10 תמונות שיעשו לכם חשק לבקר ב: הודו

להודו טסתי לטיול של אחרי תואר ראשון עם בעלי. הטיול ארך כחודש וטיילנו בדלהי, הימאצ'ל פרדש, ראגסטן ומומבאי. הודו היא מהמדינות הגדולות בעולם, היא מדינה מיוחדת ומרתקות. כיוון שהיא מדינה כל כך גדולה, לכל אזור יש את הייחוד שלו. התחלנו בדלהי המרתקת, לאחר מכן טיילנו בהרי ההימלאיה בהימאצ'ל פרדש, לאחר מכן עברנו לנוף מדברי במדינת ראגסטן וקינחנו בעיר המשוגעת מומבאי.

כבר שיצאנו מהשדה בדלהי הבנו כי הטיול הזה לא יהיה כמו טיולים אחרים. גם בעלי שטייל טיול אחרי צבא בתאילנד, קמבודיה ולאוס אמר שלא ראה מקומות כמו הודו. בהתחלה היא תטלטלה אתנו מקצה אל קצה ולקח לנו זמן להיכנס לראש ולקצב שלה.

תמונה מספר 1 – דרמסאלה

היעד הקרוי דרמסאלה הוא למעשה מתייחס לשלושה כפרים: מקלוד גאנג', בגסו ודרמקוט. כמו רוב הישראלים אנחנו הזמנו גסטהאוס בדרמקוט, העיירה העליונה על צלע ההר. כיוון שחשבתי ששם הנוף המובחר. לעומת זאת, בטיול במקלוד גאנג' גיליתי כי הנוף גם בכפר הנמוך מבין השלושה יפיפייה.

תמונה מספר 2 – פושקר

מבט מלמעלה – על פושקר. ליד פושקר ישנו הר גבוה, ניתן לעלות עליו ברכבל לפסגת ומשם לצפות בשקיעה, זריחה או סתם באמצע היום. הנוף יפיפייה וניתן לראות את כל העיר מלמעלה.

אנחנו החלטנו לרדת חזרה ברגל ולא ברכבל כיוון שחשבתי שהדרך למטה תיהיה יפה, אך הדרך עצמה אינה מעניינת ורובה דרך עצים (לא רואים את הנוף כאשר יורדים רגלית).

תמונה מספר 3 – הדיונות של פושקר.

"הדיונות" של פושקר. הסיפור מאחורי התמונה הזאת הוא משעשע, לפחות אותי.

בתור חובבת נוף מדברי, אני תכננתי בטיול בהודו לנסוע גם לג'איסלמר כדי להגיע לדיונות במדבר טהר . כשסיפרתי את זה לנהג ריקשה הוא טען שגם בפושקר יש דיונות ואין סיבה להרחיק עד לג'איסלמר. ואז לקח אותי לארגז חול היפה הזה.

שמישהו יסביר לו מזה דיונות!

תמונה מספר 4 – אודייפור

כי אין כמו הנוף מהמלון. התמונה צולמה ביציאה מהחדר במלון רמדה באודייפור.

אחד היתרונות בהודו הם המחיר הזול. לאחר שבועיים מתחילת הטיול החלטנו להתפנק לשם שינוי ובחרנו בסוויטה במלון רמדה באודייפור. מלבד הסוויטה הענקית, השירות חדרים המפנק, המיטה הנוחה והמקלחת הענקית היה את הנוף היפה שבתמונה.

תמונה מספר 5 – מומבאי

אחד מבין עשרות הרחובות של השוק במומבאי, כולם עמוסים כרחוב הזה. היה נחמד ללכת בשוק כשהמטרה העיקרית היא לא להיחנק ע"י ההמון. למיטב ידעתי לא היה אירוע מיוחד, אלא יום רגיל בשוק.

תמונה מספר 6 – הפארק הלאומי במומבאי

הפארק הלאומי במומבאי. אחרי שראיתם בתמונה מספר 5 כיצד נראים רחובות מומבאי ביום רגיל, אין כמו לברוח מההמולה לפארק ירוק. למי שמחפש חופשה קטנה מהעיר והעומס של מומבאי יכול לעשות נסיעה קצרה לפארק לאומי סנג'אי גנדי. פנינה ירוקה באמצע העיר – מעל 100 קמ"ר של טבע פראי.

תמונה מספר 7 – אודייפור

אופיידור – הונציה של הודו. עיר קסומה ורומנטית, אפילו קצת פחות הודית. רוב התיירות שעיר הינה של אירופאים ואמריקאים (לא נתקלנו בכמויות של תרמילאים ישראלים כמו בכפרים וערים אחרים).

תמונה מספר 8 – פושקר

אחד האטרקציות שאהבתי בהודו הייתה לקחת קטנוע ולחקור את הסביבה (כמובן רק באזורים כפריים).

התמונה הזאת צולמה באחד הטיולים בסביבת פושקר. את אותו יום קסום סיימנו בבית חולים לאחר שהזוג שטיילנו איתם לא השתלט על הקטנוע והחליק. לא נעים להגיע לבית חולים הודי! תשמרו.

תמונה מספר 9 – קופים

אחד הדברים המיוחדים עבורי במזרח זה קיומם של חיות רחוב שונות מהארץ.

בישראל יש לנו בערים הגדולות רק כלבים, חתולים ומכרסמים. בהודו זה לא המצב. בנוסף לחתולים, כלבים ומכרסמים ניתן למצוא קופים, חזירי בר, גמלים וכמובן פרות.

תמונה מספר 10 – פושקר

פושקר היא עיירה קדושה במדינת רג'סטאן, במרכז פושקר נמצא האגם הקדוש ומסביבו מקדשים רבים.

פושקר מושכת אליה תיירים רבים,  יש בה גם מסעדות טובות והמון רחובות על חנויות מצויינות.

תמונה מספר 11 – טוש

למרות שאמרתי שיהיה רק 10 תמונות לא הצלחתי לוותר על ה-11.

התמונה מהדרך לכפר טוש שנמצא כשעה נסיעה מקאסול. אנחנו לקחנו אוטובוס 'לוקאל' מקאסול לטוש שהיה אמור להוריד אותנו בכניסה לכפר.

אך כמו שאומר הפתגם: 'האדם מתכנן תוכניות והודו צוחקת'.

הכביש בתחילת העלייה לכפר היה חסום. לכן האוטובוס הוריד אותנו במרחק של 2.5 שעות הליכה מהכפר.

לפחות כמו שרואים בתמונה הנוף בדרך היה יפה.

אוהבים לטייל מתוך תמונות שאתם רואים?
מוזמנים לעמוד האינסטגרם שלי שם תמצאו מגוון תמונות היעדים שטיילתי בהם.