מסלול טיול בבולגריה עם רכב שכור: 10 ימים בין הרים ירוקים וכפרים ציורים.

ההחלטה לטוס בתקופה הקורונה הייתה לא פשוטה עבורנו. פחות מבידוד בהלוך/חזור, חשש מהבירוקרטיה והלחץ שהטיסה תבוטל בכל רגע. בסוף החלטנו לא לוותר, אחרי שנה וחצי בלי חו"ל אנחנו מזמינים כרטיס. בחרנו את בולגריה כיעד לחופשה כי מצב הקורונה בה טוב, והיא אינה מתויירת כך שלא נצטרך לתכנן את מסלול הטיול מראש, כך אם הוא יתבטל – לא נתבאס.

היה לנו 10 ימים לטייל בבולגריה. שכרנו רכב והחלטנו שהמסלול טיול בבולגריה יעבור בשלושת רכסי ההרים הגדולים של בולגריה: רודופי, פירין ורילה. התוכנית של הטיול נקבעה תוך כדי תנועה, בהתאם למזג האוויר.

שירוקה לקה בולגריה

תוכן עניינים

השכרת רכב בבולגריה

הזמנו את הרכב מראש וכך חסכנו התעסקות בטיול בהשוואת מחירים וחיפוש סוכנות השכרת רכב אמינה, ניתן להשוות מחירי השכרת רכבים באתר פאפם-פאפם
שימו לב, יש להביא לבולגריה רישיון בינלאומי (אומנם רוב הסיכוי שלא תשתמשו בו, אך יש חברות השכרת רכב שלא יתנו לכם את הרכב בלי רישיון בינלאומי).

טיפ חשוב לשוכרי הרכב:
אם יש לכם אופציה לביטול של ההזמנה, תעבירו את המייל עם אישור ההזמנה למייל: cio@paapmpaapm.com
השירות יחפש עבורכם מחיר זול יותר ואם ימצא תקבלו על כך הודעה.
בנוסף , תקבלו מייל עם המידע לגבי ההשכרה המציג בצורה ברורה מה כלול ובעיקר מה לא כלול במחיר, כך שמי שמזמין רכב, יכול להשתמש בשירות לקבל הסבר מונגש לגבי שובר ההשכרה שלו.
>> לחצו כאן לקריאה נוספת על דרכים להוזלת הטיול.

השכרת רכב בולגריה

סיפור דרך - מסלול טיול בבולגריה

הטיול שלנו התחיל בסופיה, נחתנו שם ואספנו את הרכב משדה התעופה ונסענו לעבר העיר הציורית – פלובדיב

פלובדיב – העיר השנייה בגודלה בבולגריה

פְּלוֹבְדִיב היא העיר השנייה בגודלה בבולגריה, לאחר הבירה סופיה ומהווה בירת מחוז פלובדיב.
את ההיסטוריה של פלובדיב, המתחילה בשנת 4,000 לפנה״ס, תוכלו לפגוש ברחובות העיר העתיקה.

מקום לינה בפלובדיב

אנחנו בחרנו לישון בדירת סטודיו קטנה וממש נעימה במרכז העיר. הדירה הממוזגת כוללת חדר שינה אחד, סלון, מטבחון מאובזר במלואו עם מיקרוגל וקומקום, וחדר רחצה אחד עם מקלחת ומייבש שיער.

>> לחצו כאן למקום הלינה.

הגענו לפלובדיב בערב, אז העברנו את היום בעיקר בטיול ברחובות העיר העתיקה והעיר החדשה. לבסוף התיישבנו לארוחת ערב במסעדת HAPPY.

מסעדת HAPPY: רשת מסעדות בולגריה המציעה מגוון רחב של מאכלים כמו סושי, אוכל מקומי, בשרים ועוד. אנחנו מחובבי הרשת ויצא לנו לאכול גם בסניפים בסופיה ובורנה

פלובדיב גרפיטי בעיר העתיקה

את היום למחרת התחלנו בביקור בתחנת המידע לתיירים במרכז העיר.
לקחנו מפה של מרכז העיר והתחלנו לחקור את הרחובות וסמטאות העיר החדשה והעיר העתיקה.

ביקרנו בתיאטרון הרומי העתיק, טיילנו בשביל גן צר סימיון, שוטטנו בחנויות העתיקות בעיר העתיקה ועלינו בעיר העתיקה לפסגת Nebet Tepe, שם נהנינו מהנוף היפהפייה של העיר.

פלובדיב גבעת Nebet Tepe

Plovdiv Mall

בשעות החמות, ברחנו מהמזג אוויר אל הקניון Plovdiv Mall

‪קניון מערבי וממוזג, יש מספר רשתות של חנויות פלאפונים מקומיות בהן ניתן לרכוש סים מקומי מצויין במחירים זולים מאוד, חנויות בגדים ממגוון רשתות בינלואמיות (ברשקה, אדידס ועוד), קולנוע וקומת אוכל‬

הקניון נמצא במרחק של 10 דקות נסיעה ממרכז העיר ויש חניה מסודרת.

אחרי הבילוי בקניון חזרנו לדירה, התארגנו ויצאנו לארוחת ערב.
נסענו לשכונה במרכז העיר שנקראת קאפאנה (Kapana). האזור הלילי של העיר, שמלא בחנויות, גלריות, פאבים ומסעדות. גילינו שעשינו טעות שלא הזמנו מקום למסעדות שרצינו, כיוון שכולן היו מלאות לכל הערב.

התיישבנו במסעדה היחידה באזור שהיה בה מקום, TAMS HOUSE.
מסעדת פיוז'ן מעולה שלרגע גורמת לך לשכוח שאתם בבולגריה. האוכל מוקפד מאוד, המנות אסתטיות וטעימות.

קינוח במסעדת שף בפלובדיב
סלט בורטה במסעדת שף בפלובדיב

שבעים ומרוצים חזרנו לדירה.
בבוקר למחרת הגיע הזמן לעזוב את הדירה ולהתחיל להדרים אל עבר הרי רודופי, לפני שעזבנו את פלובדיב, עצרנו בקניון Mall Markovo Tepe – שם הצטיידנו בנשנושים לדרך (בכל זאת, לפנינו 3 שעות נסיעה).

עצירה ראשונה - ASEN'S FORTRESS

עצירה ראשונה הייתה במצודה הממוקמת כ-30 דקות מפלובדיב. מצודה קטנה ונחמדה, בלי הסברים באנגלית, עם נוף פנורמי משגע. מבצר ASEN הוא שריד מימי הביניים הממוקם על רכס סלעי גבוה על הגדה השמאלית של נהר אסניצה.

קחו בחשבון שיש לא מעט מדרגות.

עלות החניון 1.50 BGN לשעה.
כרטיסי כניסה למבוגר BGN 4.

מבצר אסנס בולגריה

עצירה שנייה - מנזר BACHKOVO

מנזר השייך לנצרות האורתודוקסית המזרחית שנוסד ב-1083 וכולל אומנות, גלוסקמה וקתדרלה.

מנזר פעיל עם מבנים וחצר יפים. המקדש במקום מקושט מאוד בעיטורי זהב, נברשות וציורי קיר לרוב. בכניסה למנזר יש הסבר בעברית על שני נזירים (חסידי אומות עולם) שעזרו ליהודי בולגריה בתקופת השואה.

המנזר לא היה מרשים במיוחד, אבל היה שווה עצירה כי צמוד לחניה יש שוק גדול עם הרבה דוכנים.

הכניסה למנזר חינם.

מהמנזר המשכנו בנסיעה שארכה כשעתיים בדרך מאוד מאוד מפותלת, עד שהגענו ליעד הבא שלנו – העיר סמוליאן.
אחרי הנסיעה הארוכה התחנה הראשונה שלנו, עוד לפני מציאת מקום לינה, הייתה מסעדה מקומית Механа ,,Мечо Ухо", אומנם לא מצאתי את שם המסעדה בעברית/אנגלית – אבל היה להם תפריט אנגלית באופן מפתיע המלצרית דיברה אנגלית מושלמת.

למסעדה נוף משגע, מטבח בולגרי עשיר וטעים ומחירים זולים מאוד.

מקום לינה: בזמן שישבנו במסעדה חיפשנו מקום לינה בעיר, מצאנו בבוקינג את המלון Luxor Hotel שהיה במיקום מרכזי ועם חנייה. אנשי הקבלה היו ממש נחמדים ועזרו לנו לתכנן את היום למחרת, חדר גדול, נקי ומואר.

התאכזבנו לגלות שאין לסמוליאן מרכז עיר להסתובב בו בערב, אז נשארנו בחדר לעדכן את העוקבים בסטורי'ס.

הרי רודופי

סמוליאן היא עיר בדרום בולגריה, בירת מחוז סמוליאן, השוכנת על הרכס המרכזי של הרודופי. הרי רודופי הוא רכס הרים בדרום-מזרח אירופה בדרום בולגריה וצפון יוון.
שטחו של הרכס הוא 14,637 קמ"ר, והוא משתרע על 240 מייל ממערב למזרח ו -97 ק"מ מצפון לדרום.

בעקבות החום הרב, החלטנו ללכת על מסלולי טיול קלילים בהרי רודופי.

The Waterfalls Canyon

אם חונים בכביש הראשי יש שני קילומטר הליכה על דרך עפר / כביש משובש. ניתן לחסוך הליכה בדרך עפר ולנסוע עם הרכב בזהירות רבה, כתלות ברכב עימו אתם נוסעים. אנחנו המשכנו עם הרכב, וחנינו ליד בית וממנו התקדמנו ברגל.

מסלול הליכה מדהים לאורך הנחל ובתוך היער. יש כמה אופציות למסלולים.
ההליכה בעליה והמסלול אינו מעגלי (יש אופציה להפוך למעגלי, שאורכו כ-10 קילומטר), ולוקח כשעתיים לכיוון.
אנו עצרנו רק במפלים הראשונים לארוחת בוקר וחזרנו להמשך נסיעה.

קניון המפלים בסמוליאן בולגריה

אגמי סמוליאן

בדרך ליעד הבא שלנו ראינו שלט המורה על אגמי סמוליאן, בסטייה קטנה מהמסלול שלנו. החלטנו ללכת לבדוק אותם (למרות שקראתי שאינם יפים וכחולים כמו אגמי פירין או רילה).

המסלול בין אגמי סמוליאן מעגלי ולוקח בין שעתיים לשלוש, הוא עובר דרך 3 אגמים קטנים ובתוך היער. יש אופציה להאריך את המסלול למעלה לעוד שני אגמים, כרוך בעליה של 500 מטר גובה (חלק זה קווי).

בדרך לנקודה הבאה שלנו, עשינו עצירה לצילום בכפר הציורי שירוקה לוקה.

מערת גרון השטן (Dyavolskoto Gavio)

נסיעה של כשעה מהכפר שירוקה לוקה ומגיעים אל מערת לוע השטן, אל תתנו לשם המפחיד לגרום לכם לחשוש ממנה, הביקור במערה מתאים לכל המשפחה (כל עוד הם מוכנים לעלות בסוף כ-300 מדרגות תלולות).

הכניסה למערה היא רק בסיור מודרך, היוצא כל שעה עגולה, עם מדריך הדובר בולגרית. בקופה, נתנו לנו ברושור עם מידע על המערה באנגלית והציעו לנו לא להתעכב עם הקבוצה, אלא פשוט להתקדם.

המערה עצמה היא אחלה בריחה קצרה מהחום ששרר בחוץ, אך אינה מרשימה במיוחד. היא נקראת לוע השטן כיוון שזורם מה מפל בגובה 42 מטרים בין סלעים שלמישהו הזכיר גרון עם לשון. מגיעים לחלל תת קרקעי ענקי שממנו יש עליית מדרגות תלולה ביותר שבמקביל אליה זורם המפל התת קרקעי. קחו בחשבון שיש במערה הזאת 300 מדרגות והן ממש תלולות, לצדן יש מעקים משני צדי המדרגות.

החלק הכי יפה בביקור היה לדעתי דווקא אחרי שיצאנו מהמערה, לקניון תלול עם מפל עוצמתי.

קחו בחשבון:

• הטמפרטורה במערה היא 8 מעלות.
  • יש 300 מדרגות תלולות ביציאה.
  • ההליכה מחליקה, לבוא עם נעליים טובות.
  • אל מנת למנוע אכזבה, זוהי אינה מערת נטיפים!

מחירים (מעודכן ליולי 2021) 6 BGN למבוגר, 3 BGN לילד.

מערת לוע השטן
לשון השטן בולגריה

קניון טריגרד

הנסיעה למערה עוברת בקניון טריגרד, לצדי נהר Trigradska.
קניון עם סלעי ענק אנכיים יורדים מגובה רב של עשרות מטרים אל ערוץ נחל עם מים זורמים. המקום מרהיב ביופיו.
יש מספר נקודות נוף לעצור בהם לאורך הדרך.

קניון טריגרד

אחרי פיקניק מפנק, התחלנו להתקדם לכיוון היעד הבא שלנו, אזור הרי רילה.

הרי רילה

תכננו לישון במלון מפנק בעיירת הסקי בורוביץ', אך כשהגענו לעיירה הבאנו שהיא פחות מתאימה לנו בוויב, הרחובות ריקים, מלונות סגורים והמסעדות תיירותיות. אז ביטלנו את ההזמנה שהייתה לנו, ועברו לעיר ליד סמוקוב.

העיר סמוקוב קטנה ודי סתמית (לא עיירה תיירותית), אבל מצאנו מלון נחמד, אחלה מסעדות, שוק מקומי וסופרמרקטים גדולים.

לינה: בחרנו לישון במלון סונטה. המלון במיקום מעולה, קרוב לסופר מרקט גדול ולמרכז העיר. החדרים ממוזגים, מרווחים, נקיים ללא רבב ובחדר רחצה אמבט ספא מפנק.
המארחים היו מאוד נחמדים, אפילו נחמדים מדי (יש דבר כזה?), וניסו לעזור לנו לכל בקשה שעלתה.
החסרון היחיד היה ארוחת הבוקר, שאומנם הייתה ממש זולה (6 לבה לאדם), אבל הייתה מאוד דלה אפילו ביחס לארוחות בוקר אירופאיות.

כל כך נהנינו, אז החלטנו להישאר שם שני לילות.

ארוחת ערב אכלנו במסעדה בולגרית שעיר שנקראת The Old House, אוכל מקומי טוב, עיצוב אותנטי, מחירים זולים ואווירה טובה אך השירות היה לא אדיב במיוחד.

יום למחרת יצאנו למסלול טיול במרחק 20 דקות נסיעה מהעיר.

Beli Iskar Eco trail - מסלול שמונת הגשרים

המסלול מתפתל בין נחל נהר בלי איסקאר, עם שמונה גשרי עץ שנבנו מעל הנהר. הנופים מתחלפים בעמקים עם ערוצים צרים, תצורות סלע מעניינות, יערות מחטניים ישנים ומי קריסטל של הנהר. הגובה לאורכו של המסלול הוא סביב 1200 מטר כל הזמן ואין כמעט עליות או ירידות, למעט תצפית עין הנשר שאפשר לדלג עליה.

אורך השביל כ- 9 ק"מ, שאורכו כ -3 שעות במסלול עגול. המסלול יכול להיות בחירה מצוינת עבור משפחות עם ילדים.
אם יש לכם מספיק זמן תביאו איתם דברים לפיקניק, מפוזרים שולחנות מוצלים לצד הנחל לאורכו של השביל..

מסלול שמונה הגשרים בהרי רילה

לאחר המסלול חזרנו לעיר, טיילנו קצת במרכז העיר עד שהחום התיש אותנו וברחנו למסעדה מוצלת לארוחת צהריים. מסעדת Nicole, ממוקמת במרכז העיר בשטח מלון בעל אותו שם. היינו האורחים היחידים במסעדה. האווירה הייתה טובה, העיצוב היה נעים והאוכל היה טוב, אבל המלצרית לא דיברה מילה באנגלית. גם התקשורת בעזרת גוגל טרנסלייט לא עזרה.

לאחר ארוחת צהריים מאוחרת חזרנו למלון לנוח.

יום למחרת התעוררנו מוקדם ויצאנו לעבר היעד הבא שלנו, העיר בנסקו.
בדרך תכננו עצירה נוספת ליד מפל מרשים בהרי רילה.

מפלי Ovcharchenski

בקצה הכפר Ovchartsi שנמצא במרחק 5 דקות נסיעה מערבה מספרבה בניה על כביש 6204 נמצא מפל מקסים. ההגעה אליו היא מתוך הכפר. המפל נמצא בקצה הכפר איפה שהכביש נגמר.

בחניה למסלול יש מתקן שאיבה  עם כמה מבנים ושער כחול, לידם דוכן שתיה קרה וספסלי ישיבה ליד הנחל.

תחילת המסלול היא מצד שמאל, שם תראו מספר שלטים עם מידע על החי והצומח באזור. העליה למפל אורכת כעשר דקות, מעט תלולה ובחלקה עם מדרגות. בסוף העליה ספסל עץ ותצפית למפל יפיפה.
קחו בחשבון שהתצפית ממש קטנה, אם הקדימו אתכם לא יהיה בה הרבה מקום.

עזבנו את הרי רילה ועברנו להרי פירין השכנים.

הרי פירין

רכס הרי פירין הוא רכס ההרים השני בגובהו בבולגריה, אחרי רכס הרי רילה, השכן לו מצפון. שניהם נמצאים בחלקה הדרום-מערבי של בולגריה, בין נהר סטרומה (Struma) ונהר מסטה (Mesta).

העיר הגדולה ביותר בהרי פירין היא העיר בנסקו. בחורף היא הופכת לעיירת סקי הגדולה ביותר בבולגריה, ובקיץ היא מוקד מעולה ליציאה לטיולים בהרי פירין. אנחנו בחרנו להתארח יומיים במלון מפנק KATARINO SPA בעיירה רזלוג שליד בנסקו.

Belizmata Dam

הגענו לאזור בנסקו מוקדם יחסית, אז לפני שנעשה צ'ק אין במלון החלטנו לבקר באגם ליד בנסקו ,שגיליתי כמה ימים לפני הנסיעה. האגם שוכן מעל העיירה בנסקו, בין ההרים ונשקף ממנו נוף יפהפייה.

הכביש גישה אל האגם הוא כביש אפר משובש. אנו עשינו את הדרך עם רכב פרייבט נמוך, אבל לא מומלץ לבעלי לב חלש. ליד האגם מסעדה עם שולחנות ישיבה ליד האגם. המוכרת לא דיברה מילה באנגלית (ולא ששה לנסות לעזור לנו), אז הסתפקנו בשתיה קלה ולשבת מול האגם.

אגם Belizmata Dam בבנסקו

בירידה חזרה מהאגם לבנסקו, עשינו תאונת דרכים קטנה.
צירפתי את הפוסט שכתבתי בעמוד הפייסבוק של הבלוג עם כל הפרטים על התאונה ובעיקר על האנשים המדהימים שהכרנו ועזרו לנו מאוד.

את היומיים הבאים החלטנו להעביר במנוחה במלון המפנק שלנו.

מלון KATARINO SPA

במלון יש את כל מה שצריך לחופשה מושלמת! חדרים מרווחים, נקיי ללא רבב ומאובזרים עם אמבט ומרפסת. בריכה מחוממת ובריכה חיצונית, נוף משגע של הרי פירין, ספא מרשים עם ג'קוזי, סאונה וחדרי מלח. יש אפשרות להזמין עיסוי, לצערי לא יכולנו לבחון אותו כיוון שהם המליצו לא לעשות עיסוי מיד אחרי תאונת דרכים.
אפילו יש אולם באולינג וסנוקר.

התארחתי בהרבה בתי מלון, שירות כמו פה לא כמעט ולא נתקלתי בו. פקידי הקבלה ניסו לעזור לנו בכל מה שביקשו. שירות החדרים היה מאוד מהיר ומועיל.

התארחנו על בסיס חצי פנסיון, ככה שלא היינו צריכים אפילו לצאת מהמלון.

החסרונות: בארוחות במלון אין הרבה אופציות לצמחונים, אין מזגן בחדר.

מלון ספא בבולגריה
מלון ספא בנסקו

היעד הבא שלנו היה סופיה.
הרכב שלנו היה טוטאלוס אז אנחנו הזמנו מהמלון מונית לסופיה, שעלתה לנו 180 לבה. את המונית חלקנו עם משפחה ישראלית נוספת שבמקרה התארחה במלון. הנסיעה חזרה לסופיה, ללא עצירות, לקחה בערך שעתיים וחצי.

סופיה

סופיה היא עיר הבירה של בולגריה.  באופן מפתיע זה הביקור השלישי שלי בעיר, למה מפתיע? כי אני לא כל כך אוהבת את העיר ובכל זאת מוצאת את עצמי חוזרת אליה פעם אחרי פעם. על הביקור הראשון שלי תוכלו לקרוא פה ועל הביקור השני תוכלו לקרוא פה.

לינה: בחרנו לישון במלון Light Hotel, הממוקם במרחק של 5 דקות הליכה ממרכז העיר. המלון מציע חדרים מרווחים ונקיים, שירות מעולה ואופציה לארוחת בוקר (אנחנו ויתרנו כי העדפנו ללכת לאכול בבתי קפה שאני מכירה מהביקורים הקודמים).

לאחר הצ'ק אין מיהרנו למעבדת לורה, לעשות בדיקת קורונה לפני החזרה לארץ.
עשינו את הבדיקה בשעה 14:00, תוצאות הבדיקה היו מוכנות בשעה 17:00. מחיר הבדיקה היה 85 לבה לאדם.

המסגד בסופיה

קניונים בסופיה

המחירים בבולגריה זולים יותר מאשר בארץ, גם ברשתות אפשר לראות הבדל של עד 20% בעלויות, לכן החלטנו לשלב בטיול שלנו בסופיה ביקור בשני קניונים.

mall of sofia – קניון קטן יחסית, במרכז העיר, מרחק 10 דקות הליכה משדרות ויטושה. בקניון מבחר חנויות מותגים בינלאומיות, חברות פלאפון (אפשר להצטייד כאן בסים מקומי), סופרמרקט גדול וחנות אלקטרוניקה גדולה בקומה התחתונה. בקומה העליונה יש סניף גדול של רשת Happy – מומלץ.

Sofia Ring Mall – קניון חדש יחסית, למרגלות הר ויטושה, מרחק של 20 דקות נסיעה ממרכז העיר. בניגוד לסופיה שאווירת מזרח אירופה שוררת בה, בקניון אווירה מערבית לחלוטין. מחוץ לקניון בתי קפה מגניבים ומסעדות טובות הצופים אל פני ההר.
אם אתם מטיילים עם ילדים, בקניון גימבורי ענקי, משחקייה, קארטינג ועוד מגוון פעילויות. בקומה העליונה קולנוע חדש עם כסאות ספה נוחות במיוחד.

ארוחת ערב ב- Shtastlivetsa

אחת המסעדות הטובות בעיר, והכי טובה שיצא לי לאכול בה. המסעדה מעוצבת באווירה אריסטוקרטית, ויש בה מגוון גדול של סוגי אוכל בולגרי ומערבי שעשויים ברמה גבוהה.

מעבר לאוכל המעולה והעיצוב, יש להם קוקטיילים מאוד מיוחדים וקינוחים מעולים.

מסעדת Shtastlivetsa

את היום האחרון החלטנו להעביר באיזי.
התחלנו את היום בבית קפה מפנק, לאחר מכן נסענו לקולנוע sofia ring mall, לראות סרט בקולנוע, הימרנו קצת בקזינו (ממש קצת כי בבתי קזינו בבולגריה עדיין מותר לעשן, בניגוד למדינות שכנות כמו רומניה שם לפני כמה שנים כבר אסרו לעשן במקומות סגורים).

את ארוחת הערב האחרונה לטיול בבולגריה החלטנו ללכת שוב לרשת Happy Bar. יש סניף ענקי בתחילת מדרחוב ויטושה. זה היה הביקור השלישי שלנו בסניפי הרשת בטיול בבולגריה.

יום למחרת היתה אמורה להיות לנו טיסה של חברת וויזאייר ב-6:00 בבוקר, אך קיבלנו מייל בשעה 2:30 בלילה שהטיסה בוטלה. למזלי, הצלחנו להזמין שני כרטיסי טיסה אחרונים לטיסת ריינאייר באותו יום.
בזכות זה שהטיסה התעכבה, הספקנו לאכול עוד ארוחת בוקר בבולגריה.

קפה 1920

בית קפה חמוד שיושב על כיכר האריות, 2 דקות הליכה מהמלון שלנו, ומציע מגוון ארוחות בוקר. מקום מעולה לבראנץ' שמעוצב היטב עם חלונות גבוהים ומלא אור.
את הבית קפה הזה הכרתי בטיול קודם שלי בבולגריה, אני אוהבת לחזור למקומות שנהניתי בהם.

בית קפה בסופיה לארוחת בוקר

חוזרים לארץ

הטיול בבוגלריה נגמר!
לקחנו מונית מהמלון לשדה תעופה (עלתה בערך 25 לבה).
שדה התעופה של סופיה הוא קטן יחסית והמחירים ביחס לבולגריה מאוד יקרים.

יצא לכם לצאת לטיול בבולגריה?
אשמח שתשתפו אותי בחוויה שלכם בתגובות.

תרגישו חופשי לשאול אותי כל שאלה.
מוזמנים לקבוצת הפייסבוק שלנו: טיולים במזרח אירופה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.