טיול משפחתי באגם גארדה – אביב 2023

טיול משפחתי באגם גארדה – אביב 2023

טיול משפחתי באיטליה סביב אגם גארדה. הרכב משפחתי: זוג + 3 (בגילאי 7, 9, 13). אוהבים להתמקד כל פעם באיזור אחד ושילוב של טבע, עיירות ואטרקציות.

כתב: איתמר ניצן
אפריל 2023

זאת הפעם השישית שלנו באיטליה בהרכבים שונים (בעבר בטוסקנה, סיציליה, רומא, מילאנו, אגם קומו, ברגמו ודולומיטים). אני תמיד רואה שאלות כמו "כמה ימים מספיק לאיזור גארדה" ודברים בסגנון. אין לזה תשובה אחת, בסוף הכל טוב וכל אחד בוחר מה שמתאים לו. היו לנו בעבר טיולים שכל פעם עברנו מלון. בטיולים האחרונים שלנו אנחנו אוהבים להתמקד באיזור אחד.

בטיול הזה היינו סך הכל 11 יום ומתוכם 9 ימי טיול מלאים. יום אחד הוקדש לונציה כי שם נחתנו. כל שאר הימים היינו באיזור גארדה ובקלות יכלנו להיות שם עוד כמה ימים.

תקציר המסלול שלנו

בהמשך יש פירוט מלא של הטיול, כאן זה רק בקצרה.

יום הגעה 2.4 יום ראשון: נחיתה באיחור רק ב-2 בלילה. שאטל למלון VeniceGreen 5 דקות נסיעה.
יום 1 3.4 יום שני: ונציה הגעה באוטובוס (קניית כרטיס יומי, קניית סימים לטלפון, שוק ריאלטו, כיכר סן מרקו, מגדל הפעמון, תצפית חינמית, מוראנו, בוראנו). בערב (21:30) לקיחת רכב.
יום 2 4.4 יום שלישי: נסיעה לאיזור גארדה למלון Belvedere Villageוצ'ק אין זריז. שאר היום בסרמיונה (טירה, שוטטות, חוף, עתיקות הוילה, שיט מסביב) + קניון Il Leone(סופר ושופינג) + א.ערב ב-Bella Vistaבפסקיארה.
יום 3 5.4 יום רביעי: גארדלנד (מהפתיחה ב-10 עד 17 היה ריק לחלוטין והספקנו הכל) + לאזיסה (א. ערב בלאזיסה – Arco).
יום 4 6.4 יום חמישי: שוק בוקר בברדולינו, רכבל מונטה באלדו, העיירה מלצ'סינה (טירה ושוטטות) וסיבוב בפסקיארה.
יום 5 7.4 יום שישי: פארק עיר הסרטים (מהפתיחה ב-10 ועד הסגירה ב-18) + דסנזאנו (סיבוב + א. ערב ב-kapperi)
יום 6 8.4 יום שבת: מסלול/תצפית busatte, א. צהריים (Agritur Eden Marone), מפלי ורונה, אגם טנו, ריבה דל גארדה.
יום 7 9.4 יום ראשון (פסחא): פארק המפלים מולינה (א. צהריים במסעדה בכניסה לפארק), פארק סיגורטה, א. ערב ליד המלון (Gune).
יום 8 10.4 יום שני (פסחא): נסיעה בצד המערבי של האגם, לימונה (שוטטות, טירה וטיילת), א. צהריים (Bella Napoli בריבה), אגם לדרו, מסלולון Gorge D’abiss, מפל D’ampola, א. ערב ליד סרמיונה (Al Braciere).
יום 9 11.4 יום שלישי: צ'ק אווט מהמלון, העיירה בורגטו והטירה לידה, ורונה (כיכר Bra, א. צהריים liston da Barce, מדרחוב Mazzini, הבית של יוליה, כיכר השעון, רכבל לטירה, קתדרלה, ארנה).
נסיעה לונציה שוב ל-VeniceGreen והחזרת רכב.
יום 10 12.4 יום רביעי: צ'ק אווט ונסיעה בשאטל לשדה.

רשימת אטרקציות באגם גארדה

יש לא מעט דברים שבחרנו או לא הספקנו לעשות:

העיר מנטובה – עיר יפיפיה (גם המליצו מקומיים שדיברנו איתם). מאוד רצינו ולא הסתדר בלו"ז
פארק Bertone – שיט בפארק טבע – היה ברשימות וירד בבחירה
מעיינות חמים קולה או אקוורדנס – לא הסתדר בסוף בגלל הפסחא
טיול סוסים בחוות paradiso- היה ברשימות וירד בבחירה
גן חיות נטורה ויוה – היה ברשימות וירד בבחירה
פארק מים קנאווה – היה סגור בתקופה שלנו
חוף הסירנות – פחות התאים כי היה קר בתקופה שלנו
פארק חבלים jungle advanture או busatte – פחות מתאים למשפחה שלנו
קארטינג (יש מלא אופציות חלקם מקורות) – היה ברשימות וירד בבחירה
טיול קניונינג (יש הרבה חברות) – פחות התאים בגלל הקור
פארק טבע Veje- היה ברשימות וירד בבחירה
מנזר מדונה דל קורונה חצוב בהר – היה ברשימות וירד בבחירה
העיר ברשיה (אפשר לעשות סיור תת קרקעי) – היה ברשימות וירד בבחירה
פארק שעשועים לאולנדיה – הספיקו לנו הפארקים שליד גארדה
וזה רק ההיילייט. יש במפה שהכנתי עוד המון דברים אחרים.

מסעדות ואוכל

יש לנו ילד אחד עם צליאק. צפון איטליה זה יעד מצוין עם המון אפשרויות ועדיין חייבים לעשות הכנה. פעמיים קרה לנו שהגענו לאיזור שלא הייתה לנו הכנה אליו (לימונה ומולינה) והתקשינו למצוא מקום ולכן עדיין היה לנו ברכב תמיד אופציות גיבוי. מעבר לזה האוכל פשוט מצוין. כל המסעדות היו טעימות. עלות ארוחה ל-5 אנשים כולל שתייה ויין יצא לנו כ-70-80 יורו ולא חסכנו.
בגדול אכלנו פעם ביום במסעדה. שאר האוכל היו דברים שקנינו. עשינו קניות בסופרים מקומיים ותמיד היו לנו אוכל לעשות פיקניק. בסופרים היו המון מוצרים לל"ג ובמחירים סבבה לחלוטין.
צריך לזכור שהמסעדות המקומיות עובדות עד 14-15 ונפתחות שוב בסביבות 18. מסעדות תיורתיות או מסעדות מזון מהיר פתוחות כל הזמן.
אין דבר כזה מים מהברז. בכל מקום הזמנו בקבוק מים ושתייה.
למי שאוהב יין, אז בכל מקום יש את יין הבית (שהוא תמיד היה מעולה) ואפשר לבחור רבע ליטר (2 כוסות), חצי ליטר או ליטר. וממש בזול.
לא נהוג להשאיר טיפ. מופיע סעיף בחשבון של קופרטו לפי כמות האנשים. כן נהוג לעגל למעלה אם היית מרוצה.
בתחילת ארוחה שמים בדר"כ לחם ו/או גריסיני. במקומות מסוימים אפילו הביאו לחם/גריסיני לל"ג.
כשמבקשים לשלם רצוי להגיד אם רוצים לשלם באשראי. בחלק מהמקרים צריך ללכת לעמדה קבועה במסעדה.
תפריט מתחלק לאנטי פסטי (מנות פתיחה), מנה ראשונה (פסטה נחשבת מנה ראשונה) ומנות עיקריות. מנות הפסטה יותר קטנות מהארץ.
הרבה פעמים לא הופיע בתפריט אבל היו מנות ילדים, אז תמיד רצוי לשאול. הם גם היו פתוחים לשינויים בקלות (פסטה בלי כלום או ברוטב בולונייז-ראגו למרות שלא הופיע בתפריט).

טיסות

הזמנו טיסות דרך וויז. במקור הטיול היה בכלל לדרום איטליה. אבל וויז ביטלו את הקו לבארי אז שיניתי לטיסות לונציה. אחר כך הם ביטלו לי את הטיסה חזור והזיזו אותי מה-11.4 ל-12.4 אז הזמנתי עוד לילה ליד ונציה. העלות של הוספת יום ברכב לא היתה משתלמת אז הזמנתי שאטל חזור לשדה התעופה והחזרתי בלילה לפני את הרכב.
ועדיין הדיעה שלי על וויז (ולאוו קוסט בכלל) היא חיובית. זה אחלה אוטובוס עם כנפיים. פשוט צריך להבין מה אתה מזמין ולמה זה זול. חייבים להזמין את כל שאר הדברים (מלונות ורכב) עם אפשרות ביטול ולהיות פתוחים לשינויים. צריך להכיר את הכללים על כבודה ולארוז בהתאם. לקחנו 2 מזוודות וטרולי (יש לי חבר מועדיון בוויז אז הטרולי בחינם) ועשינו כביסה במקום. שקלתי מראש את התיקים לוודא שאין בעיה. חשוב לעשות צ'ק אין מראש (יומיים לפני ההלוך והחזור) ובגלל שיש ילדים אפשר לא להזמין הושבה. בטוח שהילדים יושבו לי מבוגר. מקסימום מתפצלים לזמן הטיסה. למי שזה פחות מתאים או שקריטי לו התאריכים ושלא יהיו שינויים אז שלא יזמין לאוו קוסט.
עלות הטיסות כולל הכבודה כ-180$ לאדם.

תחבורה ונהיגה

השכרנו רכב סטיישן דרך אוטויורופ, כשהספק המקומי הוא מג'ורה. עלות 642 יורו ל-8 ימים כולל כל הביטוחים. לקחנו כולל כל הביטוחים דרך החברה וכך לא היינו צריכים לדאוג לכלום. קיבלנו רנו מגאן סטיישן. היה מספיק מקום בבגאז לציוד שלנו ולילדים היה מספיק מקום מאחור. לא תכננו גם נסיעות ארוכות אז הספיק לחלוטין.

איסוף הרכב השכור

לקיחת הרכב הייתה קלה מהשדה (הגעתי במיוחד לבדי אחרי יום טיול בונציה, המשפחה ירדה מהאוטובוס במלון ואני המשכתי איתו לשדה התעופה). הבאתי גם את הרשיון של אישתי והוסיפו אותה כנהג שני. לא ביקשו רשיון בינלאומי אבל תמיד יש עלינו (לא שווה את הסיכון שיבקשו או שמשטרה תבקש). לא לקחנו בוסטרים מכיוון שגם בארץ הילדים כבר נוסעים בלי.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

תדלוק וניווט

הרכב היה על דיזל וממש חסכוני. מילאתי מיכל שלם פעם אחת ועוד רבע מיכל לפני החזרה. עלות של כ-65 יורו למיכל.
הנהיגה הייתה בסדר גמור. השתדלתי לנהוג לפי השילוט. השתמשתי בוייז לניווט עם הcar play שהיה ברכב. שמתי בוייז אפשרות שיראה את מהירות הנסיעה ויצפצף אם עוברים. צריך לשים לב בתחילת נסיעה אם לבחור באוטוסטרדה או שלא. אפשר לראות את הפרש הזמנים ולהחליט. מספר פעמים מועט לא הקשבתי לוייז (רחוב צר מידי, או רחוב חסום) ונסעתי לפי אינטואיציה והוייז תיקן בהתאם. יש הרבה מצלמות ומקווה שלא קיבלתי דו"ח. לפעמים הרגשתי שאני מעכב את התנועה אבל אף אחד לא צפר. לפעמים עקפו למרות שהיה פס לבן (השתדלתי לתת).
את הרכב החזרתי בערב לפני סוף הטיול (בעקבות הזזת הטיסה ביום) אחרי שהורדתי את המשפחה במלון וחזרתי מהשדה ברגל למלון (18 דק' הליכה ולא היה לי חשק לחכות שעה לאוטובוס שפספסתי).

חניה

כמעט תמיד השתמשנו באשראי. רצוי שיהיה תמיד כסף קטן לתשלום בחניונים שלא תמיד מקבלים אשראי. יש אפליקציית easypark אבל לא יצא לי לנסות אותה.

מלונות

לקחתי 2 לילות בהתחלה במלון VeniceGreen עם אופצית ביטול. כולל ארוחת בוקר. הבחירה היתה מכיוון שיש לו שירות שאטל (בתשלום) וכי הוא קרוב לשדה (חשוב כי היה ברור שננחת מאוחר). היה אחלה מקום עם ארוחת בוקר טובה. אפשרויות ללא גלוטן. תקשורת איתם הייתה טובה דרך וואטסאפ ישירות אליהם. עלות 200 יורו ללילה ל-5 נפשות עם א. בוקר.
ליד גארדה לקחתי 7 לילות דירת פרמיום בכפר נופש Belvedere Village. מקום פשוט. בחרתי בו בגלל מחיר נמוך (פחות מ-100 יורו ללילה), המלצה של חבר שישן שם שנקי, מטבחון שאפשר להכין ארוחות קלילות, אפשרות לא. בוקר אם רוצים (יש גם א. ערב אבל לא ניסינו) ואפשרות לכביסה.
יש במקום בריכה מגניבה ואם היינו בעונה מניח שהיינו מסימים ימים מוקדם יותר כדי לבלות בה.
סה"כ מקום סבבה אבל לא מפנק. בדירת פרמיום יש גם סידור החדר והחלפת מגבות. יש 2 חדרי שינה (הורים וילדים עם מיטות קומותיים) ומטבח/סלון קטנים יחסית. לנו התאים.
חשוב לשים לב שאין בחדרים בכלל wi-fi. שמתי לב לפרט הזה מאוחר ופתרתי אותו על ידי קניית סים מקומי עם חבילת גלישה גדולה.
פחות הייתי מרוצה משירות הכביסה כי הייתי חייב להשיג מטבעות כדי להשתמש וליסוע לסופר לייד כדי לקנות חומר כי נגמר במקום. הייתה גם הרגשה שהם פחות ששים לעזור בכל נושא הכביסה כששאלתי שאלות (יותר בגישה של תסתדר לבד). בכל זאת השתמשתי בערב ותליתי על מתלה. בבוקר הכנסנו את המתלה לחדר, הפעלנו חימום בחדר וכשחזרנו הכל היה יבש.
דרך המלון היו מחירים נמוכים לפארקים גארדלנד ומובילנד (קניתי דרך פאולו שקצת יותר זול), גן חיות (לא הלכנו) ופארק סיגורטה (קנינו דרכם).
לילה אחרון הוספתי שוב במלון הראשון בעקבות הוזזת הטיסה חזרה ביום ועלות גבוהה להוספת יום לרכב. בעיקר בגלל הקרבה לשדה להחזרת הרכב ושאטל למלון ביום הבא.

תקשורת

לי יש טלפון מהעבודה אז עשו לי חבילת גלישה בסיסית דרכו ששימשה לניווט, תכנונים ומוזיקה בדרך. לאישתי קנינו בונציה סים תיירים לגלישה עם 100G שנפתח להוטספוט עבור הילדים. פתר את הבעיה שלא היה wi-fi במלון. עלות של כ-35 יורו.

עונה ומזג אוויר

בגדול הטיול היה על חופשת פסח שיצאה בתחילת אפריל. החיסרון שהיה קר והיו יומיים של מעט גשם (לא משהו שהפריע). התלבשנו טוב בכמה שכבות. חוץ מזה צריך לשים לב לימי הפסחא ולמתי יש חופשות לילדים בבית הספר. קבעתי את הימים של הפארקים בהתאם והשתדלנו להתרחק מיעדי המשיכה הפופולריים בימים של החג עצמו (כמות המטיילים עולה משמעותית ביומיים אלו וגם הסופרים היו סגורים וממש קשה למצוא מקום במסעדות). חוץ מזה העונה היא מצוינת. המקומות פנויים ואין הרבה מטיילים. ואין את החום של יולי-אוגוסט שלנו מאוד מקשה על טיולים שלא בהרים (סובלים קשות מחום).

פירוט המסלול

פירוט מלא על המסלול שלנו:

יום ראשון 2.4

הטיסה הייתה אמורה להמריא ב 21:20. במקום המריאה רק ב 23:00 בערך. נחתנו קרוב ל 2, התקשרנו לשאטל של המלון שאסף אותנו. לילדים לא היה קל אבל שרדנו. רק ב 3 בערך הגענו התארגנו והלכנו לישון.

יום שני 3.4

הילדים קמו ב 9 והלכנו לאכול ארוחת בוקר. חזרנו התארגנו וב 10 יצאנו באיטיות. לקחנו אוטובוס 5 ובפיאצלה רומא קנינו כרטיסים ל 24 שעות. משם לקחנו ופרטו (מעבורת) לשוק ריאלטו. אישתי והילדים הסתובבו בשוק ואני קניתי סים מקומי. 100 גיגה ב 35 יורו שישמש גם כהוט ספוט לילדים. הלכנו לגשר ריאלטו ומשם בסימטאות. עצרנו לגלידה בגלידריה סוסו (יש גביע לל"ג). אחר כך ראינו חנויות עם מלא ממתקים וכל ילד בחר כמה דברים לשקית שלו (יש סימון ברור מה הוא לל"ג). המשכנו רגלית לכיכר סן מרקו היפה. התור לקתדרלה היה ארוך וויתרנו. כן עלינו למגדל הפעמון לתצפית מהממת. משם הלכנו לראות את גשר האנחות ומשם בסימטאות לפיצריה שהומלצה 1000 גורמה (עם פיצה לל"ג). הפיצה ממש טובה אבל לקח מלא זמן. משם חזרנו בסמטאות לגשר ריאלטו ועלינו לתצפית החינמית והנחמדה מהקניון (צריך להזמין שעה מראש). הלכנו משם למעבורת ששטה לאי מוראנו. החלטנו לא להכנס למוזיאון ונכנסנו לחנויות שונות שבאחת ראינו הדגמה על איך עושים זכוכית (ללא עלות אבל שמנו בקערת תרומות). אחרי סיבוב הגענו למעבורת שלקחה אותנו לבוראנו. בוראנו ממש יפה. הסתובבנו וקנינו קצת עד שהילדים הכריזו שהם עייפים מידי וחזרנו חזרה לונציה. ארוחת ערב קלילה במקדונלדס להרגיע את הילדים, ופורטו נוסף לפיאצה רומא ועלינו חזרה בחושך כבר על האוטובוס למלון. אשתי והילדים ירדו במלון ואני המשכתי עם האוטובוס לשדה התעופה להביא רכב מחברת מג'ורה. הכל עבר חלק.

יום שלישי 4.4

אחרי ארוחת בוקר והתארגנות יצאנו לכיוון אגם גארדה. תוך שעה ורבע הגענו למלון belvedere village. החדר היה כבר מוכן אז עשינו צ'ק אין ושמנו בו מזוודות. המשכנו מייד לסרמיונה. חנינו ושמנו מדחן ל4.5 שעות. התחלנו בטירה הממש יפה. אחר כך אכלנו גלידה והסתובבנו. ירדנו ברגע שהיה אפשר לחוף המזרחי והלכנו לאורכו. בנקודה מסוימת היו המון סלעים שנכנסו ממש עמוק. עשינו שם עצירה והילדים קפצו בין הסלעים. משם המשכנו לעתיקות הוילה (חביב אבל ממש לא חובה). אחר כך חזרנו דרך הסימטאות. לסיום עשינו שיט של חצי שעה שלוקחים מהכניסה לעיר העתיקה שמקיף את סרמיונה. היה ממש נחמד. הגענו ממש קצת לפני שהמדחן הסתיים.
משם נסענו לקניון il leone שבו התפצלנו. אישתי והגדול לשופינג אני והקטנים לקניות למשך השבוע בסופר. לסיום חנינו בפסקיירה ואכלנו ב bella vista. היה ממש טעים ומותאם לאוכל לל"ג. כבר לא היה כח יותר אז חזרנו לחדר.

יום רביעי 5.4

גארדלנד. כרטיסים הזמנו מראש דרך פאולו. חשוב להוריד אפליקציה שמראה מפה, מגבלות ותור לכל מתקן. נכנסנו בפתיחה ב 10 ויצאנו בסגירה ב-17. היה ריק והספקנו את כל המתקנים (מה שרצינו עשינו שוב). עמדנו רק 5 דקות בגומנגי ו 10 דקות בקונג פו פנדה. לשים לב ללכת קודם לרכבות הרים להם ראינו לאחר שעשינו באפליקציה שכן היה תור. משם נסענו ללאזיסה. הסתובבנו ואכלנו ארוחת ערב במסעדת arcoשלהם פיצה ללא גלוטן.

יום חמישי 6.4

אכלנו בחדר ויצאנו ב 9 בערך. עצירה ראשונה בברדלינו שם היה שוק מקומי. התפצלנו הבנות לשופינג, הבנים הלכנו בטיילת, הקפצנו אבנים ועלינו לגלגל ענק שהיה שם. שוטטנו גם קצת בעיירה. משם נסענו לרכבל מונטה באלדו. לא קנינו כרטיסים מראש אבל לא היה בכלל תור (עולה קצת פחות לקנות באינטרנט אבל לא ידענו מתי נגיע. יכלנו לקנות ברשת ברגע שהגענו אבל לא התחשק להתעכב). עלינו ברכבלים. למעלה נהננו מהנוף ועשינו מסלול קצר בו ראינו הרבה אנשים קופצים מההר עם מצנחים. בין לבין הילדים עשו מלחמות שלג. אכלנו במסעדה שמרוחקת קצת מהרכבל שם האוכל סך הכל היה טעים (לא היה כלל ללא גלוטן והכנו כריכים מדברים שהבאנו) אבל די יקר. ירדנו מהרכבל והלכנו רגלית למליצ'נזה. הסתובבנו קצת והתפצלנו שוב, הבנים לטירה והבנות לשופינג. נפגשנו ואכלנו גלידה. משם החלטנו ליסוע למרחצאות חמים. בחרנו באקוודנס כי המרחצאות בקולה פתוחים והיה ממש קר. לצערנו מסתבר שביום הזה מתחיל החג מבחינתם. היו רק כרטיסים ל 4 שעות לפחות ובמחיר משמעותית גבוה יותר מהרגיל (כ-800 ₪ למשפחה). למרות שנסענו עד שם וויתרנו ונסענו במקום לפסקיארה. חנינו בחניון חינמי והסתובבנו בעיירה. עלינו לנקודת תצפית שם ראינו את השקיעה ואכלנו פיקניק ארוחת ערב.

יום שישי 7.4

נסענו למובילנד (כרטיסים שוב דרך פאולו). בדרך ראינו את הפקקים לגרדלנד ושמחנו שבחרנו בימים נכונים. מובילנד היה יחסית ריק וכמעט לא עמדנו בתור למתקנים מלבד כאלה שמתחילים בסבבים של שעות מסוימות. יוצא דופן היה הג'יפ שבו נוהגים שהיה בו תור שבאמצע יצאנו כי לא נראה שווה. הכי נהננו מסירת המרוץ מהג'יפ, אבל כל המתקנים היו מושקעים מאוד. במלון האימה צרחנו כמו שלא צרחנו הרבה זמן (אני והגדול כי לקטנים לא הרשו). מבין הפארקים העדפנו את מובילנד. בסוף נסענו לדסנזאנו, הסתובבנו ונכנסנו למסעדה ממש מומלצת לצליאקים Kapperi. יש תפריט שלם ומטבח נפרד עם כל מה שרוצים כולל מנות ילדים. והכל באותו מחיר.

שבת 8.4

צפון האגם. קימה מאוחרת אז כדי לקצר זמנים נסענו מהאוטוסטרדה שגם שם הנוף יפה. עלה 3 יורו. עצירה ראשונה במסלול טבע ב busatte. מסלול ממש יפה עם נקודות תצפית. יש מסלול מעגלי אבל אנחנו הסתובבנו אחרי הגשרים התלויים. אחר כך קפה ומיץ בבית הקפה בכניסה והקטנים נהנו מהאלפקות. יש שם גם מסלול חבלים אבל המשפחה שלנו פחות בקטע. משם נסענו לאכול צהריים. נסענו ל -La Berleraשנראה מקום מדהים אבל לא היה להם מקום. במקום נסענו ל-Agritur Eden Marone . גם מקום יפה אבל לוקיישן פחות מרהיב. הצליאקי קיבל פסטה לל"ג שאהב.
משם נסענו קרוב למפלי ורונה. סה"כ יפה, לא בטוח ששווה את הכסף אבל כבר היינו שם. משם המשכנו לאגם טנו. יש הרבה מדרגות יורדות ולמטה הילדים הקפיצו אבנים במים עד שהתחיל גשם וחזרנו לרכב. המשכנו לעיר העתיקה של טנו. וואוו איזה מקום יפה. הסתובבנו ממש קצת כי ההליכה שם לא קלה מבחינת שיפועים ולא עניין את הילדים. משם נסענו לריבה דל גארדה. הסתובבנו בה רגלית, אכלנו גלידה, קניות. הילדים האכילו ברווזים בטיילת. ראינו את המגדל היפה. התלבטנו אם לעלות לתצפית אבל וויתרנו כי היה סגרירי. משם חזרנו כבר בערפילים לחדר והכנו שם ארוחת ערב.

יום ראשון 9.4

יום חג של פסחא. כל הסופרים וחלק מהחנויות סגורות. החלטנו לנסוע לפארק המפלים במולינה. נכנסנו עם הרכב לתוך העיירה. יש חניון ממש בכניסה לשביל למפלים אבל כשבאתי לחנות אמרו לי שזה רק למקומיים וצריך להחנות למעלה. הורדתי את המשפחה ונסעתי לחנייה. בטעות מצאתי איזור חנייה אחר חינמי שהוא באותו קו גובה כמו התחלת השביל וגם בחינם (ביציאה מהעיירה ממשיכים ישר וקצת שמאלה בכביש צר עד כביש ירידה שפונה שמאלה לרחבת עפר קטנה ששם חונים ויש שלט לשביל הליכה למפלים). נפגשתי עם המשפחה שחיכו בבית קפה בתחילת השביל. והתחלנו לרדת למפלים. ירידה משמעותית. הגענו לפארק ועשינו את המסלול האדום. לא וואוו אבל אנחנו ממש נהננו. הנדנדה לצערנו לא הייתה פעילה אבל האומגה כן והילדים נהנו. היו יחסית לא מעט אנשים בפארק וטוב שהגענו מוקדם. בסיום עלינו את השביל (עליה לא קלה אבל לא סוף העולם) וישבנו לאכול במסעדה. לא היה שם בכלל ללא גלוטן אבל כולם היו רעבים חוץ מהצליאקי אז ישבנו שם ולו השלמנו מדברים שהבאנו איתנו. משם חזרנו לרכב ונסענו לפארק סיגורטה. את הכרטיסים קנינו מראש בקבלה של המלון. הפארק היה די מלא בגלל החג. הורדתי את המשפחה בכניסה וחניתי בחנייה חינמית. תיכננו להשכיר רכב גולף אבל הבנו שיש שעה המתנה אז במקום לקחנו את הרכבת שעושה סיור של 45 דק בכל הפארק. הילדים ממש נהנו. בסיום הלכנו רק למבוך שם הילדים שיחקו. משם הלכנו רגלית לvellagioוהסתובבנו במרכז אבל כל החנויות היו סגורות, מצאנו רק גלידה. הבאתי את הרכב ורצינו ליסוע לבורגטו, טילפנו למסעדות למצוא מקום ללא הצלחה. נסענו למקום וכל החניות היו מלאות ובדיוק גם התחיל גשם אז ויתרנו ונסענו למסעדה guneליד המלון. היה טעים אבל לצליאקי היה רק אורז לבן (הוא היה דווקא מרוצה).

יום שני 10.4

עוד יום חג של פסחא. החלטנו לנסוע בצד המערבי של האגם. החלטה שבדיעבד לא הייתה חכמה. אולי אם היינו יוצאים מוקדם אבל רק ב 9:45 יצאנו. נתקענו בפקק שלא הופיע במקור בוויז ונסיעה של שעה ורבע הפכה לשעתיים ועשרים. לפחות הדרך מדהימה ביופיה. אם כבר להתקע בפקק אז עם כזה נוף. אפילו הילדים התנהגו יחסית בסדר. במקור סימנו כמה נקודות תצפית, חלק על הכביש וחלק בטיפוס עם הרכב. בגלל העיכוב והנוף כל הזמן מהרכב ויתרנו עליהם ונסענו ישר ללימונה. הגענו לשם בשעת צהריים, הורדתי את המשפחה ונסעתי לחניון החינמי שהיה מלא. חיפשתי באיזור והכל היה תפוס. נסעתי למרכז שם יש חניונים ענקיים בתשלום וגם הם היו מלאים. חיכיתי עד שיצא רכב ואז התאפשר לי להכנס לחניון. גיליתי שלמרות שהיה רשום שיש מקום אחד בפנים יש הרבה רכבים שמחפשים חניה. עליתי כמה קומות ובלית ברירה מצאתי חנייה שלא חוסמת אף אחד אבל לא בדיוק מסודרת. היו עוד רכבים שחנו ככה אז הרגשתי בסדר למרות שהיה שלט של גרירה. נקווה לא לקבל קנס בדואר (הרכב נשאר שם ולא היה שום פתק עליו). הצטרפתי למשפחה, קנינו גלידה והסתובבנו בעיירה היפה. נכנסנו למוזיאון/טירה שהיה חביב בלבד. הילדים היו רעבים והחלטנו לחפש מסעדה. הבעיה ששם לא הכנתי מראש מסעדות עם אוכל לל"ג בנוסף לזה שהעיירה מפוצצת באנשים. לא הצלחנו למצוא מסעדה שגם פנויה וגם עם אוכל לל"ג והחלטנו להמשיך הלאה. חזרנו לרכב ונסענו שוב לריבה (למרות שהיינו כבר) כשבדרך הזמנו מקום במסעדת בלה נאפולי. חנינו בחניון לייד הטיילת (גם היה מלא אבל בדיוק מישהו יצא אז נכנסנו ותפסנו את המקום שלו). הלכנו למסעדה שהייתה מצוינת עם פסטה טעימה לל"ג. אחרי המסעדה חזרנו לכיוון הרכב. חשבנו לעלות במעלית לתצפית אבל הילדים לא היו נלהבים והמחיר גבוה (7 יורו לכל אחד כולל הילדים) אז ויתרנו. נסענו משם לאגם לדרו. איך שהתרחקנו מגארדה הורגש ההבדל. פחות תנועה ופחות אנשים. הגענו לאגם הקסום, חנינו וטיילנו ליידו עד לחוף שם עצרנו לפיקניק. הילדים האכילו ברווזים וברבורים, הקפיצו אבנים ונכנסו למים (רק רגליים כי עדיין קפוא). רק אחרי שעה המשכנו משם. נהננו שם הרבה יותר מאגם טנו ומבחינתנו היה יפה יותר אבל אולי זה קשור למזג האוויר או לחוויה שלנו. החלטנו ללכת למסלול הליכה קצר למפל gorge d'abiss. מסלול קצרצר וחמוד. היינו שם לבד והיה אחלה מזג אוויר. משם נסענו למפל נוסף (ללא מסלול) cascata d'ampola. סתם ישבנו לידו ונהננו. משם חזרנו לכיוון המלון בדרך מדהימה מערבית לאגם. עצרנו לארוחת ערב במסעדה בפאתי סרמיונה Al Braciere שם אפשר הכל גם לל"ג. ומשם למלון.

יום שלישי 11.4

עשינו צ'ק אווט ויצאנו רק ב 10. תחנה ראשונה הכפר בורגטו אותי "פספסנו" לפני. עצרנו שם בבית קפה על המים לארוחת בוקר קטנה. הסתובבנו ונהננו מהכפר המדהים. משם עלינו לטירה ונהננו מהנוף. חזרנו, קצת חנויות ולרכב. לצערנו הבן האמצעי איבד שם כובע מיינקראפט שקנינו לו יומיים לפני. ניסינו מעט לחפש ללא הצלחה. משם נסענו לורונה. חנינו בחניון הארנה. הלכנו לכיכר bra ושם לייד למסעדה עם פיצה לל"ג מצוינת liston da barca. חזרנו לקולוסיאום והיה תור ממש ארוך. ויתרנו והלכנו בשדרת מנזיני עד הבית של יוליה. משם לכיכר השעון ולדוכנים. החלטנו לא לעלות למגדל כי ידענו שנעלה לתצפית בהמשך. המשכנו לכיכר סינגורי ועד הנחל שם פנינו שמאלה והלכנו עד הגשר. עברנו והלכנו לרכבל שעולה לטירה. המחיר שם ממש נמוך והתצפית מדהימה. שווה ביותר. אחרי שירדנו ברכבל אכלנו גלידה וחזרנו עם הנהר עד למרכז דרך הקתדרלה הגדולה. התור לארנה התקצר מאוד ונכנסנו. מקום נחמד מאוד אבל ממש לא חובה. משם חזרנו לרכב. היה כבר שש והילדים היו עייפים אז נסענו למלון בונציה. הורדתי את המשפחה במלון ונסעתי למלא דלק ולהחזיר את הרכב. ומשם חזרתי למלון.

יום רביעי 12.4

היינו עייפים ובעיקר נחנו בבוקר. ב-10:30 יצאנו מהחדר ועלינו על שאטל לשדה (סגרתי מראש עם המלון). הטיסה הייתה ב-13:35 ויצאה בזמן. השדה קטן ולא היה צריך להגיע המון זמן מראש.

הכתבה מפורט ומלא בטיפים. מקווה שזה יעזור לכם במידה ואתם טסים לטיול משפחתי באגם גארדה.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן