אטרקציות בקרואטיה – אתרי חובה בטיול בקרואטיה

מפלים בשמורת הטבע קרקא קרואטיה

אטרקציות בקרואטיה – אתרי חובה בטיול בקרואטיה

מערים היסטוריות ספוגות קסם מתקופת ימי הביניים ועד לפנינות חוף מקסימות, קרואטיה היא יעד נהדר לחופשה קצרצרה או ארוכה יותר. בין אם שוטטות בערים עתיקות המוכרות כאתרי מורשת של אונסק"ו היא מה שאתם מתחברים אליו ובין אם ביקור באתרי טבע עוצרי נשימה הוא משהו שאתם לא מוכנים לוותר עליו, האטרקציות של קרואטיה מציעות לכם טיול בלתי נשכח, שזור בחוויות נפלאות ומהנות כאחד. מתכננים ביקור בקרואטיה היפה? הנה כמה מאתרי החובה בקרואטיה שכדאי לכם להכיר:


העיר העתיקה של דוברובניק (Dubrovnik Old Town)

העיר העתיקה של דוברובניק ניצבת כפנינה עתיקת יומין בחוף הדרומי של קרואטיה, ולוקחת את מגיעים אליה למסע סוחף לאורך מאות שנים של היסטוריה וארכיטקטורה מרהיבה. אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו, מוקף בחומות עיר שמורות היטב מתקופת ימי הביניים, מציע אווירה מיוחדת במינה ותחושה, לעיתים, שהזמן עמד מלכת. רחובות עם מרצפות אבן, ארמונות מתקופת הרנסנס וכנסיות בסגנון גותי ובארוק הם רק חלק ממה שתראו שם. אך, היהלום שבכתר של העיר הוא הסטרדון (Stradun), הרחוב הראשי, שאורכו 300 מטרים, שזור בחנויות ובתי קפה מקסימים. לאחר שחוצים את הסמטאות ששם, אפשר לראות כמה מציוני הדרך היותר בולטים בעיר, כמו ארמון הרקטור (Rector's Palace), פעם מקום מושבה של ממשלת דוברובניק, וארמון ספונזה (Sponza Palace), המשלב באופן הרמוני הרמוני של אדריכלות גותית ורנסנס.

הפארק הלאומי אגמי פליטביצה (Plitvice Lakes National Park)

הפארק הלאומי אגמי פליטביצה בקרואטיה הוא פלא טבע של ממש, עם נופיו הבתוליים ומפלי המים השוצפים שבו. אתר מורשת עולמית של אונסק"ו זה כולל אגמים צלולים המחוברים על ידי סדרה של מפלים מדורגים, שיחד יוצרים מראה בלתי רגיל. שבילי עץ מתפתלים בין צמחייה עבותה, מובילים את המבקרים בו על פני אגמי הטורקיז המדהימים והצמחייה המקסימה, המשתנה עם עונות השנה. החלק המרכזי, מפל Veliki Slap המרשים, הוא אחד משיאי הביקור שם.

אגמי פליטביצה

ארמון דיוקלטיאנוס, ספליט (Diocletian's Palace)

ארמון דיוקלטיאנוס, מבצר רומי מלכותי שהפך עדות חיה להיסטוריה העשירה של קרואטיה, ניצב בגאווה בלב העיר ספליט. נבנה במאות ה-3 וה-4 על ידי הקיסר הרומי דיוקלטיאנוס, אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו מייצג פלא ארכיטקטוני, המשלב בין עיצוב רומי קלאסי לכזה הכולל השפעות מימי הביניים. המסדרונות הצרים שבו, החצרות המפוארים שלו והמבנים השמורים היטב שבו משקפים כולם את שכבות ההיסטוריה שעיצבו את העיר. בעת הביקור בו קשה שלא לראות את כיכר פריסטיל המפוארת, כיכר מלבנית באורך של 27 מטרים, את החדרים התת-קרקעיים ואת הקתדרלה המרשימה של דומניוס הקדוש, כולם בגבולות הארמון המדהים הזה.

האי חוואר (Hvar Island)

האי חוואר, שנמצא בים האדריאטי, הוא אחת מנקודות העצירה היותר קסומות בקרואטיה. כזו שאסור לכם לוותר עליה. ידוע בשדות הלבנדר הריחניים והחופים הבתוליים שלו, חוואר משלב בין יופי טבעי והיסטוריה המספרת את סיפורו ואת סיפורה של המדינה. העיירה חוואר, כמו שמו של האי עצמו, כוללת מבנים מתקופת ימי הביניים יחד עם כיכרות תוססות, סמטאות מיוחדות וארכיטקטורה אלגנטית. מומלץ לעצור לביקור במבצר שבאי, המציע נופים פנורמיים של העיירה והאיים שמסביב ולא לשכוח את המפרצונים המבודדים, המציעים מים צלולים כחולים והזדמנות לפסק זמן של ממש. בתי קפה אופנתיים בסמוך לחוף, מסעדות פירות ים וחיי לילה תוססים תורמים למוניטין של האי כאחד היעדים הקסומים ביותר של הים האדריאטי.

ארנה פולה (Pula Arena)

ארנה פולה, הממוקמת בלב העיר ההיסטורית פולה, היא עדות להנדסה ולתרבות הרומית העתיקה. האמפיתיאטרון השמור היטב הזה, שראשיתו במאה הראשונה לספירה, הוא אחד המבנים הרומיים המרשימים ביותר שקיימים בעולם כולו. הוא נבנה בתקופת שלטונו של הקיסר אספסיאנוס, אירח תחרויות גלדיאטורים ומופעים שונים שהיו פתוחים לציבור הרחב, וכיום, הקירות המרשימים שלו, הקשתות והחדרים התת-קרקעיים מספקים הצצה חיה לפאר האדריכלות הרומית. הצורה האליפטית של הזירה והישיבה המדורגת יוצרים אווירה מעוררת כבוד, מה שהופך את ארנה פולה למקום שהוא לא רק היסטורי אלא גם מרחב לאירועי תרבות עכשוויים, כולל קונצרטים ופסטיבלים. ביקור שם הוא הזדמנות לצעוד אחורה בזמן ולהתעמק במורשת העשירה של האימפריה הרומית על חופי הים האדריאטי.

הפארק הלאומי קרקא (Krka National Park)

הפארק הלאומי קרקא, השוכן בחיקו של חבל דלמטיה, הוא יצירת מופת טבעית, עם מפלי המים השוצפים שלו, הנופים המרשימים שהוא מציע והמגוון הביולוגי המרהיב שלו. מרכז הפארק, מפל Skradinski Buk, מדגיש את עוצמתו של הטבע, וכולל סדרה של מפלים מדורגים היוצרים תמונה מרהיבה. שבילי עץ לוקחים את המבקרים בפארק דרך אגמים שלווים, נהרות מתפתלים ויערות ירוקים, ומציעים חוויה מאין כמותה. עם המערכת האקולוגית הייחודית שלו, חיות הבר שבו וההזדמנות לשחייה במים המרעננים, הפארק הלאומי קרקא מציע שילוב בין רוגע להרפתקה, מה שהופך אותו ליעד שחובה לבקר בו עבור אלה המעוניינים לפגוש מקרוב את הטבע הבראשתי, הכל כך יפה של קרואטיה.

מפלים בשמורת הטבע קרקא קרואטיה

כתבו לנו בתגובות אילו אטרקציות בקרואטיה אסור לפספס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן