מסלול טיול מומלץ למשפחות בגואה – קנקונה

מסלול טיול מומלץ למשפחות בגואה – קנקונה

גואה נחשבת לחלק בלתי נפרד משביל החומוס של דרום הודו. רצועת החופים הארוכה שבה מאפשרת לכל משפחה למצוא את המקום המתאים לה ביותר. הכתבה הנוכחית תסייע לכם בתכנון טיול למשפחות בגואה עבור שהות של ימים בודדים בחופי הזהב שסמוכים לעיר קנקונה (CANACONA) – פאלולם ופאטנם.

הקדמה – מידע כללי שחשוב לדעת מראש

ההגעה לשדה התעופה GOI שבדאבולים תחשוף בפניכם את כל המקומות התיירותיים שנמצאים בגואה. שכן, הדרך שמובילה לאיסוף המזוודות, מעוטרת בתמונות ושמותיהם של חופים ומקדשים שאסור לפספס. אחרי שתעברו את המסלול ותאספו את המזוודות, תוכלו לצאת מהשדה ולגלות את נהגי המוניות שיסתערו עליכם, כדי להציע לכם נסיעה במחיר מופקע. אם אתם רוצים להתחיל את הטיול ברגל ימין, כדאי שתיצרו מראש קשר עם נהג מונית אמין שיציע לכם מחיר הוגן ויחכה לכם מחוץ לשדה עם שלט הנושא את שמכם.

מתי הזמן לטיול למשפחות בגואה?

העונה בגואה נפתחת כבר באוקטובר ומסתיימת באפריל. חודשי תחילת העונה וסופה מתאימים לטיולים אך מרבית המטיילים מגיעים בשיא העונה בשל תנאי מזג האוויר האידאלים לחופים.

היום הראשון: נחיתה בשדה התעופה ונסיעה לחוף

הנסיעה משדה התעופה לחוף אורכת שעתיים בערך והיא עשויה לגרום לבחילות, במיוחד אם תגיעו בשעות הערב המאוחרות. לכן, כדאי שתכינו את עצמכם מראש עם צמידים נגד בחילה או כל דבר אחר שיכול לעזור. אם תרצו להגיע לחוף ולהניח מיד את הראש על כרית רכה, בחדר מעוצב במיקום מושלם שנושק לים, כדאי שתסגרו מקום ב – Casa Jalli, כפר נופש קטן שמציע אפשרויות לינה מגוונות. לדוגמא, חדרים פרטיים, בית פרטי ועוד. הבית הפרטי מתאים במיוחד עבור מי שרוצים לישון בחדרים נפרדים ולבשל לעצמם את האוכל במהלך השהות. מדובר בבית בגודל 80 מ"ר והוא כולל שני חדרי שינה, סלון, מטבח ומרפסת. אם תחליטו לישון בכפר נופש זה, תוכלו להעביר את היום הראשון ברביצה בחוף הסמוך או בטיול רגלי בקרבת מקום, כדי שתוכלו להתאושש מהנסיעה הארוכה. בזמן שהילדים ירוצו על החול, אתם תוכלו לברר פרטים לגבי השכרת קטנוע שישמש אתכם לנסיעות באזור ולהכיר את המסעדות המומלצות שנמצאות במרחק הליכה.

היום השני: שייט ב –  Backwaters

אם אתם חייבים לפתוח את הבוקר שלכם עם קפה, כדאי שתדעו שמרבית המסעדות באזור מציעות קפה דל. לכן, ההמלצה היא לצאת עם קטנוע או ריקשה לאחת מהמסעדות הבאות שמחזיקות במכונת קפה איכותית:

  • Kanvas
  • Nireas – Healthy Haven
  • Cloe's café & Restaurant

מומלץ להכין מראש תיק שישמש אתכם להמשך היום, כי מהמסעדה הנבחרת תוכל לנסוע לבקווטרס של חוף פאלולם הסמוך. כדי להגיע לשם, תצטרכו לנסוע על הכביש הראשי שמוביל לכניסה (יש רק כניסה אחת גדולה ותיירותית) לחוף. קשת הבטון שנמצאת בסמוך למדרגות תאפשר לכם להיות בטוחים שהגעתם למקום הנכון. ה – Backwaters נמצאים במרחק הליכה משם. עליכם לפנות ימינה מיד אחרי הקשת וללכת לאורך החוף. בשלב מסוים תתגלה בפניכם פנייה ימינה, שם תמצאו את הסירות שממתינות לתיירים. השייט בבקווטרס צפוי לארוך כ – 45 דקות והוא כולל ברובו צפייה בקופים והאכלה של נשרים. תוכלו לשכשך רגליים עם הילדים במי הנחל שסמוכים לתחנת העצירה הסופית של הסירות. שם יש אזורים רדודים שנראים כמו בריכות קטנות, כך שגדולים וקטנים יכולים ליהנות מהמקום יחד.

בקווטר

משם אפשר להמשיך לארוחת צהריים בדאבה הצמחונית (MALLIKARJUN UDPI HOTEL) שנמצאת במרחק 5 דקות נסיעה מהחוף. בחרנו לשבת שם לפחות פעם ביום בגלל היתרונות הבאים:

  • שירות אדיב.
  • אוכל טעים ומוגש מהר מאוד (מתאים לילדים מהבחינה הזו).
  • השולחנות תמיד נקיים ויש עמדה לשטיפת ידיים עם סבון נוזלי!

כדאי שתדעו שאין למסעדה תפריט, אז אם תרצו לדעת מה אפשר להזמין, תצטרכו לפנות למלצרים. אנחנו הזמנו שם מסאלה דוסה, טאלי (צמחוני) וצ'אי.
את שעות הצהריים החמות תוכלו להעביר בבית ולצאת בשעות אחר הצהריים לאחד החופים של פאטנם או פלאולם, כדי לפגוש משפחות נוספות שמטיילות באזור.

Palolem פאלולם

היום השלישי – נסיעה לקולה ביץ'

ההמלצה שלי ליום השלישי היא יציאה לחוף קולה ביץ' הצפוני שנמצא במרחק חצי שעה נסיעה מפאלולם. אפשר להגיע לשם בקטנוע או עם נהג ריקשה שיסיע אתכם בהלוך ויבוא לאסוף אתכם בסוף היום בהתאם לשעה שתציינו בפניו מראש (אל תשכחו לקחת את מספר הנייד שלו ליתר ביטחון). קחו בחשבון שתצטרכו לרדת במדרגות כדי להגיע לחוף שנמצא בתחתית הצוק. מדובר בירידה שאורכת בין 5 ל – 10 דקות וכל מדרגה שווה את הנוף שייחשף בהדרגה מול עיניכם.
אם תגיעו לחוף בתקופה שבה יש זרימה של מים בנחל, תוכלו להיכנס עם הילדים למים הקרירים ולגלות שלא תרצו לצאת מהם, בגלל שבחוץ יהיה חום אימים. סביר להניח שתיתקלו בסירות המשוטים ובנשים המקומיות שיציעו לכם לצאת לשיט קצר בבקווטרס של קולה ביץ'. מה שהן לא יגידו זה שמדובר בשיט קצר במיוחד, כי אחרי 5 דקות של חתירה, אתם תגלו שהגעתם לסוף המסלול. בעיני זו חוויה בעיקר עבור הילדים שנהנים מהשטת הסירה ושכשוך במים באזורים הרדודים.

מה עוד חשוב לדעת לפני שיוצאים לקולה ביץ'?

  • כדאי להביא בקבוקי מים קרים שישמשו אתכם עד ההגעה לחוף
  • שכחתם להביא מים? לא נורא, תוכלו לקנות בקבוקי מים פושרים בדוכנים שנמצאים בסמוך למדרגות
  • אין קליטת סלולר (של סים מקומי) בחוף
  • יש בחוף מסעדה אחת עם WIFI ומנות טעימות

שימו לב! אתם יכולים לשנות את התוכניות של יום זה ולנסוע לחוף אחר, אם ידוע לכם שהירידה במדרגות ו\או מרחק הנסיעה לחוף לא מתאימים לצרכים המשפחתיים שלכם.
רצועת החופים הארוכה ששוכנת מצפון ומדרום לקנקונה עתירה בחופים אטרקטיביים. כך שתוכלו לשנות את סדר הטיול שלכם ביום זה ולנסוע לחופים הנגישים של אגונדה\ טלפונה שנמצאים במרחק נסיעה קצר מפאלולם ופאטנם.  

היום הרביעי –  נסיעה למפל Bamanbudo

חיפוש מהיר בגוגל מפות אחר מקורות מים ומפלים באזור, יגלה בפניכם עולם קסום. שכן, יש מפלים נסתרים וגלויים שנמצאים בצידי הכבישים, פשוט צריך לצאת מהחופים ולגלות אותם. הנסיעה למפל Bamanbudo אורכת כ – 35 דקות ואפשר להגיע אליו עם ריקשה או בקטנוע. מומלץ להצטייד מראש בנשנושים ובקבוקי מים מראש, כי אין דאבה או דוכן בקרבת מקום. אנחנו הגענו לשם אחרי שעצרנו בצ'אודי וקנינו לחמניות טריות, פירות, ירקות ושתייה. כדאי גם להביא מהבית צלחת, סכין ושקית לזבל שיאפשרו לכם לאכול בנוחות ולשמור על סביבה נקיה. שימו לב שהמים במפל מתמלאים בחודשי המונסון. כך שאם תגיעו למקום בסביבות חודש ספטמבר, תוכלו לראות את המים זורמים בעוצמה. הזרימה של המים בתקופה מאוחרת יותר (סביב חודש דצמבר ואילך) עשויה להיות דלילה יחסית. לכן, כדאי לדבר עם מטיילים אחרים או מקומיים ולבדוק מולם אם שווה להגיע לטבילה במפל בתקופה שבה אתם נמצאים.

מפל Bamanbudo


תוכלו לבלות את שעות אחה"צ של אותו יום ברחוב הראשי של פאלולם, לקנות מזכרות, לאכול גלידה מערבית על הספסל של Junos (שמזכירה בטעמים שלה את הגלידריות האיכותיות של ישראל) ולצפות בשקיעה.
את הערב אחרון של הטיול בגואה מומלץ להעביר בקאסה ג'אלי שידועה במנות האיכותיות שלה ובקוקטיילים המיוחדים.
בחרתי להשאיר לכם את הבחירה של היעד הבא. כך שביום למחרת תוכלו לחזור לשדה התעופה ומשם להמשיך ליעד אחר. מי שירצו להמשיך לטייל בדרום הודו, יוכלו להגיע לתחנת הרכבת של קנקונה (שנמצאת במרחק 5 דקות נסיעה מפאטנם ופאלולם) ולעלות על הרכבת לגוקרנה. עיירה זו נמצאת בקרנטקה, המדינה השכנה לגואה מדרום, יש בה חופים שקטים, נעימים וזולים בהרבה לעומת החופים של גואה. 

טיפים כלליים לשהות בקנקונה

צ'אודי, העיר המרכזית שנמצאת במרחק נסיעה קצר מפאטנם ופאלולם תאפשר לכם להשיג את רוב הדברים שלא תמצאו בקרבת החופים, למשל:

  • פירות וירקות טריים: נסיעה קצרה על הכביש הראשי של העיר תאפשר לכם לבחור בין דוכני הפירות השונים שניצבים בצידי הדרך. אם תגיעו לאזור ביום שבת, תוכלו לבקר בשוק הגדול שמתקיים בסמטה צדדית.
  • גן שעשועים: אם תצאו מפאלולם לכיוון צ'אודי דרך הכביש הראשי, אתם תראו כנסיה גדולה מצד שמאל. כמה מטרים לאחר מכן, יתגלה בפניכם גן שעשועים קטן שיש בו נדנדות, קרוסלת ברווזים, מגלשה ועוד. המקום לא מוצל, ולכן מומלץ להגיע אליו בשעות אחה"צ. שימו לב – לא חובה להצטייד מראש בארוחת ערב. מסביב לגן יש דאבות, דוכני פירות וסופרים
  • סופר מרכזי: הסופר המרכזי של העיר נמצא במרחק הליכה קצר מגן השעשועים ויש בו 2 קומות. בקומה התחתונה תוכלו למצוא בעיקר מוצרי מזון. בקומה העליונה יש מוצרי טיפוח, מוצרי ניקיון, בגדים, ואקססוריז לבית. מומלץ לבדוק מראש את שעות הפתיחה של הסופר שפתוח בימים שני עד שבת (סגור בראשון) בשעות הבוקר ואחה"צ בלבד
  • מקלט לבעלי חיים: אפשר לבקר לבד או עם הילדים ב"אנימל שלטר" שנמצא במרחק נסיעה קצר מצ'אודי. לא צריך לתאם הגעה, אבל כדאי לבדוק שהמקום פתוח, רגע לפני שאתם יוצאים. ניתן לראות את הכלבים שגדלים שם ולטפל באלה שעוברים טיפולים רפואיים. אם תרצו לקחת חלק בטיפול בכלבים, תצטרכו לברר עם האחראי במקום מתי זה מתאפשר (למיטב הבנתי, זה מסתדר בימים שבהם יש הרבה אנשי צוות).
  • אוכל רחוב: כדאי לעצור באחד מדוכני הקוקוסים שנמצאים בצדי הדרכים ובדוכן הגלידה שנפתח בכל יום משעות הבוקר המאוחרות. אתם לא תפספסו אותו אם תעברו ליד התחנה המרכזית של צ'אודי. מי שמתחברים לטעמים המקומיים צריכים להזמין גלידת שקדים (BADAM) שלדעתי מתעלה על כל הגלידות שנמכרות בג'נרל סטורס שמסביב.

וולקאם טו דה ג'ונגל

אתם נמצאים באזור טרופי, כך שסביר להניח שתיתקלו בחיות שראיתם עד היום רק בסרטים או בגן חיות. מומלץ להיות ערים לכך ולהימנע מהליכות באזורים מיוערים. המקומיים והתיירים ראו פה למשל נחשי קוברה ואחרים. גם יצורים קטנים חוגגים פה, כך שהנפת ידיים בניסיון להעיף חרקים היא ככל הנראה הפעולה הנפוצה ביותר שמתבצעת על ידי תיירים ומקומיים באזור. לא ערכתי מחקר מקיף מספיק בנושא, אבל הרגשתי זאת בעצמי ושמעתי מאחרים על החוויה. לכן, כדאי שלא להתעלם מתחושות דגדוג שעשויות לבוא לידי ביטוי בעת הליכה של חרקים על גופכם. אם תרצו להפחית במעט את התופעה, תצטרכו לקחת אתכם ספריי נגד יתושים לכל מקום, רק אל תשכחו "לכבד" אחרים.

טיפים כללים למטיילים בהודו

  • מומלץ שלא לשתות מי ברז. בנוסף, מומלץ לשטוף היטב את הפירות והירקות שאתם קונים או להסיר את הקליפה עם סכין או קולפן.
  • הגשם יכול לתפוס אתכם בכל מקום, ועדיף שתהיו מוכנים מראש.
  • תיזהרו מהקופים, הם עשויים להיות תוקפניים.
    קחו אתכם מקל במידה ותצאו לטייל מחוץ לכפרים, כדי שתוכלו לגרש אותם בעת הצורך.
    מומלץ שלא ללכת לידם עם אוכל ביד (במיוחד לא בננות), פשוט כי הם מסוגלים לחטוף אותו מכם בחוסר נימוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן