הולנד של המקומיים: ראיון עם ליעד מחברת We Are Amsterdam

סיור לחיטהורן עם ליעד

הולנד של המקומיים: ראיון עם ליעד מחברת We Are Amsterdam

הרבה קוראים ביקשו ממני המלצות לטיול בהולנד ואמסטרדם בפרט, אבל עוד לא יצא לי לבקר בה בחיי הבוגרים (מאז הטיול בת מצווש, ואני זוכרת ממנו רק את הנעלי עץ).  אז יצרתי קשר עם ליעד, מדריך מקומי ואחד מהמקימים של חברת We Are Amsterdam, שיספר לנו על פינות החמד של אמסטרדם, איזה כפרים הולנדיים כדאי לבקר בהם ומקומות שרק מקומיים מכירים. 

שאלתי את ליעד, כל מה שיכול לעניין לפני ביקור בהולנד.
ככה שיהיה לי קל לתכנון את הביקור הראשון במדינה, אחרי שהקורונה תעלם מחיינו. 

היי ליעד, ספר לנו קצת עליך ומה אתה עושה באמסטרדם.

היי שיר-ים, כבוד גדול להתארח אצלך בבלוג. עברתי לאמסטרדם כדי ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטה, אך כבר בשנה הראשונה שלי התחלתי להעביר סיורים בעיר ובכפרים בסביבה (זאנסה סכאנס וחיטהורן) עבור חברת We Are Amsterdam. אפשר לומר שהסיורים שלי הצליחו ומסיור בשבוע גדלנו והפכנו להיות הבית של התייר הישראלי באמסטרדם.
יש לנו סיורים בכל יום, הסעות מהשדה, כרטיסים לאטרקציות ובאמת כל מה שהתייר הישראלי יכול לדמיין לעצמו (וגם מה שלא). באופן שוטף, אני מנהל את צוות המדריכים ומדריך בעצמי, אחראי על התוכן באתר שלנו ותוך כדי מסיים השנה את התואר הראשון שלי באוניברסיטה של אמסטרדם. 

ליעד מחברת we are Amsterdam
סלפי בזאנסה סכאנס (אני באמצע), מטיילים גם בחורף. (תמונה: We Are Amsterdam)

ספר לי על שלושת המקומות האהובים עליך באמסטרדם, שלא כדאי לי לפספס בביקור הבא?

הכיף הגדול באמסטרדם, שלמרות שזו עיר קטנה יחסית, כל אחד יכול למצוא באמת אין סוף מקומות שמתאימים בדיוק לו. אז אני יכול להמליץ על המקומות האהובים עליי, אבל כשמגיעים אלינו מטיילים אנחנו משתדלים להתאים את החוויות וההמלצות לפי מה שהם אוהבים.

ברמה האישית, אני מאוד אוהב לאכול, ויש לי המלצה מהממת לבראנץ': אסור לוותר על מסעדת Dignita Hoftuin. ארוחת בוקר מושלמת בחצר פנימית מהממת ביופיה, באמת קשה להאמין שהמקום הזו כל כך קרוב למרכז, ועדיין שקט ונעים (וטעים).

דבר שני, אני מאוד נהנה לבקר בשווקים ההולנדים. השוק האהוב עליי פתוח בימי שבת ונקרא Noordermarkt. הוא ממוקם בשכונת היורדאן המהממת, עם הבניינים האמסטרדיים היפהפיים, התעלות והגשרים שאנחנו אוהבים, מסעדות וברים שחבל על הזמן, וגם הבית של אנה פרנק ממוקם בשכונה. בשוק עצמו תוכלו למצוא הכל מהכל, אם זה חפצי אספנות, תמונות ובדים או אוכל מקומי, גבינה הולנדית ואפילו סביח ישראלי מעלף (רק צריך לעמוד בתור ארוך במיוחד). בסביבת השוק נמצא גם בית הקפה המפורסם Winkel 43, עם פאי תפוחים שאסור לפספס. 

ואחרי שהמלצתי על כל האוכל שבעולם, צריך לדעת גם להוריד את האוכל עם פעילות ספורטיבית משובחת, ולכן ההמלצה השלישית היא על הפארקים המעלפים של אמסטרדם. הפארק האהוב עליי הוא דווקא יחסית רחוק ממרכז העיר ונקרא Amsterdamse bos – היער של אמסטרדם. פארק עצום עצום שאפשר להעביר בו יום שלם בכיף. מטיילים עם ילדים, למשל, יכולים להנות מטיפוס על העצים ב-Forest Fun, זוגות יכולים להנות מזמן איכות ב-Spa Zuiver המפנק והספורטיבים בינינו יכולים לשחק כדורגל/טניס/לשחות/לרכב על סוסים/אופניים. אפשר כמובן גם לרבוץ בנעימים בשמש ההולנדית (בעיקר בחודשי הקיץ). 

ארוחת בוקר בDigita Hoftuin, גם טעים וגם נעים (תמונה: Digita Hoftuin)

ואם הגעתי לאמסטרדם, ובא לי חוויה שונה ומיוחדת, יש לך הצעה בשבילי?

ה-חוויה, שבעיני היא חובה לכל מבקר בעיר, היא שייט בתעלות אמסטרדם. לא הרבה יודעים, אך אמסטרדם כולה בנויה על תעלות מים מהממות. כשמפליגים בתוך התעלות אפשר לראות את העיר כפי שתמיד דמיינו אותה – בתים הולנדים מהממים מימין ומשמאל, מעלינו עוברים הגשרים המפורסמים ומשתקפים במים הצלולים. אין כמו להפליג על סירה בתעלות, עם כוס בירה צוננת (הייניקן כמובן), אולי אפילו עם איזה נשנוש או ארוחת ערב, עם כל המשפחה או החבר'ה.
אנו מציעים שייט תעלות באמסטרדם בסירות שהן מאה אחוז חשמליות, ככה שההפלגה עצמה שקטה ורגועה. בנוסף לכך, ניתן להפליג בכל ימי השנה: בחורף, הסירה מקורה עם גג וחלונות שקופים, מחוממת עם כריות מחממות ושמיכות חמות. בקיץ, אנחנו מסירים את הגג כך שהסירה פתוחה לרווחה, ואפילו אפשר לבקש לקפוץ למים (כשחם כל כך). בהפלגות אנחנו שטים לאט לאט, בין התעלות המפורסמות של העיר, אפשר אפילו לבקר בגן החיות או ברובע החלונות האדומים מהסירה, כך ששייט תעלות זו בהחלט הדרך המומלצת להנות מהעיר.

 

היתרון הגדול בהפלגה פרטית בתעלות אמסטרדם היא שאפשר לשלב את ההפלגה עם אטרקציה נוספת, למשל עם ארוחת ערב, על האש, או עם סבב ברים פרטי, תוכלו אפילו לבקש שיורידו אתכם במסעדה האהובה עליכם או להגיע בסטייל למסיבה. הפלגה פרטית מתאימה לקבוצות של 8-10 אנשים לפחות, כך שזה אידיאלי לטיול משפחות או מסיבות רווקים/רווקות. לזוגות וקבוצות קטנות של המטיילים אנו מציעים להצטרף לשייט כחול לבן שכולל גם הדרכה בעברית או לשייט סבב ברים פתוח. בקיצור, חוויה מומלצת לכל מבקר בעיר.

הפלגה פרטית בתעלות אמסטרדם, שתייה חופשית ללא הגבלה (תמונה: Starboard Boats)

עוד לא יצא לי לבקר באמסטרדם (חוץ מטיול בת מצווה שאני כבר לא זוכרת), כמה ימים אתה ממליץ לי לחופשה בשביל להכיר את אמסטרדם?

לדעתי, חופשה של חמישה ימים זה הזמן האידיאלי להנות מאמסטרדם בנינוחות, להספיק לראות את כל המקומות היפים, להנות מהאווירה והאטרקציות של העיר, בלי להיות בלחץ ולרוץ ממקום למקום.
מתוך החמישה ימים הייתי ממליץ לצאת מהעיר לפחות ליום אחד לטייל בכפרים ולראות את הולנד "האמיתית". אבל, חשוב לי להדגיש שאפשר להנות מאוד גם מסוף שבוע או שלושה ימים באמסטרדם. העיר קטנה ומאוד נוח להתנייד בה (אם זה עם אופניים או עם תחבורה ציבורית) בהחלט אפשר להכיר את העיר ולהנות מחופשה איכותית בשלושה ימים של טיול.

בשנתיים האחרונות, ההורים שלי הגיעו לבקר אותי פעמיים לסופש ארוך (3 ימים), ובהחלט בילינו זמן איכות ביחד בפארקים, השווקים והמסעדות בעיר. בראש השנה שנה שעברה, הגיעו עם הוריי גם אחי ואחותי עם הילדים לחמישה ימים וזה היה פנטסטי. הספקנו באמת להכיר את העיר וגם לצאת לטיול יום בכפרים. חוויה משפחתית מגבשת ומהנה. 

ואחרי אמסטרדם, לאן אפשר לצאת כדי לראות את הולנד "האמיתית"?

אז על אף שאמסטרדם היא עיר מהממת ביופייה וכל כך כיפית, היא לגמרי לא מייצגת את הולנד האמיתית. כדי לחוות את היופי, הרוגע והשקט ההולנדים, צריך לצאת מהעיר לכפרים המהממים שיש להולנד להציע. הכפרים האהובים עליי (והפופולריים ביותר) הם זאנסה סכאנס וחיטהורן

זאנסה סכאנס הוא כפר טחנות הרוח המפורסם, אחד הכפרים הבודדים בהם אפשר לראות הרבה טחנות רוח זו ליד זו. ניתן לבקר בטחנות הרוח, לראות איך הן עובדות ולשמוע את הסיפור הייחודי שלהן. ניתן גם להנות מגבינות הולנדיות במפעל מקומי, לראות איך מכינים קבקבי עץ הולנדיות וגם, להנות משוקו חם מהמם (ממפעלי הקקאו שבסביבה). הכפר זאנסה סכאנס קרוב יחסית לאמסטרדם ובהחלט מומלץ לטיול של חצי יום או יום שלם אם משלבים את כפרי הדייגים בסביבה (מארקן וולנדאם) או את הכפר היפה ביותר (בעיני) בהולנד – חיטהורן.

חיטהורן הוא כפר מהאגדות, בנוי כולו על מים, כשהבתים צפים על איים מלאכותיים, מחוברים עם גשרי עץ אותנטיים ומוגנים מפני החורף עם קני סוף על הגגות הייחודים. חיטהורן הוא היעד המבוקש ביותר לטיולים בהולנד, ובאמת ההפלגה בתעלות חיטהורן, עם הנוף המהמם זו חוויה שאסור לפספס. בכפר אין גישה לרכבים, ניתן להתנייד רק ברגל, עם אופניים או עם סירות. חיטהורן נמצאת כשעה וחצי נסיעה מאמסטרדם, למגיעים עם רכבים יש חניה חינם בסמוך לכפר.

ניתן להגיע לשני הכפרים בתחבורה הציבורית, אך אנו ממליצים להצטרף לטיול המשולב שלנו לזאנסה סכאנס וחיטהורן, יום מקסים שמתחיל בזאנסה ונגמר בחיטהורן, עם מדריכים ישראלים מקומיים שמספרים על ההיסטוריה והתרבות ההולנדית באווירה כיפית וצעירה, במיניבוס היוקרתי שלנו. היתרון הגדול של הסיור, פרט לנוחות של להגיע ולחזור בלי כאב ראש, הוא שהמדריכים יודעים להמליץ על המקומות השווים ומה בדיוק יש לראות ולעשות בכל כפר וגם אחרי זה, להמשך החופשה באמסטרדם. אנחנו מחלקים מפות שהכנו במיוחד לתייר הישראלי וזמינים תמיד תמיד בוואטסאפ לכל שאלה והכוונה.

חיטהורן הולנד
חיטהורן - אין דברים כאלו! (תמונה: We Are Amsterdam)

מה עם המלצה על אוכל הולנדי, ואיפה כדאי לנסות אותו? 

התשובה הכי קצרה שאני יכול לתת היא בשווקים ובברים. האוכל ההולנדי האותנטי נמצא בשווקים של העיר וזאת גם הסיבה שאנחנו מקיימים את סיור האוכל שלנו בשוק אלברט קאופ. אוכל הולנדי כמו צ'יפס וסטרופוואפל (וופל הולנדי) באמת מוכר להרבה ישראלים, אבל יש מגוון באמת גדול של אוכל מקומי שכדאי לנסות. אני מציע ללכת לסיבוב בשוק המקומי ולנסות מאכלים חדשים. בסיור האוכל שלנו, אנחנו מבקרים גם במעדנייה אינדונזית, מדברים על אוכל סורינאמי וטועמים בירה מקומית. ההולנדים שותים המון בירה, ולצד הבירה יש להם מגוון ייחודי של נשנושי בר. ידוע בעיר, למשל שבימי שישי בשעה 17:00 כל המקומיים הולכים לשתות ולנשנש ביחד. וזאת ההמלצה השנייה, לכו לבר הולנדי כמו המקומיים ונסו את הנשנושים שלהם (מה שנקרא Borrel).

 

אז איך התייר הישראלי בהולנד יכול להיעזר בכם? 

כשאני מטייל באירופה אני משתדל תמיד לבדוק עם המקומיים מה כדאי לעשות, על מה אפשר לוותר ואילו מקומות אסור לפספס. זה בדיוק גם מה שאנחנו מציעים לתייר הישראלי. אנחנו חבר'ה ישראלים צעירים שחיים את העיר ומכירים כל פינה בה. אנחנו גם מכירים את התייר הישראלי ואנחנו יודעים כמה החופשה יקרה לליבנו ולכיסנו ולכן אנחנו מתחייבים להיות אמינים, זמינים ומקצועיים בכל שירות שאנחנו נותנים.

כפי שציינתי קודם לכן, We Are Amsterdam הפכה בשנים האחרונות לבית למטייל הישראלי. זאת אומרת, שאנחנו עושים הכל כולל הכל:

  • הסעות מהשדה וחזרה
  • סיור הליכה בעיר – להתאהב באמסטרדם
  • הפלגה בתעלות
  • טיול משולב לזאנסה סכאנס וחיטהורן
  • סיור אוכל
  • סיור ילדים מיוחד
  • כרטיסים לכל האטרקציות והחוויות 
  • מסיבות רווקים/רווקות ופעילויות ל18+
  • אירועי חברה – כולל בניית לו"ז והזמנת מקומות במסעדות.


הנקודה האחרונה שחשוב לי להדגיש זה שישראלים יכולים תמיד לפנות אלינו לעזרה, גם אם הם לא לקוחות שלנו. היו לנו מקרים של מטיילים שפנו אלינו שאיבדו את הדרכון, נתקעו בלי כסף או נשארו בלי מקום לישון, והצלחנו לעזור להם עם הקשרים והיכולות שלנו, אז אנא אל תהססו לפנות אלינו. 

טיול לזאנסה סכאנס וחיטהורן
טיול לזאנסה סכאנס וחיטהורן, מזהים את טחנות הרוח מאחורינו? (תמונה: We Are Amsterdam)

שאלה אחרונה.. ספרו לנו משהו על הולנד, שרק המקומיים מכירים. 

הסיפורים על הולנד ועל אמסטרדם לא נגמרים, לסקיפרים בהפלגות שלנו יש סיפור כמעט על כל בניין לעיר, ובאמת קשה לבחור רק דבר אחד שרק המקומיים מכירים. ובכל זאת, יש כאן סצנה מגניבה של חבר'ה שמשתלטים על בניינים נטושים והופכים אותם לבית שלהם. זה עניין קצת שנוי במחלוקת, והעיר מתחלקת למי שתומך בסקואטרים (Squatters) ואלו שלא, אבל מבלי להכנס לעומק העניין, אספר לכם שלפעמים הבניינים הנטושים הופכים לברים ומועדונים סופר מגניבים. אחד כזה נמצא מתחת לגשר בוונדלפארק המפורסם ואחד נוסף בסמוך לכיכר דאם. 

מי שמכיר ויודע, יכול להגיע למסיבה או הופעה בלוקיישנים האלו, בדרך כלל בחינם או במאוד זול. הבניינים מלאים בגרפיטי אנטי-ממסדי והקהל צבעוני במיוחד. אם שמעתם על מסיבה כזו, אל תגלו לאף אחד. זה סוד כמוס לפרה ולסוס. אחד הבניינים הללו, OT301 במערב העיר, הפך מבניין של סקואטרים למתנ"ס קהילתי עם הופעות, תערוכות אמנות ואירועים כמו ביר-פונג, שיעור יוגה קהילתי או הקרנת סרטים מצוירים עם קורנפלקס בשבת בבוקר. באמסטרדם בכלל רב הנסתר על הגלוי ויש הרבה מה לגלות.

זאנסה סכאנס
עוד תמונה מהממת מזאנסה סכאנס, מאמינים שצילמתי אותה מהפלאפון? (תמונה: We Are Amsterdam)

תודה רבה לליעד שהתארח אצלי בבלוג וסיפק מלא מידע לטיול הבא בהולנד.
כיצד ניתן ליצור קשר עם We are Amsterdam?
אימייל: hello@weareamsterdam.com
וואטסאפ: 31645900274+
אתר || עמוד פייסבוק || אינסטגרם
כולי תקווה שהשמיים יפתחו בקרוב, אטוס לאמסטרדם ואוכל לצאת לסיור עם ליעד למקומות המופלאים שסיפר עליהם!

גילוי נאות: הפוסט נכתב במסגרת שיתוף פעולה מסחרי בין check In/Out לחברת We are amsterdam.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק של הבלוג או הירשמו לניוזליטר של הבלוג.

שתמיד נטייל,
שיר ים

תגובה אחת

  1. יש לכם טיולים שמתאימים לדתיים – אבל סופר דתיים? אני מתכוונת, חרדים ממש, מבטן ומלידה…
    שומרת כשרות, שבת (כולל שישי- מחצות לא יוצאים לטיולים!), נשים בלבד ועוד דברים שלא מוכרים בציבור החילוני.
    אם לא, אשמח אם תכירו לי חברה אחרת, שכן מתאימה לציבור חרדי- במידה ואתם מכירים כזו, ואני מאמינה שאכן כך.
    אשמח לקבלת תשובה בהקדם,
    מרגלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן