סלובקיה, וינה, סלובניה וקרואטיה

מסלול טיול בסלובניה, קרואטיה, וינה וסלובקיה

אל סלובקיה הגענו בטיסה בקלוז נאפוקה, כחלק מטיול הירח דבש שלנו במזרח אירופה
עיקר החלק הזה של הטיול היה לטייל במדינות סלובניה וקרואטיה.

מסלול בכללי: השכרת רכב בברטיסלבה -> 2 לילות בוינה -> 4 לילות קמפינג באזור אגם בלד בסלובניה -> שני לילות אופטיה -> 2 לילות סלוניי -> 2 לילות זגראב -> חזרה לברטיסלבה להחזיר את הרכב.

השכרת רכב:

הזמנו את הרכב מראש וכך חסכנו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן לחפש רכבים באתר פאפם-פאפם
הזמנו איסוף והחזרה בברטיסלבה. עלות השכרת הרכב הייתה 218 יורו ל-14 יום.

טיפ חשוב! תמיד שאנו משכירים רכב תחילה אנו מצלמים את מצב הרכב ברגע שקיבלנו אותנו לטובת תלונות עתידיות.
הזמנו רכב בקטגוריה של הרכבים הקטנים אך כיוון שנגמר להם בסניף שידרגו אותנו לסקודה פאביה משפחתית.

ביטול השתתפות עצמית עשינו דרך חברת הביטוח בארץ.
מוזמנים לקרוא את הפוסט: השכרת רכב בחו"ל – כל מה שחשוב לדעת.

אוסטריה:

יצאנו מכיוון ברטיסלבה לוינה, בדרך עצרנו בדקתלון Pharos. דקתלון ממוצע אך השירות היה ממש מעולה ומהנחה משמעותית על אוהל שרצינו כיוון שהיה משומש. בסלובקיה יש החזר מס של 20 אחוז ולכן שווה לבקש טופס החזר מחנויות בהן יש. עם הרבה מאוד ציוד חדש לקמפינג התחלנו לנסוע לכיוון וינה.

יש מעבר בין המדינות לא מאויש וישר אחריו יש חנות נוחיות כזו שבה אפשר לקנות מדבקה לכבישים של אוסטריה.

הנסיעה מברטיסלבה לוינה לקחה לנו קצת פחות משעתיים, בגלל שהיה פקק גדול בכניסה לוינה. שימו לב כי באוסטריה כאשר יש פקק אמורים להיצמד לשוליים על מנת לפנות נתיב לרכבי חירום.

סגרנו מראש חדר בהוסטל דרך בוקינג:  Zum Goldenen Kegel Hostel. מיקום ההוסטל היה מעולה, ממש קרוב למרכז  וצמוד לשוק מקומי המבנה מיוחד וקיימת חנייה בתוך ההוסטל. הפקידה בקבלת פנים היה נחמדה דוברת אנגלית והסבירה לנו קצת על מה יש לעשות בוינה באותם ימים היינו.

פסטיבל הסרטים ב-Rathausplatz:

בעקבות המלצת הבחורה בקבלה בהוסטל הלכנו לפסטיבל הסרטים שהתרחש באותו יום. היה מסך ענקי שהקרינו אופרה ולידו המון דוכני אוכל ושתייה מכל העולם (לצערנו לא מצאנו נציגות ישראלית) אכלנו פלאפל בדוכן לבנוני שהיה הלא מוצלח.

המשכנו להתסובב באזור. ואכלנו בדוכן של אוכל רחוב אסייאתי מוקפץ וארגולים טעימים.

לאחר מכן חזרנו להוסטל לישון. כבר בדרך להוסטל הבנו שלא מיצינו את וינה והחלטנו להישאר בעיר עוד לילה. בהוסטל לצערנו לא היה מקום לעוד לילה.

בבוקר הביאו לנו פלייאר של וינה שממליץ על 3 מסלולים טיול בעיר ומפה. החלטנו לצעוד לפי המסלול המתואר. לאחר כמעט חודשיים ברצף בהם טיילנו במזרח אירופה להגיע לוינה זה פשוט להבין את הפער העצום בין מזרח אירופה מרובת המלחמות לעומת וינה האירופאית הקלאסית.

מבנים מרשימים, מוזיאונים, רחובות נקיים ויפים.

התחלנו ברובע המוזיאונים מתקיימים הופעות מחול, מוזיקה ותיאטרון, מייצגי אמנות, צילום וארכיטקטורה, הרצאות, פעילויות לילדים ועוד. ברחבי המתחם תשעה אולמות תצוגה קבועים, לצד בתי קפה, מסעדות ובניינים היסטוריים. זו אנחנו לא נכנסו לאף מוזיאון, אבל עדיין נהננו משיטוט ברחובות המקסימים.

כדאי להתעדכן באתר האינטרנט לגבי הפעילויות, ההופעות והאירועים שנערכים ברובע בעת שהותכם בעיר.

המשכנו לארמון הופבורג הממוקם בלב העיר העתיקה. משם לאינרה שטאדט שהוא המרכז ההיסטורי של העיר וינה. הגענו לבית האופרה ומשם התקדמנו לרחוב הקניות Mariahilfer העמוס במותגים עממיים, חלקם גם לא מוכרים בארץ.

בדרכנו חזרה להוסטל עצרנו במסעדת סושי Natsu. ממליצה מאוד על המקום, ביחס לוינה שהאוכל יחסית יקר יש דיל צהריים שהמחיר שווה והסושי היה טעים.

יום למחרת בבוקר יצאנו לכיוון סלובניה. ביציאה מוינה עצרנו לקניות בקניון SCS. ממוקם במרחק חצי שעה נסיעה דרומית למרכז וינה באזור  Vösendor. מתחם ענקי המורכב מ-8 קניונים ניתן למצוא מגוון ענק של מעל 330 חנויות – ביגוד, אלקטרוניקה, הנעלה, פארם, סופרמרקטים,, IKEA  והכי חשוב פרימארק  (מודה שאני מכורה). החניה במתחם בחינם. לאוהבי הקניות ממליצה לפנות יום שלם.

סלובניה:

ממתחם SCS נסענו כ-3.5 שעות נסיעה עד לאגם בלד שבסלובניה. בכניסה לסלובניה יש עצירה בתחנת דלק שם ניתן לקנות מדבקה לכבישים המהירים של סלובניה (15 יורו לשבוע). למי שמגיע לאזור בחודשי הקיץ ממליצה לסגור לינה מראש, אנחנו רצינו להישאר ללון בעיירה BLED אך לא היה מקומות אירוח פנויים אז התמקמנו באתר קמפינג צמוד לנחל SOBEC.

_____________________________

טיפ מניסיון אישי:

אם אתם מגיעים לאזור האגמים בלד ובוהין בעונה (יולי-אוגוסט) תזמינו מראש לינה. כשאנו הגענו המקום היה בתפוסה של מעל 90%.

קצת על הקמפינג:

המתחם ממש גדול, נקי ולא צפוף. אנחנו מאוד נהננו מלבד בעיית המים במקלחות. קר מאוד בלילות והמים שם חמימים מינוס. האתר שוכן על נחל יפייפה וניתן למקם את האוהל ממש על הנחל. יש מתחם מיני גולף נחמד (בעלות 5 יורו לאדם), אגם מלאוכותי שניתן להשתכשך בו ופארק חבלים לילדים. יש סופר קטן בכניסה לאתר, ובמרחק של פחות מ-5 דקות נסיעה סופר של LIDL.

כתבתי פוסט מפורט על החוויה של קמפינג בחו"ל – קמפינג בסובץ סלובניה.

קצת מהאטרקציות שעשינו באזור:

1. קניון וינטגר

מסלול קווי באורך קילומטר וחצי לכיוון של הליכה על גשרי עץ מעל נחל בין קירות גבוהים במספר מקומות ניתן לרדת עד למים עצמם. מקום יפייפה ומרשים. מספיק להקדיש שעה-שעתיים. מתאים לילדים ועגלות.   בכניסה הראשית ובסוף המסלול ישנם בתי קפה קטנים בהם אפשר גם לשבת לנוח ולהנות מהאווירה הנעימה.

בסוף המסלול ניתן לרדת במדרגות שנמצאות מאחורי בית הקפה לחצות את הנחל ולהגיע כמעט עד למפל האחרון (כ-12 מטרים), הגדול, מראה יפה. אחד מהמקומות הפוטוגניים שראיתי.

החסרון היחיד של המקום שישנם המון מבקרים בימים יפים ולכן זה קצת פוגע בהנאה. אנחנו הגענו ביום יחסית קריר אז לא היו הרבה אנשים. הכניסה למקום היא בעלות 5 יורו לאדם.

1. אגם BLED

לקחנו ערב ליהנות מאגם בלד, שכרנו 2 סאפים לשעה (נתנו לנו הנחת סוף יום ב-15 יורו לשניהם). הגענו איתם עד לאי במרכז האגם ועלינו לכנסיה. מקום יפה אך אין הרבה מקומות גישה נוחים לאגם והיכן שיש אז יש עוד המוני נופשים.

1. אגם בוהין

אגם פחות מתויר אך לדעתי הרבה יותר יפה מ-BLED. שכרנו קאנו לזוג ב-8 יורו ושטנו לנו באגם.

1. רפטינג וקניונינג

בעלי מכור אדרנלין וכדי לספק את הצורך עבורו סגרתי לנו רפטינג וקניונינג שיוצאים מהמחנה ומחזירים למחנה. עלות הדיל הייתה 158 יורו לזוג. הרפטינג היה מתאים יותר למשפחות ופחות לצעירים שמחפשים אדרנלין (אפילו אני בקושי פחדתי). לדברי המדריך בנהר תמיד הזרימה איטית ורגועה יחסית לרפטינג.

הקניונינג לעומת זאת מצריך אומץ רב. קיבלנו חליפות תרמיות למים ונכנסו לערוץ נחל עם מים בטמפרטורה של 8 מעלות. הקניונינג זה לעשה קפיצה בין הבריכות בתוך הערוץ. למען האמת אני השתפנתי לפני הקפיצה הראשונה והשארתי את בעלי להתמודד עם ההרפתקה עם שאר הקבוצה.

קרואטיה:

אופטיה והאי קרק:

את שתי הלילות הראשונים בקרואטיה החלטנו להעביר בעיירת קייט, אופטיה. יש בעיר טיילת יפה, חופים ארוכים, מסעדות.

כשקראנו לפני על אופטיה היה רשום שיש בה חיי לילה. אנחנו לא הצלחנו למצוא אותם. בשעה 00:00 כל המסעדות והפאבים באזור הטיילת היו סגורים ונאלצנו ללכת לישון רעבים.

טיילת התהילה

בדומה לשדרת הכוכבים בהוליווד נחנך בשנת 2006 טיילת התהילה בקרואטיה במטרה לכבד קרואטים אשר הביאו לקידום שמה של קרואטיה בעולם: ספורטאים, מדענים, אנשי תרבות ועוד.

בתור מהנדסת, הוא היחיד שהכרתי.
פסל הנערה והשחף

אחד מהסמלים הבולטים של העיר.

ביום השני נסענו לאי הקרוב לאופטיה, שם לדעתי היה הרבה יותר יפה ומהנה מהעיר עצמה. יש תשלום בכניסה לכביש מעבר לאי של 39 קונה.  לאחר שהחלטנו לסוע אחרי זוג שנראה שיודע לאן הוא נוסע הגענו במקרה למפרץ  Soline Bay על החוף היה בוץ למריחה על הגוף. אין לנו מושג מה מרחנו שם על עצמנו אבל אין ספק שבה היה מהנה.

החניה בחוף הייתה בחינם.

לאחר בילוי קצר על החוף המשכנו לכיוון העיירה קרק בדרך מצאנו חוף פרטי לי ולבעלי על הרצועת חופים SV. MARAK שילנו כ-20 קונה חניה בכניסה לחוף (אבל לא חנינו איפה שהחניה אלא המשכנו עם הכביש אפר ובהמשך יש ירידות לחופים קטנים ונפרדים) . וואו. בעלי שהיה בתאילנד אמר שאפילו שם אין חופים כאלו.

העיירה סלוניי ואגמי הפליטיבציה:

מהאי קרק המשכנו לכיוון העיירה סלוניי, גם שם סגרנו 2 לילות.

ביום הראשון בגלל מזג אוויר גשום נשארנו בעיירה. יש בעיירה מתחם עם מפלים קטנים ואגמים ממש ליד בתים ואזור מסעדות. מקום נחמד ורומנטי אבל ביחס לציפיות די התאכזבנו. יש במרכז העיירה שוק קטן עם מוצרים מקומיים, פירות וירקות.

יום למחרת נסענו לשמורת הטבע פליטיבציה. אין ספק שמהמם, מקום ממש יפה, צבעים, ציפורים, נקי, מסודר אבל (!!) כמות כזו גדולה של אנשים, קבוצות מכל העולם מתהלכות שם על שבילים צרים. אנחנו עוד היינו ביום יחסית גשום ועדיין כמות האנשים הייתה לרגעים בלתי נסבלת.

שימו לב לעלויות הכניסה לפארק, בגלל שדחינו את הנסיעה ביום חסכנו הרבה כסף כיוון שמ-1.9 יש להם תאריך חורף והוא זול יותר.

פוסט מפורט: אגמי פליטביצה – 50 גוונים של כחול.

עשינו את מסלול H, שהוא אחד משני המסלולים הארוכים בשמורה. כל המסלול ארך בערך 4 שעות בקצב נינוח (כולל השיט והנסיעות). לא לשכוח שמטיילים לקחת איתכם מעילי גשם גם בימים החמים ביותר, סיימנו את המסלול ספוגים מהגשם.  המסלול מתאים גם גם לכאלו שאינם מטיבי לכת.

אגמי פליטביצה
אגמי פלטיביצה

זאגרב:

אין ספק שאחת מהפתעות הטיול הייתה זאגרב, עיר שוקקת חיים, צעירה, חיי לילה, שווקים, חנויות, תחבורה נוחה. היינו שם שני לילות ואין ספק שנצטרך לחזור לחוות אותה עוד. יש במרכז העיר שוק אוכל גדול. המרכז עם כל רשתות המוכרות ועוד מספר רשתות מקומיות.

אנחנו התבאסנו לגלות שחנויות הבגדים נסגרות רובן בשבת בערב ובימי ראשון.

יש במרכז המון מועדונים לצאת אליהם, אך יש להגיע בלבוש מתאים (בדקתי, אי אפשר להיכנס למועדונים שם עם כפכפים).

סבב פאבים:

La struk:

מגישים Štrukli מבטאים את זה שטראקלי. שזה בעצם מאכל שמגיע בתבנית בגודל בינוני ובתוכה שכבות של בצק וגבינה מותכת. יש אפשרות למנה מתוקה או מנה מלוחה. אנחנו לקחנו עם הכמהין והיה ממש טעים.
המחירים סבירים.
מכיוון שהכל מוכן במקום, לוקח כ 10 דקות עד שהמנה מגיעה, אבל שווה להמתין.

את הלילה האחרון של הטיול עשינו בגיור, כדי להנות מהמחירים של הונגריה לקניות לפני שחוזרים לארץ.

משם המשכנו לסלובקיה לטיול באיקאה ובקניון עד הטיסה חזרה לארץ.

שתמיד נטייל,

שיר ים

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.