פירנצה – מדריך למטייל: מה שצריך לתכנון טיול בעיר

גשרים בפירנצה

פירנצה – מדריך למטייל: מה שצריך לתכנון טיול בעיר

פירנצה, העיר אותה הקים יוליוס קיסר, בירת חבל טוסקנה שבאיטליה. אחת הערים היפות והמרתקות באיטליה, הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשנת 1982, שזורה בהיסטוריה ותרבות עשירה מראשית תקופת הרנסנס ועד ימינו – הטיול בפירנצה לוקח אותנו למסע בזמן, כאשר אנשי התרבות המוכרים ביותר כמו מיכאלאנג'לו מקיאוולי ובוטיצ'לי התגוררו בה והשאירו בה את חותמם על ידי יצירות אמנות ופסלים המקשטים את העיר והמוצגים בגלריות השונות. בין יתר היצירות המפורסמות ניתן לראות בפירנצה את הפסל "דוד" שפוסל ע"י מיכאלאנג'לו וניצב בגלריית האקדמיה.

פירנצה שוכנת על שפת נהר הארנו, השני בחשיבותו במרכז איטליה, הנהר הארוך ביותר בטוסקנה העובר במסלולו תחת הגשר הישן וגשר השילוש הקדוש.

טיפים לטיול בפירנצה

נתחיל בכמה טיפים שיעזרו לכם לתכנון החופשה בעיר.

אין טיסה ישירה בפירנצה אז שווה לשלב אותה בטיול באיטליה. מומלץ לבקר בפירנצה לפחות 3 ימים, כפי שנפרט מטה יש המון מה לראות בעיר. כדאי להקדיש יום אחד לפחות לסיור בעיר העתיקה ועוד יום או יומיים לטיול בפרוורי פירנצה, בפארקים ובארמונות.

העונות המתאימות ביותר לטיול בפירנצה הן הקיץ בחודשי האביב אפריל, מאי ויוני או בחודשי הסתיו ספטמבר ואוקטובר.

המטבע בו משתמשים בפרינצה (איטליה) הוא יורו. הדרך הפשוטה ביותר להצטייד ביורו לטיול היא דרך Fly Money. הזמינו מראש ובפשטות דרך האתר ואספו את המט״ח בנתב״ג, טרמינל 1 או 3 בדלפקי בנק הפועלים 24/7. ניתן לשלם על המטבע גם בתשלומים.
להזמנה לחצו כאן.

השכרת רכב : באופן כללי לא מומלץ לטייל בפירנצה עם רכב, ישנן מגבלות תנועה רבים מאוד, האכיפה מתבצעת באמצעות תמרורים ורמזורים מיוחדים. בגין חציית גבול של האיזור תיגבה עמלת תשלום נוספת והחנייה בעיר מוגבלת ויקרה מאוד.

גשרים על נהר ארמו בפירנציה

המלצות למקומות לינה בפירנצה

בעיר מרכזית ומתוירת כמו פירנצה, ישנה זמינות רבה של מקומות לינה עבור תיירים.
אספנו כמה מהמלונות המומלצים ביותר במיקום מרכזיים.

מלון לה טראצה סול דומו

מלון לה טראצה סול דומו (B&B La Terrazza Sul Duomo) הינו מלון בוטיק קטן עם 9 חדרים שממוקם סמוך לפיאצה דל דואומו (Piazza Del Duomo), הכיכר המתויירת ביותר בפירנצה ואחת הקתדרלות היפות באיטליה. המלון שוכן בבניין היסטורי במרכז פירנצה, ומציע טרסה ונוף משגע לפיאצה.

לחצו כאן למחירים והזמנות

מלון DIMORE PALANCA

מלון בוטיק ברמת 5 כוכבים, דורג ברמת 9.1 על ידי מבקרים ששהו במלון. מעוצב בסגנון הסטורי-רנסנסי כיאה לפירנצה, כאשר מחוץ למלון חצר מרשימה. המלון קרוב למרכז העיר (15 דק' הליכה לאטרקציות השונות), אך ממוקם באיזור שקט ונעים. מציע חדרים מרווחים וממוזגים הכוללים טלוויזיה, אינטרנט, חדר רחצה פרטי ומיני בר בסוויטות. במלון אף מוגשת ארוחת בוקר עשירה במרפסת המלון המשקיפה אל הנוף.

ישנה חנייה זמינה לאורחי המלון.

לחצו כאן למחירים והזמנות

מלון Ville Sull`Arno

מלון ברמת 5 כוכבים, דורג ברמת 9 על ידי מבקרים ששהו במלון. בית המלון ממוקם על גדות נהר הארנו וישנה בו מסעדה המגישה מאכלים מסורתיים ומקומיים ומרכז ספא לאורחי המלון הכולל בריכה מקורה,  סאונה ובית מרחץ טורקי. חדרי המלון מספקים מיני בר, טלוויזיה בכבלים, אינטרנט וחדר רחצה פרטי, חלק מהחדרים פונים לכיוון הנהר.

בנוסף, המלון מספק אופניים ללא עלות לאורחי המלון ובנוסף שאטל מהמלון למרכז פירנצה ובחזרה.

לחצו כאן למחירים והזמנות

מלון iQ Hotel Firenze

מלון ברמת 4 כוכבים, דורג ברמת 9.1 על ידי מבקרים ששהו במלון. המלון מעוצב בסגנון מודרני ומספק שירותי מסעדת פיצריה ובר קוקטיילים המגיש אף הוא פיצות ומנות קטנות. במלון חדר כושר, ספא ובריכה זמינה בעונת הקיץ. חדרי המלון מספקים טלוויזיה בכבלים, אינטרנט וחדר אמבטיה עשוי שיש.

המלון מספק ארוחת בוקר זמינה לאורחי המלון, כאשר התפריט כולל בין השאר נקניקים, גבינות, לחמים מסוגים שונים, עוגות, מאפים, פירות ועוד.

לחצו כאן למחירים והזמנות

Hotel Berchielli

מלון ברצ'יאלי (Hotel Berchielli) הינו מלון בדירוג של 4-כוכבים, הממוקם במרכז פירנצה (Florence), על גדת הנהר, ומציע נוף של נהר ארנו ופונטה וקיו. המלון מגיש מזנון ארוחת בוקר מגוון, הכולל מוצרים מקומיים רבים.

לחצו כאן למחירים והזמנות

מלון ברצ'יאלי

אטרקציות מומלצות לטיול

פירנצה מציעה המון למטייל בה, תוכלו לראות פה את האטרקציות המומלצות.

מגדל הפעמונים (Campanile)

מבשר אמנות הרנסנס ג'וטו,  עיצב את מבנה מגדל הפעמונים בתחילת המאה ה-14. המבנה מעוטר לוחות שיש יוקרתי בצבעים שונים, ופסלים מרשימים הקשורים כולם לספרה שבע ומעידים על ערכי תקופת הרנסנס )שבע מידות טובות, מלאכות שונות, שבעה נביאים ועוד).

במעלה המגדל ולאחר טיפוס של 414 מדרגות, תוכלו להתענג מתצפית מרהיבה על העיר.

פיאצה דלה רפובליקה

האתר בו שכן הפורום הרומי של פירנצה העתיקה ואשר שימש, החל מסוף המאה ה-16 ועד המאה ה-19, כגטו היהודי.

 כיום הכיכר היא איזור תיירות מלא חיים, עמוס בתי קפה וחנויות מסוגים שונים.

כיכר הדואומו (Santa Maria del Fiore)

אחד האתרים התוססים ומלאי חיים הקיימים בפירנצה.
הכניסה לאתר חופשית אך כדי להיכנס לחלק מהמקומות יש צורך ברכישת כרטיסים. כדאי להצטייד בכרטיסים לאטרקציות השונות בו מראש.

  • כיפת הדואמו: הינה יצירת מופת אדריכלית שנוצרה על ידי האדריכל הנודע פיליפו ברונלסקי במאה ה-15, קוטרה מעל 40 מטר וניתן לעלות אליה לתצפית החולשת על כל העיר. בסוף המאה ה-16 עוטרו קירות הכיפה הפנימיים בציורי קיר יפייפיים הבאים לתאר את "יום הדין האחרון" על פי האמונה הנוצרית.
  • כנסיית סנטה מריה: הנמצאת בכיכר דואומו, אחת האטרקציות המרתקות ביותר של פירנצה, כנסייה זו נחשבת לאחת הכנסיות הגדולות בעולם.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים מראש.

דואמו פירנצה

בית הטבילה

"דלתות גן העדן" כפי שקרא להן מיכאלאנג'לו, מוצבות בכניסה למבנה בית הטבילה אשר נמצא מול כיכר הדואומו. המבנה נותן לנו הצצה לדלתות הברונזה המוזהבות והמרשימות, שהן כיום העתק של הדלתות המקוריות אותן יצר האמן האיטלקי לורנצו גיברטי. בכניסה לבית הטבילה ניתן להבחין בפסיפסים מרהיבים מהמאה ה-13 .

גלריית האקדמיה

גלריית האקדמיה של פירנצה (Galleria dell'Accademia di Firenze) הוא מוזיאון לאומנות בפירנצה, הידוע בעיקר בשל הפסל ״דוד״ שנמצא בו של האמן האיטלקי הנודע מיכאלאנג'לו. במוזיאון תוכלו לראות את ארבעת פסלי "האסירים" והפסל "מתי השליח", גם הם מעשה ידיו של מיכלאנג'לו ועוד ציורים ויצירות רבות של אמנים איטלקים ידועים כמו פאולו אוצ'לו, דומניקו גירלנדיו, סנדרו בוטיצ'לי, פיליפינו ליפי או אנדריה דל סארטו.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים מראש

פיאצה דלה סניורה (Piazza della Signora)

ברחוב זה נמצא מרכז החיים הפוליטיים של העיר, בכניסה לאיזור ניתן לחזות בכמה מהבניינים היפים והמרשימים באיזור. כיאה לפירנצה, בכניסה לכיכר ישנה גלריית פסלים אשר הכניסה אליה חופשית במשך כל היממה, בין הבולטים ביצירות האמנות ניתן לראות את הפסל "פרסאוס" של צ'ליני והעתק הפסל "דוד" של מיכאלנג'לו. (הפסל המקורי עמד במקום זה עד המאה ה-19).

הפסל דוד ניצב בחזית ארמון "הארמון העתיק" Palazzo Vecchio , המעוצב בצורת טרפז אשר אינה סימטרית לסביבה. מן הארמון ישנו מסדרון הנקרא Corridoio Vasariano ומוביל דרך האופיצי אל ה"גשר העתיק" (Ponte Vecchio). מסדרון זה שימש את בית המלוכה בעבר בכדי לעבור באופן פרטי בין 2 הארמונות.

ומשם אל הארמון בעברו השני של הנהר הנקרא "פאלאצו פיטי". 

הגשר העתיק (Ponte Vecchio)

הירידה ברחוב מובילה לנהר הארנו העובר תחת הגשר העתיק. הגשר קיים משנת 1345 ומהווה אחד מהאטרקציות המובילות עבור מבקרי העיר. כיום ניתן למצוא על הגשר חניות תכשיטים ויצירות צורפות שונות.

התצפית מהגשר על 2 צידי העיר מרהיבה. ניתן לשוב מהנהר למרכז העיר דרך רחוב Via Por. Santa Maria , אל עבר שוק הקש . Mercato Nuovo

ארמון פיטי (Palazzo Pitti)

בצידו העתיק של הנהר באיזור Oltr'Arno , נמצא ארמון פיטי. הארמון נבנה עבור משפחת פיטי בסוף המאה ה-15, אך שופץ ושוחזר רק בסוף המאה ה-19. משפחת מדיצ'י היריבה למשפחת פיטי רכשה את הארמון במאה ה-16 והוסיפה לו את גני הבובולי. בארמון מספר מוזיאונים וגלריית פסלים.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים מראש לארמון פיטי, ניתן לבטל ללא עלות עד 24 שעות מראש.

פירנצה היא עיר יפה, שמומלץ לשלב אותה בביקור שלכם באיטליה.
מוזמנים לכתוב לנו בתגובות על החוויות שלכם מפירנצה.

Picture of שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גשרים בפירנצה

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן