה ציוד נדרש בכפר הנופש סנטר פארקס.

נחיתה והגעה לכפר הנופש סנטר פארקס

נחיתה בשעות אחר הצהריים בנמל התעופה (אם אפשר לקרוא לזה נמל תעופה יותר כאולם גדול שנראה כמו אסם) ממינגן. איסוף הרכב שהושכר מסיקסט עם הנחה מהמדריך שרכשתי.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

נסיעה של חצי שעה עד לכפר נופש.

הגענו לכפר וקיבלנו מיני וילה מושלמת (פרימיום) ל 6 נפשות. מיקום מושלם שקרוב כחמש דקות הליכה מפארק המים. (וילה 535 ממליצה מאוד).טיילנו בכפר כדי להכיר את האיזור, ואכלנו ארוחת ערב במסעדה האיטלקית שבכפר (בינונית מינוס הילדים אהבו מאוד).

קצת על הכפר נופש: החדר מאובזר בהכל למעט דברים שהוספנו כגון עוד טבליות למדיח או שטיח לאמבטיה / נייר אפיה לתנור ועוד. הכפר מלא בסוגי בתים שונים ובמרכז הפארק יש את הביתן המרכזי שבו יש הכל. פארק המים, ג׳ימבורי, מיני סופר, מאפיה, מסעדות, מיני גולף, באולינג, קירות טיפוס ועוד.

לחצו כאן להזמנת חדר בכפר הנופש

אפשר להתנייד בפארק עם מכונית גולף, אופניים, ברגל החלטה שלכם בהתאם למיקום הבקתה. אנחנו לקחנו רכב גולף לכל השהות (210 יורו) היה נח בבוקר להגיע לחניה ולחזור אחרי יום של טיול.

אנחנו העדפנו לצאת בכל יום לטיולים באיזור ולחזור בסביבות 18 ולהנות מהכפר.

מסלול Skywalk ותצפית על אגם קונסטנץ'

כייף לקום בבוקר לנוף ירוק עם מראה של סתיו וללכת בבוקר למאפייה ולהצטייד במאפים טריים.

יצאנו ל-skywalk מסלול קליל ונחמד בין צמרות העצים, גינת משחקים ומסלול מעגלי עם מתקנים שונים בדרך.

משם נסענו ל-Pfander לתצפית על אגם קונסטנצ׳. אנחנו התבלבלנו ובמקום להגיע לרכבל מלמטה הגענו לפסגה עם הרכב. נוף משגע (בתנאי ויש ראות טובה), גינת משחקים וגן חיות בר חביב (לא חובה).

משם חזרה לפארק לנצל את פארק המים. פארק המים שופע מתקנים ובריכות. חששנו מטמפרטורת המים אבל אחרי שנכנסים כבר ישר מתרגלים, הריצה ממגלשה אחת לשניה מחממת.

יום ב-Park Skyline

יום בילוי ב-park skyline לונה פארק חביב. הגענו ביום שהיה ריק לחלוטין לא המתנו יותר מדקה בכל מתקן. פארק גדול והולכים בו המון. קינחנו את היום בפארק המים שבכפר הנופש.

Alpsee Bergwelt ו-Alpsee Grober

‏Alpsee Bergwelt עלינו להר ברכבל, על ההר יש איזור שלם של גינת משחקים גדולה ופארק חבלים אקסטרים. בפארק חבלים 20 מסלולים ברמות קושי שונות (אחד הגדולים שהייתי). ממליצה על המסלול הכתום שכולו אומגות גבוהות עם נוף לכל העמק ולמרחקים גדולים.

אם אתם מתכננים להגיע לשם, קחו בחשבון שהפעילות בפארק החבלים לוקחת בסביבות ה 3-4 שעות שעוברות מהר מידי. הירידה מההר היתה במגלשת הרים מהירה וארוכה – לא היו הרבה אנשים אז הילדים שמחו שהם לא נעצרו באמצע אחרי פחדנים.

משם קצת הצטיידות ב-Alpsee Outlet – הצטיידנו במעילים איכותיים במותגים טובים לחורף.

המשכנו לאגם Grober Alpsee, לגלידה וחזרה לכפר הנופש.

הפעם לא קינחנו בפארק מים כי היינו סחוטים מהפארק חבלים.

Kempten ומפלי Eistobel

ביקור בעיר Kempten – כי אי אפשר בלי קצת קניות ב-muller.

משם המשכנו לטיול טבע במפלי Eistobel. לטעמי בתקופה זו של השנה אין ממש זרימה, עם זאת המסלול חביב. והליכה קלילה למעט הירידה בהתחלה שצריך לקחת בחשבון שגם צריך לעלות אותה (לא מתאים לעגלות). כשהגענו לשמורה קיבל את פנינו ריח מחריד שלא דומה לשום ריח שאנחנו מכירים (שילוב גזים של פרות וסוסים), אבל כשנכנסנו לשמורה הריח כבר נעלם.

חזרנו לכפר הנופש לפארק המים כמובן. ארוחת ערב אכלנו במסעדה אחרת בכפר במסעדת בשרים – הפעם. המבוגרים שאהבנו והילדים פחות התחברו לטעמים.

יום בממינגן

היה יום שוק (שבת) עם דוכנים, ושוטטנו ברחובות היפים עד שהגענו ליריד שהתקיים. ביריד היו מתקנים של לונה פארק, דוכני הגרלות, מתוקים ועוד, ממש אוירה של חג. בילינו שם כמה שעות טובות עד שהתחיל גשם אז החלטנו לחזור לכפר להנות מהפארק מים.

האי Mainau והעיירה Meersburg

לאור הגשם שהיה צפוי שינינו תוכניות ונסענו לעיירה meersburg. טיילנו בטיילת היפה, טיפסנו למצודה שבדיוק היה בה ארוע של אבירים וזכינו לראות אנשים שונים לבושים כמו אבירים ונשים לבושות במחוכים ושמלות מתקופת ימי הביניים.

משם לקחנו מעבורת לאי Mainau. זאת הפעם הרביעית שלנו שם ותמיד נשאר לנו טעם של עוד. כל היופי של הפרחים והצמחים, חממת הפרפרים, השקט והירוק שמסביב, ישבנו לאכול צהריים במסעדה שנמצאת בקצה האי – היה טעים מאוד.

חזרה לכפר להפרד מהפארק מים, והספקנו אפילו לשחק באולינג.

מגיעים לטירול

אחרי שבוע – עזיבה בלב כבד את הכפר לכיוון היעד הבא – טירול.

עצירה לתצפית בספסל הענק (Wanderbank allgau ) אפשר לראות את צוגשפיצה והאיזור. משם על כביש 179 לגשר התלוי highline – לא מתאים לפחדנים כמוני – הילדים הלכו בלי בעיה. העליה לגשר אפשרית במעלית או בהליכה – אנחנו בחרנו במסלול הרגלי והבנו אחרי חצי דרך שאנחנו לא בכושר 😜 אבל עשינו זאת, הירידה לעומת זאת היתה ממש קלה.

משם נסענו למגלשות הרים ב-Imst שמסתבר סגורות בתקופה זו של השנה ופתוחות רק בסופי שבוע (נחזור לשם בהמשך הטיול).

נסיעה למלון die berge בעיירה solden. מלון עם חדרים מרווחים למשפחות, בריכה מחוממת בגג, ארוחת בוקר אחת המצויינות שנתקלנו בה, שירות ברמה נדירה.

מפלי Stuibenfall ואינסברוק

מפלי Stuibenfall, שוב אם אתם לא מטיבי לכת פשוט תעצרו במרפסת הראשונה (טיפוס לא פשוט). אם ממש בא לכם לראות את המפל גם מלמעלה אז לחזור לרכב ולטפס לתצפית על המפל מלמעלה ולראות את כל מטיבי הלכת איך הם עושים את הטיפוס בקלות ומגיעים לשם מחוייכים.

נסיעה לאינסברוק למלא את החסך של קניות בפרימארק וחזרה למלון.

דרך הקרחונים וה-Aqua Dome

יום גשום ולכן עלינו עם הרכב בדרך הקרחונים (otztal glacier road). עד לפסגת ההר לראות שלג ולתת לילדים את מנת השלג השנתית שלהם. לשחק, לזרוק כדורי שלג ולהנות מהמחזה כי אנחנו ישראלים ללא שלג.

ירידה מההר ולבילוי בפארק המים אקווה דום. ‏Aqua Dome – לא הייתי קוראת לזה פארק מים אלא בריכות מחוממות. יש כמה בריכות חיצוניות ופנימיות, איזור קטן לילדים (2 מגלשות בסך הכל) וגימבורי לקטנטנים. נחמד ליום גשום בלבד.

מגלשות הרים ב-Imst, נקיק ליוטוש והעיירה מיטנוואלד

יום אחרון שלנו…. נפרדים מזולדן וחוזרים למגלשות הרים ב-Imst (מזל שהגענו על הבוקר כי אחרי שעה כבר היו תורים ארוכים מאוד). עלייה ברכבל וירידה במגלשת הרים – מגלשה ארוכה מאוד שכשמתחילים אותה לא רואים את הסוף, הילדים היו בעננים.

משם נסיעה לנקיק ליוטוש Leutasch Gorge. מסלול קליל ויפה עם זרימה חזקה ומים צלולים בצבע תכלת, הליכה בשבילים עמוסים עליי שלכת, הליכה קלה על גשרוני ברזל לאורך כל המסלול.

משם ביקור קצר בעיירה הציורית מיטנוואלד. שיטוט קצר ברחוב המרכזי ונסיעה למלון שלנו (Hotel das flax allgau), שנפרד ממנו בחמש בבוקר לטיסה שלנו.

החלטנו לסיים את היום בכייף וחזרנו ליריד בעיר ממינגן שהילדים יחוו עוד קצת את האווירת חג ושנפרד מגרמניה עם טעם של עוד.

למחרת בבוקר – טיסה ב-7 בבוקר משדה התעופה ממינגן. השדה נפתח רק ב 5:30 ולכן אין טעם למהר ולהגיע מוקדם.

טיפים נוספים לטיול בחבל אלגוי וחבל טירול

* לא פירטתי על מסעדות שאכלנו מאחר וכל אחד והטעם שלו. נעזרנו הרבה ב google maps ונכנסנו למסעדות לפי הדירוג שלהן.

* בעיר ממינגן קיבלנו דו״ח על חניה בגלל שחנינו הפוך ממה שמותר. לא עניין אותם ששמנו כרטיס חניה והכל שולם. מבחינתם הרכב היה צריך להיות הפוך לתנועה ולכן שילמנו במקום 25 יורו קנס. שימו לב.

* יש לשים לב לשילוט המהירות אין משחקים, יש שלל מצלמות בדרך. גם אם נראה לכם שהדרך מאפשרת להאיץ אל תעשו זאת סעו כחוק. הכי טוב עם וויז הוא מתריע על כל מצלמה.

* סעו, תהנו ותחזרו בשלום.

מתכננים חופשה באוסטריה? כנסו לכתבה: איך לתכנן חופשה באוסטריה.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...