אטרקציות מומלצות בבריסל: האתרים, הקולינריה והשופינג שאסור לכם לפספס

רחוב ראשי בבריסל

אטרקציות מומלצות בבריסל: האתרים, הקולינריה והשופינג שאסור לכם לפספס

בריסל מציעה את החבילה האידאלית לכל התיירים: השילוב המושלם בין ארכיטקטורה ואתרים היסטוריים, מוזיאונים, חיי לילה, קולינריה משובחת, שופינג, אטרקציות מומלצות ועוד. יש בבריסל הכל מהכל, וכל אחד יוכל למצוא מה לראות ולעשות – בין אם מדובר בהגעה לשהות קצרצרה, ובין אם לשהות ארוכה.

בריסל היא אחת הערים היותר מיוחדות באירופה – היא מהווה נקודת חיבור בין ואלוניה לפלנדירה (שני חבלי הארץ שמרכיבים את בלגיה), ומשמשת כמקום פעילותו של הפרלמנט האירופאי. 

ריכזנו בכתבה עבורכם המלצות לאטרקציות והמוזיאונים השווים בבריסל, השופינג, והקולינריה המקומית.

כרטיס בריסל

נתחיל בטיפ שווה שיכול לחסוך לכם הרבה בעלויות הטיול!

אם אתם מתכננים לשהות בעיר כמה ימים, מומלץ מאוד להזמין מראש את כרטיס ה-Brussels Card – כרטיס משולב שמעניק מגוון הנחות לאתרים התיירותיים, גישה לתחבורה ציבורית, כניסה בחינם לחלק מהמוזיאונים, ועוד. את הכרטיס ניתן להזמין דרך האתר הייעודי למכירת כרטיסי brussels card – תוכלו להזמין כרטיס ל -24, 48 או 72 שעות, בעלות של בין €29.00 – €46.00 לפי סוג הכרטיס.

הכיכר הגדולה בבריסל (Grand-Place)

הכיכר המפורסמת היא הלב הפועם של בריסל מכל הבחינות – פוליטית, משפטית, כלכלית, תרבותית וחברתית. מעבר להיותה אחת מהנקודות המרכזיות בעיר (ואחת הנקודות היפות ביותר בעולם), הכיכר מהווה אתר בעל מורשת היסטורית מכובדת במיוחד – זאת לאחר שבשנת 1998 היא הוכנסה לרשימת המורשת העולמית של UNESCO.
היא מהווה מוקד משיכה לאזרחי בריסל ולתיירים כאחד, ומאכלסת עשרות של מבנים ציבוריים ופרטיים. בין היתר תוכלו למצוא בה מסעדות, חנויות, מוזיאונים, ואתרים היסטוריים כדוגמת הארמון המלכותי ((Maison du Roi, ומבנה בית העירייה המרשים והעתיק.
אחת לשנתיים באמצע חודש אוגוסט נפרש לאורך הכיכר שטיח פרחים מרהיב ביופיו (מנהג שנוסד בשנת 1971) – השטיח מורכב מלמעלה מ- 700,000 פרחים, ומתפרש לאורך של 1680 מ"ר. במידה ואתם צפויים להגיע לעיר בתקופה הזאת, מומלץ לברר אם השטיח אמור להיות מוצג, ולהיערך בהתאם על הזמנת כרטיסים לצפייה במיצג.

קולינריה מקומית

אחד הדברים היותר מזוהים עם בלגיה הוא כמובן – השוקולד הבלגי המשובח.
בריסל מלאה בחנויות שוקולד בכל פינה, ואחת מהחוויות שלא כדאי לפספס היא ביקור באחת (או יותר) מהחנויות.
בין החנויות היותר מומלצות תוכלו למצוא את Elisabeth, Laurent Gerbaud, Neuhaus & Corné Port Royal, Mary, ועוד רבות וטובות. אם אתם חובבי שוקולד אמתיים אל תפספסו את Choco Story Brussels – מוזיאון השוקולד המפורסם שבעיר. לחצו כאן כדי להזמין כרטיסים מראש. סיור במוזיאון ייתן לכם הצצה להיסטוריה העולמית של השוקולד, יספק לכם הצצה להכנת פרלינים משובחים ועוד. להשלמת החוויה תוכלו גם לקחת חלק באחת מהסדנאות להכנת שוקולד, שמתאימות לכל הגילאים.

ואם כבר מדובר בחוויות הקולנריות של בריסל, אי אפשר שלא לדבר על הוופל הבלגי המפורסם -הבלגים מגישים את הוופל בכל שעות היום, כך שתוכלו ליהנות מוופל חמים לצד הקפה של הבוקר, או אפילו לצד בירה בצהריים.
בין המקומות המומלצים בעיר לאכילת וופל בלגי תמצאו את POP-UP Sablon,Beiruti Brussels, Le Roi de la Gaufre ועוד.

עוד חוויה קולינרית שאתם חייבים לעצמכם בביקור בבריסל הוא טעימה של הצ'יפס והבירה המקומיים, ועל אחת כמה וכמה – שילוב של שניהם יחד. בין המקומות המומלצים בעיר לצ'יפס ובירה טובה תוכלו למצוא את Fritland, Bintje, The Huggy's Bar Bruxelles, Bia Mara, ועוד.

שופינג בבריסל

חובבי השופינג היוקרתי שבניכם וודאי מאוד יתחברו אל מרכז הקניות המפוארLes Galeries Royales Saint -Hubert שמאחד תחת קורת גג אחת את מיטב מותגי האופנה, התכשיטים והנעליים, ומגוון פריטים נוספים כגון חפצי אומנות, ספרים, ועוד.
חובבי השופינג החסכוני יתחברו יותר אל מרכז הקניות City 2 (שמציע שופינג הרבה יותר עממי), ואם אתם בעניין של פריטים ייחודיים יותר, נמליץ לכם לבקר ב-Quartier Saint Jacques  (רובע סן ז'אק), בעל מקבץ חנויות הבוטיק – באזור זה תוכלו למצוא פריטים מקוריים ומיוחדים במינם, שרוב הסיכויים שלא תמצאו באף מקום אחר.

אטרקציות מומלצות בבריסל

אומנות הקומיקס בבריסל (The comic strip)

אחד המאפיינים הבולטים של רחובות בריסל הוא אומנות הקומיקס, שמתפרסת על פני חלק נכבד מהעיר. אם אתם נמנים בין חובבי הקומיקס – מסלול הקומיקס המפורסם יהיה גם עדן בשבילכם!
מעל ל-70 יצירות קומיקס מרהיבות מקשטים את העיר – ציורים, פסלים ואף שלטי רחובות עם שמות של דמויות קומיקס, וחלקן כוללות דמויות מפורסמות במיוחד כגון לאקי לוק, הדרדסים, ועוד.
היצירות משתרעות על פני כ-5 ק"מ, והזמן הממוצע לכל המסלול אורך כ-3 שעות בממוצע.
כדי לעקוב אחר מסלול קירות הקומיקס תוכלו לקחת חוברת לתיירים באחד ממרכזי המידע לתיירים, או לברר באתר התיירות של העיר בריסל איפה נמצאות כל היצירות (ואף להוריד את מפת המסלול).
ולקינוח – תוכלו לבקר במוזיאון הקומיקס הרשמי (Comics Art Museum) שממוקם ברחוב Rue des . המוזיאון מוקדש כולו להיסטוריה של הקומיקס, ומציג יצירות עם מעל ל 3500 דמויות מתקופות שונות. תוכלו להצטרף לסיור מודרך של כ-3 שעות, ולחזות במיטב היצירות והפסלים שבמקום.

האטומיום (Brussels Atomium)

האטומיום הוא מבנה ייחודי מסוגו שנבנה במסגרת התערוכה העולמית האוניברסלית הראשונה, בשנת 1958.
מדובר במתקן שמשחזר את מבנה תא היחידה של גביש הברזל (בהגדלה מאסיבית של פי 165 מיליארד). הוא מכיל תשעה כדורים כסופים בולטים שמחוברים בניהם עם מוטות ברזל, ונישא לגובה של כ- 103 מטרים.
המבנה צבר פופולאריות גבוהה מאוד בקרב התיירים בעיר, עד לכדי הפיכתו לאוצר לאומי ששומר ושופץ מספר פעמים במשך השנים.
בחלקיו השונים של המבנה תוכלו למצוא מגוון אטרקציות. כדוגמת קומת תצפית (בחלק העליון), תערוכות, אזורי משחקים לילדים, מסעדה, ובר על רקע הנוף המושלם של העיר כולה.

>> לחצו כאן להזמנת כרטיסים מראש

בריסל האטומיום

מוזיאונים מומלצים בבריסל

אחד מהמוזיאונים היותר מפורסמים בעיר הוא מוזיאון העיר בריסל. המוזיאון קרוי גם בית המלך או Le Maison du Roi. המוזיאון נמצא בתוך בניין עתיק שהוקם במאה ה-19, וממוקם בכיכר גראנד פאלאס. במוזיאון תוכלו לחזות במגוון תצוגות קבועות, לצד תצוגות זמניות שמחלפות באופן תקופתי. מומלץ לעקוב אחר האתר ועמודי המדיה החברתית של המוזיאון כדי לברר אלו תצוגות יוצגו בתקופת הביקור שלכם.
כמה מוזיאונים מרתקים ויוצאי דופן נוספים הם מוזיאון מיני אירופה, מוזיאון כלי הנגינה (Musical Instruments Museum), המוזיאון המלכותי לאמנויות של בלגיה ((Royal Museums of Fine Arts of Belgium ומוזיאון הברייל (Braille (Museum.

טיפ לסיום

אם אתם מגיעים לעיר לביקור קצר ורוצים להספיק לטעום ממנה כמה שיותר, תוכלו לרכוש כרטיסים לאוטובוס תיירים של בריסל! האוטובוס נוסע בשני מסלולים שמציג את כל האטרקציות התיירותיות של בריסל. הנוסעים מוזמנים לעלות ולרדת מאוטובוס בכל תחנה.

טיילתם בבריסל? מוזמנים להוסיף בתגובות את ההמלצות שלכם לאטרקציות שאסור לפספס בבריסל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן