טיול מחוץ לרומא – העיירה נאמי וגני טיבולי

נאמי, גני טיבולי

לאחר שלושה ימים ברומא הרגשתי רוויה מהנוף העירוני והיפה של העיר ושהגיעה הזמן לצאת לטיול מחוץ לרומא. בביקור הקודם שלי באיטליה גם שכרנו רכב וטיילנו בין כפרים ואתרים.  כל כך זכרתי לטובה את הכפרים והשלווה של איטליה שלא הסכמתי לוותר על ביקור בכפרים הציוריים של איטליה.
שכרנו רכב ויצאנו לחקור שני אזורים באזור רומא: קסטלי רומני והעיירה טיבולי.
בחרנו לטייל באזורים האלו בגלל המרחק שלהם מרומא – פחות משעה נסיעה בין נקודה לנקודה.

הזמנו את הרכב מראש וכך חסכנו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם
איסוף הרכב היה מתחנת טרמיני (ישנן תחנות גם במרכז העיר ובותיקן) כיוון שהעדפנו להימנע מפקקים של מרכז העיר. מחירי השכרת הרכב באיטליה זולים מאוד, עלה לנו 10.5 יורו ליום להשכיר את הרכב.
יצאנו לדרך ללא מסלול מתכונן.

השכרת רכב באיטליה – טיפים חשובים

• לחלק גדול ממרכזי הערים ואזורי התיירות הכניסה עם רכב אסורה.
  • האיטלקיים נוהגים במהירות רבה.
  • ישנם המון מצלמות תנועה לאורך כבישים מהירים ועל כל חריגה קטנה מהמהירות המותרת מקבלים קנס.
  • הרישיון הישראלי תקף באיטליה (למרות שמומלץ לקחת גם רישיון בינלאומי).
  • בכיכרות וצמתים זכות קדימה היא לרכב הבא מימין ולא כמו שנהוג בארץ.

מחוז קסטלי רומני

קסטלי רומני הוא מחוז הררי של עיירות חקלאיות וכפרים עתיקים היושבים סביב שני אגמים כחולים וצלולים.
אויר הרים צלול, אגמים עם צבעים מרהיבים, תושבים מקסימים, שבילים ירוקים ותוצרת חקלאית מובחרת.

יש במחוז 13 עיירות: גרוטפרטה (Grottaferrata), פראסקאטי (Frascati), רוקה די פאפא (Rocca di Papa), רוקה פריורה (Rocca Priora), ולטרי (Velletri), מרינו (Marino), נאמי (Nemi), לנוביו (Lanuvio), ג׳נזנו (Genzano), אריצ׳ה (Ariccia), אלבנו (Albano) וקאסטל גנדולפו (Castel Gandolfo).

אנחנו בחרנו לבקר ב-2 מתוך העיירות.

נאמי

נאמי (Nemi) יושבת על שפת האגם על שמו היא קרויה. נאמי היא עיירה כפרית קטנה וציורית.
ברחוב הראשי תמצאו כמה חנויות מקומיות וכמה מסעדות המשקיפות על האגם.
ניתן לבקר בשרידי המצודה קסטלו רספולי (Castello Ruspoli) שנבנתה במאה ה-10.

העיירה נמי מפורסמת בתותי הבר שגדלים בשטחה ונחשבים לבעלי טעם ייחודי. לאורך כל הרחוב הראשי תוכלו לשבת במסעדות או הבתי הקפה ולטעום מנות המשלבות את תותי הבר המקומיים כמו: פסטה, ריזוטו, עוגות, טרמיסו ועוד.
ממליצה לכם לנסות את ליקר התותים המקומי.

נאמי, תותים, טארט תותים.

את הטיול שלנו התחלנו בעצירה על האגם שם הצטלמנו קצת עם הברווזים והברבורים. לאחר מכן נסיעה לא פשוטה של 20 דקות בכבישים צרים מאוד הובילו אותנו לכניסה לעיירה.

אגם נאמי

קסטל גנדולפו

קסטל גנדולפו (Castel Gandolfo) אחת מן העיירות המתויירות ביותר במחוז ויושבת על אגם אלבנו. העיירה קיבלה את שמה ממשפחת גנדולפו מגנואה אשר בנתה את המצודה בראש הגבעה במאה ה-13. בשנת 1596 הועברה המצודה לידי הוותיקן והוסבה לשמש כמשכן הקיץ של האפיפיור.
המשכן כולל ארמונות וגנים המפוארים, אך לרוב אינו פתוח למבקרים.

בקסטל גנדולפו ניתן לטייל ברחובות הציוריים של העיירה וליהנות מבתי הקפה והחנויות. על שפת האגם תמצאו מסעדות רבות המשקיפות על הנוף הפסטורלי ומגישות מאכלים מקומיים.

קסטל גנדולפו

אנחנו הגענו לעיירה בשעות הסיאסטה ולכן רוב בתי הקפה והמסעדות היו סגורות.
ניצלנו את הביקור לתפצית על אגם אלבנו המרהיב וטיול בכיכר הראשית בעיירה.

לאחר הביקור במחוז קסטלי רומני נסענו לכיוון העיירה טיבולי הממוקמת במרחק של שעה נסיעה.

העיירה טיבולי

אין ספק שטיבולי היא העיירה המתוירת ביותר בסביבת רומא בזכות הווילות (בעבר שימשו כארמונות) והגנים המרהיבים. העיירה שוכנת על מדרונות הרי הסבינים, כ- 30 ק"מ צפונית לעיר. היוותה עיירת נופש אהובה על העשירים והמפורסמים עוד מהעת העתיקה ומתקופת הרנסאנס. הנוף הנשקף מהעיירה עוצר נשימה ובסביבתה מקורות מים רבים.

ניתן למצוא המון מה לראות ולעשות בעיירה ולהעביר בכייף בין חצי יום-ליום.

אנחנו הגענו עם הרכב. שימו לב כי הדרך הקצרה ביותר מרומא לטיבולי עוברת דרך כביש אגרה שעלותו היא 2.2 יורו.
מלבד רכב, ניתן להגיע לביקור בעיירה גם על ידי תחבורה ציבורית.
ישנה רכבת מתחנת טרימיני: קו רכבת Roma-Pescara לרדת בתחנת Tivoli.
עלות נסיעה לאדם לכיוון היא 2.6 יורו.

שימו לב – חלק מהאתרים סגור בימי שני, ב-1.1, ב-1.5 וב- 25.12.

מפלים טיבולי

אנחנו ניווטנו את דרכנו לטיבולי דרך גוגל מפס והוא ניסה לקחת אותנו דרך כבישים צדדים צרים מאוד ולא פשוטים בכלל לנסיעה.
בנוסף, אחרי התצפית למפלים הכביש היה סגור והיינו צריכים לחזור על עקבותינו.
לכן, אני ממליצה לכם לא להסתמך על גוגל מפס בניווט ולבדוק מראש מהם הדרכים העיקריות ולנסוע דרכן.

ניתן לצאת לסיור יום מרומא לטיבולי הכולל: כניסות לוילה אדריאנה ולוילה ד'אסטה + הסעות.
למידע נוסף – לחצו כאן.

בטיבולי יש שלושה אטרקציות מרכזיות: ווילה ד'אסטה, ווילה אדריאנה ווילה גרגוריאנה.
מלבד אטרקציות אלו ניתן לטייל במרכז העיר ברחובות היפים, לאכול באחת המסעדות או להתפנק בכוס יין.

ווילה ד'אסטה (Villa d'Este)

אנחנו הגענו בסוף היום ולכן בחרנו לנצל את הזמן שלנו לביקור בווילה ד'אסטה ובגני טיבולי המרשימים.
עלות הכניסה: 8 יורו.
הקופות נסגרות כשעה וחצי לפני השקיעה.

ווילה ד'אסטה היא הוילה המפורסמת ביותר של בעיירה.
היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו מאז שנת 2001.
מי שהגה והקים אותה, בין השנים 1550-1572, היה הקרדינל איפּוֹליטוֹ השני ד'אסטה, בנם של לוקרציה בורג'יה ואלפונסו הראשון ד'אסטה. הגן הגדול שלמרגלות הארמון מכיל מגוון גדול של מזרקות ובריכות בסגנונות שונים.

פיצה - Pizzeria Trevio

אחרי היום הארוך חיפשנו מקום לאכול בו ארוחת ערב ובמקרה הגענו לפיצרייה הזו שממוקמת על הרחוב הראשי.
זוהי בלי ספק הפיצה הכי טעימה שיצא לי לאכול וגם השותפים שלי לטיול עפו על עליה.
כמובן, פיצה זה עניין של טעם אישי.
מלבד הפיצה אכלנו גם כדורי ארנציני (כדורי ריזוטו מטוגנים) ממולאים בתפוח אדמה ורוטב פיצה והם היו מושלמים.

לדעתי לנסות להספיק את שני האזורים ביום אחד היה עמוס מדי ולא הספקתי לבקר בכל האטרקציות שרציתי להגיע אליהן. בדיעבד, הייתי בוחרת אזור אחד ומעבירה בו את כל היום.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק של הבלוג והירשמו לניוזליטר של הבלוג.

שתמיד נטייל,
שיר ים.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.