מסלול טיול משפחתי בהונגריה וסלובקיה

יצאנו בחגי תשרי, לטיול משפחתי בן שבועיים וחצי, במדינות הונגריה וסלובקיה. לטיול טסנו זוג ותינוק בן כמעט שנתיים. אנחנו משפחה שמטיילת לא מעט, והבנו שאם ילד הרבה יותר נכון עבורינו לטייל לאט. לכן לא מיהרנו להספיק הכל. לפניכם מסלול טיול משפחתי בהונגריה וסלובקיה שמתאים לחופשה עם תינוק.

הטיול היה אמור להיות שבועיים וחצי. להתחיל כמה ימים בבודפשט ואז להשכיר רכב ולנסוע לטייל בצפון הונגריה ובהרי הטטרה הגבוהים. ביומיים האחרונים של הטיול התחילה מלחמת חרבות ברזל והטיול השתנה.

טיסות והכנות

בגלל שזה היה הטיול הארוך הראשון עם הבייבי, הפעם החלטתי לתכנן קצת יותר. היה לנו מסלול רעיוני לטיול בהונגריה וסלובקיה ואת הספר של המשפחה המטיילת.

טיסות להונגריה

הזמנו את הטיסות מספר חודשים מראש עם חברת וויזאייר. וויזאייר מפעילה טיסות לדרבצן ולבודפשט, אנחנו בחרנו לנחות בבודפשט כיוון ששעות הטיסה היו נוחות יותר.

לחצו כאן ללמוד כיצד למצוא טיסות זולות.

הכנות מראש

לרוב אנחנו טסים וזורמים, הפעם החלטנו ללכת קצת על בטוח והזמנו מראש מקומות לינה לשבוע הראשון.
4 לילות ראשונים בבודפשט ו-2 לילות בעיר מישקולץ (הונגריה) ו-3 לילות בפופראד.

השכרת רכב לטיול בהונגריה ומדינות נוספות

הזמנו את הרכב מראש וכך חסכנו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן להשוות מחירי השכרת רכבים באתר פאפם-פאפם
שימו לב שיש להוסיף כרטיס חוצה גבולות במעמד השכרת הרכב.

טיפ חשוב לשוכרי הרכב:
אם יש לכם אופציה לביטול של ההזמנה, תעבירו את המייל עם אישור ההזמנה למייל: cio@paapmpaapm.com
השירות יחפש עבורכם מחיר זול יותר ואם ימצא תקבלו על כך הודעה.
בנוסף , תקבלו מייל עם המידע לגבי ההשכרה המציג בצורה ברורה מה כלול ובעיקר מה לא כלול במחיר, כך שמי שמזמין רכב, יכול להשתמש בשירות לקבל הסבר מונגש לגבי שובר ההשכרה שלו.
>> לחצו כאן לקריאה נוספת על דרכים להוזלת הטיול.

מסלול טיול משפחתי בהונגריה וסלובקיה

תקציר של המסלול שעשינו: 4 לילות בבודפשט, 4 לילות בפופראד, 5 לילות בברטיסלבה ו-3 לילות באתר הנופש אקווהוורלד בודפשט בפרברי העיר. חשוב לי לציין שזה לא פעם ראשונה שלנו בסלובקיה או בהונגריה, לכן וויתרנו על מקומות שביקרנו בהם בעבר כמו מסלול צמרות העצים בהרי הטטרה הנמוכים.

מסלול טיול בבודפשט

אנחנו ביקרנו בבודפשט מספר פעמים, ואנחנו אוהבים אותה מאוד. אוכל מעולה, אנשים חייכנים, אדריכלות מפוארת ומגוון אטרקציות. אם זאת פעם ראשונה שלכם בעיר, תכנסו לכתבה מסלול טיול בבודפשט לביקור ראשון בעיר.

מקום לינה – King Apartments

בחרנו לישון ברובע היהודי במלון דירות. השהות שלנו בבודפשט הייתה עם יום כיפור, כיוון שאנחנו שומרים היה חשוב לנו להיות באזור של בית כנסת ובית חבד. בלי קשר ליום כיפור, הרובע היהודי הוא האזור המועדף עלי לחופשה בבודפשט. תוכלו לקרוא עוד בכתבה איפה לישון בבודפשט.

אנחנו בחרנו דירת סופיריור הכולל סלון וחדר שינה, חדר רחצה עם אמבטיה, מטבח מאובזר ומרפסת מרווחת. בדירה מכונת כביסה, מדיח, מתלה לייבוש בגדים, טלוויזיה ושולחן אוכל. לא חסר לנו דבר.
לחצו כאן למחירים והזמנות.

המלצות על בתי קפה ומסעדות

My Little Melbourne Coffee – בית קפה בוטיק מקסים ברובע היהודי.
Mokka Cukka – מסעדת ארוחות בוקר מעולה ליד בניין הפרלמנט ההונגרי.

אטרקציות מומלצות בבודפשט

סיור אייזיריידר בבודפשט – בגלל שזאת לא הפעם הראשונה שלנו בעיר, חיפשנו דרכים מיוחדות להכיר אותה אז הצטרפנו לסיור אייזיריידר. הסיור היה בעיר באזור בודה והיה מלא ידע, אדרנלין וכיף.
לחצו כאן למידע נוסף והזמנות.

שייט על הדנובה – ישנם לא מעט סוגי שייט שונים ומגוונים. חברות שונות מציעות מגוון מסלולי שייט בדנובה בבודפשט, בהם שיט רומנטי לילי עם ארוחת ערב, שיט תצפית יום, שיט תצפיות ערב, ואפילו שיט מסיבות ואירועים. כיוון שאנחנו טיילנו עם תינוק, בחרתי בשייט קצר שהתאים לנו בול. שייט של שעה כולל משקה אחד חינם – שייט עם הדרכה קולית וממשקה אחד בחינם (שתיה קלה או חריפה, יין, בירה או שמפניה).

קניון ארקדיה – בשעות גשומות הוא מהווה פתרון מעולה לאטרקציה עם ילדים. בקניון מגוון חנויות, מסעדות אוכל מהיר ושעשועים לקטנטנים. ההגעה לקניון ממרכז העיר בתחבורה ציבורית היא פשוטה. הקניון ממוקם בתחנה האחרונה של ה-M2 (הקו האדום), תחנת אורש (Örs vezér tere).

תוכלו למצוא המלצות נוספות בכתבה בודפשט עם ילדים.

מסלול טיול בצפון הונגריה

מבודפשט יצאנו לצפון מזרח הונגריה, אזור שגיליתי ממש כמה ימים לפני הטיסה והחלטתי לעשות שם עצירה של יום כדי לפצל את הנסיעה הארוכה.

מקום לינה – Macropolis Apartments

הסתכלנו ארקאית על המפה בבוקינג של האזור בו תכננו לטייל וככה בחרנו את המלון שלנו. הדירה הייתה כל כך נוחה ונעימה שאחרי לילה אחד החלטנו להאריך את השהות בלילה נוסף. זה דירה בבניין של מלון Premier Hotel Miskolc. למלון ולדירה שירותים משותפים כמו חדר אוכל, דלפק קבלה וחנייה. הדירה הייתה נעימה, מיטה נוחה, עיצוב מהמם ומאובזרת היטב.
לחצו כאן לפרטים ומחירים.

באחד הביקורים הקודמים שלנו בהונגריה טיילנו במסלול הליכה מקסים בשם הRAM SZAKADEK (תוכלו לקרוא עליו פה). הפעם טיילנו באזור צפון-מזרח הונגריה.

אטרקציות מומלצות באזור צפון-מזרח הונגריה

יש מגוון אטרקציות מומלצות באזור, אנחנו התמקדנו במעט מתוכן.

מרחצאות המערה: פארק מים ובו מספר רב של בריכות בטמפרטורות שונות. הבריכה המרכזית עשויה כמבוך ובה מספר תתי בריכות זרמים ובריכות מחוממות. יש בפארק מסעדה ושירותי ספא.
מתאים לכל הגילאים! מתחם הבריכות מקורה, בחודשי הקיץ יש בריכות חיצוניות.

לילהפורד: עיירה מקסימה בלב יער. בעיירה מלון Palota Lillafured ששוכן במבנה יוצא דופן שנבנה ב-1929. במלון חדרים מרווחים וכולל בתוכו מתחם ספא עם בריכת שחיה, מסעדה ביתית מעולה וחנייה ללא תוספת תשלום.  ליד המלון, במרחק של כמה עשרות מטרים, מסתתר מפל סינבה (Szinva) שאסור לפספסו בשום פנים ואופן.

אחרי שני ימים נהדרים באזור, התחלנו להצפין לכיוון הרי הטטרה בסלובקיה, בדרך עשינו עצירה בקושיצה. שימו לב, כשאתם עוברים עם רכב מהונגריה לסלובקיה עליכם לקנות בתחנת דלק כרטיס לכבישים מהירים בסלובקיה.

קושיצה

קושיצה היא העיר השנייה בגודלה בסלובקיה, אחרי ברטיסלבה, והיא בעלת מרכז היסטורי מקסים. במדרחוב Hlavna תמצאו ארמונות אלגנטיים ומבנים בשלל סגנונות ארכיטקטוניים – גותי, רנסאנס, בארוק, אר-נובו ועוד. לאורך המדרחוב חנויות, מסעדות ובתי קפה.

קושיצה מדרחוב ראשי

יש לא מעט דברים לעשות בקושיצה ובסביבתה. אבל נפלנו על סופ"ש שהיה אירוע בעיר ולא מצאנו מקום לינה פנוי שמתאים לנו. הסתפקנו בשוטטות במרכז ההיסטורי היפה של העיר, ביקור בקניון להצטיידות בסים מקומי וקצת ג'ודיז להמשך הנסיעה.

מקום לינה בפופרד

למרות שבחרנו דירה עם ציון כמעט מושלם בבוקינג, אנחנו התאכזבנו ולכן אני בוחרת לא להמליץ על הדירה. היא הייתה עמוסה בריהוט ו"קישוטים".

מקומות לינה מומלצים בפופרד:

בחרנו לישון בפופרד כי ידענו מהביקורים הקודמים שלנו בסלובקיה שהיא עיר נחמדה עם מרכז קטן ובו מספר מסעדות וקניון קטן עם חנויות מקומיות. בתיאוריה, תכננתי שתי אטרקציות ליום. בפועל הספקנו בקושי אחת. אני עדיין צריכה להתרגל לטייל עם בייבי.

הרביינוק (Hrebienok)

הרביינוק (Hrebienok) הוא מקום פופולרי למטיילים וממנו יוצאים מגוון מסלולים באיזור הרי הטטרה הגבוהים. חלק מהמסלולים קלילים וקצרים וחלק מסלולים שאורכים מספר ימים. הרביינוק נמצא בגובה של 1285 מטרים מעל פני הים בסמוך לעיירה המתויירת סטארי סמוקובץ' (Starý Smokovec). ניתן להגיע למקום בקלות באמצעות נסיעה בפוניקולר היוצא מסטארי סמוקובץ' או בהליכה של 45 דקות במעלה ההר דרך שביל העובר ביער.

אנחנו בחרנו לעלות בפוניקולר (המחיר אינו זול), ומשם לצאת למסלול אל מפלי הרביינוק. התחלנו בצעדה עם השביל המסומן אדום עד הבקתה Zamkovskeho chata, שם עצרנו לארוחת צהריים. בדרך ראינו נופים קסומים ומספר מפלים מקסימים. הירידה חזרה היא באותו שביל אדום עד הפיצול עם השביל הכחול. המשכנו עם השביל הכחול ובדרך מפלים מהממים! לא לוותר על ההליכה בשביל הכחול. בהמשך השביל הכחול יש פיצול עם שביל ירוק. בחרנו בשביל הירוק כדי לחזור לתחנת פוניקולר (אם אתם רוצים לרדת רגלית, פשוט המשיכו עם השביל הירוק עד העיירה).

פארק המים בבשניובה (Bešeňová)

הפארק כולל בריכות מחוממות וטבעיות, מרחצאות גיאותרמיים טבעיים, ספא וגם מגלשות מים לאוהבי האדרנלין. למרות התיאור המהמם של הפארק, היה עמוס בצורה מוגזמת (למרות המחיר היקר) והבריכת ילדים היא רק מגיל 3, לא היו מקומות ישיבה בפנים ובחוץ היה גשום.
בשורה תחתונה, יש לי הרבה תלונות על הפארק מים.

פארק המים Bešeňová

מסלול מאגם Štrbské לאגם Popradské

אזור אגם שטרבסקה פלסו (Štrbské Pleso) מציע מגוון פעילויות מהנות, מדרוני סקי מצויינים בחורף ומסלולי הליכה עם נופים מרהיבים בקיץ. אנחנו בחרנו לצאת מהאגם למסלול הליכה המגיע לאגם Popradske. מסלול בדרגת קושי בינונית (הליכה ממושכת שכוללת עליות).

אנחנו צעדנו מהאגם שטרבסקה עם השביל המסומן אדום אל האגם Popradské. אגם Popradské הוא מהמם ביופיו, לא רצינו לעזוב אז החלטנו להמשיך למסלול שמקיף את האגם. משם יכולנו לחזור באותה דרך שהגענו או לחזור בהליכה על כביש אספלט אל תחנת רכבת של הרי הטטרה. המרחק אגם לתחנת הרכבת הוא כ-4 קילומטרים. יש ללכת לפי סימון השבילים הסגול.
אם אתם מתכננים לעשות זאת, קחו בחשבון שיש רכבת לעיתים רחוקות, אז תבררו את שעות הרכבת מראש. אנחנו לא עשינו זאת ומיהרנו להגיע לתחנה כדי לחכות בה שעה וחצי.

אגם Popradske

אחרי הטיול המרהיב ביופיו התחלנו בנסיעה לעבר ברטיסלבה. לפי וויז הנסיעה הייתה אמורה להיות כ-3.5 שעות, בפועל לקח לנו מעל 6 שעות. הכביש המהיר היה חסום והובלנו לפקק בכביש כפרי.

מקום לינה בברטיסלבה – LEO Apartment FREE PARKING

דירה עם חדר שינה, סלון, מטבח מאובזר, אמבטיה, מכונת כביסה, מדיח, מרפסת וחניה פרטית. המיקום שלה ממש ליד העיר העתיקה, מעל תחנה של טראם וליד פארק עירוני גדול. הזמנו ל-3 לילות והיא הייתה ממש נוחה, אז החלטנו להאריך לשתי לילות נוספים.
לחצו כאן למחירים והזמנות

חסרון – החלון בחדר שינה פונה לכיוון כביש ראשי, ולכן אם פותחים את החלון יש רעש.

מחפשים מלון בברטילסבה? כנסו לכתבה איפה לישון בברטיסלבה? מקומות לינה מומלצים.

אטרקציות מומלצות למשפחות בברטיסלבה

יצא לנו להיות בברטיסלבה 5 ימים מלאים. זאת לא עיר שיש הרבה מה לעשות זה, וזה לא היה במסלול טיול המקורי שלנו בהונגריה וסלובקיה. אבל בטיול כזה ארוך, התאים לנו לשלב קצת מנוחה.

סיור מודרך בברטיסלבה

אני ממש אוהבת להכיר את העיר שאני מטיילת בה קצת מעבר. לכן, בכל עיר שאני מגיעה אליה אני בודקת אם יש סיורים מודרכים. אם אתם לא רוצים להתחייב או לשלם סכומים גבוהים מדי, תוכלו להצטרף לסיור מבוסס טיפים. מה זאת אומרת סיור מבוסס טיפים? אתם מצטרפים לסיור ובסוף הסיור מחליטים כמה כסף להשאיר למדריך. אני ממליצה לקחת את הסיור כבר ביום הראשון לחופשה. לאורך הסיור מקבלים המון טיפים מועילים והמלצות על מסעדות, אתרים שווה לבקר בהם ואפילו אזהרות על מלכודות תיירים.

בסיור מסיירים: בטירת ברטיסלבה ובגנים שלה, על גדות הדנובה ובעיר העתיקה.

באתר GuruWalk תוכלו למצוא הצעות לסיורים מבוססי טיפים להכרת ברטיסלבה. לצערי המדריך שאני הייתי בסיור שלו, שהיה מעולה, כבר לא מפעיל סיורים בעיר.

קניון Eurovea

קניון ענקי על גדות נהר הדנובה. אפשר להגיע ברגל ממרכז העיר (מהאיזור העיר העתיקה), כ-20 דקות הליכה. בקניון ישנם מעל ל-150 חנויות שונות ממגוון תחומים כמו חנויות הלבשה, סניף פריימארק, חנויות עור ואביזרים, ריהוט, אלקטרוניקה ומדיה ומסעדות.

המחירים יותר זולים מהארץ, יש חנייה ווי פי חופשי.

Bory Mall

לקניון הזה, שנמצא מחוץ לברטיסלה, הגענו בזכות ג'ימבורי ענקי שיש בו. גימבורי עם מתחם חיצוני בן 5 קומות ומתחם מקורה גדול. לצד הגימבורי בית קפה שאפשר להעביר בו את הזמן בנעימים.
יש חנייה בשפע, מגוון שעשועים לקטנטנים, חנויות בינלאומיות ודוכני אוכל מהיר.

גני שעשועים

ההמלצה שלי היא שאם מטיילים עם ילדים קטנים, תבחרו דירה ליד גן שעשועים כייפי. זה פתרון מעולה לתת לילד לפרוק אנרגיה. יש כמה גני שעשועים שהיינו בהם בברטיסלבה: Detské ihrisko ו-Children's Playground Medical Garden.

טיול יום לוינה מברטיסלבה

ברטיסלבה ווינה הן שתי ערי הבירה הקרובות בעולם! המרחק נסיעה בינהן הוא פחות משעה. ניצלנו את הקרבה לטיול יום ברכבת מברטיסלבה לוינה. את כל הטיול עשינו עם רכב, אבל הילד ממש רצה גם לנסוע ב"קאקא" (רכבת ע"פ פעוט בן כמעט שנתיים). בוינה תחבורה ציבורית מעולה, לכן לא צריך להתנייד בעיר עם רכב.

ניתן לקחת רכבת ישירה מתחנה המרכזית בברטיסלבה לוינה, הנסיעה אורכת כשעה.

זה לא הביקור הראשון שלנו בוינה. בחרנו לבקר בארמון שנברון, להתהלך על מדרחוב קרנטנר ולעשות פיקניק בפארק פראטר בו גם פארק שעשועים ענק. צפוי לנו ביקור נוסף השנה בוינה – מוזמנים לעקוב בעמוד האינסטגרם.

טירת דווין

טירת דווין (Devín Castle) היא טירה עתיקה בדווין. הטירה נבנתה על ראש צוק גבוה מעל דווין ומפגש בין נהר מוראבה (Morava) לנהר דנובה (Donau) היוצרים את הגבול עם אוסטריה. בתחילת המאה ה-20 החלו חפירות ארכיאולוגיות ופעולות לשיקום הטירה וההריסות שלה נפתחו לציבור כאטרקציה תיירותית בה ניתן לחקור את ההיסטוריה המרתקת של הטירה ולהתרשם מהנופים המרהיבים של סלובקיה, אוסטריה והונגריה.

הכניסה בתשלום, ניתן לרכוש כרטיסים בכניסה לטירה.
יש חניה מסודרת ללא תשלום ולידה מסעדה ובית קפה.

Partisan Meadow

פארק יפהפייה עם מגוון מתקני שעשוע לילדים בפרברי ברטיסלבה. בפארק אגם מקסים עם מגוון דגים וברווזים, מקומות ייעודים לברביקיו, פינות ישיבה מוצלות ומסלולי הליכה ורכיבה על אופניים.

הכניסה חינם. יש חניה מסודרת, קחו בחשבון שמלאה בסופי שבוע ולכן מומלץ להגיע באמצע שבוע.

כתובת: Cesta na Červený most, 831 01 Nové Mesto, סלובקיה

איפה אוכלים בברטיסלבה?

המלצות על מקומות שאכלנו בהם ואהבנו.

• Pan Cakes – מסעדת פנקייקים עם מגוון פנקייקים מתוקים ומלוחים.
  • Five Points Bistro – קפה איכותי לצד מבחר ארוחת בוקר.
  • Pressburg Bajgel – מאפייה מקומית בה תמצאו מאפה מקומי בצורת בייגלה עם מגוון מילואים.

מברטיסלבה התחלנו בנסיעה חזרה לכיוון בודפשט. החלטנו את ה-3 לילות האחרונים של הטיול להעביר במלון עם פארק מים, ג'ימבורי ומתחם ספא. פינוק גם לנו וגם לפעוט בן כמעט שנתיים שהתנהג יפה כל הטיול.

מלון אקווה וורלד בודפשט

אתר הנופש ’אקווה וורלד בודפשט’ (Aquaworld Resort Budapest) ממוקם בפרברי בודפשט. המלון מציע גישה ישירה בחינם לאקווה-וורלד (Aquaworld) – אחד מפארקי המים המקורים הכי גדולים במזרח אירופה. אנחנו בחרנו יחידה זוגית סטנדרט עם לול תינוק. היחידה מרווחת ויש מרפסת עם נוף משגע (ממליצה לבחור חדר עם נוף לפארק מים).

האירוח במלון הוא על בסיס חצי פנסיון. האוכל היה העקב אכילס של המלון – הוא היה בסדר. אם אתם מחפשים חופשה קולינרית זה לא המקום, אבל לילד תמיד היה מה לאכול וגם אנחנו לא נשארנו רעבים. יש בריכה לקטנטנים, בריכות שחייה, בריכת גלים, מגדל עם מגלשות מים אקסטרימיות וגם מתחם ספא עם בריכה למבוגרים בלבד.

פארק מים בבודפשט עם מלון

אנחנו נהנינו ממש מהיום הראשון שלנו במלון. ביום השני, ה-7.10, התעוררנו להודעה שנפתחה מלחמה בישראל. לא הצלחנו להמשיך ליהנות מהחופשה וניסינו להבין כיצד חוזרים לארץ. היינו במלון עם ישראלים רבים, לכולם בוטלו הטיסות, וכך גם לנו. את הימים שנשארו לנו בחופשה העברנו בעיקר בגימבורי, שהפעוט מתרוצץ ואנחנו בוכים.

מה עושים מכאן?

המלון היה אמור להיות התחנה האחרונה במסלול טיול שלנו בהונגריה וסלובקיה. אבל התבטלה לנו הטיסה, אז המשכנו לעוד שבוע בבודפשט. מצאנו טיסה חלופית של אל על מזאגרב אז עברנו לקרואטיה, אבל גם היא התבטלה. בסוף חזרנו לכמה ימים נוספים בבודפשט עד שמצאנו טיסה של אל על.

מקווה תקחו רעיונות ממסלול טיול שלנו בהונגריה וסלובקיה.
מוזמנים להתייעץ איתי בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טסים לבודפשט

רוצים סיור מודרך?

כנסו לפורטל למציאת סיור בעברית שישדרג לכם את החופשה בבודפשט!

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...