מסלול טיול של שבועיים ברחבי הונגריה

הונגריה היא מדינה במרכז מזרח אירופה. בירת הונגריה הינה בודפשט שהיא אחת מהערי בירה המתוירות ביותר במזרח אירופה.  זאת הייתה המדינה השלישית שביקרנו בה במהלך הירח דבש שלנו במזרח אירופה.

הגעה להונגריה מפולין

אל הונגריה הגענו מקרקוב (פולין) באוטובוס של חברת pulskibus.

עלות הנסיעה הייתה 91 זלוטי לזוג. נסיעת לילה של 8 שעות באוטובוס שתי קומות, עם מושבים מאוד צפופים, ללא חלונות וללא מזגן. סה"כ הנסיעה כבר הייתה חוויה.

תאריכים: 23.7.17-8.7.17.

סים בהונגריה:

כשניסינו לרכוש סים לפלאפון, במספר מקומות לא נתנו לנו לקנות וטענו כי חייב ת.ז הונגרית.

בסופו של דבר חבר מקומי רשם את הסים על שמו ובכך איפשר לנו לקנות סים של חברתVODAFON .

עלות הסים הייתה 3500 פורינט שכולל 4 גיגה מתנה בעת התחברות לאפליקציה (משימה שהתגלתה קשה בגלל שאין תרגום באנגלית).

מקומות לינה בבודפשט:

את הלינה סגרתי מראש דרך בוקינג בהוסטל במרכז העיר. סגרתי מראש שתי לילות.

להשוואת מחירים עבור לינה בבודפשט לחצו כאן.

הגענו בראשון בבוקר והשארנו את התיקים בשמירת חפצים עד לשעת הציק אין והלכנו לחפש ארוחת בוקר. גילינו כי רוב המקומות שיום ראשון בבוקר סגורים.

שימו לב כי בקיץ הטמפרטורות יכולות להיות גבוהות מאוד ברחבי הונגריה.

לא לוותר על מקום לינה עם מזגן אם אתם מתקשים לישון בימים חמים.

אטרקציות בבודפשט:

טיילנו באזור בניין הפרלמנט, ליד ישנו פארק קטן Olimpia park שעצרנו בו למנוחה.

פארק בבודפשט
בניין הפרלמנט בבודפשט

KINOCAFE
לאחר מכן ישנו לארוחת בוקר בבית קפה שנקרא KINOCAFE. אכלנו ארוחת בוקר זוגית שכללה חביתה מיוחדת, קרואסון שתיה חמה וקרה. שתי הארוחת בוקר עלו לנו 3200 פורינט. האוכל היה מוצלח מאוד לטעמי והשירות היה סביר ולכן ממליצה על המקום.

האי מרגיט
האי הוא באורך 2.5 ק”מ וממוקם באמצע נהר הדנובה. בתוך האי פארקים גדולים שמהווים מקום נעים מאוד לשהות ולהירגע בו. באי ניתן למצוא: ספא תרמי חיצוני הפעיל בקיץ, בריכה אולימפית מקצועית, הריסות מנזר דומיניקני מהמאה ה-13, גן יפני, מסלול ריצה מקיף בן 5 ק”מ, מסעדות מזרקות ועוד.
אנחנו הגענו ביום חם, והיו המון אנשים שהתרכזו בעיקר ליד המזרקה עם בגדי ים למטרת שיזוף (אין גישה למים באזור המדשאות). מקום נחמד לפיקניק.

האי מרגיט בודפשט פריחה

לאחר שנצ יצאנו לרחוב הפאבים Kiraly.

רחוב KIRALY
רחוב עם המון פאבים, קריוקי, מועדונים ומסעדות. היו המון תיירים ממקומות שונים, בישיבה שם שומעים בעיקר אנגלית. אכלנו ארוחת ערב במסעדה ברחוב שנקראת CAFÉ VIAN Gozsdu . הזמנו שתי בירות, פלטת גבינות, סלט וקינוח. עלות הארוחה לזוג הייתה 7000 פורינט.

בנוסף ישבנו לשתות קוקטיילים במקום שנקרא TROPIC COCKAILS BAR, שתינו שני קוקטיילים מושקעים.

יום למחרת ישבנו בבוקר לקפה בבית קפה מגניב שנקרא the box. יש שם המון קינוחים מרובעים (צורת קופסא).
משם התקדמנו לכיוון סניף של MEGADRIVE לאיסוף רכב שסגרנו מראש. הזמנו את הרכב דרך economyrenatlcar. מחיר השכרת הרכב ל-10 ימים היה 150 יורו. בדרך עשינו עצירה בקניון mammut, קניון יחסית גדול שממוקם באזור בודה, מכיל יחסית יותר מותגים של המקומיים .
לאחר איסוף הרכב נסענו לקניון ALLEE, קניון הרבה יותר חדש ומעוצב מהקודם. בקניון מספר רב של מותגים. הזמנו כרטיסים לסרט של ספיידרמן (אני נשואה לחנון) בתלת מימד, עלות סרט הייתה 4320 פורינט לזוג וכמובן שהתפנקנו בנשנושים כמו פופקורן ונאצוס ב-2710 פורינט. קולנוע יחסית חדיש. שימו לב כי החניה בקניון היא בתשלום – 960 פורינט ל-3 שעות.

‪Szimpla bar

אחד הפאבים/דאנס-בר שלדעתי ממש שווים ביקור. המקום מעוצב בצורה מגניבה במיוחד. המוסיקה מגוונת וטובה והקהל מגוון ומורכב בעיקר מתיירים בגילאים שונים. יש ברים שונים ו-2 קומות כולל חלל קטן עם הופעות. יש מוזיקה שונה בכל חלל.
בלילה הראשון כשהלכנו אליו לא היה ניתן להיכנס כי הגענו בסביבות 00:00 בלילה וסגרו את הכניסה, למחרת הגענו ב-22:00 והיו כבר המון אנשים אבל לא היה בעיה להיכנס.

Hostel Party

לאחר הפאב המשכנו לכיוון מוזיקה ששמענו ברחוב ליד, באותה כניסה של ההוסטל יש רחבה עם מוזיקת מיינסטרים, בר זול יחסית, המון תיירים אבל בעיקר גילאים צעירים יותר.

Free walking tour

ה- Free walking tour זה סיורים 'חינמיים' שיש בהרבה בירות ברחבי אירופה (אני הייתי בברלין, בלגרד ובולגריה – נכון לזמן כתיבת הפוסט), ישנם כמה סיורים בכל יום בכמה שפות. התשלום לסיור נעשה בסוף בתשר שאתה מחליט כמה לתת לתוך התיק של המדריך והוא לא רואה ככה כל אחד נתן ללא צורך לדפוק חשבון כמה שלדעתו מגיע למדריך.
ממליצה לקחת את הסיור כבר ביום הראשון לטיול כך קל יותר להתמצאות, בעיקר בערים עם מרכז תיירותי גדול מאוד כמו בודפשט. הסיור היה מעניין והמדריכה אנרגטית מאוד. הציגה את ההיסטוריה של הונגריה באופן מאוד משעשע.
ישנם מס' סיורים, ניתן לקרוא עליהם בקישור ולבדוק שעות ונקודת מפגש: קישור לאתר.
בסוף הסיור מקבלים מהם גם דף עם המלצות על אלכוהול מקומי, אטרקציות חינמיות ואטרקציות בתשלום בעיר, המלצות למקומות בילוי בלילה ולמסעדות.

הרובע היהודי

הרובע היהודי הוא הרובע הכי תוסס בבודפשט. ברובע ניתן למצוא את רוב מקומות הבילוי. ברובע יש מתחם נחמד עם אוכל רחוב  Street Food Karavan Budapest.

בנוסף ניתן למצוא ברובע מספר מסעדות כשרות.

אנחנו אכלנו במסעדה שנקראת כרמלה ארוחה שכללה חומוס,שניצל וקולה ועלתה לנו 6,800 פורינט – הארוחה הכי יקרה שיצא לנו לאכול בטיול של כמה חודשים במזרח אירופה.

בית הכנסת הגדול
הכניסה עלתה 4000 פורינט לאדם, שכלל סיור בעברית וכניסה למוזיאון שנמצא במקום. הבית כנסת ממש מרשים. המוזיאון לידו פחות התחברנו (המדריך מלווה ומסביר רק על הבית כנסת, לא על המוזיאון).

רחוב RADAY
עוד מדרחוב בבודפשט עם המון מסעדות, פאבים וגלידריות. מקום יותר שקט מאשר הרובע היהודי. מתאים למשפחות כמקום לא. ערב או לחברים לבירה בלי הרעש של בודפשט.

טיול יום ל-RAM SZAKADEK
החלטנו לאחר מספר רב של ימי בבודפשט לקחת אוטובוס ולסוע למסלול טיול בטבע של צפון הונגריה. מס' אנשים שהכרנו בדרך המליצו לנו על ה- RAM SZAKADE.

לקחנו אוטובוס מהתחנה ujest varoskapa לעיירה domos (עלות 1860 פורינט לזוג להלוך חזור). ירדנו בתחנה domos posta, משך הנסיעה הוא בערך שעתיים.

בתחנת האוטובוס ניתן לראות מפה של המסלול וליד יש מכולת בה ניתן להצטייד במים ונשנושים.
מדובר על מסלול מעגלי ממש נחמד של בערך 4 שעות הליכה (לנו לקח 5 אבל כי באמת עשינו המון עצירות לתמונות ולנשנושים).

שלט עם שם המסלול מסמן את תחילתו. במקביל לנחל ישנם סולמות ועזרים נוספים המשמשים לטיפוס הנחל.

בפסגת הגבעה אפשר למצוא שולחנות פיקניק. הטיפוס תלול וחלקלק לעיתים, אך מתאים לאנשים לא מיומנים. המסלול מתאים לכל עונות השנה רק לשים לב כי בימים גשומים או אחרי גשמים המסלול עשוי להיות מסוכן עקב החלקות.

מפת מסלול הליכה מסלול טבע בהונגריה

חדר בריחה – E-ExitRoom
בבודפשט יש המון חדרי בריחה, אנחנו בחרנו את החדר הזה לפי המלצות שקיבלנו. עלות חדר בריחה לזוג הייתה 10000 פורינט. במתחם ישנם שלושה חדרים, אנחנו עשינו חדר שנקרא קרקס. חדר נחמד אבל יחסית קליל (יצאנו תוך 40 דקות).למרות זאת היו בחדר מס' משימות שלא ראינו לפני בחדרי בריחה. ממליצה על החדר הזה רק למתחילים או זוגות כי הוא יחסית קל.

פסטיבל EFOTT

כיוון ששנינו סטודנטים (או סתם בלי קשר) החלטנו לנסוע לפסטיבל סטודנטים של הונגריה. משך הפסטיבל הוא שבוע והוא מתקיים על אגם VELENCE, האגם השני בגודלו בהונגריה אחרי הבלטון. ישנם אופציה להשכיר בקתות במתחם הפסטיבל אבל כיוון שהזמנו כרטיסים מאוחר יחסית נאלצנו לישון במתחם האוהלים במקום.

אז כמו שאפשר לתאר כל פסטיבל סטודנטים באירופה, המוני צעירים שיכורים עד אובדן. ביומיים הראשונים לא היו הופעות גדולות אלא רק קמפינג, מסיבת קפץ, אטרקציות באגם.

לקראת הסופ"ש כבר היה ממש עמוס, והוקמו במות ענק. אחת ההופעות המרכזיות הייתה שון פול.
נהננו מאוד בפסטיבל אבל אין ספק שהוא מתאים יותר לחברה הצעירים יותר.

פסטיבל סטודנטים בהונגריה
פסטיבל מוזיקה בהונגריה
פסטיבל effot בלטון

סובב בלטון

את הימים הבאים החלטנו להעביר במנוחה ליד אגם בלטון. האגם הגדול ביותר במרכז אירופה.

העיר Hévíz

סגרנו מראש דרך בוקינג לילה בדירה בעיירה Hévíz שנמצאת ליד אגם הבלטון. להוויז אגם מעיינות חמים טבעיים ייחודיים ההופכים את העיר ליעד התיירותי בעיקר עבור משפחות ומבוגרים. יש מרכז קטן מאוד בעיר עם מספר בתי קפה.
קישור לאתר של המעיינות החמים: http://www.lakeheviz.com
בתקופה שהיינו העיר הייתה בתפוסה כמעט מלאה, רצינו להישאר לילה נוסף בדירה אבל לא היה ניתן כי הדירה כבר הוזמנה. אז עברנו לעיר ליד שנקראת Alsópáhok.

העיר keszthely

עיר השוכנת על אגם הבלטון. טיילנו ברחוב הראשי, לאחר מכן עשינו טיול בפארק שנקראHelikon park ולאחר מכן המשכנו לטייל על אגם הבלטון (נקרא BALATON PART).

בבלטון יש אזור עם המון ברבורים שאנשים מאכילים (איני יודעת כמה זה בריא להם ולכן ויתרנו), יש במקום חוף רחצה בתשלום, המון מסעדות וחנויות מזכרות. יש על הטיילת מקום להשכיר סגווי.

חוף vonyarcrashegy

חוף רחצה בתשלום אליו הגענו בהמלצת המארחת שלנו. כניסה עולה 850 פורינט לאדם, אבל יש מחירים שונים עבור ילדים. האנשים שם לא דיברו אנגלית כלל (אפילו לא נקודת מידע).

לא מצאתי סיבה להגיע במיוחד לחוף הזה.

תצפית לבלטון Festetics Viewing

אחר הצהריים נסענו לפי המלצת מקומיים לנקודה שנקראת GYENESDIAS. החנינו את הרכב (היינו רק אנחנו שם), והתחלנו ללכת בעקבות שביל המסומן במשולש שהיה באזור.

לאחר 10 דקות עליה לא פשוטה הגענו לתצפית ממש יפה על הבלטון.

KIS BALATON Park

בדרך חזרה לבודפשט חיפשנו מקום לפיקניק ובמקרה ראינו במפה אזור ירוק והחלטנו לבדוק לגביו.

הגענו לאזור ביצות מכוסה קני סוף, המון שבילי אופניים (ורוכבים שמנצלים אותם).

מקום נחמד מאוד ויפה, היה נחמד להסתובב שם. רק לא לשכוח להצטייד בחומר נגד יתושים.

KIS BALATON קיס בלטון

עיר הקייט Siófok

העיר הגדולה ביותר בחוף האגם ופועלת כמרכז המסחרי והתיירותי של האזור שלו. אנחנו חנינו בחניון שעל הטיילת ROSE GARDEN. במקום יש טיילת עם מסעדות ובתי קפה.

כשמתרחקים קצת מהחוף יש חנויות בגדים מקומיות ומרכז נחמד להסתובב בו.

שיפיוק בלטון הונגריה

עוד על בודפשט באתר

מתכננים חופשה בבודפשט? עוד מידע באתר "צק אין אאוט" שיעזור לכם בתכנון החופשה.

אטרקציות שאסור לפספס בבודפשט? מרחצאות סצ'ני, שייט על הדנובה וסיור איזיריידר.

מזמינה אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק, טיולים במזרח אירופה, המקום לשאול שאלות ולשתף בחוויות שלכם.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
עקבו אחר עמוד הפייסבוק של הבלוג.