למה לטוס לטייל לבד? הסיבות בזכותן אני אוהבת לטייל לבד בחו"ל.

סיבות למה לטוס לטייל לבד בלוג טיולים

למה לטוס לטייל לבד? הסיבות בזכותן אני אוהבת לטייל לבד בחו"ל.

אני מאוד אוהבת לטייל עם בוב (בעלי היקר), אבל מדי פעם אני אוהבת לפנק את עצמי בטיול לבד.
למרות שהטיולים הכי כייפים שלי הם עם בוב, אני באמת חושבת שכל טיול שלי עם עצמי משפר אותי. הרי איזה דרך טובה יותר אני ועצמי נוכל להכיר אחת את השניה אם לא קצת זמן איכות יחד?

הרצון לצאת לטייל לבד תמיד קינן אצלי, עוד לקראת השחרור מהצבא שכל החברים התחילו להתחלק לקבוצות מי טס יחד לדרום אמריקה ומי טס יחד לתאילנד, אני תכננתי לטוס לבד. השקעתי מאמץ בחיפוש סיבות למה אני לא אצטרף אליהם. בסוף הטיול איתם או לבד לא יצא לפועל. 
קיבלתי מלגה שווה ללימודים בטכניון ולא רציתי לוותר עליה, אז הטיול אחרי צבא שלי היה ממצפה רמון אל חיפה. 

השנים עברו, ולא יצא לי לטוס. לא לבד ולא עם חברים.
התחלתי את הלימודים והייתי סטודנטית בלי אופציה כלכלית לצאת לחו"ל. כשנחתם הסכם שמים פתוחים והתחילו להופיע טיסות הלואוקוסט התאפשר לי לראשונה לטוס. בשלב הזה כבר הכרתי את בוב, והטיסה הראשונה שלי הייתה איתו לברלין, עם חברת אל-על אפ (חברת בת של אל-על ששימשה לקווי לואוקוסט).

שיר ים פסקה ובוב בברלין בלוג טיולים טיול ראשון לחול

השנים עברו, סיימתי את התואר והתחלתי עבודה במשרה בהנדסת מכונות. 
טסתי פעמיים בשנה בערך לחו"ל, תמיד עם חברות או עם בוב. עד שהגעתי לתפנית בחיים בה החלטתי לעזוב את העבודה שלי בהנדסה ולהשקיע בבלוג במשרה מלאה. 

בשלב הזה התפנה לי זמן לטוס לחו"ל יותר, אבל החברים ובוב לא היו פנוים כמוני. 
אז התחלתי לחשוב על להגשים חלום ישן, לטוס לבד לחו"ל. בתמיכה מלאה של בוב החלטתי שזהו, אני מגשימה את החלום!
סגרתי כרטיס טיסה לבולגריה. ישר התמלאתי מלא פחדים וחששות. באמת אשב לבד במסעדה? אצא לשמורות הטבע לבד? אשתה בירה בפאב לבד? אם לא אסתדר עם השפה (הציון שלי באנגלית היה מהנמוכים בתואר)? אם ארגיש בודדה? אם אשתעמם?

טסה לטיול ראשון!

ארזתי את התרמיל עם כל הציוד שאני צריכה והחששות וטסתי לבולגריה, בלי כרטיס חזור. טיילתי בסופיה, אחר כך נסעתי למקדוניה ומשם המשכתי לאלבניה.
הכל עשיתי לבד, לפי הקצב והרצונות שלי, רק שלי. ביליתי כל כך הרבה זמן עם עצמי, כמו שלא יצא לי ב-28 שנה שאני ועצמי מכירים. למדתי להכיר אותי, למדתי איזה כוחות יש בי ולמדתי שאני יכולה לעשות הרבה יותר ממה שחשבתי. 

על החוויה מהטיול שלי במדינות הבלקן תוכלו לקרוא בפוסט הזה.

שער הניצחון בברצלונה

אחרי שבועיים בדרכים, הגעגוע ניצח וחזרתי לארץ, לחיבוקים ולאהבה. והזמנתי כרטיס טיסה חדש לטיול נוסף לבד לעוד חודשיים. 
מאז אני טסה בערך כל שלושה חודשים לבד, לחופשה קצרה וזמן איכות עם עצמי. 
כבר טיילתי לבד בצ'כיה, פולין, רומניה, ספרד וגרמניה.

סיבות לטוס לבד

המשפחה, החברים וחלק מהקוראים של הבלוג שואלים אותי כל הזמן למה לטוס לבד.  אני ארשום את הסיבות שלי, ותחליטו בעצמכם אם זה מתאים לכם.

"חופשי זה לגמרי לבד"

כאשר אנו טסים עם חברים או עם בן זוג חייב להתחשב גם ברצונות שלהם. צריך לבחור מסעדה שתיהיה מקובלת על שניכם, ללכת לאטרקציות שמתאימות לשניכם וגם אם מתפצלים – צריך להגיע בזמן לנקודת מפגש שבוחרים.  תמיד יש חיכוכים, בין אם על לאן לנסוע ובין אם איפה לשתות קפה.
כאשר אני מטיילת לבד, זה הזמן היחיד שיש לי לבחור רק מה שאני רוצה. לעשות את הדברים לפי הקצב שלי. לבחור אם בא לי להצטרף לטייל עם אנשים שהכרתי, לטייל לבד או לנוח.  

להכיר אנשים עם תרבות שונה

אחת הסיבות שאני אוהבת לטייל היא כדי לראות תרבות שונה משלנו, הדרך הכי טובה לעשות זאת, זה להגיע לבד ועם ראש פחות. נכון, זה נחמד שיש משהו מהארץ שדובר את השפה שלי ומבין את הגעגוע שלי לחומוס אך המטרה היא להכיר אופציות אחרות.
תמיד אפשר להכיר תרבותיות ואנשים גם כשמטיילים עם בן זוג או חברים, אבל כשאת לבד – באופן לא מודע, את יותר פתוחה להיכרויות ולכן הסיכוי שאינטרקציות עם מטיילות נוספות יקרו יותר גבוה. 

שיפור השפה

מגיל קטן אני זוכרת את עצמי מתחננת לאמי שתשלח אותי לסאמר קאמפ בארה"ב, על מנת שהתאמן על האנגלית שלי, והיא לא שלחה אותי. היום אני מבינה את החשיבות של שימוש בשפה על מנת להשתפר בה. כשאני מטיילת, בעיקר ביעדים שאין בהם כמעט ישראלים, אני נאצלת לדבר רק באנגלית. כשאני מטיילת עם בוב, אני לא מוצאת את עצמי חורקת שיניים באנגלית כיוון שהוא דובר אנגלית ברמת שפת אם, אז אם אני נתקעת הוא מתרגם. כשאני לבד, אין לי ברירה אלא להשתפשף (או להיעזר בגוגל טרנסלייט).  

לגלות על עצמי דברים חדשים

כל טיול שלי לבד, אני מוצאת את עצמי בסיטואציות חדשות שלא הייתי מוכנה אליהם. 
פספוס רכבת, נעל שנקרעה, מקום לינה לא טוב או היכרויות מפתיעות. הצורה בה אני מגיבה לסיטואציות האלה כאשר אני עם בן זוגי או חברות היא שונה מאשר התגובה שלי כשאני לבד. כשאני עם בן זוגי הוא משמש כמעקה בטיחות, כשאני לבד אני צריכה ללמוד להסתדר בלי המעקה שלי. 
זוהי חוויה מעצימה שאני לומדת ממנה המון כל פעם. 

תרמיל גב לואו אלפיין

האנשים שבוחרים לטוס לבד

מסתבר שלא רק אני אוהבת לטוס לבד. לפי כתבה שהשתתפתי בה בחדשות כאן 11 כ-18% מהמטיילים בשנת 2019 הם מטיילי סולו, עלייה של כ-7% משנת 2018. מעניין כמה אחוז מטיילים יטיילו לבד בשנת 2020.

מוזמנים לצפות כתבה המלאה: 

טיול סולו  לא מתאים לכל אחד ואחת, הוא יותר מתאים לאנשים עם ראש פתוח. הדרך הכי טובה לדעת אם הוא מתאים לכם, זה פשוט לנסות. הכי חשוב זה לא להיכנס לפאניקה ולזכור שמדובר בחוויה.

רוצים לטוס לבד וחוששים? 
אני ממליצה לכם להצטרף אל 6000 האנשים בקבוצת הפייסבוק "מטיילים לבד משתפים", כדי שלא תרגישו לבד.

שתמיד נטייל,
לבד או עם חברים.
שיר ים.

31 תגובות

  1. אני השתכנעתי. מתכננת טיול סולו לפראג (הבוס רוצה לצ'פר אותי..) ולא רוצה להיות במקומות הבנאליים. השאלה שלי – כמה זמן נמשך טיול לציד כמהין כולל הצהריים?

  2. מאד מזדהה איתך שיר-ים למרות שטיולי הסולו שלי הם תמיד חד-יומיים ותמיד בהולנד כך שזו בעצם חצי חוויה. מקווה להרחיב אותם לבלגיה השנה.

    1. אני התחלתי הפוך ממך, בהתחלה הטיולים שלי היו רק לחו"ל לחופשות ובהמשך התחלתי גם לצאת לטיולים יומיים בארץ (בעיקר מסלולי הליכה בכרמל)

  3. אחרי הרבה טיולים וחלקם לבד הגעתי למסקנה שממש לא בא לי לבד 🙂 אבל לא אכפת לי שהבעל יהיה עסוק ואני אשוטט לבד ברחובות יום שלם ..
    יש בזה משהו משחרר

    1. זה לא מתאים לכולם! יש כאלה שאוהבים רק ביחד. השאלה אם בעלך או חברים לא יכלו להצטרף? תוותרי על טיול?

  4. כתבה יפה מאוד ונכונה למרות שאישית אני מעדיף לטייל עם אנשים, גם אם זה אומר להתפשר על הרצונות שלי. מעבר לצורך לשתף את התחושות והביטחון שבן או בת זוג לנסיעה מקנים, דווקא נסיעה עם אחרים מוציאים אותך מאזור הנוחות וגורמים לך לגלות דברים חדשים.

  5. אני כנראה עוד לא בשלה לטיול לבד, או לא רוצה… אבל האמת היא שבטיולים הזוגיים או המשפחתיים אני גונבת לי כמה שעות לביקורים במקומות שבחרתי לי לבד. איזה כיף שאת יכולה לשלב בין כל אופציות הטיול שעושות לך שמח!

    1. השילוב של טיול עם משפחה לבין טיול לבד הוא אופציה מעולה. גם אני משתדלת לגנוב לי כמה רגעים בכל טיול זוגי. השאלה אם יש סיטואציה שאת רוצה לטוס, ואין פרטנר פנוי. תוותרי על הטיול?

  6. זו באמת התלבטות עבורי כי שמטיילים לבד באמת תמיד עושים את מה שאני רוצה, שזה באמת כייף, אבל מצד שני אין עם מי לחלוק את החוויות שלי, זה פחות כייף…

    1. אין מי שיצלם, שזה חסרון משמעותי לחובבי התמונות 😂.

      אבל מבחינת שיתוף החוויה, כמעט בכל יעד שווה שאני מגיעה אליו, אני ישר מתקשר לבעלי עם וידיאו לשיתוף החוויה.

  7. את מאוד מזכירה לי את עצמי, רק שאצלי הכל קרה יותר לאט ובגיל הרבה יותר מאוחר. אבל אני מזדהה אתך מאוד. התחלתי לטייל סולו לפני שנה ומשהו ובתחילת פברואר אצא שוב לבד לרומניה (בפעם השנייה). ולא תאמיני, חרשתי אתמול את הפוסט שלך על טיול החורף לסיביו כי אהיה שם הפעם שבוע בדיוק בתקופה שאת היית. יצאו לי העיניים מהתמונות של העיר בשלג.

    1. איזה כיף לשמוע 😆😆
      להיות 'לבד' היום הרבה יותר קל מפעם. פעם להיות לבד היה אומר להיות לבד, היום עם הטלפונים והאנטרנט שזמין בכל מקום – אנו לא באמת לבד. אז הרבה יותר קל לעשות זאת.
      סיביו מהממת בשלג, את תהני מכל רגע.

  8. הזדהיתי עם כל סיבה שאמרת, אלו בדיוק הסיבות שאני אומרת לאנשים. החוויה הראשונה שלי עם טיסה לבד הייתה בטיול הגדול, לא מסיבות משמחות- חברה הבריזה לי (אחרי שקנינו כרטיסי טיסה הלוך חזור והמדינה הראשונה הייתה הודו! מדינה שלא רציתי להגיע אליה לבד).
    היה לי טיול מדהים, כל כך נהניתי שפחות משנה אחכ קניתי כרטיסים לבד לחודש וקצת בהודו, טיול לפני התואר.
    אני דווקא חושבת שטיול לאירופה לבד הוא יותר אמיץ. אולי כי זה מרגיש לי פחות פופולרי לטוס לשם לבד וההרכב הוא בדכ עם בן זוג/חברה.
    בכל אופן, כן הייתי רוצה לנסות את זה מתישהו 🙂

    1. הטיול לאירופה לבד הוא לא פופולרי במיוחד על ידי ישראלים, גם בטיולים שלי בקושי נתקלתי בישראלים (בהוסטלים לפחות).
      אבל הוא כן מאוד נפוץ על ידי אמריקאיים ואוסטרליים.
      אז נכון לא הייתה את ההרגשת קומונה של הודו 😂 אבל הכרתי מלא אנשים מרחבי העולם בכל ביקור שלי.

      ובאופן די מפתיע, דווקא להודו לא הייתי טסה לבד. כי נכון שקל להכיר אנשים בהודו ולהצטרף אליהם, אבל עבורי חלק מהחוויה של לטייל לבד היא באמת להיות לבד. ובהודו (לפחות בצפון הודו, באזורים שהייתי) לא הייתי מרגישה בטוח לטייל לבד לגמרי.

  9. אע”פ שאני לא מגדירה את עצמי מטיילת לבד, כשאני חשובת על זה יוצא לי לא מעט לטייל לבד. אני אוהבת את ההזדמנות לטייל בקצב שלי לצלם כרצוני, אבל תוך יומיומיים – אני כבר שמחה לחברה. מבחינתי הכי טוב זה לטייל עם המשפחה , ומדי פעם לקחת פרקי זמן לעצמי.

    1. אני חושבת שהשילוב של לבד בתוך טיול יחד הוא מעולה. אבל לא תמיד הפרטנרים מאפשרים את זה.

  10. וואו, לפני שמונה שנים בין השנים בתואר הראשון גם ארזתי את המוצ’ילה וטסתי לחודש וחצי לבד לספרד, כי כולם סביבי לא יכלו להצטרף.
    עם כל החששות והפחדים, וגם טלפון שהחליט לקרטע בדיוק באותה תקופה, היה מדהים לגלות כל כך הרבה דברים חדשים על עצמי ולהתמודד עם כל הסיטואציות כמו שתיארת פה.
    מאז עוד לא יצא לי לטוס שוב לבד.. אבל לגמרי לגמרי עשית לי חשק לעשות את זה שוב

    1. ספרד זה יעד נהדר לטיול סולו. האנשים החמים והנעימים והמוני המטיילים הנוספים הופכים אותה ליעד נהדר.
      אני טיילתי לבד בספרד רק לשמונה ימים אבל מחכה כבר להזדמנות לחזור לביקור נוסף.

  11. הי, אודה לך אם תוכלי לייעץ לי!!:)
    אני בת 18 ובא לי לטייל לבד. כבר טסתי פעם רק עם חברה, אבל עכשיו מתחשק לי חווייה ואין לי שותפים (ולא בא לי אנשים זרים).

    אבל…

    1) סכנה:
    לטייל לבד זה לא מפחיד לפעמים? מסוכן..?
    אוף, אני חוששת שיראו שיש בחורה צעירה לבד ו… יציקו.
    אני גם אחשוש ליצור קשר עם מקומיים (גברים לפחות).
    מה את אומרת מהניסיון שלך?

    2) שעמום:
    בדרך כלל אני אוהבת לטייל לבד, אבל כמה ימים ברצף זה ממשיך להיות כיף? לא משתעממים מדי ומתגעגעים? במיוחד אם אני לא כל כך אצור קשרים עם מקומיים? (הייתי רוצה! אבל אני גם חוששת לבטחוני, וגם קצת ביישנית)

    מקווה שתוכלי לעזור לי קצת, תודה!

    1. היי הדר, קודם כל מוזמנת גם לפנות אלי ברשתות החברתיות ולהתייעץ 😄
      לגבי הסכנה – בחרי את היעד שלך בחוכמה. לכי על יעד שאינו מסוכן וחברותי לנשים.
      ההסתברות ביעדים כאלו שיציקו לך, היא כמו שיציקו לך בטיול בתל אביב. קיים אבל לא ימנע מאיתנו לצאת מהבית.
      אני מאמינה שאין מה לפחד לייצר קשרים עם מקומיים כל עוד זה באזורים עם אנשים נוספים, אותו חוקים בסיסים כמו בארץ – לא הייתי הולכת לבית של זר (גבר או אישה), אבל לא היה מפריע לי להצטרף עליהם לטיול באזור עם אנשים נוספים.

      2. לגבי הרצון לפגוש אנשים, אני תמיד מצטרפת לסיורים מבוססים טיפים, יש שם כמעט תמיד עוד מטיילי סולו, ושם אני תמיד מתחברת לאנשים נוספים.
      דרך נוספת להכיר אנשים כדי לא להיות לבד זה לינה בהוסטלים חברותיים. אני תמיד ישנה בחדרים משותפים (של בנות בלבד), ובדרך כלל מכירה שם בנות לטייל איתן.

          1. מעניין מאוד! עכשיו בקורונה בטח יש גם פחות תיירים, לטוב ולרע..
            שמחה שנתקלתי בבלוג שלך!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן