טיול חורף בקפריסין – מסלול טיול של חמישה ימים באי

מסלול טיול בקפריסין בחורף

בחנוכה 2017 החלטנו לצאת לחופשה חורפית קצרצרה בקפריסין (סה"כ 5 ימים). ההחלטה לטוס בחורף לקפריסין נבעה משיקול עיקרי של עלויות, המחיר של הטיסה,הלינה והשכרת הרכב היה כל כך זול שהרגשנו שחייב לבדוק אם יש לקפריסין מה להציע מלבד בטן גב בקיץ.

את הטיסות הלוך- חזור הזמנו ישירות מהאתר של חברת התעופה Ryanair, המטוסים קטנים וצפופים. כמו כל טיסות LOWCOST קיימת תוספת על כבודה מעבר לטרולי קטן, אין אוכל (לא שצריך לטיסה של פחות משעה).

את המסלול של הטיול תכננו מראש. קישור לפוסט איך לתכנן חופשה בחו"ל.

השכרת רכב בקפריסין:

את הרכב הזמנו עוד מהארץ, דרך חברת HERTZ.
בקפריסין נוהגים בצד השמאלי של הכביש. בחרנו לשכור רכב אוטומט. מספיק מאתגר לנהוג בשמאל אז עוד על הילוכים? המקומיים אדיבים לתיירים ויודעים שהנהיגה בשמאל לא רגילה לנו (רכבים מושכרים מקבלים לוחית רישוי אדומה ולא צהובה כמו של המקומיים).
מדיניות הדלק: המדיניות שלהם היא לשלם על טנק דלק מלא ואם מחזירים מלא נקבל החזר.
שילמנו על הטנק 60 יורו.
עלות: השכרת הרכב עלתה 30 יורו בדלפק ו-30 יורו באתר.
בנוסף, גבו מאיתנו במעמד השכרת הרכב פיקדון על סך 290 יורו.

טיפ חשוב לשוכרי הרכב:
אם הזמנתם רכב עם אופציה לביטול, תעבירו את המייל עם אישור ההזמנה למייל: cio@paapmpaapm.com
השירות יחפש עבורכם מחיר זול יותר ואם ימצא תקבלו על כך הודעה.
בנוסף , תקבלו מייל עם המידע לגבי ההשכרה המציג בצורה ברורה מה כלול ובעיקר מה לא כלול במחיר, כך שמי שמזמין רכב, יכול להשתמש בשירות לקבל הסבר מונגש לגבי שובר ההשכרה שלו.
לקריאה נוספת וכניסה לאתר: לחצו כאן.

לילה ראשון בפאפוס:

לאחר הנחיתה נסענו למלון-Basilica Holiday Resort. את המלון סגרנו לשתי לילות בפאפוס דרך האתר בוקינג. מלון די בסיסי עם בריכה חיצונית (לא רלוונטי בעונה שהיינו בה) וחדר כושר.

מהמלון ישר יצאנו לכיוון הטיילת. ישבנו בבית קפה לארוחת ערב שנקרא Pingouino וכמובן ששתינו קצת אוזו.

לאחר מכן התקדמנו לפאב בהמשך הרחוב שנקרא hogshead. היה ממש נחמד, הברמן פינק אותנו בצייסרים. בפאב שולחן סנוקר ולוח קליעה למטרה. שיחקנו ושתינו בירה במשך שעה.

יום שני – טיול יומי בפאפוס:

יום למחרת קמנו בבוקר והיה יום יפייפה, אז החלטנו לצאת להליכה.

ירדנו מהמלון לטיילת ועצרנו בבית הקפה הראשון שראינו לארוחת בוקר, הבית קפה tea for two. הזמנו ארוחת בוקר קפריסאית.

ארוחת בוקר קפריסאית מסתבר כוללת שעועית, חלומי ופטריות. החיך הישראלי שלי התקשה לקבל את הארוחת בוקר המפתיעה הזו.

לאחר מכן החלטנו לחקור את פאפוס רגלית בגלל המזג אוויר המעולה שהיה. תחילה הלכנו לכיוון מצודת פאפוס, ויתרנו על הכניסה ולאחר מכן התחלנו ללכת ברגל לכיוון קברי המלכים, ההליכה לא קצרה אבל על רצועת חוף מהממת!

ההליכה לא הייתה קצרה (בערך שעתים עם עצירות מרובות לתמונות וקניית שתיה). כאשר הגענו לקברי הצדיקים, הכניסה עלתה 2.5 יורו למבוגר. מקום נחמד, נוף משגע, למי שמגיע בקיץ יש להצטייד בהרבה שתייה כיוון שאין בכלל צל. טיילנו שם בערך שעה וחצי.

התחלנו ללכת חזרה לכיוון המלון, בדרך החלטנו ללכת על בטוח ולאכול א. צהריים במקדולנס. אחרי מנוחת צהריים במלון, יצאנו לטיול אחר הצהריים בסופר מחוץ למלון – סופר ענקי, המחירים לא היה כל כך זולים לעומת מזרח אירופה. בערב התארגנו ויצאנו לפאב על הטיילת שנקרא Ta Mpania – יחסית לשאר הטיילת היו במקום הרבה אנשים לכן החלטנו לשבת דווקא שם. מקום נחמד סה"כ. לאחר מכן חזרנו למלון.

יום שלישי- נסיעה ללימסול:

נסענו ללימסול שם הזמנו מראש שני לילות בהוסטל במיקום מרכזי. בדרך החלטנו לנסוע דרך הרי הטרודוס ולעבור בכפרים בדרך. הנסיעה הייתה יחסית קלילה, אין הרבה רכבים והמקומיים אדיבים לתיירים ויודעים שהנהיגה בשמאל לא רגילה לנו (דרך אגב, רכבים מושכרים מקבלים לוחית רישוי אדומה ולא צהובה כמו של המקומיים). הכפר הראשון בו עצרנו היה Omodos, כפר יפיפה עם רחוב ראשי עם חנויות מזכרות, דברי מאכל מקומיים ומסעדות. החנייה של מרכז הכפר היינו אנחנו ובערך עוד שלושה רכבים היה הרגשה של מקום נטוש קצת. ישבנו לקפה באחת המסעדות במרכז הכפר

אחרי הביקור בכפר אמודוס המשכנו ל-Pano Platres. חנינו במרכז הכפר ויצאנו למפלי millomeris.

מדובר על מסלול הליכה קצר שמתחיל בירידה חדה, ממשיך בהליכה מישורית ונעימה לאורך נחל יפהפה בנוסף יש תצפית יפה להרים בהמשך. התקדמנו עם המסלול וראינו כי מגיעים לחלק העליון של המפל. המסלול איננו מעגלי ויש לחזור אותו רגלית.

חזרנו על עקבותינו, עלינו לאוטו ויצאנו לכיוון השני של המפלים. חנינו ממש בכניסה למפלים, הליכה של כמה דקות למפל.

לאחר מכן המשכנו בנסיעה ללימסול. בעיר חנינו בחניון במרכז העיר בעלות 3 יורו ל-7 שעות. ההוסטל היה סביר.

לאחר חיפוש אינטנסיבי של מקום בו אפשרי לאכול פסטה מצאנו על הטיילת בלימסול את הבית קפה: Yellow Lounge Cafe Delice האוכל לא היה זול אבל טעים מאוד.

לאחר מכן הלכנו ברגל על הטיילת לכיוון המרינה. המקום היה ריק, נראה נטוש אבל מקושט לכבוד כריסמס. היה אפילו גן מתקנים לילדים כמו יריד קריסמס אבל היינו שם רק אנחנו ועוד משפחה של ישראלים.

יום רביעי – טיול בלימסול:

יום למחרת בבוקר טיילנו על רחוב הקניות Anexartisias, עצרנו לארוחת בוקר במסעדה מקומית שנקראת CAVO ארוחת בוקר טעימה ממש ורוטב ציזיקי מוצלח. לאחר מכן על הטיילת לכיוון הגן הלאומי של לימסול. לאחר מכן סגרנו חדר בריחה puzzle 3041 בעלות של 38 יורו לזוג. יש במתחם 3 חדרים ובהמלצת הבחור בכניסה עשינו את Inception החדר היה קשה ולא רלוונטי עם חידות לא פתירות שלא מסתמכות על היגיון אלא יותר על ניסוי וטעיה. לא היינו קרובים לסיים את החדר לאחר שעה. מתוסכלים מהחדר החלטנו ללכת לשבת במסעדה ליד לאכול פיצה ממש ממול החדר.

לאחר מכן הסתובבנו קצת בסמטאות של המרכז וגילינו חיי לילה =] היו מספר פאבים ודאנס ברים פעילים מאוד על מס' רחובות צדדים. אנחנו נכנסו לרקוד ולשתות קצת באחד הדאנס ברים.

לאחר מכן חיפשנו טברנה עם מוזיקה יוונית. הכל היה או ריק או עמוס עד אפס מקום.

יום חמישי ואחרון – נסיעה חזרה לפאפוס:

יום למחרת קמנו ונסענו לקניון בלימסול, אחרי שלא מצאתי על מה לבזבז כסף התחלנו בנסיעה לכיוון פאפוס. בדרך החלטנו לעצור בשתי תחנות: Kourion, וסלע אפרוטידה.
אתר עתיקות Kourion:

עלות: 4.5 אירו למבוגר. ילדים בחינם. יש חניה באתר.

אתר מקסים על הדרך מלימסול לפאפוס. מעל רצועת חוף יפה מאוד.

האמפי צופה על החוף היפהפה. במקום אתר ארכיאולוגי מעניין.
מומלץ לסיור קצר במקום ולתצפית נוף (אין ספק שאני יותר התחברתי לנוף) האתר לא קטן ואפשר בכייף להעביר שם שעתיים.

סלע אפרוטידה:

עוד עצירה בדרך מלימסול לפאפוס. רצועת חוף עם חניה ששם יש את סלע אפרוטידה. המקום הינו למעשה סלע המזדקר מתוך המים ואשר במקום זה, על פי המיתולוגיה היוונית, עלתה אפרודיטה, אלת האהבה, מקצף הים.

לא לשכוח להביא פק"ל קפה/בירה לישיבה שם. יש בחנייה גזלן (אבל ממש גזלן).

לאחר מכן נסענו לקניון בפאפוס, קינגס אבניו . הזמנו כרטיסים לסרט אמהות רעות 2 (סרט ממש נחמד לדעתי) באנגלית. הקולנוע שם היה למען האמת די מיושן. אכלנו ארוחת ערב בפיצה האט (יש להם דיל אכול כפי יכולתך על מגוון פיצות וסלט בהרכבה אישית בין 16-22 ב-8 יורו. היה שווה אבל לא בריא בכלל.

לאחר מכן סיבוב אחרון בטיילת בפאפוס ולאחר מכן חזרה לשדה תעופה לחכות לטיסה ב-6 בבוקר.

סיכום הוצאות (לזוג):

לינה525 ש"ח
בזבוזים1000 ש"ח

יצא לכם לבקר בקפריסין?
אשמח לשמוע על החוויות שלכם בתגובות.