חופשה רומנטית בנאפולי וסביבותיה

חופשה רומנטית בנאפולי וסביבותיה

חוזרים ברגעים אלה ממש מחופשה זוגית רומנטית-קולינרית של 4 לילות/3.5 ימים (נטו) בנאפולי וסביבותיה. אפרט פה את החוויה שלנו שמאוד נהננו בה! אבל מבטיח לא להשתמש במילה "המלצה" (לצורותיה השונות) כי אני לא מכיר אתכם באמת ולא יודע מה אתם אוהבים ולכן לא אמליץ לכם. תעשו מה בא לכם.

מאת: Ziv Shalvi, ינואר 2023.

חופשה רומנטית בנאפולי – מסלול טיול

נחיתה אחה"צ-השכרת רכב בשדה-נסיעה ולינה בסורנטו – יום ראשון.

טיול יום לפוזיטנו ואמאלפי וחזרה ללינה בסורנטו – יום שני.

סורנטופומפיי-נאפולי (החזרת רכב אחה"צ ולינה בנאפולי) – יום שלישי.

יום ולילה בנאפולי – יום רביעי.

טיסת בוקר לארץ – יום חמישי ואחרון.

4 דברים שלא הספקנו ונעשה בביקור הבא:

1. שיט ליום בקאפרי.
2. עוד יום בנאפולי.
3.מסלול רגלי כלשהו (דרך האלים מעל פוזיטנו או מרחצאות המלכה בסורנטו).
4. בקיץ – בילוי בחופים.

טיפים לחופשה רומנטית בנאפולי

השכרת רכב

אנחנו אוהבים לנהוג לבד ולהיות עצמאים והתאים לשכור רכב לחלק שמחוץ לנאפולי. מאוד נח וגם ממש זול (פחות מ 50 ש"ח ליום לרכב).

טיפ מצוות צ'ק אין אאוט: הזמנת רכב שכור מראש מומלצת ותחסוך לכם התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה. אנחנו ממליצים לבצע השוואת מחירים דרך פאפם פאפם שזה מנוע חיפוש ישראלי שעוזר למצוא רכבים באתרי השכרה אמינים.
כתבנו מאמר שלם עם טיפים על השכרת רכב בחו"ל.

המלון בסורנטו (maison bon bon החמוד) היה מחוץ למרכז העיר ועם חנייה נוחה.

בסורנטו העיר, פוזיטנו, אמלפי ופומפיי חנינו בחניונים בדרך כלל.

שימו לב – לרוב החברות, כולל Sicily by car, יש שאטל נח משדה התעופה למגרש ההשכרה.

לחברת Surprice אותה בחרנו, אין שאטל וצריך ללכת כמה דקות מהשדה ולהתקשר אליהם ולחכות קצת באי וודאות… לא הכי נח ונעים. אבל בסך הכל הם היו בסדר. ובכל זאת… בפעם הבאה ננסה Sicily by car.

ועוד דבר – לפעמים הרחובות צרים והחניות קטנות… אז כדאי שיהיה ביטוח ביטול השתתפות עצמית כלשהו למקרה של שפשוף או שריטה לא מתוכננת עם הרכב השכור. רק אומר.

סיור מודרך בנאפולי

מאוד כדאי לפתוח את הביקור בעיר בסיור מודרך. אנחנו היינו עם אנה נאפולי המקסימה (25 יורו לאדם בקבוצה, 35 לאדם אם סיור רק לזוג). מניח שיש מדריכים טובים נוספים (ודוברי עברית) אבל היא בהחלט טובה ונעימה ובילינו איתה אפילו מעבר ל 3 השעות שתוכננו. העיקר שתעשו סיור מודרך כלשהו (פה אני לא ממליץ. אני מחייב 😀)

אה, כן, וגם מציע להקדיש שעה-שעתיים ולעלות ברכבת-כבל (funicolare) למצודה שעל ההר, לחובבי התצפיות ממעוף הציפור על העיר.

נאפולי העיר

יש בקבוצה כאלה שלא התחברו לעיר ויש אחרים. אנחנו מהאחרים. העיר תוססת, עם אווירה, מבנים יפים, סמטאות וחנויות מכל הסוגים, מסעדות ומעדניות בכל הרמות, כיכרות וגם תרבות (גלריות, תיאטראות).

ייסלחו לי האופוזיציונרים שלא התחברו… אבל לרגעים נאפולי אפילו הזכירה לנו את מנהטן. השם יירחם 😱 וזה עוד בעונה החלשה… כשיש פחות מבקרים ויש גם כמה חנויות ומסעדות סגורות.

בקיצור יומיים-שלושה בהחלט שווה לבלות בעיר.

פומפיי

גם פה יש שלא אהבו את ההריסות הארכיאולוגיות. בגדול אני בד"כ מבין את חוסר העניין בשאריות של מבנים מהעבר. אבל בפומפיי מדובר בעיר שלמה וענקית מלפני 2100 שנה שנחשפה באופן יחסית שלם. ואפשר להסתובב שם יום שלם (אנחנו היינו שעתיים) בין המבנים, והרחובות, והכיכרות, והמקדשים, והאמפיתיאטרון וממש לחוש את החיים שהיו שם. כמו להיות חלק מסרט היסטורי על חיים בתקופת רומא העתיקה. חוויה שנהננו בה מאוד באופן מפתיע.

לא לקחנו מדריך אבל בהחלט ייתכן שזה היה עוד יותר מרגש עם הדרכה. לשיקולכם ולתקציבכם (100 יורו לזוג, אלא אם מצטרפים לעוד אנשים/זוגות בקבוצה).

מאכלים מקומיים שאהבנו

כדורי גבינת המוצרלה די באפלו – הגבינה המקורית שמיוצרת בכל בוקר בנאפולי.

פסטה ברוטב ג'נובזה (genovece) – רוטב בשר ייחודי לנאפולי שבושל עם בצל ותבלינים במשך 6 שעות. יאמי.

פיצה.

מסעדות

אוכל הוא חלק חשוב בטיול באיטליה. הלכנו למסעדות מומלצות שנרשמו פה ולא תמיד אהבנו. חלק היו סגורות, בחלק השירות התעכב מאוד, ואולי בחירת מנות לא נכונה שלנו… תעשו עם המידע הזה מה שבא לכם.

רק דבר אחד תזכרו – בסורנטו יש שתי מסעדות Zi N'tonio… והמרחק בינהן הוא 1176 מטר, 1683 צעדים, 14 דקות הליכה…לכל כיוון! אז אל תתבלבלו!

מחוץ לעונה

אחלה בחירה לחופשה מחוץ לעונה.

גם זול (400 שח ללילה לחדר זוגי, 400 שח לכרטיס טיסה עם טרולי… תעשו את המתמטיקה), גם לא עמוס (בכבישי חוף אמלפי ובסמטאות ומסעדות נאפולי). רק צריך לקוות למזג אוויר טוב (לנו היה מעולה – יום שמש, יום מעונן ויום טפטוף קליל בלבד).

זהו. איטליה היתה טובה אלינו.

סעו ותבלו ולא לשכוח לתת לעצמכם גם לגלות את נאפולי וסביבותיה לבד ולא רק לפי המלצות או טיפים (…שכותבים אנשים משועממים שצריכים להעביר זמן בטיסת חזור…).

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן