ליברפול – המדריך למטייל בעיר

נהר ליברפול

ליברפול – המדריך למטייל בעיר

כמה שירים אפשר לכתוב על ליברפול? מתברר שעל ליברפול העיר, אין הרבה שירים. אבל יש הרבה מאד שירים שיצאו מליברפול בעיקר בזכות חברי להקת הביטלס, ששאבו השראה לשירים מחייהם בעיר ובכלל העלו את העיר על המפה העולמית והשאירו אותה על המפה. נאמר כבר כעת, מרבית המבקרים בליברפול מגיעים לחוות ולהכיר את החוויה הביטלסית או  לפגוש את החוויה של דת הכדורגל השולטת בעיר באמצעות קבוצות ליברפול ואברטון.

ליברפול ביטלס פסל

אולם, לצמצם את ליברפול לביטלס וכדורגל זה עוול גדול לעיר ולתושביה שכן יש בה יותר ממה שחושבים.

קצת על העיר עצמה

ליברפול היא עיר נמל גדולה וחשובה הנמצאת בחלקה הצפון מערבי של אנגליה. מקור השם הוא מהמילה האנגלית LIUERPUL שמשמעותו "אגם בוצי", לאורך השנים השם שהתקבע הוא ליברפול.

הנמל של העיר היה במשך שנים נקודת סחר חשובה בין אירופה לאמריקה, בכלל זה סביב הסחר בעבדים (ההיסטוריה הזו מונצחת במוזיאון העבדות בליברפול). המסחר לאורך מאות השנים, דאג לרוב שליברפול תשגשג ותתפתח ותהפוך לעיר גדולה וחשובה. בעקבות החשיבות המסחרית שלה היא הייתה יעד עיקרי להפצצות של הגרמנים במלחמת העולם השנייה והעיר ותושביה נפגעו קשות.

היותה עיר מנמל ומסחר הובילה לריבוי מהגרים במיוחד מאזורים שכנים כמו הוולשים והאירלנדים, אך יש בה גם לא מעט סינים, איטלקים, ספרדים ואחרים.

איך מגיעים לעיר?

אמנם אין טיסה ישירה מישראל אך ניתן להגיע עם טיסת קונקשין פנימית אותה לוקחים מלונדון לנמל התעופה בליברפול. לחלופין, ניתן לטוס ישירות לעיר מנצסט'ר ומשם להגיע בנסיעה לעיר.

אפשרויות הנסיעה מלונדון ומנצסט'ר לליברפול הן ברכבת (כשעתיים וחצי), באוטובוס (כשלוש שעות) וברכב (מרחק של כ-350 ק"מ).

מתי מומלץ להגיע לליברפול

גם בליברפול ישנו מזג אוויר אנגלי ובחורף קר בה מאד, לכן חלק מהאטרקציות סגורות או עובדות באופן חלקי. מומלץ לבקר בעונות האביב והקיץ שאז נוח יותר לטייל, אך עדיין גשמים הם חלק ממשהו שככל הנראה תיתקלו בו.

איפה לנים?

כמו כל עיר גדולה גם כאן תוכלו למצוא מגוון מקומות לינה לכל כיס ולכל אופי. חשוב לדעת ומומלץ לבדוק מראש. כאשר קבוצת הכדורגל ליברפול משחקת בעיר במיוחד מול קבוצות מפורסמות וגדולות אחרות, העיר עמוסה ומקומות הלינה קשים להשגה. אם אינכם אוהדי כדורגל, עדיף להגיע בימים שהקבוצה אינה משחקת בעיר.

ריכזנו עבורכם מספר מלונות מומלצים במרכז ליברפול

מלון מוניציפאלי ליברפול – MGallery: מציע טרקלין משותף, מסעדה ובר, וממוקם במרכז ליברפול, במרחק של 400 מטרים מתיאטרון רויאל קורט. המלון יספק לאורחים חדרים ממוזגים עם שולחן עבודה, קומקום, מקרר, כספת, טלוויזיה בעלת מסך שטוח וחדר רחצה פרטי עם מקלחת. לחצו כאן למחירים והזמנות.

מלון הולידיי אין ליברפול סיטי סנטר (Holiday Inn Liverpool City Centre): ממוקם בלב ליברפול, ומציע מסעדה, מכון כושר, בר וטרקלין משותף, דלפק קבלה הפועל 24 שעות ביממה ושירות חדרים. חדרי האירוח מתאפיינים בסגנון מודרני, וכוללים חדר רחצה צמוד עם אמבטיה ומקלחת, טלוויזיה עם ערוצי לוויין, שולחן עבודה, אמצעים להכנת תה/קפה וקרש גיהוץ. לחצו כאן למחירים והזמנות.

מלון רדיסון RED ליברפול: ממקום במרכז ליברפול, במרחק 100 מטר מתחנת הרכבת ליים סטריט. מלון 4 כוכבים מציע דלפק קבלה הפועל 24 שעות ביממה ומרכז עסקים. חדרי האירוח מצוידים בטלוויזיה בעלת מסך שטוח עם ערוצי לוויין, מכונת קפה, מקלחת, מוצרי טיפוח ללא תשלום ושולחן עבודה. לחצו כאן למחירים והזמנות.

איך מטיילים בעיר?

לשמחת המטיילים בה, העיר מישורית כך שניתן ללכת ממקום למקום יחסית בנוחות ובמקביל להתנייד באמצעי התחבורה המקומיים השונים.

מה לראות ומה לבקר בעיר?

ליברפול מציעה למטייל מגוון אטרקציות שלא קשורות לכדורגל או לביטלס.

סיור מבוסס טיפים

אחת הדרכים הטובות ביותר והזולות ביותר להכיר את ליברפול היא באמצעות סיור מודרך. אם אתם לא רוצים להתחייב או לשלם סכומים גבוהים מדי, תוכלו להצטרף לסיור מבוסס טיפים. מה זאת אומרת סיור מבוסס טיפים? אתם מצטרפים לסיור ובסוף הסיור מחליטים כמה כסף להשאיר למדריך. אני ממליצה לקחת את הסיור כבר ביום הראשון לחופשה כי לאורך הסיור מקבלים המון טיפים מועילים והמלצות על מסעדות, אתרים שווה לבקר בהם ואפילו אזהרות על מלכודות תיירים.

באתר GuruWalk תוכלו למצוא הצעות לסיורים מבוססי טיפים להכרה של ליברפול.

הקתדרלות של ליברפול

ישנן שתי קתדרלות בעיר, המרשימה היא זו האנגליקנית הכוללת מגדל פעמונים בין הגבוהים באירופה ויחסית נשמרה הבנייה האותנטית (הקתדרלה נבנתה במשך 75 שנה). הקתדרלה השנייה היא המטרופוליטנית, שלה חלון ויטרא'ז הנחשב לגדול ביותר בעולם.

מוזיאון העולם (World Museum)

5 קומות של מיצגים אינטראקטיביים בנושא תולדות הטבע, תערוכות מדע ותרבות עולמית וגם פלנטריום. מוזיאון מגוון הכולל אוספים של חפצים ופריטים מכל העולם ומכל מיני תרבויות, יש בו גם פלנטריום ואפילו אקווריום עם דגים מיוחדים (כניסה חינם).

שייט בנהר המרזי

שיט על הנהר המרכזי בעיר ודרכו ניתן לראות את העיר ואת האזורים העתיקים שלה.

לחצו כאן להזמנת כרטיסים לשייט בנהר המרזי.

מזח רויאל אלברט

רציף הנמל הישן הפך ברבות השנים לסוג של רחוב המאכלס בתוכו חנויות, מסעדות, ברים והרבה מוזיאוניים מעניינים וחשובים ביניהם, מוזיאון העבדות, מוזיאון הביטלס, מוזיאון היסטוריה ימית, שלוחה של גלריית הטייט המפורסמת מלונדון ועוד. ההליכה לאורך הרציף נחשבת לנקודת חובה בכל ביקור בעיר.

פארק ספטון

פארק ירוק וגדול המתאים מאד לבילוי של כמה שעות של רוגע, יש אגם אפ אפשרויות שייט קליל, ברווזים, סנאים, מתקני משחק לילדים ועוד כל מיני.

אזור המעבורות "פייר הד" (PIER HEAD)

קרוב לאלברט דוק ישנו אזור מזח נוסף ובו שלושה מבנים מעניינים ומרשימים ביותר בסגנון הבנייה שלהם עד שקיבלו את הכינוי "שלושת הגראציות": Cunard Building,  Royal Liver Building וה-  Port of Liverpool Building.

אטרקציות הקשורות לכדור רגל ולביטלס

הביטלס

הם היו יותר פופולאריים מישו (לדברי לנון) והם בכל מקום בליברפול. חברי הלהקה גדלו בעיר ועשו בה את דרכם המוזיקלית הראשונה ובהתאם לכך חלק מהשירים שלהם כוללים אזכורים והשפעות מקומיות של העיר.

יש, מוזיאון הסיפור של הביטלס (חובה- שריינו מקום מראש, וקנו כרטיסי כניסה למוזיאון הסיפור של הביטלס) ), סיורים רגליים ורכובים (אוטובוס עלה ורד) בעיר לאורך תחנות משמעותיות בחייהם, בשיריהם ובקריירה (יש מיני סיורים שונים).

ישנו רחוב שלם שנקרא רחוב הביטלס (השם האמיתי של הרחוב הוא רחוב מאתי'ו), שבו נמצא המועדון הראשון שהם הופיעו בו כלהקה (הקאברן) ועוד ברים, מועדונים, מסעדות שמציגים ועוסקים בארבעת המופלאים.

תוכלו לרכוש כאן כרטיסים לסיור בעקבות הביטלס.

אצטדיון אנפילד ומוזיאון

קבוצת הכדורגל של ליברפול היא תופעה עולמית, יש לה אוהדים בכל העולם (רבים גם כאן בישראל) ובהתאם לכך היא גאוות העיר. ניתן לבקר באצטדיון המפורסם ובמוזיאון של הקבוצה.

שימו לב! כרטיסים למשחק של ליברפול צריך להזמין מראש אם לא רוצים לרכוש במחירי מופקעים בסמוך ליום המשחק. אם אתם רוצים לחפש ולרכוש כרטיסים באתר ישראלי עם שירות לקוחות, תוכלו לעשות זאת כאן.

בעיר יש עוד קבוצת כדורגל חשובה נוספת בשם אברטון וניתן לבקר גם במגרש שלה. שתי הקבוצות יחדיו השפיעו במשך עשרות שנים ועדיין משפיעות על התרבות של העיר.

אטרקציות שנפלו בעריכה

  • טיול יום לפארק מחוז האגמים (לא רחוק מהעיר).
  • טיול יום לעיר יורקשייר (עיר אנגלית טיפוסית יפה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן