מסלול טיול בן חמישה ימים בבודפשט לשומרי כשרות

מסלול טיול בבודפשט בן חמישה ימים אשר מתאים לשומרי כשרות. הרכב הטיול היה 7 אחיות, גיסה (אני), הורים ואחיינית. מגוון גילאים. הטיול התבצע בנובמבר 2022.

כתבה: אסתי רוטנברג- אולמן

לנו במלון הדירות 7season. לקחנו שתי דירות: אחת שלושה חדרי שינה והשניה שני חדרי שינה ומיטה נוספת בסלון. הדירות מקסימות, נקיות, מצוידות בכל מה שצריך, מצוין לשומרים כשרות, אחלה צוות. אם אתם מחפשים פינוק, זה פחות המקום. המלון בקירבה לכיכר דיאק פרנץ להרבה אמצעי תחבורה ו-3 דק' מהואצי אוצה. קרבה לחצרות גדוזו ולמסעדות הכשרות.

פשט

ביום הראשון הסתובבנו באזור פשט. התחלנו בסיור בפרלמנט – מבנה מהמם, מסתובבים עם אוזניות שמסבירות על הפרלמנט והמבנה. שעה סיור, מעניין אך יכול להיות מאתגר למי שמתקשה עם אנגלית.

ליד הפרלמנט, במרחק 10 דק' או 5 דק' נסיעה יש את ברוקלין בייגל שזה מקום שליווה אותנו כל הטיול. יש שם בייגלים מעולים שלקחנו לדרך, מאפים ושתיה חמה. עבורנו, כשומרי כשרות, זה היה אחד הדברים הכיפים ביותר בטיול.

אחר כך הסתובבנו עצמאית בכיכר החירות, אנדרטת הנעליים, בית האופרה מבחוץ . רצינו להגיע גם לפארק חנה סנש ובית הזכוכית (חלק מההיסטוריה היהודית בבודפשט) אבל לא הספקנו. אחר כך ביקרנו בכיכר הגיבורים המהממת ובשעה 3 היינו במופע בקרקס . האמת שנהננו מאוד בקרקס, הופעות יפות ומגוונות. לארוחת הערב, לקחנו טייק אווי ממסעדת מיט אם הכשרה – הזמנו המבורגרים, מרקים, שניצל ושווארמה (שזה בערך כל התפריט). המחיר היה סופר משתלם. ההמבורגר חביב, השניצל מעולה. גם את השווארמה אהבנו מאוד והמרקים, בייחוד מרק הגולש נפלא.

השכרת רכב ונסיעה לדברצן לקברי אבות ולר' ישעיה קרעסטיר

יום שני – השכרנו רכב ונסענו לדברצן לקברי אבות ולר' ישעיה קרעסטיר. נסיעה של יום שלם. נהיגה של 580 קמ ביום אחד. הנהיגה כמו בארץ, הכבישים מדהימים. השכרתי רכב דרך חברת Schiller שהיו מקצועיים, שירותיים ונעימים. השכרה של שני רכבים (אחד של 7 מקומות והשני של 5) עלתה 250 יורו. כבישי אגרה כלולים במחיר השכרה. היו מקומות מדהימים בדרך, אבל לא היה לנו הרבה זמן.

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

סיור סגווי בבודה

יום שלישי לטיול ישבנו לארוחת בוקר בברוקלין בייגלס, אחרי שהזמנתי מקום למסעדת קפה תל אביב ובגלל שאיחרנו משמעותית לא היה מקום (הגיוני לגמרי, לא באה בטענות). אחרי ארוחת בוקר מעולה וצידה לדרך, נסענו עם מונית בולט לרכבל כסאות. למעלה עשינו טיול למבצר ביער. נוף משגע, אמנם עלייה תלולה והרבה מדרגות, אבל לא לוותר. החוויה ברכבל כיפית. (2000 פורינט לכל צד של נסיעה). לא מפחיד.

אח"כ התפצלנו – הלא הריוניות והצעירות עשינו טיול סגווי בעבודה עם בר והקבוצה השניה נסעה לארמון המלוכה ועברה ברכב טוק טוק ברחבי בודה. הסגווי הוא חוויה כיפית, קולטים איך לתפעל אותו תוך דקה. היינו במצודת הדייגים. לא עוברים בארמון וחבל ממש, לא יכולה להגיד שחווינו את בודה לגמרי. תעשו חושבים מה עדיף לכם.

אח"כ קניות בווסט אנד ובואצי . מבחינת קניות, קניון ווסט אנד סבבה, הרבה חנויות מקומיות וחנויות גם מוזרות. מאוד נהנו לעשות קניות בואצי אוצה והכי היה נחמד ב-dorothy&avy שזו חנות עודפים של זארה, מנגו וכדו'. יצאנו עם שלל. יש גם ממול עודפים לילדים. קנינו מעילים בגרושים. היינו גם הרבה ב-dm (רשת פארם אירופאית), שווה בטירוףףף!

קינוח במסעדת כרמל

בערב ישבנו לאכול במסעדת כרמל. חובה להזמין מקום מראש. הזמנתי שבוע וחצי לפני מהארץ. מקום נחמד, טעים ומוגש יפה. מסעדה יהודית בהגדרתה, אפילו עם כינור ושירים יהודיים. לשומרי כשרות זה פתרון מעולה. הזמנו הרבה מנות, אהבנו את מנת הגולש ואת פלטת הבשרים.

האי מרגיט וסיור בבית האופרה

ביום הרביעי לטיול התחלנו באי מרגיט. לקחנו אופניים רגילות או אופניים ל-4. באופניים ל-4, לא היה קל לחלק מהקבוצה לדווש. זה דורש מאמץ.

לאחר מכן הלכנו לסיור בבית האופרה בשעה 3. המבנה מהמם, המדריכה אנמית אבל הסיור עצמו מעניין. 7000 פורינט לאחד . בסוף הסיור יש קטע אופרה אחד. חוויה חמודה מאוד. זה נמצא בשדרות אנדרשאי כך שמומלץ להסתובב ליד.

ארוחת ערב אכלנו בקפה תל אביב. סגר פינה לארוחת ערב. לאחר מכן עשינו שייט בדנובה עם בר. השייט מקסים, יש הסבר בעברית ושתיה. עולה 20 יורו לאדם.

טיפים לבודפשט

אוכל כשר: מבחינת אוכל, קנינו בחנות הכשרה כמה דברים, הכנו סנדוויצ'ים בדירה, נשנושים. מאוד ממליצות על ברוקלין בייגל ועל מיט אפ.

בערבים יצאנו כמה פעמים לטייל בחצרות גידוזו. יש שם פאב מדליק ביותר שנקרא blue bird, זה בעצם מין קריוקי -שירה בציבור כזה. אחלה קוקטיילים, אווירה כיפית. מחירים מעולים. מומלץ. יש ליד גם משחקי מחשב מגניבים.

יום אחד היינו במיני גולף ליד המלון, העביר לנו שעה וחצי בהנאה. (עלה 4200 פורינט לאחד)

תחבורה ציבורית בבודפשט: נעזרנו הרבה במוניות בולט למבוגרים בינינו. היתר התניידו בטראם ובאוטובוסים. נעזרנו בגוגל מאפס, הכל היה נוח מאוד. לקחנו כרטיס קבוצתי (5000 פורינט ל-5 אנשים ל-24 שעות שימוש חופשי).

עלויות הטיול: הוצאנו בסביבות 600-500 יורו כל אחת במהלך הטיול.

בנוסף – מצרפת את הקובץ לתכנית הטיול שלנו – ניתן להוריד ולערוך אותו לפי הצורך, כדי שיתאים לכם.

בודפשט מדהימה וממש מתאימה לשומרי כשרות.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טסים לבודפשט

רוצים סיור מודרך?

כנסו לפורטל למציאת סיור בעברית שישדרג לכם את החופשה בבודפשט!

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...