טירת פראג: מידע חשוב למטייל בטירת פראג

הנוף לטירת פראג מגבעת פטרין פראג

טירת פראג: מידע חשוב למטייל בטירת פראג

טירת פראג ידועה כאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בפראג, בזכות הארכיטקטורה המפוארת וההיסטוריה המרתקת בת מאות השנים. הטירה ממוקמת על גבעה גבוהה מעל נהר הוולטאבה ונשקף ממנה נוף אל עבר העיר פראג.

טירת פראג ששימשה כמקום משכנם העיקרי של מלכי בוהמיה. בעבר קיסרי האימפריה הרומית הקדושה, וכיום נשיאי הרפובליקה של צ'כיה מחזיקים בה לשכות ומשרדים. כיום, חוץ מלשכות ומוזיאונים, תכשיטי הכתר של מלכי בוהמיה נשמרים בה. מצודת פראג היא אחת הטירות הגדולות בעולם (על פי ספר השיאים של גינס היא הטירה העתיקה הגדולה ביותר בעולם) עם אורך של 570 מטר ורוחב ממוצע של 130 מטר.

קצת היסטוריה: ההיסטוריה של מצודת פראג מתחילה עוד משנת 870. הבניין בעל הקיר הראשון היה כנסיית גבירתנו. במהלך מאות השנים הבאות גדל מתחם הטירה, כאשר שליטים חדשים הוסיפו והגדילו את המתחם. כנסיות, ארמונות ומגדלי ביצור נבנו, נהרסו, שוחזרו ושופצו. עד שטירת פראג גדלה למתחם הידוע היום.

טירת פראג

כרטיסי כניסה לטירת פראג

טירת פראג היא אחד מאתרי התיירות האהובים על תיירים, ולכן היא עמוסה מבקרים. אם אתם מתכננים לבקר בה, מומלץ לשריין כרטיסים מראש.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים – הכרטיסים ניתנים לביטול ללא עלות עד 24 שעות לפני ההגעה.

הכרטיס כולל דילוג על התור לטירת פראג ומאפשר לחקור את הארמון המלכותי הישן, קתדרלת סנט ויטוס, בזיליקת סנט ז'ורז' וגולדן ליין בסיור עצמי. תוכלו להתהלך במתחמים השונים ולהתרשם מההיסטוריה של הטירה. מנקודות התצפית של הטירה, תזכו לתצפית מרהיבה על העיר פראג. הסיור בארכיטקטורה השמורה יחזיר אתכם אחורה בזמן ויראה כיצד חיו פעם הצורפים והקשתים.

הכרטיס תקף ל-2 ימים רצופים ומזכה בכניסה בודדת לכל בניין בהתאם לשעות הפתיחה של טירת פראג.

סיור מודרך בטירת פראג

תוכלו לגלות את טירת פראג גם בסיור מודרך בקבוצות קטנות האורך כ-2.5 שעות ומספק דילוג על התורים.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים – הכרטיסים ניתנים לביטול ללא עלות עד 24 שעות לפני ההגעה.

את מדריך פוגשים מול תחנת המטרו Malostranská ליד גשר Mánes. משם נוסעים יחד באמצעות החשמלית עד לטירת פראג. ברגע שנכנסים, המדריך מספק אוזניות כך שניתן לשמוע בקלות את הפרשנות שלהם לאורך כל הסיור ללא תלות בכמות המבקרים.

מידע חשוב למטייל בטירת פראג

מידע חשוב בנוגע לעלויות

  • ילדים מתחת לגיל 5 לא משלמים בכניסה לטירת פראג.
  • יש הנחה משמעותית לסטודנטים – יש להציג כרטיס סטודנט בכניסה.
  • יש הנחה למטיילים בני 65+.

כדאי לדעת לפני הביקור

  • אסור לצלם עם פלאש בתוך שטחי הטירה.
  • אסור להטיס רחפנים.
  • לא ניתן להכניס לשטחי הטירה בעלי חיים (מלבד כלבי נחייה).

אתרים במתחם המצודה:

קתדרלת ויטוס הקדוש: קתדרלה גותית ומושב הארכיבישוף של פראג. היא נמצאת במרכז מצודת פראג ומכילה קברים רבים של מלכי בוהמיה. זוהי הקתדרלה הגותית העתיקה ביותר במרכז אירופה והכנסייה הגדולה ביותר בפראג. כיום הקתדרלה פתוחה לציבור הרחב והכניסה היא חינמית.
ניתן לעלות למגדל הפעמונים בתשלום של 150 קרונות.
שימו לב כי העלייה כולל 298 מדרגות ספירלה לא פשוטות בכלל וחדר מדרגות קטן וצפוף.
מוזיאון הצעצועים: מוזיאון קטן ונחמד מציג אוסף של בובות ענק, בובות בארבי, לגו, צעצועים ישנים, חיילי צעצוע, דגמי משחק של חדרים מתקופות שונות, דובי פרווה, מכוניות, ועוד צעצועים נוספים.
טקס חילופי המשמרת: כל יום בכל שעה עגולה מתקיימים בחצר הראשונה חילופי משמרות. בשעה 12:00 בכל יום מתקיים טקס חילופי משמרות מרכזי הכולל את כל פלוגת המשמר בהרכב מלא ובליווי תזמורת ונגינת חצוצרות. הטקס נערך בחצר הטירה, הצפייה בטקס היא חינמית.

אם לא רכשתם כרטיסים מראש, ישנה חנות ליד הקתדרלה, בה ניתן לקנות כרטיסים לאתרים ולקבל מפה עם הסברים באנגלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן