כיכר אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz) בברלין: אטרקציות ומלונות מומלצים

אלכסנדרפלאץ, ברלין

כיכר אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz) בברלין: אטרקציות ומלונות מומלצים

ברלין, עיר הבירה של גרמניה, היא ללא ספק עיר מלאה באטרקציות. אחת מהמרכזיות והאהובות שביניהן היא כיכר אלכסנדר, או בגרמנית אלכסנדרפלאץ. הכיכר האייקונית שהיתה בעבר בצד המזרחי של חומת ברלין היא כיום אחד מהמקומות בעיר שתיירים ומקומיים כאחד אוהבים לבלות בהם. יש בה שילוב נפלא של אטרקציות, חנויות, מסעדות, ואפילו מקום לשבת ולנוח, וליהנות מהעיר השוקקת. במדריך שלפניכם תוכלו לקרוא את כל המידע שחשוב לדעת לפני שמבקרים בכיכר אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz) בברלין: אטרקציות ומלונות מומלצים, חנויות שוות ופארקים נעימים.

אלכסנדרפלאץ, ברלין

מה בכתבה

היכרות עם כיכר אלכסנדרפלאץ

הכיכר ממוקמת בשכונת מיטה במזרח ברלין, סמוך לנהר השפרה. הכיכר נקראת על שמו של הצאר הרוסי אלכסנדר הראשון שביקר בברלין ב-1905. זה אותו צאר שנלחם בנפוליאון והפסיד לו את מוסקבה. לפני כן היה באזור הכיכר שוק הבקר של העיר. עד מלחמת העולם השנייה היה האזור, שכבר הוקמה בו תחנת רכבת, מרכז תחבורתי ומסחרי שוקק.

כיום יש בכיכר תחנות רכבת (S-Bahn) ורכבת תחתיתU-Bahn) ), קווי חשמלית, מזרקה מרשימה שניתן לנוח לידה ומגוון אמני רחוב ודוכנים. האטרקציות העיקריות בכיכר הן שעון הזמן העולמי, ומגדל הטלוויזיה. בנוסף ניצבים בקרבת מקום, מעבר לנהר, בית העירייה המרשים, אי המוזיאונים עם בניין ה-  Berliner Stadtschloss (ברלינר שטאדטשלוס), שמתורגם ל"ארמון העיר ברלין", והברלינר דום או קתדרלת ברלין המרהיבה ביופיה. כמו כן בכיכר הזדמנויות מצוינות לשופינג ובסביבה יש כמה פארקים נעימים שמומלץ לטייל בהם, ליהנות מהפסלים והמזרקות ומהמרחב הירוק והשלו.

לפניכם כל האתרים החשובים והאטרקציות שאסור לפספס בכיכר אלכסנדרפלאץ וסביבתה:

מגדל הטלוויזיה

נתחיל מהמבנה הכי בולט בכיכר, בזכות גובהו וייחודו – מגדל הטלוויזיה. הוא נבנה על ידי ממשלת גרמניה המזרחית כסמל של המדינה הקומוניסטית ומתנשא לגובה של 368 מטרים. בראשו מרפסת תצפית שגובהה 204 מטרים, ומסעדה מסתובבת. התצפית על ברלין וסביבותיה מהמגדל מומלצת מאוד. ניתן לראות ממנה ביום בהיר למרחק של כ-42 קילומטרים והנוף הנשקף כולל כמובן גם אתרים מרכזיים בברלין, כגון הרייכסטאג, כיכר פוטסדאם ונהר השפרה החוצה את העיר. המסעדה שמעל מרפסת התצפית משלימה הקפה פעמיים בשעה ויש להזמין מראש כרטיסים לארוחה במקום. אל תפספסו את הכיף של סעודה בתנועה! כמו כן מוצעת במקום חוויית מציאות וירטואלית ייחודית, "האודיסאה של ברלין" (Berlin's Odyssey), שבמהלכה מכירים מקרוב את ההיסטוריה בת 800 השנים של העיר ברלין.  

כדי לספר לכם כראוי על כל האופציות לבילוי במגדל הטלוויזיה, הכנו עליו כתבה נפרדת ומורחבת, אותה תוכלו לקרוא כאן. בכתבה תמצאו גם טיפים לביקור במגדל.

למי שרק רוצים להזמין כרטיסים לתצפית, לחצו כאן. העלייה למגדל הטלוויזיה פתוחה בכל יום בין מרץ לאוקטובר בשעות 9:00-23:00 ובין נובמבר לפברואר בשעות 10:00-23:00.  

לחצו כאן להזמנת מקום ליד החלון במסעדה, במחיר שאינו כולל את הארוחה, אותה תבחרו ותזמינו בעצמכם.

מגדל הטלוויזיה, ברלין, גרמניה

מזרקת הידידות בין העמים

המזרקה שמפארת את כיכר אלכסנדרפלאץ נבנתה ב-1970 ובנויה ממספר קערות מוגבהות על עמודים, מהן פורצים מים שנשפכים אל בריכה עגולה. סביב הבריכה ספסל אבן שעליו ניתן לעצור למנוחה ולהתבוננות בכיכר. המזרקה גם משמשת כמקום חביב על אמני רחוב להציג את אומנותם.

שעון הזמן העולמי

זה מונומנט עגול ובולט שהוא למעשה שעון עולמי, שמראה את השעה במקומות שונים בעולם. השעון ניצב בחלקה המערבי של הכיכר, בערך באמצע הדרך בין המזרקה למגדל הטלוויזיה. מעליו דגם של כוכבי הלכת ומסלוליהם, והם מסתובבים מדי דקה סביב השעון. גובה השעון 10 מטרים ומשקלו 16 טון. הוא מראה את הזמן ב-146 ערים ברחבי העולם, ומואר בלילה. ב-1997 שופץ המונומנט ונוספו לו גם הערים תל אביב וירושלים, לצד ערים נוספות.

השעון העולמי, אלכסנדרפלאץ, ברלין

בית העירייה האדום (Rotes Rathaus)

זה הבניין שבו שוכנת עיריית ברלין, וצבעו האדום, יחד עם מגדל השעון שלו, הופכים אותו למרשים ובולט באזור. הבניין נמצא דרומית למגדל הטלוויזיה וברחבת הכניסה שלו הוצבו פסלים המתארים את בנייתה מחדש של העיר לאחר מלחמת העולם השנייה.

הברלינר שטאטלוס – הארמון של ברלין

כאשר חוצים את נהר השיפרה מגיעים אל "אי הנהר שיפרה", שחלקו הצפוני מכונה "אי המוזיאונים". האי נוצר עקב התפצלות של הנהר ובו ניצב הארמון של ברלין שנבנה לראשונה ב-1443. מאז שופץ הארמון מספר פעמים, עד שנהרס כליל ב-1950, לאחר שנפגע מאוד מההפצצות במלחמת העולם השנייה. ב-2013 הוחלט לבנות אותו מחדש, כך שהבניין היפיפה שאתם רואים כיום הוא בעצם שחזור חדש של הבניין המקורי. בארמון נמצא כיום מוזיאון ששמו פורום הומבולדט, שמציג אמנות מחוץ לאירופה.

אם אתם חובבי אמנות או היסטוריה ורוצים לחוות לעומק את המוזיאון ואת הבניין שמארח אותו, הצטרפו לסיור מודרך שבמהלכו תקבלו הסברים על התערוכות והמוצגים במוזיאון, תלמדו על ההיסטוריה של הארמון ותקבלו פרספקטיבה חדשה על הקולוניאליזם והרלבנטיות שלו לימינו.

לפרטים והזמנת מקום בסיור לחצו כאן.

המוזיאון פתוח כל יום חוץ מימי שלישי, בין 10:30 ל-18:30. הכתובת: Schloßplatz 1

אי המוזיאונים (Museumsinsel)

חלקו הצפוני של האי שנקרא "אי הנהר שיפרה", שכאמור נוצר בין 2 זרועותיו של נהר השיפרה, זכה לשמו הודות למספר הרב של מוזיאונים שנמצאים עליו. הוא גם מוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשל המבנים ההיסטוריים שניצבים בו. חלקו הדרומי של האי נקרא "אי הדייגים". אי המוזיאונים יועד לאכלס מוזיאונים כבר במאה -19, על ידי פרידריך מלך פרוסיה. במלחמת העולם השנייה, בהפצצה האמריקנית האחרונה על ברלין, נפגעו באופן חמור חלקים גדולים של אי המוזיאונים והמוצגים שהיו בו. לאחר המלחמה האי השתייך לגרמניה המזרחית והמוזיאונים ומוצגיהם ננטשו למשך עשרות שנים. כיום ניתן לבקר במוזיאונים ששופצו או נבנו מחדש, כולל המוזיאון הישן, המוזיאון החדש, הגלריה הלאומית הישנה, מוזיאון בודה ומוזיאון פרגמון. המוזיאונים מציגים, מלבד ארכיטקטורה מרהיבה, אוסף אמנות ועתיקות מגוון מרחבי העולם, כולל פסל הראש המפורסם של נפרטיטי שהוא בן יותר מ-3000 שנים.

המוזיאונים באי המוזיאונים פתוחים כל יום למעט ימי שני, בין השעות 10:00 ל-18:00.

לרכישת כרטיס יומי לכניסה לכל חמשת המוזיאונים, כולל דילוג על התור, לחצו כאן. כך תוכלו להסתובב יום שלם בין המוזיאונים השונים, בקצב שלכם.

במוזיאון החדש תוכלו ללמוד על תרבויות פרה-היסטוריות ולראות אמנות מצרית ונובית, כולל פסלה של נפרטיטי. לרכישת כרטיס כניסה רק למוזיאון החדש לחצו כאן.

במוזיאון הישן מציגים אמנות יוונית ורומית עתיקה, כולל מטבעות מהאימפריה הרומית. לרכישת כרטיס כניסה רק למוזיאון הישן לחצו כאן.

במוזיאון בודה תוכלו לראות פסלים עתיקים ואוסף של אמנות ביזנטית, לצד אחד מאוספי המטבעות הגדולים בעולם. לרכישת כרטיס כניסה רק למוזיאון בודה לחצו כאן.

בגלריה הלאומית הישנה (Alte Nationalgalerie) תמצאו יצירות אמנות של אימפרסיוניסטים צרפתים כמו מאנה, מונה ורנואר, ציורים מפורסמים של אמנים גרמנים, כמו "הנזיר ליד הים" של פרידריך, ופסלים כמו "היפהפייה הנרדמת" עוצרת הנשימה. לרכישת כרטיס כניסה רק לגלריה הלאומית הישנה לחצו כאן.

מוזיאון הפרגמון נמצא כרגע בשיפוצים וצפוי להיפתח רק ב-2027. עד אז ניתן לבקר בתערוכה זמנית שמציגה את העיר פרגמון כפי שהיתה בשנת 129 לפני הספירה, באמצעות מוצגים שונים מהמוזיאון והדמיה דיגיטלית. עם זאת, לא ניתן כרגע לראות (למעט בהדמיה) את מזבח פרגמון המפורסם שמביא רבים אל המוזיאון. לרכישת כרטיס כניסה רק לתערוכה זו לחצו כאן.

קתדרלת ברלין – הברלינר דום

הכנסייה נמצאת על אי המוזיאונים, ליד פורום הומבולדט, והיא מבנה אייקוני של ברלין. הבניין המרהיב ביופיו בעל מספר כיפות, אחת מהן גדולה במיוחד. בניית הכנסייה הסתיימה ב-1905 אך היא נפגעה קשות במלחמת העולם השנייה ושופצה רק ב-1975 מבחוץ ובשנות ה-80 מבפנים. היא נפתחה סוף סוף לציבור רק ב-1993.

הכנסייה פתוחה כל יום בין השעות 10:00-17:00, בימי ראשון החל מ-12:00. על מנת לבקר בתוך הכנסייה יש לרכוש כרטיסי כניסה. ניתן גם להזמין סיור עם מדריך מומחה שכולל ביקור מודרך בכנסייה ללא עמידה בתור בכניסה, וסיור בעיר העתיקה של ברלין שבמהלכו לומדים על ההיסטוריה הסוערת והאגדות האורבניות המרתקות של העיר. הסיור כולל טיפוס למרפסת התצפית של הכנסייה וצפייה בנוף המרהיב הנפרש לפניכם.

לרכישת כרטיסים לסיור בקתדרלת ברלין לחצו כאן. ניתן להזמין סיורים בני שעתיים ועד חמש שעות, לפי הזמן שיש לכם להקדיש לטיול בעיר העתיקה, אך כל הסיורים כוללים כניסה לקתדרלה.

ברלינר דום, קתדרלת ברלין

מוזיאונים קלילים באזור אלכסנדרפלאץ

למי שכל העתיקות מכבידות עליו, תמיד תוכלו לקפוץ לאילוסיאום שמכופף את חוקי הפיזיקה באמצעות מגוון אשליות אופטיות שישעשעו את כל משפחה. הכינו את המצלמות! המוזיאון פתוח בכל יום בין 10:00 – 18:00. הכתובת: Karl-Liebknecht-Str. 9.

לרכישת כרטיסי כניסה לחצו כאן.

אופציה משעשעת נוספת היא מוזיאון הדה-ז'ה-וו שהוא שילוב ייחודי של תערוכת אמנות, משחקי תאורה ואשליות אופטיות כגון חדרי מראות, ארגז חול קסום ועוד. המוזיאון פתוח בימי שלישי עד שישי בין השעות 10:00 ל-20:00. הכתובת: 14c Rochstraße.  

לרכישת כרטיסים למוזיאון הדה-ז'ה-וו לחצו כאן.

קניות בכיכר אלכסנדרפלאץ

הכיכר היא גם מרכז קניות שוקק, עם קניון "אלכסה", בית הכלבו גלריה קאופוף, חנויות מזכרות ודוכני רחוב. בין החנויות המרכזיות שמושכות ישראלים ניתן לציין את פריימרק, זארה, C&A, חנות יד שנייה גדולה בשם HUMANA, וכמובן את החנויות שבקניון שכוללות את ברשקה, פנדורה, קלווין קליין, M&H, מנגו, MAC, סברובסקי ועוד. וכמובן סניף של סטארבקס!

שוק חג המולד

אם הגעתם לברלין בדצמבר, יש לכם מזל! תוכלו ליהנות מהאווירה החגיגית המיוחדת, שכוללת אינספור קישוטים ואורות נוצצים, מאכלים מסורתיים כמו הגלו-ויין, שהוא יין חם ומתובל, ערמונים חמים ריחניים, וכמובן שווקי חג המולד הקסומים.

השוק באלכסנדרפלאץ משלב בהצלחה בין שוק גרמני מסורתי למסיבה תוססת. זה אחד השווקים העמוסים בברלין, עם מעל 100 דוכנים שבהם נמכרים עבודות יד, קישוטי חג, תכשיטים, מזכרות ועוד. במרכז השוק פירמידת חג המולד הגדולה ביותר באירופה, שמעוטרת ביותר -5000 אורות, וריחות הנקניקיות והיין החם נישאים באוויר מסביב.

השוק מהווה בילוי מצוין גם לילדים, הודות למתקני השעשועים, הגלגל הענק, וזירת ההחלקה על גלגיליות. למבוגרים יש ביתן מסיבות עם משקאות ומוזיקה אל תוך הלילה.

השוק באלכסנדרפלאץ נפתח בסוף נובמבר ופועל עד חג המולד, בכל יום מ-10:00 עד 23:00. זה שוק מרכזי וחביב על תיירים, אז השתדלו לא להגיע בשעות העמוסות יותר של אמצע היום.

גלגל ענק, אלכסנדרפלאץ, ברלין

פארקים באזור אלכסנדרפלאץ

באזור הכיכר מספר פארקים ירוקים ונעימים, שכיף לשוטט בהם. אחד מהם הוא הפארק לכבוד מרקס ואנגלס (Marx-Engels-Forum) ובו פסל מרשים של שניהם. פארק בולט נוסף הוא הלוסטגרטן, בו נמצאים קתדרלת ברלין והמוזיאון הישן, מזרקה ובית קפה.

מלונות מומלצים ליד אלכסנדרפלאץ

שכונת מיטה היא עתירת חנויות ומסעדות, ונמצאת במרחק של כ-30 דקות הליכה משער ברנדנבורג. כך שמלבד אלכסנדרפלאץ מרובת האטרקציות, זהו מיקום מצוין ללינה עבור המבקרים בברלין. שימו לב שהחדרים בברלין, כמו בהרבה ערים גדולות, נוטים להיות קטנים, וכן כי חדרי המלונות באזור כל כך מרכזי עלולים להיות רועשים. בררו מראש כדי להימנע מבעיות מסוג זה.

אלכסנדרפלאץ, ברלין

מלון ניקולאי רזידנס (Hotel Nikolai Residence)

מלון 3 כוכבים מומלץ שנמצא רק 10 דקות הליכה מכיכר אלכסנדר וקרוב לתחנת רכבת תחתית. החדרים בעיצוב מודרני, נקיים ושקטים, ארוחת הבוקר מעולה והשירות מצוין. יש גם חדרי משפחה שיכולים להכיל עד 6 אנשים. מלון עם תמורה מצוינת למחיר!

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מלון הדירות אפרטמנטס רוזנטל רזידנס (Apartments Rosenthal Residence)

המלון מציע דירות אירוח מאובזרות ומפנקות בלב שכונת מיטה. יש יחידות במגוון גדלים, החל מסטודיו וכלה בפנטהאוז שיכול להכיל עד 10 אנשים. כל הדירות כוללות מטבח עם כל מה שצריך. שימו לב שהמקום פחות מומלץ בקיץ, כי אין בו מזגנים. חימום כמובן שיש. כמו כן יום לפני הגעתכם עליכם לבצע צ'ק אין און-ליין. תמורה מצוינת למחיר, במיוחד עבור משפחות גדולות שרוצות מקסימום הרגשה של בית.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מלון קאזה קמפר ברלין (Casa Camper Berlin)

מלון 4 כוכבים נפלא, קצת צפונית למגדל הטלוויזיה. החדרים מרווחים במיוחד בהשוואה למקובל בברלין, בעיצוב מודרני, והם כוללים פינת ישיבה וחלונות גדולים. בקומה העליונה טרקלין המציע משקאות, פירות, סלטים וחטיפים ללא תשלום לאורך כל שעות היממה! כמו כן במלון סאונה וחדר כושר וארוחת בוקר מעולה. על אף המיקום המרכזי החדרים שקטים ובתוספת השירות האדיב זו אופציה מצוינת ללינה באזור אלכסנדרפלאץ.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מלון דה סושיאל האב ברלין אלכסנדרפלאץ (The Social Hub Berlin Alexanderplatz)

מלון 4 כוכבים ייחודי, שנמצא מעט מזרחית לכיכר. המלון מציע מחירים נוחים, עיצוב מודרני וצבעוני, חדר כושר, בר קוקטיילים ומסעדה שמגישה מנות בינלאומיות. החדרים בסיסיים אך נעימים ויש גם חדרים המתאימים למשפחות, כולל מיטת קומתיים לילדים. בכל החדרים אמצעים להכנת משקאות חמים ובחלקם גם מטבחון עם מקרר. במלון מוגשת ארוחת בוקר במגוון סגנונות ויש בו גם שולחן פינג פונג ומרפסת שמש. בנוסף, היחס הידידותי מהצוות זוכה לשבחים.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

מלון דה ווסטין גראנד (The Westin Grand Berlin)

מלון 5 כוכבים שניצב ברחוב ההיסטורי פרידריכשטראסה, כ-20 דקת הליכה מאלכסנדרפלאץ ו-10 דקות משער ברנדנבורג. במלון גינה נעימה, לבי ייחודי שבו מדרגות מפוארות, ספא ומרכז כושר, 2 מסעדות ובר. בחדרים המרווחים ומרוהטים בסגנון מודרני תמצאו גם חלוקים ונעלי בית. השירות משובח וארוחת הבוקר נפלאה. בתוספת המיקום המעולה והמחיר הנוח יחסית לרמת המלון, מדובר באופציה מנצחת!

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

אדלון קמפינסקי (Hotel Adlon Kempinski Berlin)

זה מלון 5 כוכבים מפואר, עם מסעדה בעלת 2 כוכבי מישלן, שדרת חנויות ומרכז ספא יוקרתי הכולל בריכה מחוממת. המלון נמצא קרוב לשער ברנדנבורג וכחצי שעה הליכה ממגדל הטלוויזיה. החדרים המרווחים מרוהטים בסגנון עתיק, ארוחת הבוקר משובחת והשירות מצוין. בקיצור, מלון מושלם למי שיכולים להרשות לעצמם את המחיר.

לפרטים והזמנות לחצו כאן.

אני מאחלת לכם טיול נפלא בברלין ובאלכסנדרפלאץ. ואשמח מאוד לשמוע בתגובות על החוויות שלכם בברלין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן