האי אלבה: המדריך למטייל באי בשנת 2024

האי אלבה

האי אלבה: המדריך למטייל באי בשנת 2024

הוא אמנם לא מוכר כמו סיציליה או סרדיניה, אבל האי אלבה (Elba) הוא אחד המקומות היפים והמעניינים באיטליה. האי אלבה הוא האי השלישי בגודלו בין איי איטליה, כשלפניו נמצאים שני האיים שהוזכרו לעיל. הוא נמצא בארכיפלג הטוסקני וגודלו 224 קמ״ר. מלבד הנוף הקסום והמים הצלולים סביב האי, הוא ידוע בעיקר בשל ההיסטוריה שלו – נפוליאון הוגלה לשם לאחר הדחתו, חי שם כ – 9 חודשים וזכה לתואר קיסר אלבה, לפני שברח חזרה לצרפת. 

איך מגיעים לאי?

אמנם יש שדה תעופה קטן מאוד באי, אך אין אליו טיסות ישירות מישראל. אם אתם מתעקשים להגיע לאי בטיסה, הדרך הקלה ביותר מישראל תהיה לטוס לפיזה, פירנצה או מילאנו ומשם לטוס עם Silver Air, החברה היחידה שעושה טיסות לאלבה. הטיסות יוצאות רק בימי ראשון ורביעי. אל תצפו לטיסות זולות במיוחד. 

יש דרכים זולות יותר להגיע לאי – אפשר לטוס מישראל לשדה התעופה של פיזה, פירנצה או רומא ולעלות משם על רכבת לנמל של פיומבינו. מעבורות של החברות Moby ו – Toremar יוצאות מספר פעמים ביום ומגיעות ל – 3 נמלים שונים באי, כולם בצידו המזרחי. המעבורת לוקחת בין 45 דקות לשעה, והנוף בדרך נהדר. 

איפה כדאי לישון באלבה?

האי אלבה גדול פחות מפי 2 מגודלה של ירושלים. לא משנה היכן תישנו תוכלו להגיע לכל מקום באי בקלות, במיוחד מכיוון שהתחבורה הציבורית באי נהדרת. קיבצנו עבורכם חמישה מלונות אהובים באזורים שונים על האי:

 Hotel Villa Ottoneמלון חמישה כוכבים מפואר עם נוף מרהיב. המלון נמצא קרוב מאוד לאחד הנמלים המרכזיים באי – פורטופריו. המלון יושב בצמוד לחוף אוטון ואוטונלה. תוכלו למצוא בו מסעדה עם נוף פנורמי ואוכל איטלקי משובח.

Villa Miaמלון ארבעה כוכבים הנמצא בקאפוליברי. אחד המרכזים המעניינים והאהובים בחלקו הדרומי מזרחי של האי. המלון הוא למעשה דירות קטנות ומתאים מאוד למשפחות או קבוצות חברים. בכל דירה ישנו מטבח מאובזר, אך כמובן שישנה גם אופציה לאכול במסעדה הנהדרת של המלון.

Hotel Montecristoמלון ארבעה כוכבים הנמצא במרינה די קמפו. לא רחוק משדה התעופה של האי בחלקו הדרומי מערבי. המלון יושב על חוף מרינה די קמפו וידוע בשל ארוחת הבוקר המדהימה שהוא מציע. 

Hotel Sardiמלון שלושה כוכבים הנמצא בפומונטה, בחלקו המערבי של האי. המלון יושב על חוף פומונטה ואפשר להנות ממנו משקיעות עוצרות נשימה.

Hotel Acquamarina – מלון משפחתי צוות חם ונהדר מסייע בכל דבר. המיקום של המלון נהדר, קרוב לנמל ולחוף הכי יפה באלבה – חוף פדוללה.

אטרקציות שאסור לפספס

האי מציע מגוון בילויים. החל מחופים מהממים, סיורים מגוונים ופעילויות אקסטרים לכל המשפחה.

החופים

אי אפשר לדבר על אי בלי לדבר על החופים שלו. אם אתם חובבי שנירקול אסור לכם לפספס את הריפים היפים במים הצלולים! וגם אם אתם רק אוהבים לשכב על חוף יפהפה, להנות מהשמש ולהיכנס לטבילה מדי פעם, אסור לכם בשום אופן לפספס את החופים עוצרי הנשימה של האי. החופים שלא כדאי לכם לפספס הם:

  • חוף סאנסון בחלקו הצפוני של האי
  • חוף קאבולי בחלקו הדרום מערבי של האי
  • חוף הספינה הטרופה במערב האי
  • חוף סיינט אנדריאה בחלו הצפון מערבי של האי.

כמובן שישנם עוד עשרות חופים נפלאים לבקר בהם באי.

החיים הטובים

אלבה היא אי איטלקי, ולכן תוכלו למצוא בה את מיטב המטבח האיטלקי. כנהוג באיטליה, גם כאן תוכלו לבקר בין כרמים של ענבי יין ולהנות מטעימות יין מקומיות וחוות בהן תוכלו להנות ממיטב הגבינות המופקות במקום. אפשר לטייל באי ובאופן ספונטני להיכנס ליקבים והחוות שמפרסמים את עצמם עם שלטים בכניסה, ולהנות מחוויה אותנטית. רוב המקומיים מדברים אנגלית ברמה די נמוכה, או לא מדברים אנגלית כלל. קל לתקשר איתם מאוד בשפת הסימנים, במיוחד כשזה מגיע ליין או גבינות. מומלץ להיעזר בגוגל טרנסלייט או שיחון כדי להסביר להם בדיוק מה אתם רוצים. ישנה גם אופציה של טיולים מודרכים אשר לוקחים אתכם לטעימות יין ביקבים שונים באי, או עושים סיורים בין החוות השונות, וישנם גם טיולים המתמקדים ביקב או חווה אחת. הסיורים המודרכים מתקיימים באיטלקית או באנגלית. המומלצים ביותר הם Farmhouse tasting experience ו – Wine tasting and visit to a design Cellar.

אקסטרים

באלבה יש אפשרויות נהדרות לספורט אקסטרימי יותר ואקסטרימי פחות. מומלץ מאוד לשנרקל בחופיה היפים ולהנות ממגוון החי שאפשר לראות מתחת למים הצלולים. אפשר ללכת טיפה יותר אקסטרים ולהנות מצלילות באתרים מיוחדים הכוללים ספינה טרופה ומלא ברקודות ודקרים. תוכלו להנות מצלילה מודרכת, או אם אתם צוללנים מנוסים תוכלו לשכור ציוד וסירה ולרדת עם הדייב באדי שלכם לאתרים המומלצים. אם אין לכם דייב באדי ידאגו בחנויות הצלילה למצוא לכם אחד. 

דרך נהדרת נוספת להנות מהמים סביב האי היא לשכור קיאק ולהקיף חלקים מהאי. כמובן שגם כאן תוכלו להנות מסיור קיאקים מודרך, וזה מומלץ אם אתם לא מרגישים מספיק בטוחים לבד בקיאק ובכיוונים. אם אתם מנוסים, תוכלו לשכור קיאקים במקומות רבים באי ולחתור על המים הצלולים בהנאה.

גם יאכטות, סאפ וסירות מהירות ניתן לשכור באי. אם אינכם מנוסים תוכלו לבקש ממשיט מוסמך לקחת אתכם.

גם על היבשה תוכלו למצוא לא מעט פעילויות אקסטרים. האי קטן דיו בשביל ללכת את כולו, וגם בשביל לפדל. תוכלו למצוא לא מעט חנויות המשכירות אופניים רגילים ואופניים חשמליים לטיול באי. ישנם גם לא מעט סיורים באי עם אופניים רגילים או חשמליים, חלקם כוללים בתוכם ביקורים ביקבים וחוות. 

תוכלו לעשות גם טיולי טיפוס ובולדרים בשלושת הפסגות של האי – הר סאן ברתולמאו, הר אנפולה והר קאפאנה ממנו גם תוכלו לרדת ברכבל. 

היסטוריה

כמו שכבר הזכרנו, האי ידוע במיוחד בזכות נפוליאון שהוגלה אליו ואהב ודאג לאי מאוד כאשר גר בו. תוכלו לבקר בבית מגוריו וילה די מוליני בפורטופריו שהפך למוזיאון בו תוכלו ללמוד על זמנו של נפוליאון על האי, לבקר בתיאטרון ויג׳ילנטי בפורטופינו אליו נפוליאון נהג ללכת ולבקר בכנסיית החסד האהובה על נפוליאון שצמד אליה תוכלו למצוא מוזיאון עם פריטים של נפוליאון.

האי פיאנוזה 

האי פיאנוזה שאולי מוכר לכם מ״מלכוד 22״ נמצא דרום מערבית לאלבה. תוכלו להגיע לשם לסיור יום, אך אי אפשר לישון על האי. האי מפורסם בשל בית הכלא הענק (שכבר אינו בשימוש), אך ניתן לראות בו גם יונקים קטנים ולצלול סביבו ולגלות חפירות ארכיאולוגיות מתחת למים. ניתן להגיע לשם מהנמל ריו מרינה בחלקו המזרחי של האי אלבה. 

מתי טוב להגיע?

אי אלבה, הממוקם בצפון-מערב הים התיכון, ומציע מזג אוויר ים תיכוני נעים עם חורף קר וקיץ חמים. הזמן האידיאלי לביקור באי הוא מאי עד ספטמבר, כאשר טמפרטורות האוויר הן בין 20-30 מעלות צלזיוס. חשוב לקחת בחשבון שבחודשי יולי – אוגוסט האי מלא באיטלקים בנופש. אם אתם מטיילים בקיץ רצוי לקבוע מלון, סיורים ואטרקציות זמן רב מראש. מחירי המלונות עלולים לקפוץ דרמטית בחודשים אלו. 

התקופה הכי מתאימה לביקור באי תלויה במה שאתה מחפש:

  1. אם אתם מחפשים חופשת בטן גב שכוללת בעיקר שחייה ושמש, הקיץ (יולי – אוגוסט) הוא הזמן הטוב ביותר.
  2. אם אתם מחפשים חופשה שקטה יותר ומעוניין להימנע מהמוני התיירים, עונות המעבר (אפריל – מאי, ספטמבר – אוקטובר) יכולים להיות אידיאליים.
    המזג אוויר עדיין נעים, אם כי ייתכן שזה יהיה קצת קר יותר לשחייה.
  3. אם אתם מחפשים לטייל ולראות את הנוף, האי מציע נופים מרהיבים ואטרקציות היסטוריות בכל תקופה של השנה. חורף מקסים עם טמפרטורות ממוזגות, ויהיה לך את האי כמעט לעצמך.

יצא לכם לטייל באי אלבה? נשמח שתוסיפו את ההמלצות שלכם בתגובות.
צריכים עזרה בתכנון הטיול? כתבו לנו בתגובות וצוות האתר יעזור לכם במידע שחסר.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

האי אלבה

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן