קפדוקיה – המדריך למטייל בחבל הארץ היפה בטורקיה

קפדוקיה – המדריך למטייל בחבל הארץ היפה בטורקיה

קפדוקיה אינה עיר, היא למעשה חבל ארץ קסום במרכז טורקיה בו תוכלו לגלות נוף כמו באגדות. קפדוקיה היא תוצר של תהליכים טבעיים שהחלו בכדור הארץ לפני 60 מיליון שנה (שילוב של הרים געשיים ושחיקה) ויצרו נוף ייחודי ומרתק שמכל זווית נראה שונה לגמרי. 

קפדוקיה עמודים

איך להגיע לטיול בקפדוקיה?

העיר הגדולה באיזור נקראית נבשיר. בנבשיר קיים שדה תעופה, אך לא תוכלו להגיע אליו בטיסה ישירה מישראל. עם זאת, עם עצירה קטנה בשדה התעופה באיסטנבול, תמצאו שמחירי הטיסות לשם אינם נוראיים בכלל. ישנו שדה תעופה נוסף – קייסרי, אך גם אליו לא ניתן להגיע בטיסות ישירות. לכן, אם בחרתם בטיסה, אנו ממליצים לטוס לנבשיר הקרובה יותר לאתר המיוחד.
תוכלו להגיע גם בתחבורה ציבורית או לשכור רכב (זול מאוד בטורקיה). קחו בחשבון שמהערים הגדולות כמו איסטנבול ואנטליה זו תהיה נסיעה של לכל הפחות 11 שעות.

איפה לישון בחבל קפדוקיה

מנבשיר עצמה לא ניתן לראות ממש את צורת הנוף הייחודית, ולכן, על אף שהכי קל להגיע אליה ולעיתים מעט זול יותר להישאר בה כיוון שאינה ה״מרכז״, אנו ממליצים על לינה באחת העיירות הבאות:

אורגופ (Ürgüp)

נמצאת בקצה הדרום מזרחי של קפדוקיה, מרחק חצי שעה נסיעה מנבשיר. אורגופ היא ההוטפוט התיירותי של האיזור, תוכלו להנות משלל מסעדות, חנויות מזכרות והמבחר הגדול ביותר של מקומות לינה. העיירה נעימה להליכה וברובה בנויה בצורת מדרחוב אירופאי. תושביה צעירים, יודעים אנגלית היטב (שזה די נדיר לטורקיה!), ויש לה הרגשה היפסטרית, מעט כמו לטייל בילד הטורקי של נווה צדק ופלורנטין רק עם נוף משגע. 

מלונות מומלצים באזור אוגרופ:

  • AJWA Cappadocia: מלון בדירוג 5 כוכבים, עם גישה לבריכה מקורה ולחמאם. המלון מציע מגוון אופציות ללינה כמו חדרי מערה עם אח וחמאם טורקי, סוויטות וחדרים זוגיים ענקיים.
  • Yunak Evleri Cappadocia: מלון יונאק אבלרי קפדוקיה הוא מלון מערות ייחודי החצוב בתוך צוק הררי, באזור ארובות הפיות בקפדוקיה מציע חדרים מהמאה ה-5 ואחוזה יוונית מהמאה ה-19.
  • Dere Suites Cappadocia: מטיילים בתקציב יוכלו ללון ביחידות האירוח של דרה סוויטס קפדוקיה. חדרי המלון מעוצבים באופן ייחודי וכוללים ריהוט עתיק ובדים בעבודת יד. 

גורמה (Göreme)

גורמה היא במרכז של קפדוקיה, כ-22 דקות מנבשיר. אמנם קטנה ופחות תוססת מאורגופ, אך גם בה יש אופציות לינה רבות ומגוונות ומסעדות רבות לבחור ביניהן. כיוון שגורמה ממש במרכז קפדוקיה, תוכלו להנות מ-360 מעלות של נוף בלתי נשכח ולהיות קרובים ביותר לכל האטרקציות. אם כי חשוב לציין שמרחקי הנסיעה מאוד קצרים, לא משנה היכן תבחרו לישון.

אחד המלונות המומלצים באזור גורמה הוא Stone House Cave Hotel. מלון ששוכן בבניין בן 300 שנה ששוחזר להפליא תוך שימוש במסורות אדריכליות עות'מאניות. אם בחרתם ללון בגורמה, תוכלו לצאת לסיור מודרך באנגלית. לחצו כאן להזמנות, הסיור יוצא ממלון Stone House Cave.

אוצ׳יסאר (Uçhisar)

נמצאת בקצה הדרומי מערבי של קפדוקיה, מרחק של 15 דקות נסיעה מנבשיר. אוצ׳יסאר מהווה את נקודת הפתיחה לנוף המטריף כשמגיעים מנבשיר. טירת אוצ׳יסאר הנראית למרחקים תתן לכם תחושה שאתם חיים בתוך אגדת פיות. אוצ׳יסאר קטנה יותר מאורגופ, אך עדיין ניתן למצוא בה שלל מקומות לינה ואוכל.

מלונות מומלצים באזור אוצ'יסאר:

  • Karlık Cave Suite Cappadocia: המלון מציע מסעדה עם נוף מטריף, השכרת אופניים ללא תשלום נוסף, צוות קבלה 24/7 וחדרים עם אמבט ספא.
  • Wish Cappadocia: המלון מציע טרסה ממנה תוכלו לראות את הכדורים הפורחים. המסעדה של המלון מגישה מאכלים מקומיים ויין מאזור קפדוקיה, מול נוף מהמם של ’עמק היונים’ וההר ארג'ייס.

אורטהיסאר (Ortahisar)

נמצאת בדרום קפדוקיה, בין אוצ׳יסאר לאורגופ. אורטהיסאר קטנה יותר מאורגופ, אך צפופה יותר מאוצ׳יסאר. תוכלו למצוא בה לא מעט מקומות לינה ואוכל טעימים. לדוגמא המלון Hezen Cave Hotel או מלון הסוויטות Cappadocia Alba Cave.

אבאנוס (Avanos)

נמצאת בקצה הצפוני של קפדוקיה, מרחק 25 דקות נסיעה מנבשיר. היא שוכנת על נהר הקיזילירמק, ואמנם לא תשכנו בין פטריות הסלע המיוחדות המאפיינות את קפדוקיה, אך תוכלו להנות מנוף הנהר הנעים והטבע הירוק ולהגיע לאזור המרכזי בנסיעה קצרצרה. אבאנוס מעט יותר זולה ללינה ואוכל כיוון שאינה ב״מרכז״. בין המלונות הזולים שקיבלו המלצות נהדרות תמצאו את: Adanos Konuk Evi ו-Sofa Hotel.

אטרקציות שאסור לפספס בקפדוקיה

בכל העיירות לעיל אפשרויות שינה ואוכל רבות, אך השינה בקפדוקיה אינה חייבת להיות במלון ״רגיל״. אמנם יש מבחר לא קטן של מלונות רגילים, אותם תוכלו למצוא ב- AirBNB, Booking או Otelz (אתר טורקי למציאת מקומות לינה שאנו ממליצים מאוד להשתמש בו בכל טורקיה), אך כמו שכבר ציינו, קפדוקיה היא בעלת נוף ייחודי של סלעי ענק בצורות קסומות, ואם ברומא תתנהגו כרומאים, אז בקפדוקיה התנהגו כפיות באגדה, ופנקו את עצמכם בלינה בתוך הסלעים.

ישנן מלונות רבים וגם הוסטלים, המתאימים לכל תקציב אשר נמצאים ממש בתוך האבן. חווית השינה במערת אבן היא חוויה ייחודית שלא תשכחו. גם אם אתם סובלים מקלסטרופוביה, ומה שכרגע הצענו נשמע לכם כמו הסיוט הגדול ביותר שלכם, סמכו עלינו, החדרים גדולים מאוד, בחלקם יש חלונות גדולים ומוארים, וקלסטרופוביה תהיה הדבר האחרון שתחושו בהם.

כדורים פורחים

לקפדוקיה אטרקציות בלתי נשכחות, אבל אולי החשובה מכל היא הבלונים הפורחים. ייתכן שעד עכשיו השם קפדוקיה לא צלצל לכם כלל, ואפילו תהיתם איפה המקום הזה בכלל ולמה אנחנו כותבים עליו. אך את התמונות משם של הכדורים הפורחים ברקע סלעי הפיות וודאי ראיתם לא מעט פעמים, ותמיד תהיתם כיצד ניתן להגיע למקום הקסום הזה, והאם הוא באמת קיים מחוץ לדפי האינסטגרם. אז כן, הוא קיים, והוא גם הרבה יותר קסום במציאות, והכדורים הפורחים רק מוסיפים לייחוד שלו.
רוב השנה מזג האוויר של קפדוקיה נהדר לכדורים פורחים, ולכן כל בוקר בשעה 6:00, מאות כדורים פורחים עולים לשמיים יחד עם זריחת השמש ויוצרים את אחד המראות הרומנטיים ביותר. 

מקומות לינה רבים יפרסמו את המרפסת שלהם בתור ״המקום המושלם״ לצפות בו בכדורים הפורחים. אכן ניתן לראות אותם כמעט מכל פינה (כיוון שהם כה רבים), אך תמיד תוכלו גם ללכת למקומות התצפית על ראש אחד הסלעים הגדולים ולחוות את הרגע הרומנטי הזה בלי קהל רב של אנשים סביבכם. כל מקום גבוה שתמצאו יהיה מקום טוב לצפות בו בבלונים הפורחים. רק זכרו לקחת איתכם מעיל כיוון שיכול להיות מאוד קר בשעות הבוקר המוקדמות. כיוון שתעופת הכדורים הפורחים תלוית מזג אוויר, ייתכן ויהיו ימים פחות מתאימים שבהם לא יהיו כדורים פורחים. ניתן לבדוק זאת באתר המטאורולוגיה של אוניברסיטת טורקיה. האתר אמנם בטורקית אך הסימנים אוניברסליים – דגל אדום אחרי השעה 14:00 אומר כי למחרת לא יהיו כדורים פורחים, דגל ירוק לעומתו אומר שכן יהיו. החודשים הטובים ביותר לכך הם אפריל עד יוני וספטמבר עד אוקטובר. אנו ממליצים להישאר לפחות 3 לילות באזור כדי להבטיח שלא תפספסו זריחת כדורים פורחים. ניתן גם לעוף בכדור פורח בעזרת הסוכנויות אשר נמצאות בכל אחת מהעיירות הקטנות.

בנוסף לכדורים הפורחים אנו ממליצים גם על ביקור בעמק האוהבים, בו הסלעים בצורת פטריות ענקית, מוזיאון זלבה אשר נמצא בתוך הסלע, ארובות הפיות ועמק היונים. בכולם ניתן לעשות טיול עצמי רגלי (שאנו ממליצים מאוד!), לשכור ג׳יפ קבוצתי (עם נהג מקומי) או טרקטורון אישי מסוכנויות התיירות. 

קפדוקיה עמק האוהבים

קפדוקיה היא חוויה בלתי נשכחת שאנו מאוד ממליצים לכל מי שרוצה לחוות נוף ייחודי, ולחוש לרגע שהוא בתוך סיפור אגדה. מוזמנים להוסיף בתגובות את החוויות שלכם מקפדוקיה.

2 תגובות

  1. בוקר טוב
    אני יוצא לטיול של שבוע לקפדוקיה ביוני
    האם נכון לקחת מלון אחד וממנו לצאת "טיול כוכב" ?
    האם נכון לקחת מכונית שכורה לכל הימים או ניתן להסתפק בטיולים יומיים מושכרים? מה זול יותר ? ומה יעיל יותר בהנחה ולוקחים גיפים לטיול יומי. האם ברכב שכור ניתן להגחיע לכל המקומות ללא בעיה.
    האם במלונות המערה אין בחדרים ריח טחב קל. ?
    מה דעתכם על מלון kelebek special cave והמיקום שלו.

    1. לפי הדירוג וחוות הדעת של מלון kelebek special cave – הוא ממש מומלץ.
      לכל צורת טיול יש את היתרונות והחסרונות שלה.
      אם שוכרים רכב- יש יותר עצמאות ויכולת לטייל במקומות ובזמנים שמתאימים לכם.
      אם אתם לא רוצים להסתבך עם רכב וחווית נהיגה במדינה זרה – תוכלו למצוא מגוון סיורים מודרכים בגלל שהאזור מאוד מתויר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן