מנאפולי לבארי: מסלול טיול קצר בדרום איטליה

תפצית על נאפולי

מנאפולי לבארי: מסלול טיול קצר בדרום איטליה

טסנו לטיול קצר שהתחיל בנאפולי והסתיים בבארי. לטיול הזה לא הגענו מוכנים. בהתחלה תכננו לטייל עם רכב, אחרי זה תכננו לטייל עם תינוק, אחרי זה ביטלנו את הרכב ובסוף גם התינוק נשאר עם סבתא. כל השינויים של הדקה ה-90 גרמו לכך שנגיע בלי שסגרנו כלום מראש, חוץ מדירה ליומיים הראשונים ברובע הספרדי. בכתבה אשתף את המסלול שעשינו בנאפולי, מקומות שאהבנו וגם כאלה שפחות. 

מתי: דצמבר 2022 (על ימי חג המולד). 
כמה: רביעי בלילה עד ראשון בבוקר.
לינה: אנחנו בחרנו ללון בדירה ברובע הספרדי. אם אתם מתלבטים מה האזור שיתאים לצרכים שלכם ואילו מלונות מומלצים יש בו – כנסו לכתבה איפה לישון בנאפולי

הר וזוב מנאפולי

נוחתים בנאפולי

הגענו לנאפולי בסביבות חצות. מהשדה תעופה לקחנו מונית משותפת למרכז העיר. לא היו הרבה מוניות בשעות האלו, ויש רק שאטל שמגיע אל התחנה המרכזית בנאפולי.
בלילה הרוב המוחלט של המקומות היו סגורים, אבל הרעב גרם לנו לשוטט בסמטאות הרובע הספרדי עד שמצאנו מקדונלדס פתוח.

יום טיול בנאפולי

את היום הראשון הקדשנו לחקור את נאפולי בעזרת הרגלים, הלכנו מעל ל-30,000 צעדים!
העצירה הראשונה שלנו הייתה בגלריית אומברטו. לא הגענו שם כדי להתפעל מהמבנה המרשים, אלא כדי לאכול ספוליאטלה בחנות La Sfogliatella Mary שקיבלה שבחים רבים. בהחלט הבצק היה מעולה אבל המלית המסורתית הייתה פחות לטעמי (קרם פטייסיר עם קליפות של פירות הדר). 

העצירה השנייה הייתה בבית קפה גמברינוס (Gran Caffè Gambrinus), בית קפה מפורסם מהמאה ה-19 המגיש קפה ומגוון סוגים של מאפים בחלל מרשים ואלגנטי. אנחנו שתינו קפוצ'ינו וקפה פיסטוק שהיה נהדר. קינחנו עם מאפה נפוליטני נוסף – באבה, אשר היה ממולא בקרם פיסטוק טעים.

ידעתם שבאיטליה שותים את הקפה בעמידה?
את הקפה שלהם האיטלקים נוהגים ללגום בחטף, בבוקר בדרכם לעבודה, בעמידה לצד הבר. קחו בחשבון שאם תשבו ותזמינו קפה אל השולחן בבית קפה איטלקי, מחירו יהיה יקר פי כמה. 
המלצתי היא ברומא התנהג כרומאי – את הקפה שתו בעמידה.

הבית קפה סמוך לפיאצה פלבישיטו, אחד המרכזים היפים ביותר בנאפולי. הפיאצה היא מקום משכנם של המבנים ההיסטוריים החשובים של העיר, כמו הארמון המלכותי, בית מגורים לשעבר של מלכי בורבון. מבנה יוצא הדופן והבולט נוסף בכיכר הוא בזיליקת San Francesco da Paola, שנבנתה כחיקוי של הפנתאון המפורסם ברומא.

המשכנו רגלית לכיוון הטיילת אל קאסטל דל'אובו (Castel Dell Ovo), מצודה מרשימה הממוקמת על הטיילת. המבנה שימש כמעון מלכותי לשעבר. ניתן להיכנס למצודה בתשלום, המצודה אינה מתוחזקת אך נשקף ממנה נוף מקסים של נאפולי. 

טיילנו לאורכה של הטיילת, עד לפארק וילה קומונאלה

לאחר מכן הלכנו לאורכה של רחוב ציציה עד שהגענו לרחוב הראשי ויה טולדו. ויה טלדו רחוב הקניות הראשי של נאפולי הוא רחוב עתיק מאד הנקרא על שם המשנה למלך ספרד דון פדרו דה טולדו. רחוב תוסס מאוד הן בתיירים והן במקומיים. הרבה חנויות עם מזכרות לתיירים, מסעדות, בתי קפה, חנויות בגדים וכו'. 

על רחוב ויה טולדו עשינו כמה עצירות של אוכל – בעיקר מלא אוכל מטוגן כמו פיצה מטוגנת (כן, הנפוליטנים הגאונים המציאו דבר כזה, והוא טוב כמו שזה נשמע), ארנציני, פריטטינה ועוד. כל המקומות שאכלנו בהם היו מעולים, ואחד, Antica Pizza Fritta da Zia Esterina Sorbillo, התבלט במיוחד בזכות הפיצה הטעימה. אל תתנו לתור להבהיל אתכם, אפשר להזמין ומקבלים מספר. ככה עד שהפיצה תיהיה מוכנה אפשר להמשיך לטייל בחנויות בסביבה.  

סיור בעיר התחתית של נאפולי

בליבה של נאפולי העתיקה , ליד PIAZZA SAN GAETANO , נמצאת הכניסה לרשת מנהרות תת קרקעית מיוחדת מאוד.  המקום בנבה בימי השלטון היווני ושימש כאקוודוקט (מוביל המים), והביא מים לנאפולי ממעיינות במרחק למעלה ממאה ק"מ מהעיר. לאחר ירידה בגרם מדרגות בעומק של כשבע קומות מגיע לרשת מסועפת של תעלות. חלקן צרות ביותר וחשוכות המצריכות הליכה צידית ושימוש בתאורת הפלאפון (תגיעו עם סוללות מלאות).
בתקופת מלחמת העולם השנייה, עת נאפולי הייתה מאוד מופגזת, שימשו התעלות התת קרקעיים כמקלט לתושבי נאפולי.
מאחר ובמנהרות לחות קבועה מעל 90% וטמפרטורה קבועה, מבוצעים שם ניסיונות לגידול פרחים וצמחי טיבול ללא השקייה ע"י אור מלאכותי בלבד.

סיור מודרך בעיר התחתית של נאפולי היא אחת מהאטרקציות שאסור לפספס בנאפולי. סיור קצר ומרתק באחת מהערים התחתיות העתיקות בעולם! לחצו כאן להזמנת כרטיסים.

שימו לב – האטרקציה לא מתאימה לקלסטרופובים, נשים בהריון ומוגבלי תנועה.

סיור במנהרות התת קרקעיות של נאפולי

את הסיור סיימנו רעבים, והחלטתי לגוון ולחפש איפה לאכול פסטה. מצאנו מסעדה משפחתית קטנה בקרבת המקום ומאוד מיוחדת, חלל המסעדה הוא גם חנות ירקות מקומית.

המשכנו להסתובב ברחובות הרובע ההיסטורי, קפצנו לביקור בדואומו עד שהגיע הזמן לסיור אוכל שקבענו מראש. באמת שאחת האטרקציות המרכזיות בנאפולי היא האוכל, ולדעתי כדי לחוות את נאפולי כמו שצריך חייב לשלב סיור אוכל או סדנת בישול.

סיור אוכל מבוסס טיפים בשוק Pignasecca

אנחנו הזמנו כרטיסים דרך אתר GURU לסיור אוכל בשוק Pignasecca. זה סיור מבוסס טיפים. זאת אומרת שהתשלום לסיור הוא מתחלק לשניים. הראשון זאת תשלום על האוכל (המדריך בסוף המסלול מחלק את עלות כל האוכל בין כל המשתתפים), השני זה טיפ למדריך. על האוכל חובה לשלם, אבל הבחירה כמה טיפ לשים היא שלכם. קחו בחשבון שהמדריך לא מקבל תשלום או עמלה מהמקומות שעוברים בהם – המשכורת שלו מבוסס אך ורק על הטיפים שלכם. 

המדריך, עמנואל, הוא יליד נאפולי ומאוהב עמוקות בה. הוא יכיר לכם את האוכל המקומי בלי טיפה של התייפייפות, תוך הסיור תלמדו המון על ההיסטוריה של נאפולי. לאורך הסיור תטעמו ממגוון מאכלים מקומים כמו פיצה מטוגנת, מוצרלה (הכי טעים שיש), טרלו ועוד. כמובן, את הסיור תסיימו באחד מהבתי קפה הטובים בעיר לחגיגה של קפה וקינוחים. 

לחצו כאן להזמנת הסיור

אחרי הסיור נשארנו לבד קצת עם עמנואל. על תרבות הנהיגה המשוגעת בנאפולי, על המצב במזרח התיכון, על תיירים ישראלים שהתחילו לפקוד את העיר בכמויות ועוד. בלי לשים לב כבר הגיע 21:30. הזמן לחקור את חיי הלילה, רק שהיינו ממש עייפים.

חיי לילה בנאפולי

בשארית כוחותינו התהלכנו לכיוון פיאצה בליני (Piazza Bellini), מדובר בכיכר מגניבה ופופולרית עם ברים רבים ואווירה צעירה וכיפית. 

התיישבנו בבר נהדר בשם Libreria Berisio, הזמנו קוקטיילים ושניהם היו פשוט נהדרים. שירות מעולה (יש תוספת תשלום של 2 יורו לאדם על שירות), לצד השתייה מגישים בוטנים וזיתים.

עייפים ומבושמים צעדנו חזרה לדירה. 

יום טיול שני בנאפולי

היום עזבנו את הדירה בה ישנו בשתי לילות הראשונים. קמנו והתהלכנו לכיוון הנמל. תכננתי לצאת לשייט לקאפרי, אחת האטרקציות הידועות בנאפולי. יש מעבורות כל יום לקאפרי (לא מומלץ בימים בהם הים סוער). עלות המעבורת היא 45.5 יורו לאדם הלוך חזור, אורך השייט כ-50 דקות.

אבל בוב התעקש שנקדיש יום נוסף לחקור את נאפולי, הוא לא מיצה את העיר. אז המשכנו בשוטטות ברחובות, כל בית קפה שבחרנו לשתות בו קפה היה מעולה. כל מאפה או עוגה שאכלנו הייתה נהדרת. כל כוס אפרול שפריץ ששתינו הייתה טעימה ובמרירות הנכונה. מצאנו את עצמנו חוזרים כמעט לכל התחנות שהיינו בהם בסיור יום לפני. 

לארוחת צהרים החלטנו לבחור כריך גבינות מושחת במעדנייה מקומית בשם Alimentari coscia. זה ללא ספק היה אחד הכריכים הטעימים שאכלתי בחיי. במעדנייה מוכרים המון מוצרים תוצרת נאפולי ומכינים כריכים עם גבינות ובשר. המוכר היה ממש מקסים, ציינו שאנחנו צמחונים ונתנו לו לבחור לנו מה יהיה בכריך. אין מקומות ישיבה (יש רק שולחנות עמידה) אז לקחנו לנו כריך ויצאנו לאכול בספסלים מחוץ למעדנייה.

תחנה מרכזית בנאפולי

שבעים ומרוצים התחלנו ללכת לכיוון התחנה המרכזית בנאפולי. כיוון שיותר למחרת יש לנו אוטובוס מוקדם בבוקר שיוצא מהתחנה המרכזית, החלטנו לישון באזור התחנה המרכזית. התחנה המרכזית מרוחקת מעט ממרכז העיר. יש מטרו ומערך אוטובוסים אבל אנחנו בחרנו ללכת ברגל. 

סגרנו חדר במלון קטן, Napoli Central Station Studio הממוקם מול תחנת האוטובוס המרכזית של נאפולי. הצ'ק אין נעשה עצמאית והם אישרו לנו להיכנס מוקדם יותר לחדר. היינו בחדר רומא והיה נוף נהדר להר וזוב. האירוח במלון כולל ארוחת בוקר צנועה. נשארנו קצת לנוח עד שעה לפני השקיעה ואז יצאנו לכיוון קסטל סנט אלמו. הפעם החלטנו לתת לרגליים לנוח ולקחת מטרו.

קסטל סנט אלמו

מצודת קסטל סנט אלמו הינה מצודה בצורת כוכב מהמאה ה-14 שניצבת בראש הר ומציעה נוף פנורמי לעבר נאפולי ומפרץ הים מהטראסות. בעבר המבנה שימש כבית סוהר. המצודה נמצאת ברובע וומרו (Vomero), וההגעה עליו היא בעזרת פוניקלור (או בעזרת מטרו ולרדת בתחנה ואנוויטלי Vanvitelli). 

הטירה משמשת היום כאתר תיירות, הכניסה היא בתשלום והאטרקציה המרכזית היא הליכה על החומות והנוף הנהדר מכל עבר, המאפשר תצפית של 360 מעלות על האזור. בחללים מסוימים בטירה ישנם גם תצוגות אומנות מתחלפות הפתוחות לציבור.

ההמלצה שלי היא להגיע לקראת השקיעה – לראות את נאפולי מחליפה יום ולילה מחומות המצודה.

את הארוחה האחרונה שלנו בנאפולי לביקור הזה החלטנו לעשות במסעדה שנקראת La Lazzara Trattoria e Pizzeria, מסעדה מסורתית עם טרסה גדולה שמגישים בה מנות ייחודיות מחומרי גלם מקומיים ויין. הזמנו קנקן של יין מקומי, מנת פסטה ומנת פיצה מרגריטה. השירות היה מעולה, האוכל היה טעים והיין היה בול. 

יום טיול בבארי

הטיסה חזור שלנו הייתה מבארי, אז ההחלטנו לקחת אוטובוס יום לפני הטיסה, מוקדם בבוקר, לבארי. כדי שנוכל להכיר מקום נוסף באיטליה. 

אמ;לק – כנראה שלא אחזור לבארי. 

בארי היא עיר בדרום מזרח איטליה על שפת הים האדריאטי, במחוז פולייה. עבור תיירים אין אטרקציות מיוחדות בעיר, אלא בעיקר לשוטט בסמטאות הצרות והמפותלות של המרכז ההיסטורי. אבל אחרי ששוטטנו במשך יומיים בסמטאות נאפולי, הסמטאות של בארי פחות מרשימות. מרבית המבקרים בעיר מתייחסים איליה כמוקד לטיולי כוכב באזור הדרום מזרחי של המגף האיטלקי. ניתן לצאת לטיול יום מבארי ולבקר במאטרה – עיירה חצובה בסלע או אלברובלו – ביתם של הטרולים.

אנחנו טיילנו בסמטאות העיר העתיקה בטיילת לונגמארה והנמל הישן, התרשמנו מבזיליקת ניקולאס הקדוש (ניתן לרכוש כרטיסים מראש ולהיכנס לסיור מודרך בבזיליקה), צפינו על מבצר נורמני שוואבי ועשינו קניות ב corso cavour.

מצודה בבארי איטליה

ערב חג המולד בבארי

אנחנו הגענו לבארי ב-24.12, ערב חג המולד. לאורך היום הרחובות היו עמוסים מטיילים ומקומיים. כל המסעדות ובתי הקפה היו עמוסים והתקשנו למצוא מקום לארוחת צהריים. בסביבות השעה 18:00 כל המקומות התחילו להיסגר – חנויות, מסעדות, סופרים וכו'. היה מעט מסעדות שנשארו פתוחות לכן אם אתם מטיילים בערב חג מומלץ להזמין מקום מראש לאחת המסעדות שעובדות בערב חג.

לינה בבארי

אנחנו בחרנו לישון בדירה ליד התחנה המרכזית, כיוון שהטיסה שלנו הייתה ב-7:30 בבוקר. אם אתם מחפשים לישון במרכז העיר יש מספר מלונות מאוד מומלצים כמו: B&B La Muraglia או Al Pescatore – B&B.

בית הארחה Il Pumo – Apulian Rooms Bari Piazza Moro שוכן במיקום מעולה, בין העיר העתיקה לתחנת הרכבת המרכזית.

אל הטיסה הגענו ברכבת ישירה מהתחנה המרכזית שמגיע אל שדה התעופה של בארי. נסיעה אורכת כ-20 דקות ועולה בערך 5 יורו.  

לחצו כאן לצפייה בהייליטס של הטיול שלנו בנאפולי.

מוזמנים להוסיף בתגובות רשמים שלכם מנאפולי וכמובן לשאול כל מה שתרצו. 

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפצית על נאפולי

חדש באתר

יעדים פופלרים באיטליה

מחפשים מקומות לינה?

טיפים לתכנון חופשה

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן