אוסקה – מסלול טיול בעיר השלישית בגודלה ביפן.

אוסקה – מסלול טיול בעיר השלישית בגודלה ביפן.

אוסקה היא העיר השלישית בגודלה ביפן והיא ממוקמת באי הונשו, האי הגדול והמאוכלס ביותר.
אוסקה היא עיר מודרנית, המהווה מרכז עסקי ומסחרי, וכמו כך עיר מסחרית מערבית, יש בה גורדי שחקים רבים.
הייחוד בעיר הוא השילוב של ישן מול חדש, מודרני מול מסורתי.
אחת האטרקציות הבולטות בעיר אוסקה היא טירת אוסקה (Osaka jo) הנמצאת ממש במרכזה המודרני של העיר.

אוסקה יפן

אכסנייה באוסקה

באכסניה, Iloha Hostel Namba Shinsaibashi,  שבה לנתי היו שני חדרי שינה בלבד – אחד שכלל שתי מיטות קומות (ארבעה אנשים) ואחר שכלל מה שנראה כמו  (!)40 מיטות קומותיים. למעשה, החדר נראה כאילו הוא מפוצל לשניים, משום שבאמצעו היה הקיר שמכל אחד מצדדיו היו ממוקמות עשר מיטות קומותיים ואז בכל אחת משתי הדפנות הארוכות של החדר יצאו עוד עשר מיטות קומותיים, כאשר בין השורה שבדופן החיצונית לשורה הצמודה לקיר הפינימי, יש פרוזדור מעבר צר.
המיטות אינן באמת מיטות קומותיים, אלא מיטות יחיד שממוקמות בזיגזג של מיטה אחת למעלה ואז זאת שמולה וזאת שלידה תהיה למטה ולהיפך, כך שאדם שיושב במיטה שממוקמת למטה, לא יראה מולו אדם אחר משום שהאדם שנמצא במיטה שמולו יהיה במיטה שנמצאת למעלה. מעבר לכך יהיה לך פרגוד קטן שתוכל להסיט בשביל לקבל פרטיות מלאה.
ביום שבו תצטרכו לעזוב את האכסניה, תוכלו לבקש שישמרו לכם על המטען אם תרצו להשמיך לטייל בעיר ולחזור לקחת אותו מאוחר יותר לכשתרצו לעבור ליעדכם הבא.

לחצו כאן למחירים של מקום הלינה והזמנות

היום הראשון אוסקה

שדה התעופה קנסאי ממוקם על אי מלאכותי, דרום-מערבית לאוסקה.
ברגע שנוחתים ויוצאים מהמטוס, מובלים אל קרון הנע על מסילה שבנויה על דופן מבנה הטרמינל והקרון לוקח את הנוסעים אל אזור ביקורת הגבולות בשדה. שם, תקבלו קבלת פנים מאוד לבבית בדמות כרזות רבות של הדמויות המוכרות ממשחקי סופר-מריו ועובדי נמל התעופה שכל תפקידם הוא להכווין אתכם בעזרת שלטים שהם מחזיקים והכוונות עם הידיים אל תחנות הבידוק השונות עד לאזור מסועות הכבודה והיציאה ממבנה שדה התעופה.
בנוסף חלקים שונים בשדה – מעקות, מדרגות, מושבי המתנה, המעליות ועוד, צבועים בצבעים שונים – אדום, צהוב, ירוק, כחול וכו'. דבר המשרה גם תחושה נעימה של גן משחקים וגם עוזר בהכוונה והתמצאות בשדה.
עם היציאה מהשדה, מגיעים אל עמדות הכרטיסים של חברות הרכבת השונות ואל תחנת הרכבת עצמה.

 

רכבת מהשדה תעופה באוסקה למרכז העיר

כאן ניתן להתבלבל מכיון שביפן, בכל תחנה פועלות מספר חברות שונות שבדרך כלל יקחו אתכם לאותם יעדים ראשיים אך גם לתחנות ביניים שמשתנות בהתאם לקו. מה שחשוב הוא לדעת איזה כרטיס לקנות בכדי שלא יווצר מצב שבו קניתם כרטיס לחברה הלא נכונה. לשם כך ישנם נציגי מודיעין שעומדים ליד עמדות הכרטיסים והכניסה לתחנת הרכבת שישמחו להסביר לכם בעזרת עלונים שונים אודות מסלולי הרכבות השונות ואיזה מתאים לכם.
כמו כן, נמצאת עמדה של JR ,חברת הרכבות הלאומית של יפן, בה ניתן לתקף את כרטיס ה-Pass JR שקניתי בארץ מבעוד מועד, כרטיס שמשמש כחופשי שבועי לתאריכים שהגדרתם מראש ושיש לציין בפני עובד החברה שמנפיק עבורכם את הכרטיס. אפרט יותר אודות הכרטיס בהמשך.
קו הרכבת האופטימאלי משדה התעופה הוא Haruka של חברת JR אשר עוצר בכמה תחנות לפני שהוא מגיע אל תחנת היעד הראשונה שלי בטיול והיא התחנה הראשית של העיר אוסקה. הנסיעה לוקחת קרוב לשעה.
התחנה עצמה היא עולם ומלואו – שוקקת, רועשת ומלאת חיים, המון אנשים שהולכים מכל כיוון לכל כיוון אל מספר כניסות ויציאות המובילות אל קווי הרכבת התחתית ואל חברות רכבות שונות והמון חנויות בגדים ומזון.
התחנה מוקמת באזור הצפוני של העיר, כאשר רוב היעדים השונים של העיר ממוקמים יותר דרומה.
מהתחנה הזו החלפתי אל קו הרכבת התחתית אשר לקח אותי דרומה אל רובע נמבה.

רובע נמבה

אז קצת על רובע נמבה:רובע נמבה הוא רובע (district) מרכזי ועשיר במגוון רחב של מוקדים הממוקם בדרום מחוז צ‘ו, המחוז (ward) המרכזי של העיר אוסקה (אשר מורכבת מכ-20 מחוזות כאלה).
הרחובות ברובע הזה בנויים בצורה של שתי וערב כמו שאתם אולי מכירים מערים אחרות בעולם כמו ברצלונה, רומא, מנהטן, סנקט פטרזבורג ואחרות. דבר שמקל מאוד על ההגעה מנקודה אחת במפה לאחרת.
כמעט כל הרחובות יהיו רחובות של עסקים, פאבים ובתי קפה מגוונים, המון צבעים, שלטי חוצות ופוסטרים צבעוניים.
כאן היתה האכסניה הראשונה שבא לנתי בטיול.
לאחר שהתמקמתי באכסניה, התחלתי לשוטט קצת קצת ברובע ואז התחלתי להצפין דרך שדרת Shinsaibashi לכיוון צפון.

שדרת Shinsaibashi

שדרה זו היא מעין מדרחוב מקורה, עמוס בתי קפה, חנויות נוחות, בגדים ועוד המון דברים. השדרה חוצה את הרובע מצפון לדרום ומקשרת אותו אל רובע Shinsaibashi הצפוני לו (עדיין חלק ממחוז צ‘ו).
בהמשך אנו מגיעים אל האזור הצפוני יותר של המחוז, אזור זה מאופיין יותר מגדלי משרדים ומבני עסקים מודרניים כמו גם כמה מבני הממשל של אוסקה. כך שתוכלו למצוא כאן, בין יפנים רבים המתרוצצים בחליפות המשרד שלהם, את היכל העירה המודרני של אוסקה ומולו, את השלוחה המקומית של הבנק המרכזי של יפן, אשר נבנה כתוספת למבנה ישן יותר מתחילת המאה ה-20 אשר שימש כוילה עבור אחד מאנשי העסקים הבכירים של אוסקה ושהוסב לימים להיות חלק מהבנק.
שני מבנים אלה הם דוגמה לכמה מבנים מרכזיים שנמצאים באזור זה של אוסקה, על האי Nakanoshima (בתרגום חופשי: האי של המרכז). האי  ניצב על הנהר Yodo-Kyu, נהר המפריד בין מחוז צ‘ו למחוז קיטה שנמצא צפונית לו. זכרו את האי הזה משום שנחזור לכאן בעוד כמה ימים.

רחוב מרכזי באוסקה

ראמן Nb1:

לאחר סיבוב קצר באי התחלתי להדרים תוך שאני מזגזג בין הרחובות הצדדיים והראשים של המחוז.
עם עצירה קצרה בדוכן הראמן הראשון מיני כמה בטיול שלי. לאלו מכם שאוכלים כשר עשויה להיות בעיה משום שרוב מנות הראמן מכילות פרוסות של בשר חזיר אך פה ושם ישנם דוכנים אשר מציעים חלופות כמו פרוסות עוף ובמקרים נדירים גם יכולות להיות אלטרנטיביות צמחוניות.
לאלו שאינם מכירים – ראמן הוא תבשיל מרק נפוץ מאוד ביפן אשר מכיל כמו נדיבה של איטריות סובה, אודון או אחרות, בצל ירוק, אצות, פרוסת מאקי או סורימי (מחית דג ורודה-לבנה), פרוסות של ביצה קשה ופרוסות בשר (שכמו שציינתי בדר“כ תהינה מבשר חזיר אך לעיתים יהיו מעוף).

"כללי הטקס" במסעדות או דוכנים

בשלב זה ארחיב מעט על "כללי הטקס" במסעדה או דוכן אוכל יפני, כאשר תכנסו לדוכן כזה, או שיהיה "מארח" בכניסה או שיהיה פעמון שיצלצל כאשר תפתחו את הדלת ויידע את עובדי הדוכן שנכנס לקוח.  ברגע שעובד אחד יהיה מודע להגעתכם הוא יכריז על כך בקריאה רמה של "ברוכים הבאים" – Ishiraimas ביפנית, עם הארכת סיומת ה-maaas ,כך שגם יתר העובדים ידעו שהגעתם וכל אחד מהם ישיב גם הוא בקריאה דומה.
ברוב הדוכנים הקטנים יחסית (בדוכן אני מתכוון למשהו מקביל לבית קפה) תהיה רק עמדת בר גדולה ואתם תשבו היכן שיהיה מקום פנוי, במקומות מעט יותר גדולים יהיו גם שולחנות זוגיים צמודים לקיר ובמקומות היותר גדולים יהיו גם שולחנות המתאימים לארבעה אנשים, אך בדר"כ שולחן הבר יהיה השולחן הדומיננטי בדוכן או במסעדה.
לאחר שהתמקמתם תוגש לכם כוס מים או תה, אותה תוכלו למלא בעזרת קנקן שמוצב על השולחן ובמקרים מסוימים, אחת המלצריות תעבור ותציע לכם למלא את הכוס במידה והיא ריקה. לאחר שהזמנתם, יחלפו עוד כמה דקות והמזון יוגש לכם בקריאה רמה אחרת, הפעם של Itadakimaaas – המקבילה המקומית לביטוי "בתיאבון" בו אנו משתמשים, גם אם זו אינה המשמעות של המילולית של הביטוי.
כאשר תקבלו את המנה בדר“כ תקבלו איתה גם פתקית עליה יצויין מה הזמנתם.
כאשר אתם מסיימים לאכול, בחלק מהמקומות תדרשו לפנות את הקערה או המגש אל הדלפק או אל מקום יעודי לפינוי ואז לגשת עם הפתקית אל עמדת הקופה הניצבת בכניסה לדוכן.
בעודכם מבצעים את הפעולות שציינתי, לפחות אחד מהמלצרים ישים לכך לב ויקרא בקול -Arigato gozaimaaas  ,תודה רבה, ובכך מיידע את יתר העובדים שסיימתם לאכול ובכוונתכם לשלם, כך יתר העובדים קוראים גם הם באותה קריאה עד שהמלצר שמופקד על קבלת התשלום ניגש אל הקופה.
לעיתים זה יהיה המלצר הראשון שקרה אך מתוך נימוס גם יתר העובדים יקראו שוב תודה רבה. למלצר שיהיה בקופה תתנו בשתי ידיים את הפתקית תוך שאתם קדים קידה לאות כבוד, המלצר יקליד את הסכום לתשלום ויכווין עם ידו אל צג הקופה בכדי שתוכלו לראות את הסכום. את הכסף לפעמים תגישו באותו האופן אך ברוב המקרים, ליד הקופה ימצא מגש קטן עליו יש להניח את הכסף וממנו המלצר יקח אותו. העודף יוגש לכם שוב בשתי ידיים עם קידה עם מדובר בשטר ואם מדובר במטבעות, המלצר יושיט יד אחת בכדי שתושיטו אתם את ידכם אליה ואז עם ידו השניה ימסור לכם את מטבעות העודף.
לאחר שה"טקס" הושלם, המלצר יקוד לכם שוב קידה ויקרא בקול תודה רבה ושוב, בעודכם פוסעים החוצה, תשתמעו את יתר העובדים נפרדים מכם באותה קריאה.
אני יודע שקצת חפרתי כאן, אך אופן מתן השירות בבתי האוכל ביפן השאיר עליי רושם כזה שהרגשתי צורך לשתף אתכם בכך.

כעת נחזור לטיול עצמו, עשיתי את דרכי דרומה שוב אל רובע נמבה. תוך שאני עובר בין רחובות צבועים בצבעים שונים המתקבלים מן התאורות השונות של שלטי החוצות שמאירים אותם, כך אחד מעיד על בית קפה או דוכן מזון אחר.

תעלת דוטונבורי - Dotonbori 

השיא מגיע באזור הדרומי של רובע נמבה, כאן אנו מגיעם אל תעלת דוטונבורי – Dotonbori ,והשדרה הנושאת את אותו השם מדרום אליה, שדרה זו היא אחת מהאטרקציות התיירותיות הפופלוריות באוסקה ומי שמתכנן כאן טיול של יום-יומיים לא מפספס אותה.
כאן תמצאו מגוון רחב מאוד של דוכני מזון, בעיקר טאקטיאקי – כדורי בצק ממולאים בבשר תמנון מטוגן, ואוקנומיאקי – מעין פאנקייק שמן המכיל פירות ים ולעיתים גם בשר חזיר ומצופה ברטבים שונים, מאכילים אלה נחשבים למאכלי הדגל של אוסקה וגם אם תתקלו בהם ביעדים אחרים בטיולכם, כנראה שכאן הם יוגשו באופן ייחודי למקום בו הם נולדו.
שוב, בתור שומר כשרות נבצר ממני מלנסות אך ניכר כי אנשים שאינם שומרים נהנים מהמאכלים הללו מאוד. יחד עם זאת ישנם גם מאכלים אחרים – תוכלו למצוא כאן דוכני סושי רבים, ראמן, דאנגו, באנים, ברביקיו ועוד ועוד. לאחר שהסתובבתי בדוטונבורי וברחובות המסתעפים ממנו במשך זמן מה, חזרתי לאכסניה.
להזכירכם, לא היתה לי שינה מסודרת כבר יומיים והייתי צריך לפצות על כך.

אוסקה רחוב דוטונבורי

היום השני אוסקה

לצערי, היומיים האחרונים עייפו אותי כל כך שלא הצלחתי לקום בשעה מוקדמת כמו שרציתי, והתעוררתי בסביבות 11:00, התארגנתי ויצאתי מהאכסניה לקראת 12:00, דבר שהותיר לי בערך שש שעות בשביל לראות את העיר באור יום (אך לא נורא, העיר נראית מדהים גם בלילה).

טירת אוסקה

התחלתי את היום בעליה צפונה בשביל לראות את המתחם של טירת אוסקה, אחד מאתרי החובה לכל מבקר בעיר.
לפני כן, ניתן להתרשם ממבני הממשל השונים הממוקמים מדרום-מערב למתחם הטירה, באזור זה נערכות לעיתים הפגנות.
לאחר מכן, הגעתי לטירה. הטירה נחשבת לאחת מהמרשימות ביפן בשל גודלה, האופן הקפדני שבו היא נשמרה ועיטורי הזהב שנקבעו בה בעת שנבנתה בסוף המאה ה-16 בשביל להעיד על יוקרתו ומעמדו של הלורד הפיאודלי שהזמין אותה.
חוץ מהטירה, המתחם גם כולל גן יפני מסורתי, מספר מקדשים, חורשה המכילה כ-300 עצי שובדבן וחורשה נוספת המכילה כאלף עצי שזיף, אשר אם מגיעים בתזמון הנכון, ניתן לראות אותם בשיא פריחתם האדומה-ורודה-לבנה.
אחרי הטירה, המשמכתי צפונה לאזור פארק העסקים של אוסקה, כאן ניתן להתרשם גם ממבני משרדים ועסקים שונים, ומהיכל אוסקה-ג'ו, היכל מרשים הממוקם סמוך לטירה ואף מדמה אותה קצת בחומרי הגמר שלו, שמעט דומים לאלו של הטירה.

טירת אוסקה

מחוז ג'וטו

אחר הצהרים, הסתובבתי במחוז ג'וטו (Ward Joto), מחוז הנמצא מזרחית למחוז צ'ו, אין בו אטרקציות מיוחדות אבל היה לי נחמד להסתובב ולהתרשם מעט ממתחמי המגורים שיש שם, מעין שיכונים בגרסה היפנית שלהם.

אחרי שהרגשתי שמיציתי את אזור ג'וטו, פניתי מערבה, חציתי את אזור הטירה אל עבר האזור שמצפון למחוז צ'ו – מחוז קיטה (צפון ביפנית), שם ניתן להתרשם מכמה מבני משרדים ועסקים מודרניים, קניונים ובתי מלון שנבנו בשנים האחרונות ובהם ה-Umeda-Yodoyabashi,Osaka Front Grand ואחרים, אשר בהם חנויות אלקטרוניקה, בגדים ותחומים רבים נוספים.

בערב חזרתי והסתובבתי ברחובות השוקקים של רובע נמבה, ליהנות קצת מאוכל הרחוב ולאחר מכן חזרתי לאכסניה.

היום השלישי ביקור בעיר קובה

היום החלטתי לצאת מאוסקה ולבקר באחת מהערים הסמוכות לה – העיר קובה (Kobe), הממוקמת מערבית לאוסקה, מרחק של כחצי שעה נסיעה ברכבת מתחנת הרכבת הראשית של אוסקה לזו של קובה.

לחצו כאן לקרוא על הביקור שלי בקובה.

נמל קובה

היום רביעי ביקור בעיר הימוג'י

היום נסעתי למקום מעט יותר מרוחק מאוסקה – העיר הימג'י.
כמו קובה, גם הימג'י נמצאת בפרפקטור היוגו והיא עיר קטנה יחסית המאכלסת "רק" כחצי מיליון תושבים.

לחצו כאן לקרוא על הביקור שלי בהימג'י.

הימג'י יפן

היום חמישי ביקור בעיר נארה

היום ביקרתי בעיר נארה, הנמצאת מזרחית לאוסקה, מרחק של כחצי שעה נסיעה.
נארה היא הבירה של פרפקטור נארה והיתה הבירה של יפן במהלך המאה ה-8 לספירה, לפני שהמעמד הועבר זמנית לעיר נגאוקה ואז לקיוטו.

לחצו כאן לקרוא על הביקור שלי בנארה.

נארה יפן

המשכתי להסתובב עוד קצת בעיר, קניתי קופסת סאשימי, אותם אכלתי בזמן שישבתי על ספסל בגן בקרבת תחנת הרכבת ואז נסעתי בחזרה לאוסקה. שם הסתובבתי עוד קצת באזור נמבה וסיימתי את הערב עם ארוחת ערב בשרית במסעדת ברביקיו בהכנה עצמית שהיתה בקרבת ההוסטל. למה הכוונה בהכנה עצמית? – מגישים לך קערת מנגל קטנה עם גחלים וצלחות עם רצועות בשר לפי בחירתך, אותן אתה מניח על המנגל, מטגן אותן למשך הזמן שאתה רוצה ושם בצלחת. היה טעים.

היום שישי אוסקה

היום היה יום המעבר ליעד הבא בטיול, אך רציתי קודם להקדיש את הזמן ולראות מקומות באוסקה שעדיין לא הספקתי לראות, לפני שאעזוב את העיר.

 שכונת Umeda

אז התחלתי את היום בנסיעה צפונה, אל שכונת Umeda שברובע Koto – הרובע הצפוני, אשר נמצא צפונית לאזור מבני הממשל והאי Nakanoshima.
כאן נמצא בניין Building Sky Umeda , גורד שחקים המורכב משני מבנים אשר מתאחדים לאחד במפלסים העליונים שלהם – מעין גן תלוי שנתמך ע"י שני המבנים ומהווה נקודת תצפית מהמגדל אל העיר. עליה למתחם התצפית עולה 500 ין.יש כאן קפיטריה נחמדה עם מקומות ישיבה הסמוכים לחלונות גדולים הצופים אל העיר, מרכז מבקרים המסביר על תכנון המגדל ועמדות תצפית בתוך המבנה ומחוצה לו בקומה העליונה, ומאוד חשוב – לא היו הרבה תיירים.

מי שרוצה יכול גם לבוא למוזיאון שנמצא באחת מהקומות האחרות במגדל, וישנם גם גנים נחמדים בקומת הקרקע.

אחר כך פניתי מעט דרומה, אל ה-Osaka Front Grand ,אומנם הייתי כאן כבר ביום הראשון של הטיול, אך לא חוויתי את המקום בשעות היום ולא את כולו – המתחם מאוד גדול וכולל ארבעה מבנים של חנויות, מסעדות, משרדים בתי מלון, ואת תחנת הרכבת הראשית של אוסקה, ה-Osaka Shin אשר עוברות בה כמויות אדירות של אנשים לאורך כל שעות היום. אני אישית התרשמתי מהארכיטקטורה של המקום.

המבנים מאוד גדולים ונועדו לתת שירותים לכמויות הגדולות האלה של אנשים שעוברים, עובדים או סתם מבלים שם. דבר מאוד בולט נמצא באזור הרחבה הגדולה שבין תחנת הרכבת, שנמצאת במבנה הכי דרומי במתחם לבין המבנה שמצפון לה, היא מעין בריכת מים בה ניצבת מזרקה שהיא פסל גדול מאוד של צפרדע ירוקה שיושבת ומשפריצה מים.
אפשר לשבת כאן באחד מבתי הקפה או סתם להסתובב ולהתרשם במשך הרבה זמן, אך יש לנו עוד דברים להספיק.
לצערי, לא הייתי מודע לכך שיש כאן בסביבה עוד כמה מוקדים שאני רוצה לראות וגיליתי זאת רק לאחר שהדרמתי אל עבר היעדים הבאים שלי.

מבנה עם גשר אוסקה

מקדש Yasaka Namba

הראשון שבהם היה מקדש Yasaka Namba , אשר נמצא בשוליים המערביים של רובע נמבה, ובעצם נמצא בינו לבין רובע נאניווה. המתחם אינו גדול אך מיוחד בכך שיש בו ראש אריה גדול בגובה 12 מ' המכונה Den-Ema , אשר מייצג את הישות המגנה על אוסקה. הפסל בעל פה פעור המכיל במה, עליה נערכים מספר טקסים לאורך השנה, כך שאם רוצים לראות את המקום פעיל, יש לבדוק באילו תאריכים מתקיימים אותם טקסים.

נאמבה יאסקא אוסקה

אחרי שהות קצרה במתחם המקדש, הלכתי לאכול ארוחת צהרים במסעדה קרובה (סט שכולל קערת מרק מיסו וקערת אורז, כפי שמקובל, ומנה עיקרית של מרק עם איטריות סובה וירקות), ולאחר מכן המשכתי דרומה אל שכונת Shinsekai, הממוקמת בקצה הדרום-מזרחי של מחוז נאניווה.
בדרך עברתי על פני רחובות צדדיים די שקטים, כאשר פה ושם צצים רוכבי אופניים (יש הרבה כאלה כאן) או עץ דובדבן פורח פה ושם. 

שכונת Shinsekai

כאשר מגיעים לשכונת Shinsekai ,מזהים את מגדל Tsutenkaku ,המהווה את סימן ההיכר של האזור, ניתן לעלות לעמדת התצפית שלו ולראות כיצד העיר נראית מכאן, אך בגלל ריבוי של דברים לעשות, ויתרתי על כך ורק התרשמתי מבחוץ. המגדל נבנה במקור בתחילת המאה ה-20 והיה הגבוה ביותר ביפן בזמנו, לאחר הנזקים שנגרמו במלחמת העולם השניה הוא נבנה מחדש ונפתח לקהל בשנות ה-50 של המאה ה-20.

שכונת Shinsekai נחשבה בעבר לשכונה המסוכנת ביותר באוסקה, בה פעלו ארגוני פשע שונים, התקיימה זנות והיו מחוסרי בית רבים. הפשיעה פחתה בשנות ה-90 של המאה הקודמת אך הסטיגמה של תושבי אוסקה בנוגע לשכונה נשארה כמו שהיא. יש לציין כי אם בעבר מדריכי טיולים היו מזהירים מהאזור הזה, מהדורות מעודכנות שלהם כבר אינן כאלה ואני אישית הרגשתי בטוח ונהניתי מאוד להסתובב כאן. האזור מאופיין במוקדי קניות ואוכל רבים כמו אלה שראינו באזור Dotonbori – מבנים המאופיינים בשלטי חוצות ענקיים (כמו זה שמציג שלל לוחמי סומו על כל חזית המבנה), בובות ענקיות המייצגות את מה שאוכלים במקום (כמו בובת צב או תמנון גדולים) וכיתובים בשלל צבעים הגולשים מראש המבנה לתחתיתו המוארים בלילה באורות ניאון.

גן החיות של אוסקה

מכאן, הלכתי מזרחה, לכיוון גן החיות של אוסקה, הנמצא במחוז Tenoji הסמוך, בגלל שסיקרן אותי יותר לחקור ולראות מקומות ייחודיים לסביבה הרחוקה מהבית והלא מוכרת. אטרקציה כמו גן חיות, פחות סיקרנה ומשכה אותי, אך מי שזה מעניין אותו יכול לבוא לכאן ולהתרשם. את גן החיות ניתן לעקוף ע"י גשר העובר מעליו (בעל מחיצות משני צדדיו המסתירות את גן החיות מעיניי העוברים ושבים שלא קנו כרטיס כניסה) ואז מגיעים אל מוזיאון האומנות של אוסקה. אליו התלבטתי אם להכנס או לא, והחלטתי שאם ישאר לי זמן, אלך אחר כך. 

מה שבאמת עניין אותי, הוא הגן היפני Keitakuen אשר נמצא בסמוך למוזיאון. גן עם אגם גדול ומסלול הליכה המקיף אותו וחוצה אותו בגשרים שונים, עצים שונים המאפיינים את הנוף ואת הגנים היפניים, ועגורים המסתובבים להם במי האגם.
הגן היה מקסים בעיניי והרגשתי שאני יכול להסתובב ולשהות בו שעות, אך שוב – אין זמן.

אחרי כשעה בגן, המשכתי הלאה. מצפון לגן נמצא פארק עם אגם וגשר החוצה אותו ומאפשר להגיע אל גבעה קטנה בשם Chausuyama. בגבעה ניתן לשבת, להירגע ופשוט ליהנות מהנוף הירוק, האגם והמזרקות השזורות בו. חוץ ממגדל Tsutenkaku מגדל נוסף שמאוד בולט בנוכחותו כאן, הוא מגדל Harukas Abeno – מגדל המתנשא לגובה 300 מטרים, עובדה המקנה לו את התואר – המגדל הגבוה ביותר ביפן. המגדל מכיל מגוון גדול של חנויות ועסקים ובבסיסו נמצא טרמינל רכבת גדול.
כאשר סיימתי באזור הפארק, חזרתי לכיוון מוזיאון האומנות שחשבתי להיכנס אליו קודם אך בסופו של דבר החלטתי לא להיכנס. השעה היתה כבר שעת אחר צהרים והיו עוד דברים שרציתי להספיק לראות וידעתי שאם אכנס למוזיאון, אצא ממנו רק לקראת הערב ואצטרך להמשיך ליעד הבא בטיול.

שכונת Nipponbashi

לכן החלטתי לחזור למיקום של מגדל Tsutenkaku ,המהווה נקודת הצטלבות של כמה רחובות מאוד מסחריים בשכונה והתחלתי לצעוד צפונה דרך אחד מהם כשאני חולף בדרך על פני שלל חנויות צבעוניות עד שהגעתי לרחוב הראשי של שכונת Nipponbashi, הצפונית לשכונת Shinsekai ,רחוב הנושא את הכינוי Den-Den Nipponbashi. 

חובבי מנגה ואנימה יאהבו את האזור שכן הוא עמוס בחנויות ספרי מנגה וצעצועים משלל סדרות אנימה, חלקן מוכרות בישראל וחלקן פחות. כמו כן, ישנן חנויות רבות של מוצרי חשמל (Den זה חשמל ביפנית) ומבני ארקדיות של משחקי וידיאו של כמה קומות בהם אפשר לבלות שעות כשמסביב הכל זוהר באורות צבעוניים ונשמעים צפצופי משחקים מכל עבר.

חנות משחקים באוסקה

אני לא יכול להגיד שהרגשתי שמיציתי אבל אחרי זמן מה שביליתי כאן, הרגשתי שצריך להמשיך. 
היתה לי כוונה לראות את המוזיאון הלאומי לאומנות של אוסקה, אז בדקתי היכן הוא וגיליתי להפתעתי שהוא בכלל ממוקם בצפון העיר, באי Nakanoshima (זוכרים? היינו כאן ביום הראשון באזור היכל העירייה ובנק יפן והיינו קרובים לשם היום בבוקר כשהיינו באזור מגדל התצפית -ב-Umeda). אז הלכתי אל תחנת הרכבת הקרובה ונסעתי לשם בתקווה שהמוזיאון עדיין יהיה פתוח אך כאשר הגעתי אליו השעה היתה כבר קרוב ל-17:00 והוא כבר היה סגור.
מוזיאון נוסף שנמצא ממש קרוב הוא מוזיאון המדע אשר היה סגור לרגל הכנות לתערוכה חדשה. אז יכולתי רק להתרשם מבחוץ ומוזיאון האומנות הוא בהחלט מבנה מרשים ויוצא דופן אשר עוצב בפני עצמו כמיצב אומנות מודרנית, עשוי קורות פלדה מכופפות השזורות אחת בשנייה ויוצרות מעין מראה של גלים בים. זהו החלק העילי של המוזיאון דרכו נכנסים המבקרים, בעוד שחללי התערוכות ממוקמים מתחת לקרקע. אז אל המוזיאונים האלה, כמו גם אטרקציות נוספות יהיה עליי לשוב בעתיד.
הסתובבתי עוד קצת באזור עד שהחשיך וחזרתי להוסטל לקחת את הציוד שלי לפני שנסעתי אל התחנה הבאה שלי בטיול – קיוטו.

שינה על מדף ספרים נשמעת לכם טוב? מקום האירוח BOOK AND BED TOKYO Shinsaibashi שנמצא באוסקה מציע חוויית שינה לא שגרתית בחדרים שמעוצבים כמו קפסולות ומוקפים בספרים. מתקרת החדרים משתלשלים גם דפים מסדרת הקומיקסים 'מאנגה' מז'אנר המדע הבדיוני. העיצוב מרהיב ביופיו ויש במקום מבחר גדול של ספרים באנגלית וביפנית. 

את הפוסטים בסדרה על יפן כתב אייל אלרון. 
אייל הוא אדריכל שמתעניין בתרבויות מיוחדות, מוזיאונים, סרטים מצויירים ובפריחת הדובדבן.

אייל אלרון

לפוסטים נוספים מהטיול של אייל ביפן – לחצו כאן.

יש לכם טיול ממש מגניב שעשיתם ואתם רוצים לפרסם אותו ברשת?
צרו איתי קשר ונבדוק אופציה לפרסום אצלי בבלוג.

שתמיד נטייל,
שיר ים

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן