האם להוציא רישיון נהיגה בינלאומי?

רישיון נהיגה בין לאומי

האם להוציא רישיון נהיגה בינלאומי?

פעם, כשעוד היה אפשר לטוס לחו"ל, המון קוראים שאלו אותי על הנושא של רישיון נהיגה בינלאומי. השאלה העיקרית הייתה: "האם צריך רישיון נהיגה בינלאומי ליעד X". אז הזמנתי את שמואל, הבעלים של חברת פאפם-פאפם, להתארח אצלי בבלוג ולספר לקוראים האם צריך רישיון נהיגה בינלאומי ב-2020.

רישיון נהיגה בינלאומי – האם יבקשו אותו בשנת 2020?

מטיילים רבים מתלבטים האם להוציא רישיון בינלאומי בגלל הטרחה הכרוכה בהגעה פיזית לחנויות מ.מ.ס.י. ואיסתא או לחנויות אופטיקה שונות ברחבי הארץ לשם הנפקת הרישיון. במאמר נביא סקירה עדכנית ביעדים שונים וכן נפנה לאתר ייעודי לשוכרי רכב ישראלים בחו"ל אשר מכיל מידע רשמי ודיווחי מטיילים – האם ביקשו מהם רישיון בחברת ההשכרה או בעת מפגש עם שוטרים בלמעלה מ-300 יעדים.

לקראת השכרת רכב בחו"ל, כחלק מההכנות אנו נדרשים להצטייד ברישיון בינלאומי.
אך האם הרישיון הבינלאומי אכן נדרש או שמה מדובר במשהו שחלף מן העולם?

רישיון נהיגה בינלאומי

הרישיון הבינלאומי שאנו מכירים אותו כיום, הגיח לעולם כחלק מוועידת התנועה בדרכים של האו"ם בשנת 1949 ועבר גלגול נוסף בשנת 1968 כאשר חלו בו התאמות מסויימות וכן אישרו אותו מדינות נוספות (חלק מהמדינות השותפות לאמנת הרישיון הבינלאומי של 1949 לא שותפות לאמנה של 1968, כמו יפן למשל ולכן ביפן דורשים רישיון בינלאומי לפי התקן המקורי בלבד ולא יקבלו רישיון "עדכני", שהודפס לפי התקן המאוחר יותר).

צריך להבין שבאותם ימים רישיון הנהיגה במדינות שונות הכיל פרטי מידע שונים, נכתב בשפות מקומיות בלבד ולרוב בכל מדינה הונהגו קבוצות רכב שונות. כך שהיה קשה להבין על אילו כלי רכב בדיוק אדם רשאי לנהוג לפי הרישיון שהחזיק ממדינה זרה. עם השנים שעברו ועד ימינו, קבוצות הרכב, פרטי המידע, חוקי הנהיגה וכו' הפכו להיות דומים עד כדי זהים בהרבה מדינות. למשל רישיון נהיגה על קבוצת רכב B הוא הרישיון הפופלרי ביותר והוא אחיד בין רוב המדינות ואומר שמותר למחזיק בו לנהוג על רכב פרטי עד מסחרי מקסימום 4 טון (כמות נוסעים מוגבלת סביב העשרה).
כך יוצא שכיום כאשר אתם ניגשים לקבל את הרכב השכור שלכם בחו"ל, הנציג רואה את שמכם באנגלית, את תמונתכם, את תוקף הרישיון ואת קבוצת הרכב שאתם רשאים לנהוג בה. לכן בהרבה מקרים הוא מקבל את המידע שהוא זקוק לו מהרישיון הישראלי, ואינו נדרש להעזר באותו מסמך תרגום אשר מנרמל את המידע לתקן מוסכם.

אם כל המידע קיים ברישיון הישראלי, אז בתכלס האם אני אצטרך את הרישיון הבינלאומי?
התשובה הקצרה היא שעדיין בחלק מהיעדים עלולים לבקש מכם רישיון נהיגה בינלאומי בנוסף על הרישיון הישראלי, גם אם מבחינה חוקית הרישיון הישראלי מספיק לנהיגה ביעד. לכן אם יש לכם פנאי וזמן לפני הנסיעה, טוב תעשו אם תצטיידו ברישיון בינלאומי בטרם תצאו לנסיעה או חופשה בחו"ל הכוללת רכב שכור.

איך לבדוק האם צריך רישיון בינלאומי?

אם זמנכם קצר או שבעייתי בעבורכם להגיע לסניף של החברות המנפיקות את הרישיון הבינלאומי, מומלץ שתבדקו לפי היעד שאתם עומדים לשכור בו.
איך אפשר לדעת? באתר של פאפם פאפם יש מידע על מאות נקודות השכרה ועל הצורך ברישיון נהיגה בינלאומי בכל אחת מהן.
המידע כולל דיווחים על הצורך ברישיון נהיגה בינלאומי בדלפק ההשכרה עצמו, כלומר כאשר מגיעים לאסוף את הרכב – האם הנציג של חברת ההשכרה יבקש את הרישיון הבינלאומי או שהוא יסתפק ברישיון הישראלי בלבד וכן דיווחים על מפגשים עם נציגי החוק (שוטרים/פקחים) במדינה והאם הם הסתפקו ברישיון הישראלי או שביקשו לראות גם רישיון נהיגה בינלאומי.
בנוסף על הדיווחים, תוכלו לקרוא גם את דרישות החוק במדינת היעד מתיירים השוכרים רכב לזמן קצר וכן התייחסות לתנאי ההשכרה הרשמיים של כל חברת השכרה.
למשל: האם בתנאי ההשכרה של אוויס גרמניה על ישראלים להצטייד ברישיון בינלאומי או לא.

דרך נוספת ומומלצת לברר האם תידרשו לרישיון בינלאומי היא לפנות במייל או טלפונית לסניף חברת ההשכרה בחו"ל (כן ממש לטלפון של הדלפק) ולשאול האם הרישיון הישראלי מספיק או שחובה להצטייד ברישיון בינלאומי (תמיד עדיף לפנות ולקבל אישור בכתב/במייל כדי שתהיה לכם אסמכתא).

תופתעו לגלות שבמרבית המקרים לא תידרשו לרישיון בינלאומי אך כמובן שיש מדינות ויעדים בהם עדיין נפוץ השימוש והדרישה לרישיון בינלאומי ולכן טוב אם תבדקו זאת מראש. ד"א אם זה אכן עזר לכם, שובו לאתר לאחר הנסיעה ועדכנו את המידע מנסיונכם האישי בכדי לסייע למטיילים אחרים בעתיד.

בקצרה..

ועכשיו בקצרה – ביעדי נפוצים בקפריסין, אוסטריה, גרמניה, צרפת, אנגליה, הולנד, דרום אפריקה ושוויץ רוב הדיווחים מאשרים שניתן לקבל רכב שכור ללא צורך בהצגת רישיון בינלאומי. ואילו ביעדים שונים באיטליה, פורטוגל, ספרד, יוון, הונגריה, סקוטלנד, ארה"ב וקנדה יש יותר דיווחים על דרישה להצגת רישיון בינלאומי. חשוב לציין שהמידע העדכני ביותר מופיע באתר של פאפם פאפם וצריך למצוא את היעד המדויק ממנו אתם מתכוונים לשכור כדי לקבל מידע מדויק.

ד"א אם שאלתם את עצמכם האם ניתן להנפיק רישיון בינלאומי בנתב"ג או באינטרנט אז נכון להיום (שלהי קיץ 2020) לא ניתן לעשות זאת. בעבר ניתן היה להנפיק בסניף הדואר בנתב"ג אך זה לא מתאפשר כבר שנים מכיוון שרשות הדואר איננה עוד אחת מן המנפיקות. עוד אופציה למי שנתקע בחו"ל וחייב רישיון בינלאומי באופן דחוף היא לעשות שימוש באחד מהאתרים הבינלאומיים המציעים תרגום רישיון בינלאומי (שאינו מסמך רשמי) ונראה שהן יודעות לספק מענה לאותם מקרים דחופים.

מכונית בנוף של מונטנגרו

פוסט אורח באדיבות פאפם פאפם – שירות להוזלת השכרות רכב בחו"ל, אחרי שהזמנתם רכב.
פאפם פאפם מתחזקים אתר מידע למטיילים ישראלים בנוגע לצורך ברישיון נהיגה בינלאומי ביעדים שונים.


מילה נוספת ממני: שווה להשתמש בשירות של פאפם-פאפם.

הזמנתם רכב לטיול שלכם? יש לכם אופציה לביטול של ההזמנה?
תעבירו את המייל עם אישור ההזמנה למייל: cio@paapmpaapm.com
זה דרך מעולה לחסוך בעלויות השכרת הרכב.
השירות יחפש עבורכם מחיר זול יותר ואם ימצא תקבלו על כך הודעה. מה אכפת לכם, זה בחינם!

יש לכם שאלות נוספות שנושא השכרת רכב בחו"ל או רישיון נהיגה בינלאומי?
תרשמו בתגובות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן